Als het pakketje (waarschijnlijk) al onderweg is?quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:49 schreef Lienekien het volgende:
Kun je niet via de site de bestelling ongedaan maken?
Maar de verzendkosten voor de zending van bedrijf -> TS zou TS wel terugkrijgen bij een retourzending op basis van de Wet koop op afstand.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:13 schreef Snoepje5 het volgende:
Ja dan kun je niet annuleren als het verzonden is.
In principe zou je het retour moeten sturen en de kosten van een retourzending moeten betalen.
Wat er gebeurd wanneer je het weigert is interessant.
TS kan het pakket terugsturen en heeft dan via de wet koop-op-afstand recht op retour van het aankoopbedrag + de verzendkosten die het bedrijf in rekening heeft gebracht, niet de kosten die TS zelf moet maken om het pakket retour te sturen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:23 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Maar de verzendkosten voor de zending van bedrijf -> TS zou TS wel terugkrijgen bij een retourzending op basis van de Wet koop op afstand.
Inderdaad. gewoon het bedrag dat TS van de rekening heeft zien gaan moet hij/zij terug krijgen van de webwinkel. Ze mogen geen extra kosten inhouden. Kosten voor een retourzending zijn altijd mits anders overeengekomen in de av bijv. voor de koper.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:35 schreef Dance-Commander het volgende:
[..]
TS kan het pakket terugsturen en heeft dan via de wet koop-op-afstand recht op retour van het aankoopbedrag + de verzendkosten die het bedrijf in rekening heeft gebracht, niet de kosten die TS zelf moet maken om het pakket retour te sturen.
Vreemde manier van werken trouwens van de webshop, bij ons halen we gewoon het pakket ertussenuit mocht het nog niet verstuurd zijn...
Dat is het probleem van de verkoper.quote:Op maandag 24 september 2012 19:30 schreef tjenzo het volgende:
Ik heb via autobandenmarkt.nl op een nacht 4 banden besteld. De dag erna hoorde ik allemaal negatieve dingen over de banden en heb gemaild dat ik de bestelling wilde annuleren. Ik kreeg een reactie dat de banden al bij GLS lagen en dit konden ze niet annuleren. Ik moest de banden bij levering weigeren, dan werden ze teruggestuurd en kreeg ik m'n geld terug. Dit heb ik gedaan. Ik heb nog gevraagd of ik moest tekenen voor weigering maar dit was niet nodig.
Nu heb ik na een week met ze gebeld omdat ik mijn geld nog niet terug heb gekregen en zegt men dat de banden geleverd zijn (op de dag dat ik ze geweigerd heb) en er getekend is onder een naam dat niet de mijne is.
Nu gaan ze het uitzoeken maar ik hou m'n hart vast...
kopen bij webshops met thuiswinkelwaarborg danquote:Op donderdag 8 maart 2012 18:31 schreef hugsy33 het volgende:
Ja?? Want bij een hoop webshops is dat zeer zeker niet zo, helaas
Je bedoelt dat waarborg waar de webwinkel elk jaar geld voor moet betalen maar wat verder niet zoveel zegt? Zelfs daarbij moet je geluk hebben.quote:Op maandag 24 september 2012 19:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
kopen bij webshops met thuiswinkelwaarborg dan
in welk opzicht moet je geluk hebben?quote:Op maandag 24 september 2012 20:25 schreef FF het volgende:
[..]
Je bedoelt dat waarborg waar de webwinkel elk jaar geld voor moet betalen maar wat verder niet zoveel zegt? Zelfs daarbij moet je geluk hebben.
Ik het opzicht dat aangesloten bedrijven zich ook niet altijd aan de 'regels' houden.quote:Op maandag 24 september 2012 20:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
in welk opzicht moet je geluk hebben?
En wat gebeurt er als die zich structureel niet aan de regels houden met dat thuiswinkel keurmerk?quote:Op maandag 24 september 2012 21:08 schreef FF het volgende:
[..]
Ik het opzicht dat aangesloten bedrijven zich ook niet altijd aan de 'regels' houden.
De kans is kleiner, maar is er helaas wel.
Dan kunnen ze hun keurmerk niet meer kopen.quote:Op maandag 24 september 2012 21:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En wat gebeurt er als die zich structureel niet aan de regels houden met dat thuiswinkel keurmerk?
de klant koopt er alleen niet meer omdat je geen keurmerk meer hebt.quote:Op maandag 24 september 2012 21:29 schreef FF het volgende:
[..]
Dan kunnen ze hun keurmerk niet meer kopen.
Maar de klant is ondertussen toch nog de klos.
Klant koopt gerust zonder keurmerk.quote:Op maandag 24 september 2012 21:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
de klant koopt er alleen niet meer omdat je geen keurmerk meer hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |