Loopbandje/fietsen enz?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:55 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik zou nu kunnen gaan sporten (werk thuis en heb toestemming) maar er zijn geen lesjes nu dus zou ik moeten fitnessen
![]()
Ach, iets is beter dan niets denk ik..?![]()
Hoe bevallen de krekkers?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:04 schreef Viking84 het volgende:
Kroket.
Ik zit de laatste twee van m'n stapel krekkers weg te werken. Straks nog even een appel.
Nee, ik zag als eerst die bijna 15 km/u en dacht whooh, maar je gemiddelde snelheid was een stuk lagerquote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:35 schreef Probability het volgende:
[..]
5 x 1 en 5 x 2 is toch geen heftig schema?
Wij hebben teevee en internet via Tele2. Bevalt best. Iets van 35 per maand ofzo?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:33 schreef conleche het volgende:
Heeft er hier iemand verstand van internet/(digitale) tv? Ik heb nog alles apart bij 3 verschillende aanbieders en ik gebruik eigenlijk mijn vaste telefoon nooit meer, dus ik wil dat eens even goed gaan regelen. Zal ik een pakket via de kabel nemen? Of digitaal via Tele2??
Haha ja dat is maar een klein stukje hoor!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, ik zag als eerst die bijna 15 km/u en dacht whooh, maar je gemiddelde snelheid was een stuk lager.
Waarmee liep je dan? Met welke app? Of met een GPS-horloge?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:12 schreef Probability het volgende:
[..]
Haha ja dat is maar een klein stukje hoor!
Ik heb ook mooi een grafiekje etc.
Haha dat had ik gister ook na het lopen maar na een nachtje slapen is het wegquote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:58 schreef Viking84 het volgende:
Hoooooooooi.
Ik heb het gevoel dat ik een licht gekneusde rib heb (ik voel hem bij het lopen). Dat moet dan van hardlopen gekomen zijn, maar dat kan toch niet?
Ik stumblde op een website van een meisje dat iets van 60 kilo was afgevallen of zo en die had ook een sportschema geplaatst. Eerste paar weken stond er steeds 30 min wandelen (naast allerlei andere oefeningen hoor). Toen werden dat 45 minuten wandelen. Een uur wandelen. Een half uur hardlopen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:40 schreef Probability het volgende:
Dit schema is het absolute minimumLeek mij wel wat voor mij
En je bent maar 15 minuten bezig!
http://www.runnersweb.nl/Training/Beginners/Beginnersschema-1.htm
Nooit eerder hardgelopen, veel te dik en dan hoppa een half uur hardlopen?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:17 schreef Viking84 het volgende:
Uniekje gaat ook probleemloos over van wandelen op hardlopen.
Haha, ja dit blijft nog leukquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik stumblde op een websit van een meisje dat iets van 60 kilo was afgevallen of zo en die had ook een sportschema geplaatst. Eerste paar weken stond er steeds 30 min wandelen (naast allerlei andere oefeningen hoor). Toen werden dat 45 minuten wandelen. Een uur wandelen. Een half uur hardlopen. Ik moest even lachen, want ik (en ik gok zo het gros van de te zware mensen) ga niet 'even' de ene week een uur wandelen (no problemo) naar een half uur hardlopen(le problemo!).
Volgens mij wel. Uniekje loopt helemaal niet zo veel - die wandelt meerquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nooit eerder hardgelopen, veel te dik en dan hoppa een half uur hardlopen?Respect.
(niet dat uniekje nu veel te dik is hoor)
Ik zou ook jaloers zijn, heel begrijpelijkquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:19 schreef Viking84 het volgende:
Volgens mij wel. Uniekje loopt helemaal niet zo veel - die wandelt meer- , maar kan - schijnbaar - moeiteloos toch zomaar even 10 km met een snelheid van 11/12 per uur eruit persen.
Valt het op dat ik jaloers ben?.
Looptechniek telt natuurlijk ook een boel mee!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Uniekje loopt helemaal niet zo veel - die wandelt meer- , maar kan - schijnbaar - moeiteloos toch zomaar even 10 km met een snelheid van 11/12 per uur eruit persen.
Valt het op dat ik jaloers ben?.
Uniek weegt natuurlijk ook bijna niets en is smal gebouwd. Het verbaast me niets dat ze zo snel loopt.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:25 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Looptechniek telt natuurlijk ook een boel mee!
Wat bedoel je? Dat uniekje meer ervaring heeft met looptechniek dan ik?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:25 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Looptechniek telt natuurlijk ook een boel mee!
