abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108940356
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:47 schreef Sessy het volgende:

[..]

Hoe gaan werkgevers daar achterkomen dan?
CV? Lange studeertijd, hoe kom je aan het geld om in die tijd te leven? Waarom heb je lang gestudeerd? Wat heb je gedaan dat het zo lang duurde?
Dat zijn valide vragen die je altijd krijgt... Ik stel ze altijd en mijn baas ook.
Als je goede redenen hebt waarom je bv 13 jaar hebt gestudeerd is er niks aan de hand. Zo ken ik iemand die 10 jaar studeerde maar voor zijn bijbaan site manager was in egypte en libie en daar 1 jaar heen moest. Daarnaast deed die nog allerlei gave dingen.
Beter dan iemand die 5 jaar over zijn studie deed (nominaal voor techniek) en niks geen ervaring heeft. En nee stage is absoluut geen werkervaring. ALs iemand dat zo noemt dan heeft die een dikke min.

[ Bericht 4% gewijzigd door sjorsie1982 op 10-03-2012 15:32:18 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_108941694
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 15:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

CV? Lange studeertijd, hoe kom je aan het geld om in die tijd te leven? Waarom heb je lang gestudeerd? Wat heb je gedaan dat het zo lang duurde?
TS heeft tot nu toe allemaal kutbaantjes gehad begrijp ik, en vond 't wel lekker om "geld te verdienen", als ik zijn posts goed lees is dat ook de reden dat 't met zijn studie niks werd.
pi_108942631
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 15:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat zijn valide vragen die je altijd krijgt... Ik stel ze altijd en mijn baas ook.
Als je goede redenen hebt waarom je bv 13 jaar hebt gestudeerd is er niks aan de hand. Zo ken ik iemand die 10 jaar studeerde maar voor zijn bijbaan site manager was in egypte en libie en daar 1 jaar heen moest. Daarnaast deed die nog allerlei gave dingen.
Beter dan iemand die 5 jaar over zijn studie deed (nominaal voor techniek) en niks geen ervaring heeft. En nee stage is absoluut geen werkervaring. ALs iemand dat zo noemt dan heeft die een dikke min.
Waarom is stage geen werkervaring dan? :o
  zaterdag 10 maart 2012 @ 18:07:18 #54
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_108944593
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

Waarom is stage geen werkervaring dan? :o
Dat snap ik ook niet. Kennelijk ontgaat het nog steeds een hoop mensen dat je tegenwoordig niet meer zo een-twee-drie aan de bak komt, zeker niet als je CV 'gaten' vertoont of anderszins 'problemen'. Bij TS is dat overduidelijk dat hij veel te lang gedaan heeft over zijn studie zonder daar een 'goede' reden voor te hebben. Met de huidige arbeidsmarkt ben je dan al gauw kansloos en is een stage nog de enige manier om aan te tonen dat je in ieder geval gemotiveerd bent om aan het werk te gaan...

Anyway, TS: in principe kom je niet voor bijstand in aanmerking, omdat zoals al is gezegd, je niet volledig beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt - 40 uur dus. Voor zover ik weet wordt daar maar in zeer weinig gevallen een uitzondering op gemaakt omdat de bijstand inderdaad niet bedoeld is om mensen de gelegenheid te geven hun studie af te maken (zou ook wat moois worden ook zeg - dan zat zowat 'iedereen' ineens in de bijstand! :')) , maar wie weet - nee heb je, ja kun je krijgen, dus lijkt het mij een goed idee om eens met de sociale dienst/UWV te gaan praten. Je weet maar nooit...

Lukt het niet, wat ik verwacht, dan zit er niks anders op om je studie (tijdelijk) te staken en full-time werk te gaan zoeken. Lukt dat niet, dan komt wellicht die bijstand in zicht. Of dat nou echt een pretje is... meh.
Wellicht kun je de studie in de toekomst weer oppikken, bij de Open Universiteit oid.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_108950284
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 10:45 schreef Sessy het volgende:

[..]

Hoe komen al die 18 jarige moedertjes met een pasgeboren baby dan aan bijstand? Die kunnen ook niet fulltime werken.
Met kinderen onder de 5 jaar krijg je, dacht ik, vrijstelling van sollicitatieplicht.
pi_108951733
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 21:17 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Met kinderen onder de 5 jaar krijg je, dacht ik, vrijstelling van sollicitatieplicht.
Dat is sinds vorig jaar ook afgeschaft. Je bent nu ook als (alleenstaande) moeder verplicht om te solliciteren als je zwangerschapsverlof is afgelopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')