abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_108812182
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een probleem.

Wij moeten een nieuwe voordeur en wil graag weten weten welk merk deur kwalitatief goed is voor een betaalbare prijs.

Nu heb een hardhouten voordeur op het oog van skantrea en cando heeft nagenoeg dezelfde voordeur. Tevens ook Weekamp maar die is mij veel te duur.

Nu hoorde ik van iemand dat skantrea niet echt goed is? trekt gauw krom....... Heeft iemand daar ook slechte ervaringen mee of juist goede? Kan ik dan eventueel een cando voordeur nemen en is dat betrouwbaarder?

Alvast bedankt voor de reacties.

Gr.
pi_108812342
Uit welk hout (Meranti of Merbau) gemaakt?

Over welke prijzen praat je?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_108812446
Kijk op Marktplaats, daar staan genoeg deuren, ook nieuwe. Ik heb een nieuwe deur gekocht, Cando, merbau. Prima kwaliteit en ik heb er ¤. 150,- voor betaald. Ik heb er bij de kozijnenleverancier een kozijn omheen laten maken en een driepunts-sluiting in laten zetten.
pi_108812501
Is een merbau deur nog te tillen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_108812768
Het hout is volgens de beschrijving gemaakt van merbau hout (massief).

De cando voordeur is exl. beslag enz. via internet 895 euro en de skantrea voordeur rond de 1100 euro en een weehkamp zit je al gauw rond de 1700 a 1800 euro.

Dus je zult begrijpen dat ik erg twijfel wat ik moet doen, want goedkoop is meestal duurkoop. En heb er weinig ervaring mee.
pi_108812990
Ik ben zelf werkzaam in de deuren. Weekamp deuren zijn absolute topdeuren, maar zoals je zelf aangeeft zijn ze prijzig. De kwaliteit van Skantrae benaderd echter wel die van Weekamp. Cando in de verste verte niet. Skantrae gebruikt Merbau hardhout van een hoge kwaliteit. Cando gebruikt vaak Tatajuba hardhout. Ook dit is een uitstekende soort hardhout, maar ook dit is er in verschillende klasses te verkrijgen, de klasse die Cando gebruikt is niet te vergelijken met de klasse Merbau die wordt toegepast door Skantrae.

Ook de manier van conditionering is belangrijk, Skantrae condititioneerd het hout voor bewerking wat resulteerd in mindere werking (een voordeur werkt altijd!). Ook de gebruikte verbindingen zijn aanmerkelijk beter; om een voorbeeld te noemen de bevestiging van de weldorpel, Skantrae verwerkt deze middels een groef verbinding waardoor water niet de kans heeft tussen weldorpel en deur te komen. Ook de verfvoorbehandeling is beter; Skantra wordt voorzien van 120 mu grondlak, Cando 80 mu.

Mijn advies; gaan voor Skantrae. Mocht je eventueel een bepaald model deur hebben en hiervan een prijs willen weten dan kun je me een PM sturen.

Extra gratis tip; kijk ook eens bij Bruynzeel (voorheen Java deur), goede prijs en kwaliteit
pi_108813036
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 10:32 schreef blomke het volgende:
Is een merbau deur nog te tillen?
ik kan je uit ervaring vertellen dat dit erg sterk verschilt van deur tot deur. Een voordeur kun je sowieso beter niet in je eentje tillen. Toch zit er in gewicht van merbau veel verschil, een roosterdeur van Weekamp is een stuk zwaarden dan een Roosterdeur van bijvoorbeeld Cando of Austria.
pi_108813246
Heel eerlijk gezegd is mijn deur van Cando ook niet te tillen...Volgens de kozijnenleverancier was de kwaliteit goed in orde, anders geeft deze er ook geen garantie op.

Ben het met BounceHill eens dat Skantrea beter is als Cando, maar voor mij was het budget beperkend. En voor ¤. 150,- is de deur meer dan okay.

En de verfafwerking, die moet je er toch zelf op aanbrengen? De grondlaag dikte, in Mu gemeten, lijkt me nou niet het belangrijkste.
pi_108813256
Onze Merantivoordeur was met moeite door twee mannetjes te tillen. Overigens heb ik slechte ervaring met onze (¤1000,- incl. hang-&sluitwerk, passen en afhangen) Meranti-voordeur; ik zou nu toch voor een "hogere" kwaliteitsklasse gaan.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_108813351
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 10:42 schreef boukekoppejan het volgende:
want goedkoop is meestal duurkoop.
Dat kan ik volmondig beamen. Je wilt niet weten wat een ellende een kromgetrokken, getordeerde en klemmende voordeur geeft.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_108813489
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 11:02 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat kan ik volmondig beamen. Je wilt niet weten wat een ellende een kromgetrokken, getordeerde en klemmende voordeur geeft.
Helemaal mee eens. Een deur zal altijd werken ivm vochtoverdracht:
In de winter (warm binnen koud buiten): transport van vocht naar buiten deur gaat zo ) staan.
In de zomer (koud binnen warm buiten): transport van vocht naar binnen deur gaat zo (staan.

Bij een goede voordeur is deze kromtrekking niet meer dan 2-3 mm gemeten vanaf het midden van de deur. Bij een slechte kwaliteit voordeur kan dit wel 15 mm zijn (geloof me, ik heb heel wat gezien). Een meerpuntssluiting is aan te raden, deze helpt om de deur (in de nacht) recht te houden wat resulteerd in een rechtere deur.
  woensdag 7 maart 2012 @ 11:09:51 #12
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_108813525
Persoonlijk zou ik voor een deur Weekamp gaan, maar ik ben wat dat betreft wat bevooroordeeld. :P
Het kost inderdaad wat meer, maar daar is de kwaliteit dan ook echt naar.
pi_108813602
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 11:09 schreef ueberduitser het volgende:
Persoonlijk zou ik voor een deur Weekamp gaan, maar ik ben wat dat betreft wat bevooroordeeld. :P
Het kost inderdaad wat meer, maar daar is de kwaliteit dan ook echt naar.
Helemaal mee eens, ik verkoop het liefst Weekamp. Echter snap ik dat mensen vanwege budget dit zich niet altijd kunnen veroorloven. Overigens zit er veel verschil in prijzen tussen deurenzaken! Ik heb zelf een webshop waarbij we gegarandeerd de laagste prijs aanbieden (25% korting op de adviesverkoopprijs). Dit is dan wel de kale deur, bij afhalen. Kosten voor montage en eventuele bezorging komen hier dan bij.
  woensdag 7 maart 2012 @ 11:18:24 #14
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_108813797
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 11:12 schreef BounceHill het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, ik verkoop het liefst Weekamp. Echter snap ik dat mensen vanwege budget dit zich niet altijd kunnen veroorloven. Overigens zit er veel verschil in prijzen tussen deurenzaken! Ik heb zelf een webshop waarbij we gegarandeerd de laagste prijs aanbieden (25% korting op de adviesverkoopprijs). Dit is dan wel de kale deur, bij afhalen. Kosten voor montage en eventuele bezorging komen hier dan bij.
Ik verkoop ze overigens niet hoor, ik ben op het moment bezig met hun fabriek...
Mocht ik een houten deur zoeken, haal ik hem zeker bij Weekamp. (maar dan wel via de achterdeur... :9 )
pi_108813851
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 11:18 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Ik verkoop ze overigens niet hoor, ik ben op het moment bezig met hun fabriek...
Mocht ik een houten deur zoeken, haal ik hem zeker bij Weekamp. (maar dan wel via de achterdeur... :9 )
Mooi man, wat ben je aan het doen? De directeuren van Weekamp (Richard en Johan) ken ik overigens beiden, prachtig hoe ze dit familiebedrijf hebben laten groeien.
pi_108852801
Beste BounceHill, ik heb je even een PM gestuurd.
pi_108857691
Ik verkoop zelf deuren van Weekamp, Albo en sinds kort ook Skantrae. Bij Weekamp en Albo koop je een kwaliteitsdeur, bij Cando bouwmarktrotzooi. Skantrae zit daar qua prijs tussenin en daarvoor krijg je een goede deur voor een mooie prijs. Als een Weekamp-deur je te duur is, is Skantrae een heel behoorlijk alternatief. De Cando deur zou ik niet eens overwegen als ik jou was.
pi_108876409
Wel heerlijk objectief hier allemaal... :)
pi_108892832
Beste Fender75, heb jij goede ervaringen met cando voordeuren?
pi_108898138
Cando wordt ook bij Gamma en Praxis verkocht, Skantrae alleen bij de bouwmaterialenhandel.
Lijkt mij genoeg bewijs in het voordeel van Skantrae.
pi_108903433
Ik persoonlijk wel, want ik heb er namelijk ook eentje in de gevel hangen. Zoals eerder al gezegd heb ik deze deur nieuw gekocht op MP, en is deze er door een kozijnenfabriek in een nieuw kozijn gehangen. Inclusief driepuntssluiting.
Ik ben er van overtuigd dat een Skantrae of Weekamp deur beter is dan een Cando, maar hoeveel? De deur die ik heb is ook merbau, en ook zware kwaliteit. De verbindingen zitten netjes in elkaar, en wijken ook niet. Verder heb ik deze deur voor een fractie van de nieuwprijs gekocht. Dat gaf voor mij de doorslag.
Het is maar net wat je er aan uit wil geven. Ik kan, mocht de deur kromtrekken of iets dergelijks, gewoon weer een andere kopen. Maar als je de keus hebt tussen een nieuwe Cando of een nieuwe Skantrae, en het verschil is een paar 100 euro, dan zou ik voor de Skantrae gaan.
  zondag 11 maart 2012 @ 16:38:33 #22
107521 Furia
snoopy weer
pi_108974574
Wij hebben Skantrae binnendeuren en daar is vaak ook nog wel wat korting op te krijgen, dat scheelt ook weer. Ik zou eerder voor Skantrae gaan dan voor Cando.
pi_140405761
Ik zie dat het topic al enige tijd oud is maar ben ook opzoek naar ervaringen met Skantrae en of Cando binnendeuren. Ben opzoek naar 3 paneeldeuren voor de restauratie van een oud huis. Advies is welkom (PM)!
  maandag 26 mei 2014 @ 22:32:57 #24
267951 FF_Serieus
Nu ff Serieus!
pi_140406174
Ik heb een Norhtgo voordeur. Topkwaliteit!
pi_140408563
Laat een plaatselijk timmerbedrijf liever een deur op maat maken, Been there, done that, kost wel nogal een paar centen :X maar dan heb je ook echt een unieke en zeker een veilige voordeur. 6 cm vol massieve deur naar eigen ontwerp en met een slotenzooi waar we zelf zelfs echt nooit ooit meer in kunnen als we de sleutel zouden vergeten (5puntsslot met van die valse grote haken). Een bouwmarktdeur past zelden goed en het inhangen en perfect pasklaar maken van juist een voordeur is werk voor een vakman, tenminste zeker als je een veilige deur wilt. Het is hier net Fort Knox, geen hond die hier via die deur ooit binnen komt (en wij zelf ook niet indien buitensluiten dus reserve sleutels bij buren anders moet ik in de auto slapen :Z )

[ Bericht 20% gewijzigd door knoblaucha6 op 26-05-2014 23:33:57 ]
Waar het stinkt is het warm.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')