Kun je je de voor-foto's nog herinneren?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:26 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Uniek weegt natuurlijk ook bijna niets en is smal gebouwd. Het verbaast me niets dat ze zo snel loopt.
Die zeggen toch niets over de bouw?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Kun je je de voor-foto's nog herinneren?
Ik heb wel eens gelezen dat je echt steeds een beetje sneller gaat van elke kilo die je bent afgevallenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:27 schreef Viking84 het volgende:
Wat bedoel je? Dat uniekje meer ervaring heeft met looptechniek dan ik?
Ik merk wel dat ik anders ben gaan lopen, het afgelopen jaar (minder verkrampt vooral), maar ik weet niet of het perfect is. Ik ben ook een stuk zwaarder dan uniek. Zij heeft echt een hardloperslijf, ik niet.
Dat techniek een boel betekent voor de snelheid de je kunt maken, maar ook of je spieren zulke activiteit gewend zijn.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Dat uniekje meer ervaring heeft met looptechniek dan ik?
Ik merk wel dat ik anders ben gaan lopen, het afgelopen jaar (minder verkrampt vooral), maar ik weet niet of het perfect is. Ik ben ook een stuk zwaarder dan uniek. Zij heeft echt een hardloperslijf, ik niet.
Wut? Sta je nog wel ingeschreven in NL of niet meer? Lekker naar de ABN Amro gaan, duurder maar veel beter voor dit soort dingen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Bah, ik baal.
net van de telefoon met de rabobank. Komen ze ermee aanzetten dat ik geen rekening bij ze meer mag hebben, omdat ik permanent woonachtig ben in het buitenland. Wat een grote onzin...![]()
Tink heeft ook ervaring met de service van de Rabobank. Misschien heeft ze tips?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Bah, ik baal.
net van de telefoon met de rabobank. Komen ze ermee aanzetten dat ik geen rekening bij ze meer mag hebben, omdat ik permanent woonachtig ben in het buitenland. Wat een grote onzin..Zo onhandig, omdat ik nog vaak dingen financieel via de rabobank regel....![]()
Ja! Maar toen liep ze niet zo hard.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Kun je je de voor-foto's nog herinneren?
Ik sprak laatst iemand en we kregen het over fietsen en mtben. Die kerel was echt bloedfanatiek. En volgens hem heb ik niet de bouw om echt goed te worden in mtben. Daarvoor moet je nog veel lichter en kleiner gebouwd zijn blijkbaar. Mijn torso is te groot voor mtben, ik zou beter zijn in roeien. Maar roeien vind ik geen ruk aan.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:32 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Dat techniek een boel betekent voor de snelheid de je kunt maken, maar ook of je spieren zulke activiteit gewend zijn.
En bouw maakt inderdaad ook uit.
Wat een onzin zeg van de Rabobankquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Bah, ik baal.
net van de telefoon met de rabobank. Komen ze ermee aanzetten dat ik geen rekening bij ze meer mag hebben, omdat ik permanent woonachtig ben in het buitenland. Wat een grote onzin..Zo onhandig, omdat ik nog vaak dingen financieel via de rabobank regel....![]()
Je wilt toch geen topsporter worden? Lekker blijven mountainbiken dan zou ik zeggen! Je vindt het leuk, het gaat lekker zat, dikke doei aan die fanatiekelingquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:38 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik sprak laatst iemand en we kregen het over fietsen en mtben. Die kerel was echt bloedfanatiek. En volgens hem heb ik niet de bouw om echt goed te worden in mtben. Daarvoor moet je nog veel lichter en kleiner gebouwd zijn blijkbaar. Mijn torso is te groot voor mtben, ik zou beter zijn in roeien. Maar roeien vind ik geen ruk aan.
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:58 schreef MarMar het volgende:
Hoi! De prinsessenjurk is afAww, ik zie dit nu pas! Tof zeg - veel mooier ook dan in de winkel gekochte verkleedklerenSPOILER: foto's van de jurk in kwestieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze staat/zit er ook helemaal prinsessig en sprookjesachtig bij!
Let me see you stripped down to the bone
nee, ik ben niet meer ingeschreven in NL.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:37 schreef Perruche het volgende:
[..]
Wut? Sta je nog wel ingeschreven in NL of niet meer? Lekker naar de ABN Amro gaan, duurder maar veel beter voor dit soort dingen.
