Dat is dan niet zo handig. Omdat ik per week uitbetaald krijg, lijkt het ineens of ik veel minder verdien o.i.d.? En daar wordt dan je belasting op gebaseerd?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:28 schreef Black_Ninja het volgende:
Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij komt dit door het bedrag. Als je minder dan X verdiend betaal je minder en je hebt nu natuurlijk maar een heel klein salaris op deze strook staan.
Mocht dit kloppen dan moet je inderdaad met een flinke vordering rekening houden aan het eind van het jaar.
Hmm. Ik heb daar inderdaad wel gewoon mijn loonbelastingverklaring op 'loonheffingskorting toepassen' gezet, althans dat heeft het uitzendbureau voor mij gedaan. En ik heb daar voor getekend.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:28 schreef mighty_myte het volgende:
Waarschijnlijk wordt hier heffingskorting berekend. Je betaalt dus enorm weinig belasting en zult volgende jaar dit mogen aftikken bij de belastingdienst.
Roggel even met het uitzendbureau dat ze die heffingskortingregeling opschorten.
Totdat ze aan het eind van het jaar alles bij elkaar optellen...quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:32 schreef koekwausss het volgende:
Gasten,
Witte weektabel wordt toegepast.
Fiscaal loon is 98,66, met loonheffingskorting ben je dus geen loonheffing kwijt.
Zodra je fiscaal loon boven de 125,66 komt ga je belasting betalen.
Je hoeft over dit bedrag dus niet te vrezen.
Groet,
Koek
Klopt. Maar gezien de vraag, weet ik niet of dit het duidelijk genoeg maakt voor TS. Dus:quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:32 schreef koekwausss het volgende:
Gasten,
Witte weektabel wordt toegepast.
Fiscaal loon is 98,66, met loonheffingskorting ben je dus geen loonheffing kwijt.
Zodra je fiscaal loon boven de 125,66 komt ga je belasting betalen.
Je hoeft over dit bedrag dus niet te vrezen.
Groet,
Koek
Nee hoor, helemaal niet.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:34 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Totdat ze aan het eind van het jaar alles bij elkaar optellen...
Bedankt voor je uitleg. Het is voor mij lastig te voorspellen wat ik de rest van het jaar ga doen. Ik hoop vanaf de zomer gewoon in loondienst niet via een uitzendbureau te kunnen werkenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:38 schreef Piger het volgende:
[..]
Klopt. Maar gezien de vraag, weet ik niet of dit het duidelijk genoeg maakt voor TS. Dus:
Omdat je maar 1 dag hebt gewerkt, val je onder het grensbedrag vanaf wanneer je belasting af gaat dragen (1e belastingschaal rekeninghoudend met algemene heffingskorting en arbeidskorting). Wanneer je meerdere dagen per week gaat werken ga je wel gewoon betalen en kom je netto een stuk lager uit.
Misschien moet je op het einde nog wat bijbetalen, maar dat ligt er meer aan hoe stabiel je inkomen is en wat je hiervoor hebt verdiend.
Dit klopt natuurlijk niet, als je meer gaat werken kom je netto altijd hoger uit. Maar je zal het wel wat verkeerd opgeschreven hebben.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:38 schreef Piger het volgende:
[..]
Wanneer je meerdere dagen per week gaat werken ga je wel gewoon betalen en kom je netto een stuk lager uit.
Relatief natuurlijk. Maar dat leek me duidelijk.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:41 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Dit klopt natuurlijk niet, als je meer gaat werken kom je netto altijd hoger uit. Maar je zal het wel wat verkeerd opgeschreven hebben.
Ik zie toch echt ¤12.78 staanquote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:57 schreef rood_wit_blauw het volgende:
en voor jezelf, hoe oud ben je? hier staat namelijk een salaris dat onder het minimum loon is van 23 jarigen
Dat staat momenteel op 8.22 dacht ik (uit mijn hoofd)
Waar heb jij het in helemsnaam over, die 7,25 zijn de gewerkte uren.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:57 schreef rood_wit_blauw het volgende:
en voor jezelf, hoe oud ben je? hier staat namelijk een salaris dat onder het minimum loon is van 23 jarigen
Dat staat momenteel op 8.35 zie ook http://www.rijksoverheid.(...)mumloon-per-uur.html
Iedere loonstrook heeft ook weer een andere layout natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:00 schreef rood_wit_blauw het volgende:
inderaad. uren en salaris omgedraaid
bij mijn vriendin staat dat niet andersom
aantal uren xx.xx a ¤yy.yy
Zoals je op zijn loonstrook kan zien krijgt hij 1,37 per dag aan reiskosten. Ook jij houdt net zoveel over van je bruto salaris als een ander, enkel krijg je er grotere netto posten bij, maar ik snap je denkwijze.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:50 schreef JeMoeder het volgende:
Is het niet zo dat je bij je salaris veel netto uitkeringen krijgt? Ik val in de 41% loonbelasting tranche, maar ik houd bijna 80% van mij bruto salaris over omdat er een groot aantal netto vergoedingen door mijn werkgever uitgekeerd worden (lunch, kilometers, telefoonrekening, onkosten, ov-reiskosten etc.).
Dat zeg ik toch ook? Al wordt er 41% ingehouden, door de netto uitkeringen houd ik toch 80% van mijn bruto salaris over.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:55 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Zoals je op zijn loonstrook kan zien krijgt hij 1,37 per dag aan reiskosten. Ook jij houdt net zoveel over van je bruto salaris als een ander, enkel krijg je er grotere netto posten bij, maar ik snap je denkwijze.
Sowieso wordt er geen 41% ingehouden. Ten tweede gaat het hier om belasting, gezien de vraagstelling. Je ziet notabene hierboven slechts 1,37 euro aan reiskosten. Dat jij netto uitkeringen krijgt is prima, maar puur belastingtechnisch gezien verschil jij niets van een ander. En tot slot zijn al die netto vergoeding te onderbouwen?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:57 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook? Al wordt er 41% ingehouden, door de netto uitkeringen houd ik toch 80% van mijn bruto salaris over.
Ja die zijn te onderbouwen, net een audit gehad van de BD en alles was goed.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:01 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Sowieso wordt er geen 41% ingehouden. Ten tweede gaat het hier om belasting, gezien de vraagstelling. Je ziet notabene hierboven slechts 1,37 euro aan reiskosten. Dat jij netto uitkeringen krijgt is prima, maar puur belastingtechnisch gezien verschil jij niets van een ander. En tot slot zijn al die netto vergoeding te onderbouwen?
Ik snap ook niet goed wat jouw opmerking hier toevoegd.
Die uitleg heb ik eerder al gegeven. Aangezien de weektabel wordt toegepast zit zijn fiscale loon van die ene dag onder de grens waarover men belasting moet betalen. Vanaf een fiscaal loon van 125,nogwat zal er loonheffing ingehouden worden.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:06 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ja die zijn te onderbouwen, net een audit gehad van de BD en alles was goed.
Verder gaf ik deze suggestie omdat dat de enige reden kan zij waarom TS bijna evenveel verdient in netto als bruto salaris. Dat kan je niet rijmen met loonheffingskorting volgens mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |