abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108905778
Heeft er hier iemand ervaring met PIT? Ik heb een recidiverende depressie en tijdens depressieve periodes lukt het me niet om het huishouden te doen. Althans, de boodschappen, afwas, was en vuilnis wordt wel gedaan, maar echt schoongemaakt of gestreken wordt er niet. Ik woon samen met mijn vriend, maar hij werkt fulltime en kan ook niet alles in zijn eentje doen.

Ik volg nu een deeltijdbehandeling en de verpleegkundige raadde me aan om na te denken over PIT. Alleen kon zij er verder niet echt veel over vertellen.

Ga je dan bijvoorbeeld ook echt samen aan de slag in het huishouden of ga je alleen een plan van aanpak maken, moet je het zelf uitvoeren en is diegene een stok achter de deur?

Ik hoor graag de ervaringen van mensen die hier zelf mee te maken hebben (gehad) Ik vind het aan de ene kant ook wel een nare gedachte dat ik hier ook hulp bij nodig heb en het niet zelf kan samen met mijn vriend. Maar het lukt gewoon echt niet en dat is natuurlijk ook niet fijn. En de mogelijkheid is er...
pi_108906377
Misschien RED therapie? Kijken waar de depressies vandaan komen, die rationeel en objectief benaderen en vanuit dat perspectief werken aan de depressies...?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_108906488
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:07 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Misschien RED therapie? Kijken waar de depressies vandaan komen, die rationeel en objectief benaderen en vanuit dat perspectief werken aan de depressies...?
Ze werkt aan de depressies door een deeltijdbehandeling te volgen, toch?
pi_108906735
Ik heb ervaring met PIT. De PIT die ik kreeg, was vooral bedoeld voor praktische zaken. De PIT-er hielp met boodschappen doen en afwassen (deden we dus samen), maar was ook wel in voor een wandeling.

Helaas is mijn PIT nu gestopt... Ik had de praktische zaken te goed op orde, en voor een gezellig babbeltje was PIT niet bedoeld, werd mij verteld.

Best jammer, want ik had er wel veel steun aan.
pi_108910714
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:11 schreef L-E het volgende:

[..]

Ze werkt aan de depressies door een deeltijdbehandeling te volgen, toch?
Inderdaad!
pi_108910777
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:18 schreef Gro het volgende:
Ik heb ervaring met PIT. De PIT die ik kreeg, was vooral bedoeld voor praktische zaken. De PIT-er hielp met boodschappen doen en afwassen (deden we dus samen), maar was ook wel in voor een wandeling.

Helaas is mijn PIT nu gestopt... Ik had de praktische zaken te goed op orde, en voor een gezellig babbeltje was PIT niet bedoeld, werd mij verteld.

Best jammer, want ik had er wel veel steun aan.
Dankjewel voor je reactie! Het is idd bedoeld om de praktische zaken te doen, en vind het fijn dat je dus ook dingen samen doet :)
pi_108911751
Ik heb zelf geen ervaring met PIT, maar iemand in mijn omgeving heeft wel PIT.

Zij heeft zelf ook last van depressies, en kon dus ook het huishouden niet meer aan. Bij haar verzorgen ze het huis samen, dus ze doen wel het huishouden, vooral grote dingen die ze echt niet alleen meer kan. De banken in de huiskamer aan de kant, badkamer keer goed, maar ze helpt ook bij zaken als boodschappen, met de honden een rondje lopen, samen de afwas doen.

Bij haar is er ook wel een plan van aanpak gemaakt, zodat ze na een tijd het zelf weer goed moet kunnen oppakken. Daar werken ze zeg maar samen naar toe.

Voor haar is het zowel goede steun in het huishouden als een goed persoon om mee te kunnen praten, die mensen zijn vaak heel begripvol voor de situatie waardoor ze zich goed op haar gemak voelt bij haar PIT-er.
Let what you love be what you do ♥
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2012 @ 18:01:01 #8
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108911933
Mijn oma kan vanwege haar leeftijd nog amper wat en die krijgt iemand die eens in de twee weken een paar uurtjes komt poetsen, maar als je depressief bent krijg je veel meer zorg? Raar.
pi_108912430
Dus als je depressief bent krijg je hulp in de huishouding....Lekker!

