abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin woensdag 7 maart 2012 @ 17:22:13 #1
35723 crew  GGMM
pi_108828447
quote:
Rangers-spelers nemen vrijwillig ontslag

Twee spelers hebben vrijwillig afscheid genomen van Glasgow Rangers. Gregg Wylde en Mervan Celik hebben vanwege de financiële problemen hun contract ingeleverd.

Wylde (20) en Celik (21) hebben een voorstel geaccepteerd om zonder vergoedingen hun contract te laten beëindigen. Op die manier hopen zij hun club van de ondergang te behoeden. Mogelijk dat in de loop van deze week meer ontslagen volgen, gedwongen of vrijwillig.

"Ik heb deze beslissing genomen om andere mensen, die een gezin te onderhouden hebben, te sparen. Op dit moment weet ik nog niet wat ik ga doen, maar ik wilde de club en de staf graag helpen", aldus Wylde.

Rangers is met de resterende spelers in gesprek over forse salarisverlagingen. Topverdieners gaan wellicht liefst 75 procent achteruit.
quote:
Glasgow Rangers’ topverdieners leveren driekwart loon in

Om de beoogde besparingen van 4,5 miljoen euro te doen slagen, ligt er bij de nummer twee in de Schotse Premier League een uitzonderlijk voorstel op tafel. Zowel de spelers, stafleden als bestuursleden zullen tijdelijk een deel van hun loon afstaan om de Schotse club van het faillissement te redden.

75 procent loonafstand

Grootverdieners Stephen Davis en Allan McGregor zullen hun loon van een geschatte 31.000 à 34.000 euro per maand naar nog geen 12.000 euro zien zakken. Minder betaalde voetballers leveren 50 tot 25 procent van hun salaris in. In ruil voor de loonsvermindering worden de contracten aangepast. De veranderde voorwaarden werden door zeven of acht spelers nog niet aanvaard in ruil voor het voorstel.

Eén miljoen per maand besparen

Jeugdinternationals Gregg Wylde en Mervan Celik gingen akkoord met een vrijwillig ontslag zonder ontslagvergoeding. “Ik wou mijn deel doen om de mensen met gezinnen in de club te helpen,” zegt de 20-jarige middenvelder. Het doel is om ruim een miljoen euro per maand te besparen tot de protestantse club in vereffening kan overgaan in de zomer. De club is op zoek naar een nieuwe eigenaar maar geraakt niet verkocht omwille van de schuldenberg. (SB)
quote:
Bewindvoerder verwacht liquidatie Glasgow Rangers
Bewindvoerder Dave King verwacht dat de Schotse topclub Glasgow Rangers de huidige financiële problemen niet overleeft. Dat stelt hij woensdag in een verklaring. "Ik geloof niet dat er redelijke kans is dat het bedrijf de surseance overleeft. Ik geloof dat opheffing onvermijdelijk is."

Voor de voetballers van Rangers is er overigens nog hoop. Een nieuw op te richten bedrijf zou de licentie kunnen overnemen en lid kunnen worden van de Schotse voetbalbond SFA. De club kan op die manier een doorstart maken.

Europees voetbal zit de komende jaren waarschijnlijk niet in. Voor komend jaar komt de door de UEFA gestelde deadline te vroeg. Als de club failliet gaat, volgt automatisch een uitsluiting voor nog twee jaar.

King legt de schuld voor de financiële problemen vrijwel volledig bij clubeigenaar Craig Whyte. Die nam afgelopen zomer de club over en stelde schulden af te lossen, maar deed dat niet. Hij gebruikte zelfs geld dat hij aan de belastingdienst moest betalen om andere rekeningen te voldoen, terwijl hij volhield dat hij eigen geld in de club pompte.

Vriendelijk voor Whyte is King dan ook niet. De bewindvoerder stelt dat Whyte hem actief tegenwerkte terwijl hij een volledig beeld van de financiële situatie probeerde te krijgen. "De harde waarheid is dat Craig Whyte de loyaliteit van de fans heeft misbruikt."
Triest dit. Ooit zo'n grote club. Ben benieuwd hoe dit gaat eindigen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_108828633
Erg triest ja, blij dat het met Feyenoord nog net niet zo ver heeft weten komen.
pi_108829079
Zou best triest zijn, geen Old Firm meer...
  Forum Admin woensdag 7 maart 2012 @ 17:40:50 #4
35723 crew  GGMM
pi_108829154
Zou gelijk de definitieve doodsteek voor die competitie zijn, van wat er nog van over is.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 7 maart 2012 @ 17:41:17 #5
201583 -Roy-
Yes I didn't
pi_108829171
Tsja, ik heb er toch echt geen medelijden mee. Eigen schuld, had je maar beter op je centjes moeten passen en niet proberen mee te komen met het grote Europese geweld van de topclubs.
pi_108829172
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 17:39 schreef Ajacied422 het volgende:
En dus ook voor de Schotse competitie, want buiten die twee teams is dat natuurlijk huilen met de pet. Die competitie kan niet bestaan zonder één van de twee.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_108829264
quote:
14s.gif Op woensdag 7 maart 2012 17:41 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

En dus ook voor de Schotse competitie, want buiten die twee teams is dat natuurlijk huilen met de pet. Die competitie kan niet bestaan zonder één van de twee.
Dan kan je net zo goed Engelse en Schotse competitie bijelkaar voegen. Celtic kan nog wel in de Premier League meedraaien. Al snap ik uberhaupt niet de schotse competitie.
  woensdag 7 maart 2012 @ 17:43:44 #8
201583 -Roy-
Yes I didn't
pi_108829282
quote:
14s.gif Op woensdag 7 maart 2012 17:41 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

Mwah, dat ligt er natuurlijk maar net aan wat de supporters doen. Scharen zij zich bij een andere club, dan acht ik het goed mogelijk dat bijvoorbeeld een Hearts kan aanhaken bij het niveau van Celtic (wat toch al niet belachelijk hoog ligt). Voor de historie e.d. is het natuurlijk wel eeuwig zonde.
pi_108829716
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 17:41 schreef -Roy- het volgende:
Tsja, ik heb er toch echt geen medelijden mee. Eigen schuld, had je maar beter op je centjes moeten passen en niet proberen mee te komen met het grote Europese geweld van de topclubs.
want in Spanje en Italië letten zo goed op de centjes? :r hier kan ik best kwaad om worden..
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  Forum Admin woensdag 7 maart 2012 @ 17:56:47 #10
35723 crew  GGMM
pi_108829751
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 17:55 schreef Cara het volgende:

[..]

want in Spanje en Italië letten zo goed op de centjes? :r
Dat is geen excuus natuurlijk.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_108830122
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 17:56 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dat is geen excuus natuurlijk.
het is meer de schuld van de voorzitter ook als ik het zo lees, heeft aardig zitten liegen.
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:09:48 #12
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_108830214
quote:
Rangers' administrators issue new warning as players reject wage cuts

Rangers' administrators have announced they are to accelerate the sale process after they failed to agree cost-cutting measures with players – leaving the club in a "perilous" situation.

Discussions over how to make savings have ended without a resolution which would devalue the playing staff "on terms that will preserve the value in the business", the joint administrator David Whitehouse said.

Whitehouse, of Duff & Phelps, said in a statement: "We are announcing today we are accelerating the sale of Rangers Football Club. The club is in a perilous financial situation and that should not be under-estimated.

"Regrettably, we have been unable to agree cost-cutting measures with the playing staff on terms that will preserve value in the business. We understand the players' position as the scale of wage cuts required to achieve these savings without job losses were very substantial indeed.

"In view of this, we are faced with a situation of making redundancies within the playing staff on such a scale that would materially erode the value of the playing squad.

"We are striving to strike a balance where cost-cutting measures can be implemented but do not destroy the fabric of the playing squad to the extent that it will inhibit the prospect of a sale."

The administrators, who took control on 14 February, are seeking to make savings of £1m per month. Duff & Phelps had set Monday as a final deadline to reach a consensual agreement but they reconvened on Tuesday morning to discuss another proposal from players.

Unless a buyer is found quickly, administrators will have no choice but to make the necessary cuts, which would leave Rangers in danger of failing to fulfil their fixtures for the remainder of the season.

Whitehouse said: "No one should be in any doubt that in the absence of sufficient cost-cutting measures or receipt of substantial unplanned income, the club will not be able to fulfil its fixtures throughout the remainder of the season.

"As a result, we are expediting the sale process and over the next few days we will be holding discussions with prospective purchasers who have declared their interest. The manager, Ally McCoist, will play an integral part in these discussions.

"If, however, it becomes apparent that the sale process cannot be accelerated there will be no choice but to implement very severe cost cutting measures at the club."
Toch wel vreemd dat het zo ver kan komen bij zo'n enorme club. Ook geen grote investeerders die willen inspringen?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_108830242
die spelers zijn ook lekker dat ze loonsverlaging weigeren. Wat willen ze dan ?
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:11:46 #14
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_108830286
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:10 schreef macca728 het volgende:
Sowieso, de spelers die het weigeren moeten nu onder politiebegeleiding door het leven lijkt me? _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:14:48 #15
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_108830394
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 17:39 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik vind het triester dat twee clubs landskampioenschappen onder elkaar verdelen. En dat de Rangers niet beroerd waren absurd veel te investeren...
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:18:38 #16
111382 Ofyles2
pi_108830540
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:10 schreef macca728 het volgende:
Dat zijn vaak buitenlandse spelers die alleen maar aan snel verdienen denken. Hoe de club hun salarissen betaalt... :|W
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:20:58 #17
111382 Ofyles2
pi_108830620
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

het is meer de schuld van de voorzitter ook als ik het zo lees, heeft aardig zitten liegen.

Ik herinner me een uitspraak van Sir David Murray:

For every 5 pound Celtic spends, we will spend 10.

Over hooghartigheid gesproken...
pi_108830636
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:14 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik vind het triester dat twee clubs landskampioenschappen onder elkaar verdelen. En dat de Rangers niet beroerd waren absurd veel te investeren...
Ja matige spelers konden daar veel verdienen !! Kijk maar naar al die matige Nederlanders die daar helden werden.
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:25:13 #19
111382 Ofyles2
pi_108830773
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja matige spelers konden daar veel verdienen !! Kijk maar naar al die matige Nederlanders die daar helden werden.
Gio van Bronckhorst en Jan Vennegoor vind ik anders bovengemiddeld.
  Forum Admin woensdag 7 maart 2012 @ 18:26:38 #20
35723 crew  GGMM
pi_108830818
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:25 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Arthur Numan en Ronald De Boer ook wel.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_108830857
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:26 schreef GGMM het volgende:

[..]

En Mols, F de Boer

Konterman, Ricksen en Waterreus daarentegen :') Lekker zakken vullen
It Never Hurts To Help!
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:35:05 #22
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_108831112
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:25 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Jan Vennegoor alleen bovengemiddeld lang bedoel je?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_108831167
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:35 schreef Caland het volgende:

[..]

Jan Vennegoor alleen bovengemiddeld lang bedoel je?
En ex-speler van Celtic niet van Rangers
It Never Hurts To Help!
pi_108832399
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:26 schreef GGMM het volgende:

[..]

ja 10 jaar terug, nu praat je over de Hooivelds, Loovens en Danny Buijs (ok niet bij Rangers)

en al die andere vage buitenlanders
pi_108832472
Ze kunnen toch die spelers ook gewoon verkopen ? Begin je met een jeugdelftal ofzo nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')