abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108813034
Nu nog maar 18 landen in eerste halve finale dus.
pi_108813075
sorry ik bedoel tweede halve finale.
pi_108813648
Waarom?
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_108813649
Goed nieuws: nu zitten er evenveel landen in de eerste en tweede semi. Is wel zo eerlijk dat de landen in beide semi's procentueel evenveel kans hebben om door te gaan. Nu was je als land bij voorbaat al benadeeld als je in de tweede semi zat.
Betekent ook weer meer kansen voor Nederland *O*.

Wel stom overigens dat ze het zo laat bekend maken. Ze hadden toch ook wel kunnen weten dat dit lastig zou gaan worden?
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  woensdag 7 maart 2012 @ 12:57:03 #5
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_108817603
Armenië zal niet deelnemen aan het Eurovisie Songfestival 2012.
Een officiële reden wordt niet genoemd in de verklaring van de omroep,
al is wel duidelijk dat de gespannen situatie tussen Azerbeidzjan en Armenië
de reden is voor de terugtrekking. Er zullen in ieder geval financiële gevolgen zijn voor de Armenen,
die een boete zullen moeten betalen. Of er ook andere maatregelen worden genomen, is nog niet bekend.Voor Nederland komt de terugtrekking niet slecht uit. De Armenen zouden in de tweede halve finale aantreden. Daardoor zijn er nu, net als in de eerste halve finale, 18 kandidaten waarvan er 10 naar de finale gaan. (bron: EBU)

http://www.songfestivalwe(...)ie-trekt-zich-terug/
  woensdag 7 maart 2012 @ 13:00:55 #6
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_108817720
Nu stijgen de kansen dat we door zijn met zo'n 3% toch :P?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_108817743
Hoe Ironisch...
Armenie wordt door Azerbeidan beschuldigt van genocide tijdens de oorlog Karabach en de Armenen ontkennen dit.
pi_108818227
quote:
14s.gif Op woensdag 7 maart 2012 13:00 schreef Tha_Erik het volgende:
Nu stijgen de kansen dat we door zijn met zo'n 3% toch :P?
*O* Een land want normaliter bijna zeker was doorgegaan
pi_108818706
Armenië trekt zich terug van Songfestival...................de telegraaf

AMSTERDAM - Armenië heeft zich teruggetrokken van deelname aan het Eurovisie Songfestival. Reden is het voortslepende conflict over Nagorno Karabach, een klein landje in de Kaukasus waarover zowel Armenië als Azerbeidzjan zeggenschap claimen.

.

Twintig jaar geleden waren de twee landen verwikkeld in een oorlog over Nagorno Karabach. De spanning daaromheen is nog steeds niet weg.

Het plotseling wegvallen van Armenië betekent dat de concurrentie voor Nederland iets minder wordt. Nu doen 18 in plaats van 19 landen mee aan de halve finale op 24 mei.

Een paar maanden geleden moesten landen aangeven of ze wilden deelnemen aan het Songfestival dat dit jaar plaatsvindt in Azerbeidzjan. Landen als Polen, Tsjechië, Andorra en Monaco bedankten voor deelname, maar Armenië meldde zich wel aan. Toch bleken de gevoeligheden rondom Nagorno Karabach groter.

,,De Armeense omroep kán een boete of zelfs diskwalificatie voor meerdere jaren worden opgelegd. Het is ook mogelijk dat er alleen een waarschuwing komt", laat Sietse Bakker van de Europese Omroeporganisatie EBU weten.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_108818737
Voor NL een positieve ontwikkeling denk ik... wel jammer dat politiek een rol speelt
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_108820019
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 13:29 schreef TheVulture het volgende:
Voor NL een positieve ontwikkeling denk ik... wel jammer dat politiek een rol speelt
Dat is helaas altijd al zo geweest (zucht).
pi_108820777
Waarom hebben Polen, Tsjechie, Andorra en Monaco afgezegd?
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_108823919
Toedeloe. :D
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_108827628
Nog vorige week zijn 2 Azerbeidzjaanse soldaten op de grens doodgeschoten door het Armeense leger. Dus ze zouden sowieso niet echt warm onthaald worden in Azerbeidzjan. Beter dat ze niet gaan dus.
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
pi_108827806
Nou ja meer kans voor ons.
pi_108829292
In Armenie is het eurovisie songfestival erg groot en belangrijk voor het volk, jammer dat ze afzien van deelname.
pi_108830890
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 13:01 schreef Eierdop het volgende:
Hoe Ironisch...
Armenie wordt door Azerbeidan beschuldigt van genocide tijdens de oorlog Karabach en de Armenen ontkennen dit.
Ach Azerbeidzjan is gewoon een zure verliezer.
pi_108832589
Jammerrrrrr, had gehoopt op zo iets:

woensdag 7 maart 2012 @ 20:09:56 #19
162917 tuinfluiter
pi_108835792
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 14:20 schreef WhiteBeard het volgende:
Monaco heeft het Eurovisiesongfestival een keer gewonnen in 1971.

Monaco overwoog om deel te nemen maar zag er toch vanaf omdat ze haar kansen te klein achtte.
pi_108837179
Jammer dat Armenië er niet bij is. Hoewel ik me mateloos kan storen aan hun diaspora-voting, sturen ze meestal best aardige nummers in.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  donderdag 8 maart 2012 @ 13:56:56 #21
162917 tuinfluiter
pi_108862161
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 14:20 schreef WhiteBeard het volgende:
Hebben het druk met voorbereidingen van het Europees Kampioenschap 2012 dat in Polen en Oekraïne georganiseerd zal worden.

Zestien keer heeft Polen aan het Eurovisiesongfestival deelgenomen.
Met "To nie ja" gezongen door Edyta Górniak werd een tweede plek bemachtigd in 2004.

pi_108862624
Wat maakt het nu uit dat het 18/18 is? Nederland stuurt vast weer een of ander faalnummer met bijbehordende faalartiesten en vraagt zich vervolgens al falende af waarom ze weer ergens onderaan de ranking staan te falen. Hint: nee, het is geen vriendjespolitiek, we zuigen gewoon.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_108864631
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 14:12 schreef trancethrust het volgende:
Wat maakt het nu uit dat het 18/18 is? Nederland stuurt vast weer een of ander faalnummer met bijbehordende faalartiesten en vraagt zich vervolgens al falende af waarom ze weer ergens onderaan de ranking staan te falen. Hint: nee, het is geen vriendjespolitiek, we zuigen gewoon.
Je bent goed geinformeerd zie ik.
pi_108865472
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 17:00 schreef Eagle_99 het volgende:
Nog vorige week zijn 2 Azerbeidzjaanse soldaten op de grens doodgeschoten door het Armeense leger. Dus ze zouden sowieso niet echt warm onthaald worden in Azerbeidzjan. Beter dat ze niet gaan dus.
Ik heb net een berichtje ontvangen uit Armenië, ik zei jammer dat Armenie niet meedoet, ze zei dat het beter was om niet mee te doen dan wel mee te doen. Waarschijnlijk vind een groot deel van de Armeense bevolking dat, het is een trots volk wat zich niet wil verlagen ook al zouden ze goede prestaties neerzetten.
  donderdag 8 maart 2012 @ 16:00:52 #25
162917 tuinfluiter
pi_108866206
quote:

Wat maakt het nu uit dat het 18/18 is? Nederland stuurt vast weer een of ander faalnummer met bijbehordende faalartiesten
pi_108866313
quote:
Onder welke steen kom jij vandaan dat je denkt dat de Nederlandse kandidaat nog niet bekend is? :')
pi_108998206
Armeniers zijn gewoonweg niet veilig op Azerbaijaans grondgebied. Daarom komen ze ook niet.
Eu brincko con us meaus tomats! [Boss Pablo]
pi_108998366
Overigens vind ik de reden waarom Polen bedankt, nog veel vreemder dan die van Armenië. Van de situatie tussen Armenië en Azerbeidzjan kan ik nog wel wat begrijpen, maar Polen doet niet mee omdat de omroep zich wil richten op het verslag van het EK Voetbal 2012, in Polen en Oekraïne.

Dat roept ten eerste de vraag op waarom Oekraïne dan wél gewoon meedoet. En ten tweede waarom songfestivaldeelname die verslaglegging in de weg staat. Gewoon een nationale show houden (had nu al klaar kunnen zijn) en iemand op een vliegtuig naar Baku zetten; meer is er niet nodig.

Het klinkt meer als een goedkoop excuus van Polen, dat de laatste jaren een vergelijkbare staat van dienst heeft als Nederland.
pi_108999395
Wellicht is het voor de Poolse TV te duur om het ESF te doen en het EK? Daarom hebben ze de Olympische Winterspelen en Olympische Zomerspelen uit elkaar gehaald. Vroeger waren die in hetzelfde jaar, maar sinds jaren 90 niet meer. Het werd voor landen te duur om ze beiden te doen, vooral als er dan ook nog een EK of WK voetbal is. Als TV maken in de toekomst nog duurder wordt zou het mij niet verbazen als ze de EK en WK op oneven jaren gaan doen.
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_108999639
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 02:21 schreef WhiteBeard het volgende:
Wellicht is het voor de Poolse TV te duur om het ESF te doen en het EK? Daarom hebben ze de Olympische Winterspelen en Olympische Zomerspelen uit elkaar gehaald. Vroeger waren die in hetzelfde jaar, maar sinds jaren 90 niet meer. Het werd voor landen te duur om ze beiden te doen, vooral als er dan ook nog een EK of WK voetbal is. Als TV maken in de toekomst nog duurder wordt zou het mij niet verbazen als ze de EK en WK op oneven jaren gaan doen.
Te duur? De omroepen betalen een behoorlijke bijdrage aan de EBU en de laatste jaren weet zij de RTV rechten van de olympische spelen binnen te harken waardoor die kosten niet gemaakt worden. Ik lees ook dat de EBU de radio rechten heeft gekocht voor het komende EK
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_109737299
Die landen hebben al een aardige geschiedenis van ruzie maken via Eurosong:
http://en.wikipedia.org/w(...)ovision_Song_Contest

Zo ging het in 2009 mis toen de Armeense presentatrice bij het doorgeven van de punten een afbeelding van een monument in Nagorno-Karabach liet zien.

Ook zouden toen Azeri's ondervraagd die voor Armenië gestemd hadden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')