abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108869997
Er komt morgen een pakketje naar mij via gls.

Nu wil ik dit pakket niet meer.

Op de site staat dat de retour verzendkosten voor mijn rekening zijn en dat ongefrankeerde retour zendingen resoluut geweigerd worden.

Nu heb ik hier weinig ervaring mee, kan ik mijn pakket in dit geval nog weigeren aan de deur zodat hij automatisch geretourd word?
pi_108870096
Goede vraag.
Benieuwd naar het juridisch correcte antwoord.

In principe zou het pakket dan weer bij de webwinkel aan moeten komen. En heb je eigenlijk gratis het pakket kunnen retourneren en zal het de webwinkel er ook geen extra kosten aan ondervinden door de weigering. Het zou evt kunnen dat ze extra kosten moeten betalen voor een weigering, ligt eraan van welke verzendservice ze gebruikmaken.
  donderdag 8 maart 2012 @ 17:49:54 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108870196
Kun je niet via de site de bestelling ongedaan maken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_108870815
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 17:49 schreef Lienekien het volgende:
Kun je niet via de site de bestelling ongedaan maken?
Als het pakketje (waarschijnlijk) al onderweg is?
Brutal. Fucking. Metal.
pi_108870846
Nou ik had gemaild dat ik wilde annuleren, en twee uur later kreeg ik em mail dat het pakket vandaag verzonden ZOU worden.

En net dat hij verzonden is..
pi_108870993
Ja dan kun je niet annuleren als het verzonden is.
In principe zou je het retour moeten sturen en de kosten van een retourzending moeten betalen.

Wat er gebeurd wanneer je het weigert is interessant.
  donderdag 8 maart 2012 @ 18:23:51 #7
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_108871415
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 18:13 schreef Snoepje5 het volgende:
Ja dan kun je niet annuleren als het verzonden is.
In principe zou je het retour moeten sturen en de kosten van een retourzending moeten betalen.

Wat er gebeurd wanneer je het weigert is interessant.
Maar de verzendkosten voor de zending van bedrijf -> TS zou TS wel terugkrijgen bij een retourzending op basis van de Wet koop op afstand.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_108871719
Ja?? Want bij een hoop webshops is dat zeer zeker niet zo, helaas ;(
  donderdag 8 maart 2012 @ 18:35:29 #9
67023 Dance-Commander
Rock-N-Roll Indian
pi_108871855
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 18:23 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Maar de verzendkosten voor de zending van bedrijf -> TS zou TS wel terugkrijgen bij een retourzending op basis van de Wet koop op afstand.
TS kan het pakket terugsturen en heeft dan via de wet koop-op-afstand recht op retour van het aankoopbedrag + de verzendkosten die het bedrijf in rekening heeft gebracht, niet de kosten die TS zelf moet maken om het pakket retour te sturen.

Vreemde manier van werken trouwens van de webshop, bij ons halen we gewoon het pakket ertussenuit mocht het nog niet verstuurd zijn...
Borientus Permanentus!
pi_108872278
quote:
15s.gif Op donderdag 8 maart 2012 18:35 schreef Dance-Commander het volgende:

[..]

TS kan het pakket terugsturen en heeft dan via de wet koop-op-afstand recht op retour van het aankoopbedrag + de verzendkosten die het bedrijf in rekening heeft gebracht, niet de kosten die TS zelf moet maken om het pakket retour te sturen.

Vreemde manier van werken trouwens van de webshop, bij ons halen we gewoon het pakket ertussenuit mocht het nog niet verstuurd zijn...
Inderdaad. gewoon het bedrag dat TS van de rekening heeft zien gaan moet hij/zij terug krijgen van de webwinkel. Ze mogen geen extra kosten inhouden. Kosten voor een retourzending zijn altijd mits anders overeengekomen in de av bijv. voor de koper.

Vind ik niet heel vreemd. Als ik een pakket klaar heb staan en je annuleert de order dan kan ik simpelweg de sticker weggooien wat mij verzendkosten heeft gekost.
Natuurlijk bereik je er niks mee, want de klant zal uiteindelijk toch het pakket retourzenden hoogstwaarschijnlijk. Wellicht meer een principe kwestie.
pi_108873436
Vuurwerk gekocht?
pi_108873972
Vuurwerk? Nee waarom denk je dat ?

Wel goed om te weten dat ik de oorspronkelijke verzendkosten terug hoor te krijgen ^O^

bedankt :s)
pi_108874599
Ik weet niet hoe dat met gls zit, maar bij tntpost heb ik wel eens hetzelfde gedaan. Scheelde me weer de kosten voor het retourzenden.
Eerst denken, dan typen
pi_108881801
Volgens mij ben je wel verplicht om getekend terug te sturen, anders heb je geen bewijs van verzending en hoeft de verkoper je niets terug te betalen.
.
pi_117203768
Ik heb via autobandenmarkt.nl op een nacht 4 banden besteld. De dag erna hoorde ik allemaal negatieve dingen over de banden en heb gemaild dat ik de bestelling wilde annuleren. Ik kreeg een reactie dat de banden al bij GLS lagen en dit konden ze niet annuleren. Ik moest de banden bij levering weigeren, dan werden ze teruggestuurd en kreeg ik m'n geld terug. Dit heb ik gedaan. Ik heb nog gevraagd of ik moest tekenen voor weigering maar dit was niet nodig.

Nu heb ik na een week met ze gebeld omdat ik mijn geld nog niet terug heb gekregen en zegt men dat de banden geleverd zijn (op de dag dat ik ze geweigerd heb) en er getekend is onder een naam dat niet de mijne is.

Nu gaan ze het uitzoeken maar ik hou m'n hart vast...
  maandag 24 september 2012 @ 19:36:16 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117204123
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:30 schreef tjenzo het volgende:
Ik heb via autobandenmarkt.nl op een nacht 4 banden besteld. De dag erna hoorde ik allemaal negatieve dingen over de banden en heb gemaild dat ik de bestelling wilde annuleren. Ik kreeg een reactie dat de banden al bij GLS lagen en dit konden ze niet annuleren. Ik moest de banden bij levering weigeren, dan werden ze teruggestuurd en kreeg ik m'n geld terug. Dit heb ik gedaan. Ik heb nog gevraagd of ik moest tekenen voor weigering maar dit was niet nodig.

Nu heb ik na een week met ze gebeld omdat ik mijn geld nog niet terug heb gekregen en zegt men dat de banden geleverd zijn (op de dag dat ik ze geweigerd heb) en er getekend is onder een naam dat niet de mijne is.

Nu gaan ze het uitzoeken maar ik hou m'n hart vast...
Dat is het probleem van de verkoper.
Jij hebt niets ontvangen, ergo, je geld terug.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 24 september 2012 @ 19:38:37 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117204258
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 18:31 schreef hugsy33 het volgende:
Ja?? Want bij een hoop webshops is dat zeer zeker niet zo, helaas ;(
kopen bij webshops met thuiswinkelwaarborg dan :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 24 september 2012 @ 20:25:32 #18
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_117207194
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

kopen bij webshops met thuiswinkelwaarborg dan :)
Je bedoelt dat waarborg waar de webwinkel elk jaar geld voor moet betalen maar wat verder niet zoveel zegt? Zelfs daarbij moet je geluk hebben.
  maandag 24 september 2012 @ 20:30:09 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117207455
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 20:25 schreef FF het volgende:

[..]

Je bedoelt dat waarborg waar de webwinkel elk jaar geld voor moet betalen maar wat verder niet zoveel zegt? Zelfs daarbij moet je geluk hebben.
in welk opzicht moet je geluk hebben?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 24 september 2012 @ 21:08:20 #20
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_117210022
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 20:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

in welk opzicht moet je geluk hebben?
Ik het opzicht dat aangesloten bedrijven zich ook niet altijd aan de 'regels' houden.
De kans is kleiner, maar is er helaas wel.
  maandag 24 september 2012 @ 21:11:18 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117210223
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 21:08 schreef FF het volgende:

[..]

Ik het opzicht dat aangesloten bedrijven zich ook niet altijd aan de 'regels' houden.
De kans is kleiner, maar is er helaas wel.
En wat gebeurt er als die zich structureel niet aan de regels houden met dat thuiswinkel keurmerk?
Een gedicht over Maanvis
  maandag 24 september 2012 @ 21:29:17 #22
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_117211435
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 21:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En wat gebeurt er als die zich structureel niet aan de regels houden met dat thuiswinkel keurmerk?
Dan kunnen ze hun keurmerk niet meer kopen.
Maar de klant is ondertussen toch nog de klos.
  maandag 24 september 2012 @ 21:30:39 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117211524
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 21:29 schreef FF het volgende:

[..]

Dan kunnen ze hun keurmerk niet meer kopen.
Maar de klant is ondertussen toch nog de klos.
de klant koopt er alleen niet meer omdat je geen keurmerk meer hebt.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 24 september 2012 @ 21:37:53 #24
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_117211969
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 21:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

de klant koopt er alleen niet meer omdat je geen keurmerk meer hebt.
Klant koopt gerust zonder keurmerk.
Ik denk zelfs dat er meer webshops zonder dan met zijn.

Vooral de kleinere (zelfstandigen) hanteren geen keurmerk omdat:
a) het onoverzichtelijk is welk keurmerk je nu moet hebben;
b) het niet duidelijk is of ze wel controleren of niet (er zijn keurmerken die gewoon uitreiken als je betaald);
b) sommige keurmerken belachelijk duur zijn
Kijk alleen maar eens bij thuiswinkel.org een van de bekendere (http://www.thuiswinkel.org/leden-kosten) en die wordt gelukkig alleen duurder als je veel verdiend.

Ik kijk gewoon bij welke winkel ze mijn product hebben en hoe deze aangeschreven staat.
  maandag 24 september 2012 @ 21:39:41 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117212075
ja en denk je dat je goeie reviews op trustpilot en beslist krijgt als je baggerkwaliteit levert?
dat jij per product kijkt wil niet zeggen dat iedereen dat doet, het grootste deel van de mensen kijkt echt wel naar zo'n keurmerk.
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')