Ik heb heel veel begrip voor depressies en motivatie problemen maar dit is gewoon bullshit.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_108913194
@truthortruth: Je ziet het verkeerd: niet iedereen met een depressie krijgt dús thuiszorg, er zijn gradaties in depressies, en een depressie kan zeker zo invaliderend werken dat PIT geïndiceerd is.
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2012 @ 18:47:30 #11
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108913233
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:46 schreef Gro het volgende:
@truthortruth: Je ziet het verkeerd: niet iedereen met een depressie krijgt dús thuiszorg, er zijn gradaties in depressies, en een depressie kan zeker zo invaliderend werken dat PIT geïndiceerd is.
Je mankeert wat aan je hoofd, niet aan je handjes zou mijn oud-oom zeggen.
pi_108913343
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:47 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Je mankeert wat aan je hoofd, niet aan je handjes zou mijn oud-oom zeggen.
Gelukkig is het niet aan je oud-oom om zulke zaken te beoordelen.
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2012 @ 18:52:24 #13
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108913390
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:51 schreef L-E het volgende:

[..]

Gelukkig is het niet aan je oud-oom om zulke zaken te beoordelen.
Mijn oud-oom is niet goed bij zijn hoofd, misschien dat de thuiszorg voor hem een berichtje kan komen typen.
pi_108913424
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:52 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Mijn oud-oom is niet goed bij zijn hoofd, misschien dat de thuiszorg voor hem een berichtje kan komen typen.
Zeg tegen 'm dat-ie niets aan zijn handjes heeft.
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2012 @ 18:55:34 #15
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108913476
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:53 schreef L-E het volgende:

[..]

Zeg tegen 'm dat-ie niets aan zijn handjes heeft.
Heeft ie ook niet, maar dat hoeft niet. Zie posts hier boven.
pi_108913586
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:55 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Heeft ie ook niet, maar dat hoeft niet. Zie posts hier boven.
Daar doelde ik ook op, Einstein. ;(
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2012 @ 18:59:15 #17
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108913621
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:58 schreef L-E het volgende:

[..]

Daar doelde ik ook op, Einstein. ;(
Ik zit in een moeilijk fase, ik denk dat ik ook maar eens thuiszorg ga aanvragen!
pi_108914768
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:46 schreef Gro het volgende:
Dankje en precies ;(
  vrijdag 9 maart 2012 @ 20:01:51 #19
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_108916099
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:48 schreef Sylvana het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met PIT? Ik heb een recidiverende depressie en tijdens depressieve periodes lukt het me niet om het huishouden te doen. Althans, de boodschappen, afwas, was en vuilnis wordt wel gedaan, maar echt schoongemaakt of gestreken wordt er niet. Ik woon samen met mijn vriend, maar hij werkt fulltime en kan ook niet alles in zijn eentje doen.
Maar die boodschappen/afwas/was/vuilnis doe je dus zelf of doet je vriend dat?

Iets zoals grote schoonmaak hoeft niet dagelijks, overhemden strijken kun je ook één keer per week doen. Is er dan niet af en toe een moment dat je je iets beter voelt en dan dus die 'grotere' dingen kunt doen?
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2012 @ 20:03:13 #20
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108916176
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 20:01 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Iets zoals grote schoonmaak hoeft niet dagelijks, overhemden strijken kun je ook één keer per week doen. Is er dan niet af en toe een moment dat je je iets beter voelt en dan dus die 'grotere' dingen kunt doen?
Die vriend werkt full-time dus die kan dat niet. :{
pi_108916533
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 20:01 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Boodschappen, en (af)wassen doen we samen, vuilnis deed ik altijd, maar de laatste tijd doet vriendlief dat ook. En grotere dingen zoals de keuken of badkamer schoonmaken zijn al weken niet gebeurd. En het werkt ook niet om het in kleine brokken te verdelen en bijvoorbeeld alleen het gasstel schoon te maken ofzo of een kwartier te strijken en dan te stoppen ;(
  vrijdag 9 maart 2012 @ 20:11:02 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_108916583
Wij doen het huishouden in het weekend. Samen of alleen. Doordeweeks is er gewoon geen tijd voor. Als je vriend werkt kunnen jullie het toch ook gewoon in het weekend doen? Ik snap niet helemaal waarom je thuishulp zou krijgen als je samenwoont.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 20:12:41 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_108916697
Veel werkende mensen met kinderen gaat het niet anders sylvana.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 20:12:44 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_108916699
Lijkt me een slecht idee, je hebt een geschiedenis van tot 16:00 elke dag op bed liggen. Als je een schoonmaakster in huis krijgt dan heb je toch nog meer dagen dat je zo lang op bed blijft liggen? Of moet je verplicht dan alles samen doen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_108916794
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 20:12 schreef Maanvis het volgende:
Lijkt me een slecht idee, je hebt een geschiedenis van tot 16:00 elke dag op bed liggen. Als je een schoonmaakster in huis krijgt dan heb je toch nog meer dagen dat je zo lang op bed blijft liggen? Of moet je verplicht dan alles samen doen?
Het lijkt me wel dat je zelf meehelpt ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')