Precies.... gewoon aangeven dat je lekker verder kijkt, het stomste wat je kan doen is aangeven dat je 'verliefd' bent op een woning, daar word gegarandeerd misbruik van gemaakt. Ik zou desnoods de makelaar opbellen om door te geven dat je het hele plan voorlopig maar even in de ijskast zet als de verkopende partij niet over de brug wil komen. Vermeld daarbij dat je mogelijk nog eens over een half jaar terug belt om te kijken of ze al wat meer realiteitsbesef hebben ontwikkeld.... dat is... in het geval je zelf nog geen woning gevonden hebt.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:16 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Dat laatste is altijd wel leuk. Beetje de makelaar en wederpartij de indruk geven dat er meer woningen zijn en dat jullie dus rustig verder kijken. Dag potentiele koper, laat de prijzen maar zakken.
ZOu ik niet doen. Laat hen maar in de piepzak smoren. Ga rustig 31/3 a.s., alle huizen bekijken die je enigszins aanstaan en laat je snuffert zien aan die makelaar zonder het over je huis onder bod te hebben.quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:47 schreef mark_dabomb het volgende:
Zal hem morgen eens bellen als hij vandaag niks laat weten.
Lekker laten gaan dus.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:03 schreef mark_dabomb het volgende:
ze hebben toch gereageerd
200k met voorbehoud van 5k bouwkundige keuring. Ze geven aan absoluut niet nog eens een bod te willen doen of het verschil te willen delen. Als wij niet akkoord gaan gaan ze op zoek naar een andere koperhaha.
Dan bied je aan dat zij 2/3 zakken en jij 1/3 stijgt....hoeven ze niet te delenquote:
We gaan op zoek naar een andere koperquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:03 schreef mark_dabomb het volgende:
200k met voorbehoud van 5k bouwkundige keuring. Ze geven aan absoluut niet nog eens een bod te willen doen of het verschil te willen delen. Als wij niet akkoord gaan gaan ze op zoek naar een andere koperhaha.
Op zoek naar een andere koper.... hoop dat ze een vergrootglas hebbenquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:03 schreef mark_dabomb het volgende:
Het kenmerkt de arrogantie of de domheid van de verkopende partij. Ik ga er vanuit dat de makelaar ook wel gefrustreerd zal zijn door zulke clienten, die verdient nu helemaal niets.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:11 schreef miss_dynastie het volgende:
Op zoek naar een andere koper.... hoop dat ze een vergrootglas hebben
Onderhandelen gaat om kennis. Ik heb hier nergens zien staan of de koper nog in de woning woont. Als dit het geval is zal het ze misschien helemaal niet uitmaken of de woning het komende half jaar verkocht wordt. Als de woning echter leeg staat en ze hebben een nieuwe woning gekocht dan zitten ze met dubbele lasten en een dubbele hypotheekrente aftrek die binnenkort komt te vervallen. Dit zijn zaken die je gewoon kunt (laten) uitzoeken.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:06 schreef ComplexConjugate het volgende:
We gaan op zoek naar een andere koper![]()
![]()
![]()
Dit maakt mijn hele week weer goed![]()
Kennelijk begrijpen ze niet dat zij degene zijn die iets van de hand willen doen
Ik zou serieus niet meer verder reageren, gewoon over een half jaar nog eens 10% lager bieden voor de fun... kijk niet raar op als ze beginnen over je vorige bod![]()
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik ga er even vanuit dat de verkopende partij ook echt weg wil uit dit huis. Waarom zou je een huis te koop zetten als je niet weg wilt? Als ze niet willen zakken met de prijzen komt hun wens hoe dan ook niet uit. Mensen met dubbele lasten staan natuurlijk onder een nog grotere druk maar zijn mogelijk niet in staat om daadwerkelijk verder met de prijs te zakken i.v.m. een restschuld. Groot kans dat de bank gewoon NEE zegt.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:27 schreef DeviantCanto het volgende:
Onderhandelen gaat om kennis. Ik heb hier nergens zien staan of de koper nog in de woning woont. Als dit het geval is zal het ze misschien helemaal niet uitmaken of de woning het komende half jaar verkocht wordt. Als de woning echter leeg staat en ze hebben een nieuwe woning gekocht dan zitten ze met dubbele lasten en een dubbele hypotheekrente aftrek die binnenkort komt te vervallen. Dit zijn zaken die je gewoon kunt (laten) uitzoeken.
Makelaars willen alleen snel verkopen en niet voor een goede prijs. Daarnaast zijn ook negentig procent van de Nederlandse makelaars dramatisch slecht in wat ze doen. Als je een woning voor de tweede keer wil bezichtigen is dit vervelend en moeten ze kijken of dit wel in hun schema past.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:20 schreef ComplexConjugate het volgende:
Het kenmerkt de arrogantie of de domheid van de verkopende partij. Ik ga er vanuit dat de makelaar ook wel gefrustreerd zal zijn door zulke clienten, die verdient nu helemaal niets.
Assumption is the mother of all fuckups.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik ga er even vanuit dat de verkopende partij ook echt weg wil uit dit huis. Waarom zou je een huis te koop zetten als je niet weg wilt? Als ze niet willen zakken met de prijzen komt hun wens hoe dan ook niet uit. Mensen met dubbele lasten staan natuurlijk onder een nog grotere druk maar zijn mogelijk niet in staat om daadwerkelijk verder met de prijs te zakken i.v.m. een restschuld. Groot kans dat de bank gewoon NEE zegt.
Een andere visie is dus dat de hypotheek hoogstwaarschijnlijk afbetaald is en dat mama ook wel naar het verzorgingshuis kan zonder dat het huis verkocht is. Dat het voor mama waarschijnlijk een enorme stap is om afscheid te nemen van haar huis dus dat ze zelf elk bod te laag vindt. Argumentatie daar kom je ergens mee, maar je moet juist de aandacht wegleiden van puur en alleen het geld.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:46 schreef mark_dabomb het volgende:
De achtergrond: 81 jarig vrouwtje met rollator. Slapen en badkamer op 1ste verdieping. Op handen en voeten de trap op en slechte gezondheid. Ik weet wel waarom ze het huis te koop hebben gezet.
Een aanname is een uitgangspunt van een onderzoek, op basis van bevindingen stel je uitgangspunten bij of serveer je ze af.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:39 schreef DeviantCanto het volgende:
[..]
Assumption is the mother of all fuckups.
Nou.... in dat geval desnoods wachten totdat ze dood neervalt en de erven hun geld willen zienquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:46 schreef mark_dabomb het volgende:
De achtergrond: 81 jarig vrouwtje met rollator. Slapen en badkamer op 1ste verdieping. Op handen en voeten de trap op en slechte gezondheid. Ik weet wel waarom ze het huis te koop hebben gezet.
Welnee.... die ouwe demente bejaarde leeft nog in het tijdperk dat de bomen tot in de hemel groeiden. Oudjes zijn cognitief gezien niet zo snel, kwestie van herhaling van het aller laagste denkbare bod dus..... over and over againquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:53 schreef DeviantCanto het volgende:
[..]
Een andere visie is dus dat de hypotheek hoogstwaarschijnlijk afbetaald is en dat mama ook wel naar het verzorgingshuis kan zonder dat het huis verkocht is. Dat het voor mama waarschijnlijk een enorme stap is om afscheid te nemen van haar huis dus dat ze zelf elk bod te laag vindt. Argumentatie daar kom je ergens mee, maar je moet juist de aandacht wegleiden van puur en alleen het geld.
Ik kend één demente ouwe, die nog in het gulden tijdperk leeftquote:Op woensdag 28 maart 2012 17:22 schreef ComplexConjugate het volgende:
Welnee.... die ouwe demente bejaarde leeft nog in het tijdperk dat de bomen tot in de hemel groeiden. Oudjes zijn cognitief gezien niet zo snel, kwestie van herhaling van het aller laagste denkbare bod dus..... over and over again
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |