Doe niet zo simpel.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 22:22 schreef Lienekien het volgende:
Nee, dat kan niet. Je voldoet niet aan de voorwaarden.
Denk jij dat het wel kan?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 22:27 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Doe niet zo simpel.
TS ben je ziek? Waarom kun je de studie niet volhouden?
Een studie doen waarvoor TS eerder studiefinanciering kreeg en dan nu recht op bijstand? Hij zal zijn studie dan toch moeten staken.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 22:29 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, hangt van de omstandigheden af.
Gemeentes kunnen uitzonderingen maken geloof ik. Maar ik zou er niet vanuit gaan.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 22:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een studie doen waarvoor TS eerder studiefinanciering kreeg en dan nu recht op bijstand? Hij zal zijn studie dan toch moeten staken.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 22:22 schreef Lienekien het volgende:
Een student kan per definitie geen bijstand ontvangen omdat deze niet kan voldoen aan de arbeidsplicht.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 22:29 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, hangt van de omstandigheden af.
Je kunt in principe niet langer dan 7 jaar lenen (uitzonderingen daar gelaten).quote:Op vrijdag 9 maart 2012 23:01 schreef Fe2O3 het volgende:
Lening op stufi is max 10 jaar
Onzin troll topic
Onzin troll reactie.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 23:01 schreef Fe2O3 het volgende:
Onzin troll topic
http://amsterdam.rechtopbijstand.nl/inhoud?pid=23quote:Op vrijdag 9 maart 2012 22:22 schreef Lienekien het volgende:
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 22:27 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Doe niet zo simpel.
TS ben je ziek? Waarom kun je de studie niet volhouden?
Een groot deel van de problemen zijn ontstaan toen ik mijn studie verwaarloosde omdat ik blut was en geld wilde verdienen. Ik heb een tijd praktisch alleen op papier ingeschreven gestaan.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 22:39 schreef kwiwi het volgende:
Is het geen optie om je studie (tijdelijk) stop te zetten en fulltime te gaan werken om eerst even van je schulden af te komen (en te sparen voor als je je studie af gaat maken)?
Bijstand zal 'm niet worden zo.
Ik heb de afgelopen maanden dozijnen sollicitaties de deur uitgestuurd. Helaas werd ik niet aangenomen omdat ze me niet genoeg uren konden bieden, ze sollicitanten hadden die beter op het profiel aansloten en dat werk nog jaren kunnen doen, ze goedkoper personeel konden vinden, het crisistijd is etc.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 22:43 schreef El_Liberaliste het volgende:
'totdat ik een bijbaan kan vinden'
Is er een reden dat je dat nu niet kan? In principe is alleen ziekte een geoorloofd excuus om niet te hoeven werken naar mijn mening.
DIkke onzin.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 23:01 schreef Fe2O3 het volgende:
Onzin troll topic
Heb je deze ook gezien?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 22:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een student kan per definitie geen bijstand ontvangen omdat deze niet kan voldoen aan de arbeidsplicht.
http://rotterdam.rechtopbijstand.nl/inhoud/index/pid/90
Ja, ik heb het gelezen. Er staat niets over waarom ik niet zou kunnen voldoen aan de arbeidsplicht.quote:
Omdat je niet full-time beschikbaar bent voor arbeid en naar mijn weten moet dat wel.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 23:48 schreef Student_zonder_cent het volgende:
[..]
Ja, ik heb het gelezen. Er staat niets over waarom ik niet zou kunnen voldoen aan de arbeidsplicht.
Ik vind het heel vervelend voor je, maar je gaat echt geen bijstand krijgen als je ingeschreven staat als fulltime student.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 23:48 schreef Student_zonder_cent het volgende:
[..]
Ja, ik heb het gelezen. Er staat niets over waarom ik niet zou kunnen voldoen aan de arbeidsplicht.
Dat dacht ik ook, maar het schijnt sinds de invoering van de WWB niet meer automatisch op te gaan. Zie http://212.0.236.214/docs/webhelpsz/hfd_07.1.htmlquote:Op vrijdag 9 maart 2012 23:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het heel vervelend voor je, maar je gaat echt geen bijstand krijgen als je ingeschreven staat als fulltime student.
quote:Anders dan de Abw, kent de WWB géén bepaling die personen die minstens 19 uur per week studeren uitsluit van het recht op bijstand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |