abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108779378
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:00 schreef Geo4kant het volgende:
Sowieso hulp en vluchtelingen, oprotten.. stoppen ermee, wij hebben dat zelf hard nodig. In Nederland is het crisis, armoede stijgt, werkeloosheid stijgt.. en we geven ons geld weg aan boekoeboekoe stammen, kom op zeg :')
Ben ik niet met je eens. Ik vind dat wij een morele verplichting hebben om hulpbehoevenden bij te staan. Zowel door ze (onder strikte voorwaarden) in Nederland toe te laten of d.m.v. humanitaire hulp ter plaatse. Ik vind je reactie zo kort door de bocht. :N
pi_108779411
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:01 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ze kaarten wel problemen aan waar andere politieke partijen het al jaren laten liggen. Zoals bijvoorbeeld die problemen met Marokkanen.
Iedereen ziet ze al jaren, maar de politiek doet er geen klote aan. Nu weer die Polen, het klinkt allemaal ludiek en overdreven, maar je kan er donder op zeggen dat je daar ook problemen mee gaat krijgen.

Verder heeft de PVV is de PVV natuurlijk keihard door de mand gevallen in de hele Europa-discussie. Door de VVD te blijven steunen in de kwestie Griekenland, terwijl ze zelf faliekant tegen waren op elke vorm van staatssteun. Misleiding van de kiezer :Y
Dus? Wat wil je eraan doen? De Nederlander is te lui om het werk te doen wat zij willen doen en dus hebben zij genoeg reden om hier te blijven. Blijkbaar is er vraag naar en ik vind de problemen tot op heden wel meevallen eerlijk gezegd.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 13:23:18 #203
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_108779414
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:22 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Ik vind dat wij een morele verplichting hebben om hulpbehoevenden bij te staan. Zowel door ze (onder strikte voorwaarden) in Nederland toe te laten of d.m.v. humanitaire hulp ter plaatse. Ik vind je reactie zo kort door de bocht. :N
Ik vind ontwikkelingshulp ook niets hoor. Komt vooral omdat het vaak uitstellen is en niet oplossen.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_108779435
quote:

[..]

Dat mag jij vinden.. je moet die schrale landen niet te gezond maken want dat is slecht voor de economie, dan verdienen mensen niet genoeg aan voetballen en Nike schoentjes.
pi_108779463
quote:

[..]

Ik ben voor hulp van politiek vluchtingen in dit land mits voldaan wordt aan de volgende voorwaarden:

- Binnen 6 maanden uitsluitsel wat er met ze gaat gebeuren, geen 10-jaar-plus praktijken meer
- Één mogelijkheid om in beroep te gaan tegen dat besluit, daarna oprotten, geen Mauro-praktijken.
- Maximum van 15k immigranten, de rest van de politiek vluchtelingen zoekt elders in Europa maar zijn heil
- Verplichting tot het leren van de Nederlandse taal na toelating
- Geen uitkeringsgerechtigdheid: ze mogen blijven wonen in het asielzoekerskamp, zodra ze binnen 4 jaar geen baan hebben mogen ze 'gewoon' terug naar de tegen die tijd hopelijk weer gestabiliseerde regio. We zijn hier verdomme geen Sinterklaasje meer.

Gelukszoekers mogen wegblijven. Mensen die 'iets' brengen voor het land (afgestudeerden op hoger niveau) zijn van harte welkom.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2012 13:25:27 ]
pi_108779469
Eigen volk eerst!
  dinsdag 6 maart 2012 @ 13:25:28 #207
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_108779493
Sowieso, bezuinigen op onderwijs en defensie terwijl je gwn ontwikkelingshulp met 4 mld kan korten :')
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_108779547
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:25 schreef Smoofie het volgende:
Sowieso, bezuinigen op onderwijs en defensie terwijl je gwn ontwikkelingshulp met 4 mld kan korten :')
2% van het BNP uitgeven terwijl de EU 0,7% verplicht. :')!
pi_108779571
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:21 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

:D Wát? Irak is in een maand of 2,5 tijd compleet overlopen _O-. Dat er vervolgens genoeg bermbommers en zelfontploffers opstaan zegt niets over de 'kracht' waarmee de VS Irak overrompelde. Iran zou ook door de VS 'gewoon' ingenomen worden, met eenzelfde kutsituatie als in Irak nu.

Maar ik zie de VS helemaal niet ervoor aan Iran in te vallen. Obama is al niet dol op Israel, en zal echt niet zo gek zijn eigen glazen in te gooien.
Gister verklaarde Obama nog openlijk dat ze Israël altijd zouden steunen om hun land te verdedigen. Dat is wat mij betreft een redelijk veelzeggende uitspraak hoor.
pi_108779591
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:21 schreef Smoofie het volgende:

[..]

De VS zou sowieso geen grondoffensief doen. En Irak komt natuurlijk ook door de populatie ;). Die haatte elkaar en de VS. Militair gezien is Iran binnen 1 week weg. Zoals Irak ook was.
:D
Irak is en was een verknipt land. Heel Iran haat de VS en het Westen. Bovendien wonen er 3x zoveel mensen. Nogmaals de VS is niet voor niets terughoudend.
Neem van mij aan dat de dag waarop Israël besluit Iran te bombarderen ze hun eigen doodvonnis tekenen.

VS zijn terecht bang voor Iran. Vergeet niet dat Iran militaire steun van Rusland en China krijgt he ;)
Zowel Rusland en China hebben enorme belangen daar in de vorm van aardgas.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_108779606
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:27 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Gister verklaarde Obama nog openlijk dat ze Israël altijd zouden steunen om hun land te verdedigen. Dat is wat mij betreft een redelijk veelzeggende uitspraak hoor.
Dat heb ik dan gemist. Het enige wat ik heb meegekregen is dat Obama 'alles zal doen om te voorkomen dat Iran een nucleair wapen in handen krijgt'.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 13:28:56 #212
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_108779634
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:26 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

2% van het BNP uitgeven terwijl de EU 0,7% verplicht. :')!
Nederland gaf geen 2% uit man. Het budget was 4 of 5 mld.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  dinsdag 6 maart 2012 @ 13:28:58 #213
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_108779636
jezus jongens niet zo serieus heel de tijd hoor moet wel kunnen blijven meedoen natuurlijk,.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_108779645
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:23 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Dus? Wat wil je eraan doen? De Nederlander is te lui om het werk te doen wat zij willen doen en dus hebben zij genoeg reden om hier te blijven. Blijkbaar is er vraag naar en ik vind de problemen tot op heden wel meevallen eerlijk gezegd.
Het gaat er niet om dat Nederlanders te lui zijn en zij ons werk doen, het gaat er om welk sociale problemen dat soort lui met zich meebrengen als het gaat om overlast en integratie.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 13:29:43 #215
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_108779660
Oorlog met Iran komt er toch wel, er zijn 2 Carrier strike groups daar en een derde schijnt er ook te komen. En dan exclusief de rest van 3rd fleet en de britse en franse schepen.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_108779666
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:27 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

:D
Irak is en was een verknipt land. Heel Iran haat de VS en het Westen. Bovendien wonen er 3x zoveel mensen. Nogmaals de VS is niet voor niets terughoudend.
Neem van mij aan dat de dag waarop Israël besluit Iran te bombarderen ze hun eigen doodvonnis tekenen.

VS zijn terecht bang voor Iran. Vergeet niet dat Iran militaire steun van Rusland en China krijgt he ;)
Zowel Rusland en China hebben enorme belangen daar in de vorm van aardgas.
'Geloof jou'? Je hebt bepaalde 'intel' die ze nergens ter wereld hebben ofzo? :'). Rusland heeft al meermaals aangegeven zich afzijdig te houden in het geval van een conflict. Die hebben echt geen zin in gezeik.

Daarnaast vergis je je in de militaire stootkracht van Israel, en al HELEMAAL in die van de VS. Iran en Israel zou spannend worden, Iran en de VS is een kansloze missie wat Iran betreft.
pi_108779677
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:23 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ik vind ontwikkelingshulp ook niets hoor. Komt vooral omdat het vaak uitstellen is en niet oplossen.
Het is mensen in de grootst mogelijke staat van ontreddering en hulpbehoevendheid bijstaan. Als jij zelfs hulp bij die ondergrens al niet noodzakelijk vind vraag ik me af waar jij als mens dan eigenlijk wél voor staat.
pi_108779679
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:27 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Obama heeft juist gezegd dat hij niet wil dat Israël zomaar aanvalt. En volkomen terecht. Wie zijn die joden om te bepalen wie er wel of geen kernwapens mogen hebben? Ze hebben zelf toch ook kernwapens of niet?
Groetjes, Ezio.
pi_108779684
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:23 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden.. je moet die schrale landen niet te gezond maken want dat is slecht voor de economie, dan verdienen mensen niet genoeg aan voetballen en Nike schoentjes.
Bron?
pi_108779710
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:28 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Nederland gaf geen 2% uit man. Het budget was 4 of 5 mld.
Je hebt gelijk, het is nu 0,8% dankzij het kabinet Rutte, die zich wil houden aan de 0,7%BNP-EU notering.
pi_108779713
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:24 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Ik ben voor hulp van politiek vluchtingen in dit land mits voldaan wordt aan de volgende voorwaarden:

- Binnen 6 maanden uitsluitsel wat er met ze gaat gebeuren, geen 10-jaar-plus praktijken meer
- Één mogelijkheid om in beroep te gaan tegen dat besluit, daarna oprotten, geen Mauro-praktijken.
- Maximum van 15k immigranten, de rest van de politiek vluchtelingen zoekt elders in Europa maar zijn heil
- Verplichting tot het leren van de Nederlandse taal na toelating
- Geen uitkeringsgerechtigdheid: ze mogen blijven wonen in het asielzoekerskamp, zodra ze binnen 4 jaar geen baan hebben mogen ze 'gewoon' terug naar de tegen die tijd hopelijk weer gestabiliseerde regio. We zijn hier verdomme geen Sinterklaasje meer.

Gelukszoekers mogen wegblijven. Mensen die 'iets' brengen voor het land (afgestudeerden op hoger niveau) zijn van harte welkom.
Ben het wel redelijk met je eens (zij het iets genuanceerder, maar dat terzijde).
  dinsdag 6 maart 2012 @ 13:31:33 #222
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_108779726
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:30 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Het is mensen in de grootst mogelijke staat van ontreddering en hulpbehoevendheid bijstaan. Als jij zelfs hulp bij die ondergrens al niet noodzakelijk vind vraag ik me af waar jij als mens dan eigenlijk wél voor staat.
Ik vind het kut voor ze echt waar, maar ze leven in een gebied waar dat gewoon vaak niet kan met zoveel mensen. Ze voeden is uitstellen van het probleem.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  dinsdag 6 maart 2012 @ 13:31:52 #223
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_108779737
ik hoop dat ze die vliegdekmoederschepen ook inzetten, machtig mooi die dingen.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_108779757
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:29 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Daarnaast vergis je je in de militaire stootkracht van Israel, en al HELEMAAL in die van de VS. Iran en Israel zou spannend worden, Iran en de VS is een kansloze missie wat Iran betreft.
Dit.
Als je alleen al af en toe van die programma's zoals Future weapons kijkt wordt je al bang.. en dan kun je nagaan dat die programma's al wat jaren oud zijn en ze natuurlijk niet alles laten zien wat voor zieke dingen ze nog meer hebben..
pi_108779762
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:31 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Ben het wel redelijk met je eens (zij het iets genuanceerder, maar dat terzijde).
Gezien jouw grondslag in de discussie is jouw mening natuurlijk ietwat gekleurd ;). Geeft niets hoor troetelbeer O+.

De punten die ik nu noem zijn trouwens feilloos overgenomen punten van Fortuyn, op de hoeveelheid (15k vs. 25k) na :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')