Gewoon naar de ASN bank gaan. Alles gaat via internet en het is ook nog eens een duurzame bank.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Bah, ik baal.
dan heb ik een goede reden voor als het een keer wat minder gaatquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Je wilt toch geen topsporter worden? Lekker blijven mountainbiken dan zou ik zeggen! Je vindt het leuk, het gaat lekker zat, dikke doei aan die fanatiekeling
Is ook supervet om te doen, al betekent het wel altijd keihard trainen, tot er laatst ijs lag. Dus veel weekenden zijn gevuld met trainingen en je moet er andere sociale dingen voor laten. Maar een WK is natuurlijk wel de ultieme uitdagingquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:43 schreef Perruche het volgende:
Het WK? Ubercool! Ik heb niets met zeilen ofzo. Maar het WK is hoe dan ook cool
Met hardlopen zul je ook veel meer de ondersteunende spieren aanspreken dan met fietsen natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:31 schreef the85mc het volgende:
Ik fietste en liep al veel, maar toch viel hardlopen me in het begin nog tegen. Nog steeds zijn mijn benen/schenen meer mijn belemmering dan mijn conditie. Ik kan nog niet zo hard rennen dat ik het qua conditie niet meer trek. Dat heb ik met fietsen wel, daarmee kan ik zo hard fietsen dat ik echt luchttekort heb. Vooral bergop merk ik dat.
Roeien op het water nooit echt gedaan (ja kajakken) en in de sportschool is het geen donder aan dus doe ik het alleen als warming-up. En dat soort dingen kloppen misschien wel, maar het is niet alsof je op je 27e nog even gaat trainen om de nieuwe Bart Brentjens te worden ofzoquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:38 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik sprak laatst iemand en we kregen het over fietsen en mtben. Die kerel was echt bloedfanatiek. En volgens hem heb ik niet de bouw om echt goed te worden in mtben. Daarvoor moet je nog veel lichter en kleiner gebouwd zijn blijkbaar. Mijn torso is te groot voor mtben, ik zou beter zijn in roeien. Maar roeien vind ik geen ruk aan.
*avondmens-boks!*quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:43 schreef Perruche het volgende:
Murgh ik ben weer moe, ik moet echt eerder naar bed. Maar in de avond ben ik dan weer niet moe? Tsss.
Wanneer is een bank 'duurzaam'?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Gewoon naar de ASN bank gaan. Alles gaat via internet en het is ook nog eens een duurzame bank.
ja echt supervervelend he! En inn de avond ben ik pas rond 1 uur ofzo moe. En dan in de ochtend keihard je bed uitmoeten. Ik kan best vroeg opstaan, maar alleen als het zomer is en om 5 uur licht!quote:
Als ie niet belegt in wapens en dergelijke en "groene fondsen" heeft gericht op duurzame ontwikkeling?quote:
Kunnen banken met wurghypotheken ook duurzaam zijn?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:49 schreef Perruche het volgende:
[..]
Als ie niet belegt in wapens en dergelijke en "groene fondsen" heeft gericht op duurzame ontwikkeling?
Dit! Héél fijne bank!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Gewoon naar de ASN bank gaan. Alles gaat via internet en het is ook nog eens een duurzame bank.
Oh dat is niet erg hoor, dat betekent dat je een avondmensquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:43 schreef Perruche het volgende:
Murgh ik ben weer moe, ik moet echt eerder naar bed. Maar in de avond ben ik dan weer niet moe? Tsss.
Dat denk ik wel.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:51 schreef loveli het volgende:
[..]
Kunnen banken met wurghypotheken ook duurzaam zijn?
Zolang er domme mensen zijn die daar in meegaan wel hoor.Staan imo helemaal los van elkaar.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:51 schreef loveli het volgende:
[..]
Maar dan ga je alsnog wel naar het WKquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:49 schreef the85mc het volgende:
Eind juni, dus nog veel tijd om te trainenMaar mijn team is te kort bij elkaar om het WK te kunnen winnen. Als we bij de eerste 10 eindigen doen we het netjes. Maar dat is natuurlijk de insteek, zoveel mogelijk uren maken om zo goed mogelijk op elkaar ingespeeld te raken.
De duurzame banken zijn sowieso niet de grootste hypotheekverstrekkers.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:51 schreef loveli het volgende:
[..]
Story of my life!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:43 schreef Perruche het volgende:
Ja watquote:
Danku. nu wil ik niet zeggen dat dat allemaal echt de schuld is van die mensen hoor, dat ze geen ruggegraat hebben. Maar hun problemen (dik zijn, schulden hebben, wat dan ook) worden wel erg makkelijk afgeschoven op de producenten/de banken/de overheid en weet ik veel wat. Ik bedoel, je hoeft dat huis niet te kopen hoorquote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:04 schreef loveli het volgende:
Wel eens. En naast domheid hebben we hebzucht.
Och niks, komt gewoon weer zo lekker door de bochtquote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:03 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja wat?
Is toch zo. Echt hoor, al die mensen bij van die programma's als "een dubbeltje op zijn kant" (ja, ik kijk dat onder het koken, fantastisch) zijn nou niet de meest slimme. Ok, als bank ben je dan sneaky dat je een slaatje uit die mensen slaat, maar dat doen alle bedrijven toch op hun manier?
Oeeeeh de banken! Waar het is misgegaan is toen ze op hun eigen ondergang gingen speculeren. En wedden dat dat ook met voorbedachte rade was.
Ja die zijn gewoon hebzuchtig en denken dat ze alles kunnen betalen omdat ze 45k per jaar verdienenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:08 schreef loveli het volgende:
Bij de weg, ook intelligente mensen (of mensen die geacht worden dat te zijn) hebben onverstandige hypotheken.
Ja zo ben ik hequote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:09 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Och niks, komt gewoon weer zo lekker door de bochtNormaal toch meer mijn straatje.
*Perr-dansje doetquote:
Niet iedereen werkt alle kleine lettertjes door.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:08 schreef loveli het volgende:
Bij de weg, ook intelligente mensen (of mensen die geacht worden dat te zijn) hebben onverstandige hypotheken.
Maar zeg nu zelf, dat is toch dom? Het gaat wel om een lening van >100.000 euro.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:19 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Niet iedereen werkt alle kleine lettertjes door.
En of een hypotheek verstandig is of niet is persoonsafhankelijk, een hypotheke moet bij je passen.
Maar het is goedkoper dan hurenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:20 schreef Perruche het volgende:
[..]
Maar zeg nu zelf, dat is toch dom? Het gaat wel om een lening van >100.000 euro.
Ha ja zeker als je lekker veel HRA krijgtquote:
Jep dat is dom, maar veel mensen gaan naar de hypotheker en komen terug met een hypotheek.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:20 schreef Perruche het volgende:
[..]
Maar zeg nu zelf, dat is toch dom? Het gaat wel om een lening van >100.000 euro.
quote:
Ja dat snap ik ook welquote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:23 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Jep dat is dom, maar veel mensen gaan naar de hypotheker en komen terug met een hypotheek.
That's it.
Ja inderdaad "hypotheek heeft iedereen en al dat gedoe.."quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:23 schreef loveli het volgende:
Mensen denken langer na over het kopen van een fiets dan over het afsluiten van een hypotheek, lijkt het wel.
Totdat de HRA wordt afgeschaft en je je huis niet meer verkocht krijgt. In Duitsland is volgens mij huren wel goedkoper dan kopen evenals in Belgie. Dan koop je een huis omdat je er graag wilt wonen in plaats van omdat je er mee wilt speculeren. Goed systeem johquote:
Dat is ook een instellingquote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:24 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook welmaar dat was het punt juist, dat mensen niet nadenken. Anyway who cares, binnenkort zijn we toch allemaal blut en zonder pensioen
En dan, revolutie en de rijken plunderen?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:24 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook welmaar dat was het punt juist, dat mensen niet nadenken. Anyway who cares, binnenkort zijn we toch allemaal blut en zonder pensioen
Of deze: "m'n ouders hebben hun hypotheek afbetaald, dat wordt mijn redding."quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:26 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat is ook een instelling![]()
Och op mijn 65e verkoop ik het huis en zie ik wel is er ook 1.
Ruilhandel en geld is niets meer waard dan de waarde van oud papier. Of Anonymous hackt alle banken waardoor ineens iedereen miljonair isquote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:26 schreef loveli het volgende:
[..]
En dan, revolutie en de rijken plunderen?
Domme pech, maar niet dom, zou ik zeggen. Maar zouden jullie een probleem hebben als 1 van jullie de baan zou verliezen?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tja. Wij hebben absoluut geen tophypotheek, maar kunnen ook niet weg op het moment hoor. Er zit nogal een gat tussen hypotheek en huidige waarde van het huis. Wij hebben op de topperdetop van de huizenprijzen gekocht. Dus ja.
Voor de onwetendenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:30 schreef the85mc het volgende:
Of short gaan op de banken. If you can't beat them join them
Als dat massaal genoeg gebeurd gaan alle banken failliet, maar dat kan niet. Dan zal ongedekt short gaan wel verboden worden. Tot die tijd zal er niets veranderen en kunnen banken doorgaan waar ze mee bezig zijn.
Jaquote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:29 schreef Phaidra het volgende:
XM!! Heb je dit al gezien?
http://www.3fm.nl/nieuws/(...)tober-naar-Amsterdam
Ben ik even blij met de tuin kan ik groente ruilenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:28 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ruilhandel en geld is niets meer waard dan de waarde van oud papier. Of Anonymous hackt alle banken waardoor ineens iedereen miljonair is.
HRA afschaffen *kruipt onder bureau... dan gaat half Nederland bankroet.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:25 schreef Perruche het volgende:
[..]
Totdat de HRA wordt afgeschaft en je je huis niet meer verkocht krijgt. In Duitsland is volgens mij huren wel goedkoper dan kopen evenals in Belgie. Dan koop je een huis omdat je er graag wilt wonen in plaats van omdat je er mee wilt speculeren. Goed systeem joh
Nee. Zou niet heel royaal meer zijn, zou een auto wegmoeten, maar we zouden het wel reddenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:30 schreef Perruche het volgende:
[..]
Domme pech, maar niet dom, zou ik zeggen. Maar zouden jullie een probleem hebben als 1 van jullie de baan zou verliezen?
Ik verbaas me er serieus over hoeveel mensen er zijn die hun hypotheek eigenlijk niet kunnen betalen als ze geen HRA zouden krijgen!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:31 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ben ik even blij met de tuin kan ik groente ruilen![]()
[..]
HRA afschaffen *kruipt onder bureau dan gaat half Nederland bankroet.
Kun je dat even uitleggen aan de Icesavers?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:31 schreef Perruche het volgende:
[..]
Voor de onwetenden: short gaan is speculeren op koersverlies.
Daarnaast weet ik niet of het wel zo sociaal wenselijk is als alle banken failliet gaan. Want daar staat wel "ons" geld. En ja, dat is tot 20.000 gedekt door de regering, maar wie betaalt dat uiteindelijk? Het bankensysteem is te erg gewikkeld in de samenleving om nu om te vallen. Minder afhankelijk zijn van banken, meer concurentie en transparantie en beter regelgeving bereik je imo meer mee.
Ik vat 'm nietquote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:33 schreef loveli het volgende:
[..]
Kun je dat even uitleggen aan de Icesavers?
Maar als dat massaal gebeurd en de banken gaan massaal om verliest iedereen. Dat is namelijk bijna gebeurd en dat werd hard tegengehouden door de overheid omdat men zich dat niet kan veroorlozen. Ik begrijp je punt wel, maar het klopt niet, althans ik vind van niet. Om "de banken" te doen omvallen is helemaal niet wenselijk, maar goed dat zei ik in mijn vorige post ook al.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:35 schreef the85mc het volgende:
Massaal inzetten op een faillissement van een bank en uiteindelijk gaat het dan gebeuren. Maar dan met het verschil dat jij er geld mee verdient ipv dat het je geld kost. Dat wat de banken deden, maar dan doen burgers het.
Dus uiteindelijk gaan de banken niet failliet, maar heb je wel flinke rendementen op je shorts. Banken onofficieel failliet, staan in het krijt bij overheid, dus overheid heeft dan de macht over de banken. Zelfde situatie als in 2008 maar dan hebben (een aantal) burgers er geld aan over gehouden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:31 schreef Perruche het volgende:
[..]
Voor de onwetenden: short gaan is speculeren op koersverlies.
Daarnaast weet ik niet of het wel zo sociaal wenselijk is als alle banken failliet gaan. Want daar staat wel "ons" geld. En ja, dat is tot 20.000 gedekt door de regering, maar wie betaalt dat uiteindelijk? Het bankensysteem is te erg gewikkeld in de samenleving om nu om te vallen. Minder afhankelijk zijn van banken, meer concurentie en transparantie en beter regelgeving bereik je imo meer mee.
Ja ik ook maar het is toch zo..quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik verbaas me er serieus over hoeveel mensen er zijn die hun hypotheek eigenlijk niet kunnen betalen als ze geen HRA zouden krijgen!
Dat probleem had ik zelfs niet toen ik mijn huis net gekocht had en ik een veel te hoge hypotheek had voor mijn salaris volgens de statistieken.
De Icesavers hadden dat prima kunnen weten, DNB deed er niet geheimzinnig over ofzo.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:33 schreef loveli het volgende:
[..]
Kun je dat even uitleggen aan de Icesavers?
Mensen die hun geld in IJsland hebben weggezet, hebben ipv 20.000 + een percentage van de volgende 20.000, tot 100.000 teruggekregen van de NL staat. Met dank aan Wouter.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:34 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik vat 'm niet. Alleen gedekt als het op een Nederlandse bank staat toch? Dat is ook het risico met je geld wegzetten bij bijvoorbeeld de bank of schotland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |