Ik maakte een paar dagen geleden dit mee.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 03:01 schreef Inlognaam het volgende:
Ja, dat kun je weigeren. Gevolgen: weet ik niet maar als ze enige verdenkingen hebben heb je kans dat je aangehouden zal worden en de auto afgesleept wordt voor nader onderzoek.
Voorbeeld: je rijdt een paar kilometer te hard, wordt daarop aangesproken als je je raampje naar beneden doet en er komt een enorme wietlucht naar buiten en bij nadere inspectie zien ze een vuilniszak op je achterbank liggen.
Normaal gesproken kunnen ze echter niet zomaar je auto doorzoeken, meen ik.
Ook al is er totaal geen reden?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 03:11 schreef Stokstaart het volgende:
Je kunt weigeren, maar dan hebben hun het recht om je auto in te vorderen en ben je nog verder van huis.
Als ze willen kijken gaan ze toch wel kijken.
Denk je dan dat ze het doen om jou te pesten?quote:
Voor jou geen reden bedoel je?quote:
Ja, je kunt weigeren. Zoals al eerder aangegeven, kan de auto dan meegenomen worden naar het bureau.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 03:12 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik maakte een paar dagen geleden dit mee.
Ik rij gewoon netjes met gordel aan en ik hield mij eigen netjes aan de snelheid. Ik zie een politiebusje bij het kruispunt en die vond het nodig om achter mij aan te rijden. Ik rij dus op mijn gemakje richting mijn huis en 2 straten voor mijn huis word ik dus staande gehouden. Dus de agent vraagt om mijn rijbewijs en papieren die ik uiteraard gewoon bij had.
En toen kwam het, meneer wilt u even uitstappen zodat wij in de wagen kunnen kijken.
Ik zeg, waarom? Ik heb toch niets fout gedaan? De agent, nee een routine controle omdat er regelmatig inbraken zijn in deze omgeving. (wat gewoon een leugen is want de desbetreffende buurt is aan de andere kant van de stad).
Ik zeg, nou vooruit dan en ze nemen heel mijn wagen onder de loep en vinden uiteraard helemaal niets.
Aangezien ik door dit akkefietje 10 minuten in de kou heb moeten staan terwijl er geen enkele aanleiding was voor een controle vraag ik mij eigen dit af omdat dit wel eens vaker bij mij gebeurt en ik er geen trek in heb om als een crimineel behandeld te worden terwijl bij wijze van spreken heel de buurt erop staat te kijken.
Kun je dit weigeren en wat zijn dan de gevolgen?
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 03:12 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik maakte een paar dagen geleden dit mee.
Ik rij gewoon netjes met gordel aan en ik hield mij eigen netjes aan de snelheid. Ik zie een politiebusje bij het kruispunt en die vond het nodig om achter mij aan te rijden. Ik rij dus op mijn gemakje richting mijn huis en 2 straten voor mijn huis word ik dus staande gehouden. Dus de agent vraagt om mijn rijbewijs en papieren die ik uiteraard gewoon bij had.
En toen kwam het, meneer wilt u even uitstappen zodat wij in de wagen kunnen kijken.
Ik zeg, waarom? Ik heb toch niets fout gedaan? De agent, nee een routine controle omdat er regelmatig inbraken zijn in deze omgeving. (wat gewoon een leugen is want de desbetreffende buurt is aan de andere kant van de stad).
Ik zeg, nou vooruit dan en ze nemen heel mijn wagen onder de loep en vinden uiteraard helemaal niets.
Aangezien ik door dit akkefietje 10 minuten in de kou heb moeten staan terwijl er geen enkele aanleiding was voor een controle vraag ik mij eigen dit af omdat dit wel eens vaker bij mij gebeurt en ik er geen trek in heb om als een crimineel behandeld te worden terwijl bij wijze van spreken heel de buurt erop staat te kijken.
Kun je dit weigeren en wat zijn dan de gevolgen?
Die zul je dan wellicht moeten zoeken in het weigeren. Dan verzinnen ze wel een reden.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |