abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 maart 2012 @ 13:21:18 #26
256666 leeell
I know you're lonely
pi_108779338
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:11 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Voordeel wat ik las is dat die oude tomos blikken met A35 blokken goedkoop waren in het onderhoud, maar dat er wel echt regelmatig onderhoud aan zat. Plus hij had een handmatige choke. Het leek mij leuk om mee te klussen maar niet echt betrouwbaar...

Ander voordeel van zo'n moderne scooter is dat je nog iets droog weg kunt leggen en je benen achter kappen zitten, wat toch weer wat kou scheelt in de winter lijkt me.
regelmatig onderhoud?

eens in de 3 maanden beetje olie, afentoe ff schoonmaken, ketting spannen en klaar.

handmatige choke is echt top!
zelfs voor mn schakel zoek ik enkel carburateurs met een handmatige.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_108781573
Piaggio zip 4 takt een idee?
Weet alleen niet of ze voor 500 tweedehands te koop zijn
  dinsdag 6 maart 2012 @ 14:21:51 #28
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_108781856
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 14:15 schreef skit het volgende:
Piaggio zip 4 takt een idee?
Weet alleen niet of ze voor 500 tweedehands te koop zijn
Ziet er goed uit maar inderdaad te duur denk ik...
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  dinsdag 6 maart 2012 @ 15:17:05 #29
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108783888
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:46 schreef legacythe2nd het volgende:

[..]

Als er iets zuinig rijdt is het wel een tomos.
Maar puch is goedkoper, beter verkrijgbaar en betrouwbaarder
  dinsdag 6 maart 2012 @ 15:17:33 #30
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108783901
Ik zou gewoon lekker de auto nemen, om nou elke keer een uur op de brommer te zitten..
  dinsdag 6 maart 2012 @ 15:20:50 #31
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108784000
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:00 schreef Klonk het volgende:

[..]

ik heb er drie gehad en dat waren alledrie kutdingen waar permanent iets aan was, dan heb ik het recht om het rampendingen te noemen
Wat kan daar nou aan kapot gaan (behalve de koppeling/schakeldingetje) :')
  dinsdag 6 maart 2012 @ 15:37:17 #32
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_108784507
puch maxi, bazendingen
en anders een oude tomos die goed is onderhouden
perfecte dingen om mee te rijden.

wat je ook kan doen is een gilera citta zoeken (snor) ook leuke dingen en nog redelijk betrouwbaar
  dinsdag 6 maart 2012 @ 15:58:07 #33
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_108785218
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 15:17 schreef Life2.0 het volgende:
Ik zou gewoon lekker de auto nemen, om nou elke keer een uur op de brommer te zitten..
Die had ik al klaargemaakt om te citeren. @$^%$#^ gewoon werk voor niks gedaan!

Das allemaal leuk en aardig maar het scheelt minstens ¤250 per maand. Das veel geld.
Volvo kost ¤100/mnd vaste lasten en dan 9 liter benzine per dag * 20 dagen * 1,70 = ¤306
Brommert kost ¤8/mnd vaste lasten en 2 liter benzine per dag * 20 dagen * 1,70 = ¤76

Daar moet dan nog bij de extra onderhoudskosten van een auto t.o.v. een brommertje.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  dinsdag 6 maart 2012 @ 16:21:08 #34
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108785967
quote:
8s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 15:58 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Die had ik al klaargemaakt om te citeren. @$^%$#^ gewoon werk voor niks gedaan!

Das allemaal leuk en aardig maar het scheelt minstens ¤250 per maand. Das veel geld.
Volvo kost ¤100/mnd vaste lasten en dan 9 liter benzine per dag * 20 dagen * 1,70 = ¤306
Brommert kost ¤8/mnd vaste lasten en 2 liter benzine per dag * 20 dagen * 1,70 = ¤76

Daar moet dan nog bij de extra onderhoudskosten van een auto t.o.v. een brommertje.

He he rustig, ik heb zelf 3 jaar woon werk op een brommertje gedaan, met elk weer, maar het was maar 15km enkele rit en ik had er echt een pokke hekel aan:
Constant volgas rijden, met de daarbij passende herrie uit je stalen ros (het begint te irriteren na een poos..)
Kleine tank dus veel moeten tanken bij veel km's (gedoe met olie want nergens tank je nog brommerbenzine)
In de zomer steeds aan de kant moeten voor politiecontrole, wanneer ze ziet dat je geen puber bent mag je weer door maar het kost tijd, elke keer weer
In de regen komt je of doorweekt aan, of moet regenkleding meenemen
Als het koud is ben je eerst 2 uur bezig met ontdooien

Ja het was snel en goedkoop, maar ik ben later gewoon met het ov gegaan..
  dinsdag 6 maart 2012 @ 16:22:39 #35
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_108786025
ik heb ook nog wel een motor te koop, ik rijd er elke dag +/- 25 km mee en gooi hem meestal aan het eind van de week vol voor minder dan 10 euro
verzekering 80 euro per jaar
en geen wegenbelasting want oldtimer ^O^
  dinsdag 6 maart 2012 @ 16:45:09 #36
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_108786847
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 16:22 schreef lipjes het volgende:
ik heb ook nog wel een motor te koop, ik rijd er elke dag +/- 25 km mee en gooi hem meestal aan het eind van de week vol voor minder dan 10 euro
verzekering 80 euro per jaar
en geen wegenbelasting want oldtimer ^O^
Had inderdaad ook naar een motor gekeken, maar dat is toch aan alle kanten duurder. Van het verbruik had ik trouwens ook meer verwacht, paar motorrijders opgebeld en die haalden geen van allen meer dan 1:20 met hun ros.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  dinsdag 6 maart 2012 @ 16:45:56 #37
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_108786865
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 16:21 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

He he rustig, ik heb zelf 3 jaar woon werk op een brommertje gedaan, met elk weer, maar het was maar 15km enkele rit en ik had er echt een pokke hekel aan:
Constant volgas rijden, met de daarbij passende herrie uit je stalen ros (het begint te irriteren na een poos..)
Kleine tank dus veel moeten tanken bij veel km's (gedoe met olie want nergens tank je nog brommerbenzine)
In de zomer steeds aan de kant moeten voor politiecontrole, wanneer ze ziet dat je geen puber bent mag je weer door maar het kost tijd, elke keer weer
In de regen komt je of doorweekt aan, of moet regenkleding meenemen
Als het koud is ben je eerst 2 uur bezig met ontdooien

Ja het was snel en goedkoop, maar ik ben later gewoon met het ov gegaan..
Ideaal is het niet, maar ik moet ook nog wonen, eten en de studie zelf betalen. Als het kan tussen het werken door nog tijd over houden om te leren ook. Vroeger deed ik het ook zonder klagen dus zo erg is het niet voor een tijdje.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  dinsdag 6 maart 2012 @ 16:58:18 #38
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_108787275
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 16:45 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Had inderdaad ook naar een motor gekeken, maar dat is toch aan alle kanten duurder. Van het verbruik had ik trouwens ook meer verwacht, paar motorrijders opgebeld en die haalden geen van allen meer dan 1:20 met hun ros.
Komt waarschijnlijk door de rijstijl, aantal cc's en 4cillinder

Ik heb een 400 CC 25KW 2 cillinder.
Rijd zuinig, maar heeft toch nog wat pit.

en dan rijd ik nog niet eens zuinig
  dinsdag 6 maart 2012 @ 17:35:57 #39
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108788551
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 16:45 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Had inderdaad ook naar een motor gekeken, maar dat is toch aan alle kanten duurder. Van het verbruik had ik trouwens ook meer verwacht, paar motorrijders opgebeld en die haalden geen van allen meer dan 1:20 met hun ros.
Op 13k ja, als ik rondje door de stad/omgeving doe is 1 op 40 ook makkelijk te halen, nouja makkelijk, het is te doen :+
  dinsdag 6 maart 2012 @ 17:37:14 #40
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108788586
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 16:45 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Ideaal is het niet, maar ik moet ook nog wonen, eten en de studie zelf betalen. Als het kan tussen het werken door nog tijd over houden om te leren ook. Vroeger deed ik het ook zonder klagen dus zo erg is het niet voor een tijdje.
Zon ns kaart geen optie? Traject oid
  dinsdag 6 maart 2012 @ 17:45:35 #41
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_108788802
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 16:58 schreef lipjes het volgende:

[..]

Komt waarschijnlijk door de rijstijl, aantal cc's en 4cillinder

Ik heb een 400 CC 25KW 2 cillinder.
Rijd zuinig, maar heeft toch nog wat pit.

en dan rijd ik nog niet eens zuinig
Met een motor zou mijn rijgedrag ook niet zuinig zijn. Daar leent zo'n apparaat zich niet voor.

Maar een puch maxi is geen gek idee, die voeg ik toe aan de lijst...
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  dinsdag 6 maart 2012 @ 17:47:27 #42
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_108788859
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 17:37 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Zon ns kaart geen optie? Traject oid
Is minstens ¤200 per maand. Nog steeds veel duurder. Brommertje is gewoon het goedkoopste, maar wel bedankt voor het meedenken!

Maar om weer ontopic te gaan... welke brommer is bekend zuinig en betrouwbaar. En waarom zou een 4 takt blok beter zijn dan een 2 takt zoals ik veel hoor zeggen?
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  dinsdag 6 maart 2012 @ 18:04:40 #43
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108789424
goede/betrouwbare 4takt is natuurlijk eigenlijk te duur voor je eisen (langdurig gebruik/veel km's) zou je ooit stil komen te staan kun je er niets aan doen ook.. Betrouwbare blokken (dus niet die chinese troep) kost meer dan een brommer :')

puch maxi is best aardige keuze: oldtimer, goedkoop in aanschaf EN onderdelen, simpel te onderhouden en ze rijden eigenlijk altijd (voor de vergelijking, toen ik er een kocht ben ik met 4 steeksleutels en 2 schroevendraaiers (hij reed toen niet) met het idee van; als ik hem rijdens maak koop ik hem anders laat ik hem staan, binnen 2 minuten liep ie weer en ben ik hem naar huis gereden, zon 75km, zonder enige zorgen)

voordeel van 2takt is dus de prijs; aanschaf en onderdelen, je zou je blok maar kapot lopen, met 4takt heb je dan gewoon erg veel kosten en de mogelijkheid om zelf ondehroud te plegen wat op een 2takt gewoon 2 vingers in de je neus-werk is
  dinsdag 6 maart 2012 @ 18:11:49 #44
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_108789631
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 18:04 schreef Life2.0 het volgende:
goede/betrouwbare 4takt is natuurlijk eigenlijk te duur voor je eisen (langdurig gebruik/veel km's) zou je ooit stil komen te staan kun je er niets aan doen ook.. Betrouwbare blokken (dus niet die chinese troep) kost meer dan een brommer :')

puch maxi is best aardige keuze: oldtimer, goedkoop in aanschaf EN onderdelen, simpel te onderhouden en ze rijden eigenlijk altijd (voor de vergelijking, toen ik er een kocht ben ik met 4 steeksleutels en 2 schroevendraaiers (hij reed toen niet) met het idee van; als ik hem rijdens maak koop ik hem anders laat ik hem staan, binnen 2 minuten liep ie weer en ben ik hem naar huis gereden, zon 75km, zonder enige zorgen)

voordeel van 2takt is dus de prijs; aanschaf en onderdelen, je zou je blok maar kapot lopen, met 4takt heb je dan gewoon erg veel kosten en de mogelijkheid om zelf ondehroud te plegen wat op een 2takt gewoon 2 vingers in de je neus-werk is
Ok, dus dat is dan in principe voor een 2takt. Maar jij hebt een puchje gehad begrijp ik hieruit, wat verbruikte dat?
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  dinsdag 6 maart 2012 @ 20:12:13 #45
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108794509
Klopt ja, leek mij de goedkoopste betrouwbare optie, en moet eerlijk zeggen; heb 1 keer stil gestaan: gebroken ketting (die ik toen met een stukje gevonden ijzerdraad aan elkaar heb gebonden en de reis af heb gemaakt ( :') :') :') ).
Verbruik hing echt heel erg af of ik buiten woon/werk ook nog een rondje reed en of ik hem eerst warm liep draaien, ik schat dat het zon 1 op 30 liep, gemiddeld gezien, want ik tankte zon een keer per week met 30km per dag
pi_108794858
koop een oude puch maxi..simpel doen het altijd en rijden best redelijk..heb je het minste gezeur mee
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:10:01 #47
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_108803684
Vervelende is dat zelfs de A-merken tegenwoordig alles laten bouwen in China, inclusief de beroerde kwaliteit.

Dat was tot 2004/5 ergens niet zo. Kocht je vroeger een Puch/Piaggio ZIP, dan had je een stuk kwaliteit. Peugeot Speedfight/Vivacity t/m type 2. topspul. Yamaha, top! Nu is het allemaal Chinese bagger.

Bijvoorbeeld Peugeot plakt met droge ogen gewoon haar badges op Chinese scootertjes die 300 kosten en Nederland binnenkomen in een houten krat :')

Koop een ouder type Puch Zip (2-takt), Tomos (geen scootert), Beta Ark of een ouder type Yamaha Neos/Aerox. De laatste (Beta en Yamaha) maken gebruik van Minarelliblokken. Voor dit type blok is op iedere hoek van de straat onderdelen te krijgen en ze zijn onverwoestbaar. Idem voor het eigen blok van de oudere Puch Zip's.

Je mag me ook PM'en als je iets gevonden hebt, dan kop ik je wel terug of het troep is ja of nee.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:12:18 #48
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_108803737
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 18:04 schreef Life2.0 het volgende:
goede/betrouwbare 4takt is natuurlijk eigenlijk te duur voor je eisen (langdurig gebruik/veel km's) zou je ooit stil komen te staan kun je er niets aan doen ook.. Betrouwbare blokken (dus niet die chinese troep) kost meer dan een brommer :')

puch maxi is best aardige keuze: oldtimer, goedkoop in aanschaf EN onderdelen, simpel te onderhouden en ze rijden eigenlijk altijd (voor de vergelijking, toen ik er een kocht ben ik met 4 steeksleutels en 2 schroevendraaiers (hij reed toen niet) met het idee van; als ik hem rijdens maak koop ik hem anders laat ik hem staan, binnen 2 minuten liep ie weer en ben ik hem naar huis gereden, zon 75km, zonder enige zorgen)

voordeel van 2takt is dus de prijs; aanschaf en onderdelen, je zou je blok maar kapot lopen, met 4takt heb je dan gewoon erg veel kosten en de mogelijkheid om zelf ondehroud te plegen wat op een 2takt gewoon 2 vingers in de je neus-werk is
Hier in de regio Utrecht zitten de grootste onderdelenboeren van Nederland. Voor Maxi's is anno 2012 geen zak meer te krijgen. En terecht.

En een 2-takt is simpeler sleutelen. Carb, cilinder, zuiger en brandstof. Niks geen kleppen of distributie afstellen zoals op een 4-takt. 4-takt zijn gewoon koffiemolens en hebben de helft vermogen van een 2-takt. En dat merk je echt wel.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_108804002
Voor 500 eur krijg je in ieder geval altijd de ellende van n ander.

Wil je echt iets betrouwbaars, kijk dan rond voor een yamaha neos 4t een giggle of een honda zoomer.
Dat zijn de betrouwbaarste scooters op dit moment, koop nou geen AGM of Baotian, tenzij je van lopen houd.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:57:19 #50
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108805270
Voor maxis kun je elk onderdeel nog krijgen, sterker nog, je kunt onderdeel per onderdeel van de grond af een compleet nieuwe puch maxi kopen, inc frame :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')