quote:
Op maandag 26 maart 2012 15:05 schreef Atmosphere82 het volgende:Een ex van een vriend ziet het als 'haar levenswerk' (zo noemde ze dat) om al de boeken van Jozef Rulof te lezen (te beginnen bij die reeks van zesentwintig werken). Hmm, als dat nu je enige levensdoel is...
Maar ja, zij gelooft heilig in die boodschappen van Rulof en neemt alles voetstoots aan. Zij is zelf naar eigen zeggen paranormaal begaafd maar ze is er nogal in doorgeslagen denk ik. Ze kon het nergens anders meer over hebben dan het spirituele. Dat is ook de voornaamste reden dat die vriend van me het uitmaakte met haar.
Hmm in het diamantweg Boeddhisme wordt erg streng gewaarschuwd voor "het spirituele"het heet de Diamantweg omdat alles zo helder als een diamant uitgelegd moet kuinnen woden, omdat we anders met vaagheden achterblijven.
weet en evt. leraar niet helder de logica of les te verwoorden is het dus geen goede leraar.
anderzijds kan het zijn dat ik of iemand anders als leerling niet in staat is het gebodene te begrijpen.
Het is een weg van vele jaren zoniet levens.
Kijk: ook Boedhisme rept van een bestaansrijk voor of van de geesten, maar je kunt dit voorlopig voor kennisgeving aannemen, want de logica en de ervaring erachter kan door mij i.i.g. nog niet op waarde geschat worden.
Wel kan mijn vertrouwen telkens groter worden, daar ze erg veel logica aangedragen hebben.
Dus zou het mij niet meer verbazen als steeds meer van wat ze zeggen waar blijkt te zijn.
Ook dat was een lange (8 jaar) weg.