Ze werkt aan de depressies door een deeltijdbehandeling te volgen, toch?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:07 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Misschien RED therapie? Kijken waar de depressies vandaan komen, die rationeel en objectief benaderen en vanuit dat perspectief werken aan de depressies...?
Inderdaad!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:11 schreef L-E het volgende:
[..]
Ze werkt aan de depressies door een deeltijdbehandeling te volgen, toch?
Dankjewel voor je reactie! Het is idd bedoeld om de praktische zaken te doen, en vind het fijn dat je dus ook dingen samen doetquote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:18 schreef Gro het volgende:
Ik heb ervaring met PIT. De PIT die ik kreeg, was vooral bedoeld voor praktische zaken. De PIT-er hielp met boodschappen doen en afwassen (deden we dus samen), maar was ook wel in voor een wandeling.
Helaas is mijn PIT nu gestopt... Ik had de praktische zaken te goed op orde, en voor een gezellig babbeltje was PIT niet bedoeld, werd mij verteld.
Best jammer, want ik had er wel veel steun aan.
Je mankeert wat aan je hoofd, niet aan je handjes zou mijn oud-oom zeggen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:46 schreef Gro het volgende:
@truthortruth: Je ziet het verkeerd: niet iedereen met een depressie krijgt dús thuiszorg, er zijn gradaties in depressies, en een depressie kan zeker zo invaliderend werken dat PIT geïndiceerd is.
Gelukkig is het niet aan je oud-oom om zulke zaken te beoordelen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Je mankeert wat aan je hoofd, niet aan je handjes zou mijn oud-oom zeggen.
Mijn oud-oom is niet goed bij zijn hoofd, misschien dat de thuiszorg voor hem een berichtje kan komen typen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:51 schreef L-E het volgende:
[..]
Gelukkig is het niet aan je oud-oom om zulke zaken te beoordelen.
Zeg tegen 'm dat-ie niets aan zijn handjes heeft.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Mijn oud-oom is niet goed bij zijn hoofd, misschien dat de thuiszorg voor hem een berichtje kan komen typen.
Heeft ie ook niet, maar dat hoeft niet. Zie posts hier boven.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:53 schreef L-E het volgende:
[..]
Zeg tegen 'm dat-ie niets aan zijn handjes heeft.
Daar doelde ik ook op, Einstein.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Heeft ie ook niet, maar dat hoeft niet. Zie posts hier boven.
Ik zit in een moeilijk fase, ik denk dat ik ook maar eens thuiszorg ga aanvragen!quote:
Dankje en preciesquote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:46 schreef Gro het volgende:
@truthortruth: Je ziet het verkeerd: niet iedereen met een depressie krijgt dús thuiszorg, er zijn gradaties in depressies, en een depressie kan zeker zo invaliderend werken dat PIT geïndiceerd is.
Maar die boodschappen/afwas/was/vuilnis doe je dus zelf of doet je vriend dat?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:48 schreef Sylvana het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met PIT? Ik heb een recidiverende depressie en tijdens depressieve periodes lukt het me niet om het huishouden te doen. Althans, de boodschappen, afwas, was en vuilnis wordt wel gedaan, maar echt schoongemaakt of gestreken wordt er niet. Ik woon samen met mijn vriend, maar hij werkt fulltime en kan ook niet alles in zijn eentje doen.
Die vriend werkt full-time dus die kan dat niet.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:01 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Maar die boodschappen/afwas/was/vuilnis doe je dus zelf of doet je vriend dat?
Iets zoals grote schoonmaak hoeft niet dagelijks, overhemden strijken kun je ook één keer per week doen. Is er dan niet af en toe een moment dat je je iets beter voelt en dan dus die 'grotere' dingen kunt doen?
Boodschappen, en (af)wassen doen we samen, vuilnis deed ik altijd, maar de laatste tijd doet vriendlief dat ook. En grotere dingen zoals de keuken of badkamer schoonmaken zijn al weken niet gebeurd. En het werkt ook niet om het in kleine brokken te verdelen en bijvoorbeeld alleen het gasstel schoon te maken ofzo of een kwartier te strijken en dan te stoppenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:01 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Maar die boodschappen/afwas/was/vuilnis doe je dus zelf of doet je vriend dat?
Iets zoals grote schoonmaak hoeft niet dagelijks, overhemden strijken kun je ook één keer per week doen. Is er dan niet af en toe een moment dat je je iets beter voelt en dan dus die 'grotere' dingen kunt doen?
Het lijkt me wel dat je zelf meehelpt ja.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:12 schreef Maanvis het volgende:
Lijkt me een slecht idee, je hebt een geschiedenis van tot 16:00 elke dag op bed liggen. Als je een schoonmaakster in huis krijgt dan heb je toch nog meer dagen dat je zo lang op bed blijft liggen? Of moet je verplicht dan alles samen doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |