ervaringen delen, hart luchten, tipos vragen. een soort lotgenoten...ofzo.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:22 schreef Cher- het volgende:
Ik meld me maar, dus wat is dit? Soort van dagboek topic ofzo? Ervaringen delen enz?
super hoorquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
oh mensen wat een leventje zo! nadat ik gisteren een beetje klaar was met deze vakantie heb ik besloten mijn eigen plan te trekken, de mensen waar we mee zijn liggen het liefst de hele dag op de bank en de tv staat de hele dag te draaien met allerlei kindermeuk, als de peuter haar zin niet krijgt gaat ze jengelen en dan mag ze een koek en gaat de tv aan!
maar goed wij zijn begonnen met ons eigen plan! we zijn vandaag lekker wezen zwemmen samen, ook samen berispt door de badjuffrouw! en daarna een stuk gaan wandelen! en vanavond gaan we samen bowlen heerlijk! nog 3 dagen en dan komen onze jongens thuis!
Dat klinkt niet fijn nee. Ben je daarnaast nog in behandeling, of slik je alleen medicijnen?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:42 schreef MPC60 het volgende:
Ik zit sinds twee dagen aan de Mirtazapine 15mg waarvan ik een halve tablet neem. Ik heb al jaren last van depressies en angstige gevoelens die zich soms in 1 keer uiten waardoor ik alles laat vallen om mij heen. Ga niet meer naar mijn werk, buiten of vrienden toe.
Dit is voor het eerst dat ik echt hulp ben gaan zoeken en ik verwacht er misschien teveel van als ik dit topic zo lees.
Zijn er hier mensen die dezelfde medicijnen hebben gebruikt en mij hun ervaring ermee willen laten weten?
Mooi om te horen dat je het achteraf als goede stap beschouwt de(ze) medicatie.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 18:39 schreef MPC60 het volgende:
Ik heb vorige week een intake gesprek gehad, daarnaast heb ik volgende week en de week daarop nog een aantal afspraken. Ben wel blij dat ik het gedaan heb, ben alleen ontzettend moe door die medicijnen. Lig de halve dag te pitten.
Gebruik je medicatie?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 10:57 schreef kingtoppie het volgende:
Ben ik depressief omdat ik niks wil? Of wil ik niks omdat ik depressief ben?
Ik neig met mijn gedachtes naar het eerste... En ik weet niet hoe ik het moet doorbreken, ik heb eigenlijk geen dromen.. Ja soms zie ik een leuk meisje en dan kan ik best dromen over hoe het zou zijn met haar oid... Maar contact leggen doe ik niet...
Ik ontwijk liever alles in het leven, dat kost minder moeite.. Ik heb eigenlijk nooit een echt ''doel'' gehad wat ik na wou streven... Ik heb ook geen idee of ik dat zou kunnen hebben...
Maar dat heeft er denk ik ook wel voor gezorgd dat ik ook niks meer probeer.. Het heeft me nooit iets gegeven namelijk, nooit iets opgeleverd... Dus waarom moeite doen als je er niks voor terugkrijgt?
Ik ben zo passief als ik weet niet wat en om dit soort gedachtes heb ik dus het gevoel alsof ik eigenlijk niet ''wil leven'' Dat het leven niet voor mij gemaakt is.
Maar tegelijkertijd moet je om fijn te leven ook ''willen leven'' Dus voor mijn gevoel heb ik hier wel een soort van probleem...
Heeft iemand van jullie hier gedachtes over?
ben je naar de huisarts geweest, of doorverwezen, hebben ze bij jou de diagnose gesteld dat je een depressie hebt?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 10:57 schreef kingtoppie het volgende:
Ben ik depressief omdat ik niks wil? Of wil ik niks omdat ik depressief ben?
Ik neig met mijn gedachtes naar het eerste... En ik weet niet hoe ik het moet doorbreken, ik heb eigenlijk geen dromen.. Ja soms zie ik een leuk meisje en dan kan ik best dromen over hoe het zou zijn met haar oid... Maar contact leggen doe ik niet...
Ik ontwijk liever alles in het leven, dat kost minder moeite.. Ik heb eigenlijk nooit een echt ''doel'' gehad wat ik na wou streven... Ik heb ook geen idee of ik dat zou kunnen hebben...
Maar dat heeft er denk ik ook wel voor gezorgd dat ik ook niks meer probeer.. Het heeft me nooit iets gegeven namelijk, nooit iets opgeleverd... Dus waarom moeite doen als je er niks voor terugkrijgt?
Ik ben zo passief als ik weet niet wat en om dit soort gedachtes heb ik dus het gevoel alsof ik eigenlijk niet ''wil leven'' Dat het leven niet voor mij gemaakt is.
Maar tegelijkertijd moet je om fijn te leven ook ''willen leven'' Dus voor mijn gevoel heb ik hier wel een soort van probleem...
Heeft iemand van jullie hier gedachtes over?
Geen idee wat ze precies doen.. Volgens mij zijn ze nog bezig met een diagnose maar ik krijg wel antidepressiva van de psychiater.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:06 schreef Re het volgende:
[..]
ben je naar de huisarts geweest, of doorverwezen, hebben ze bij jou de diagnose gesteld dat je een depressie hebt?
Mjah.. Ik wil weer eens iets meemaken eigenlijk.. Op deze manier doorgaan is eigenlijk niet echt mijn ding. Dat ''willoze'' gevoel vind ik echt niksquote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:01 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Gebruik je medicatie?
Iedereen op deze wereld,
Mag er zijn,
En genieten van deze mooie wereld
Ik heb ook hele dagen in bed gelegen hoowr maar dmv medicatie en je er door heen slaan en een "hier ben ik" additude hou ik het vol. Ook mij blijven ze suggestief vragen of ik toch niet dagbesteding wil etc maja ben al lang blij zo nu ik ben zo als ik ben
ah welke krijg je dan (probeer me een beetje van de situatie op de hoogte te brengen)quote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:08 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Geen idee wat ze precies doen.. Volgens mij zijn ze nog bezig met een diagnose maar ik krijg wel antidepressiva van de psychiater.
quote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:12 schreef Re het volgende:
[..]
ah welke krijg je dan (probeer me een beetje van de situatie op de hoogte te brengen)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |