Je contract loopt over 3 weken af, dus dat is sowieso al definitief. Of je baas je contract verlengt is een ander verhaal. Dat kan je best aan hem vragen hoe dat zit. Verder heb je geen rechten wat dat betreft omdat je toch al een bepaalde tijd contract hebt dus je baas niet hoeft op te zeggen omdat de afloop datum al vaststaat.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:31 schreef alwaysonhold het volgende:
Hallo Medefokkers!
Mijn contract loopt over 3 weken af, en ik heb nog steeds niks gehoord van mijn baas of mijn contract afloopt. Het is mijn eerste contract van 6 maanden. Wanneer moet mijn baas wat laten weten?
En mag ik nu al vragen of hij me wat moet laten weten? Kortom, hoe nu verder en wat zijn mijn rechten
Kan je gelijk zeggen dat je het wel ziet zitten om te blijven werken (mits dit zo is)quote:Op maandag 5 maart 2012 22:34 schreef GalgenRad het volgende:
je kan het toch gewoon vragen?
goh henk, heb je tijd voor mij?
mijn contract loopt op 1 april af maar ik had nog niets gehoord, ik was benieuwd of je al meer weet
heb dit al eens meegemaakt, precies hetzelfde. Gevraagd en mijn contract zou verlengd worden, dag voordat mijn contract afliep werd ik alsnog de laan uitgestuurd wegens bezuinigingen...quote:Op maandag 5 maart 2012 22:34 schreef GalgenRad het volgende:
je kan het toch gewoon vragen?
goh henk, heb je tijd voor mij?
mijn contract loopt op 1 april af maar ik had nog niets gehoord, ik was benieuwd of je al meer weet
Wat wil je dan voor antwoord? Ben je niet al ingepland voor een periode nadat je contract afloopt? Volgens mij is er wel een bepaalde wet dat als je de 1e dag nadat je contract afloopt gaat werken en je ook welkom bent dat je contract dan wordt verlengd voor de periode wat het was, dus weer voor 6 maanden.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:36 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
heb dit al eens meegemaakt, precies hetzelfde. Gevraagd en mijn contract zou verlengd worden, dag voordat mijn contract afliep werd ik alsnog de laan uitgestuurd wegens bezuinigingen...
ja of als mijn baas zegt mondeling dat ik mag blijven dit dan ook geld?quote:Op maandag 5 maart 2012 22:39 schreef rene90 het volgende:
[..]
Wat wil je dan voor antwoord? Ben je niet al ingepland voor een periode nadat je contract afloopt? Volgens mij is er wel een bepaalde wet dat als je de 1e dag nadat je contract afloopt gaat werken en je ook welkom bent dat je contract dan wordt verlengd voor de periode wat het was, dus weer voor 6 maanden.
ja precies?? weet het ook niet?quote:Op maandag 5 maart 2012 22:40 schreef Ms_Furious het volgende:
Zijn werkgevers niet verplicht je dat sowieso een maand van tevoren te laten weten, zodat je de tijd hebt een nieuwe baan te vinden zonder aanspraak op WW te hoeven maken?
Nee.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:40 schreef Ms_Furious het volgende:
Zijn werkgevers niet verplicht je dat sowieso een maand van tevoren te laten weten, zodat je de tijd hebt een nieuwe baan te vinden zonder aanspraak op WW te hoeven maken?
Ja dat is ook rechtsgeldig, maar moeilijk te bewijzen na die tijd als het allemaal misloopt...quote:Op maandag 5 maart 2012 22:40 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
ja of als mijn baas zegt mondeling dat ik mag blijven dit dan ook geld?
Je weet al bij het tekenen van het contract dat je 6 maanden later geen contract meer hebt want het is immers een bepaalde tijd contract.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:40 schreef Ms_Furious het volgende:
je krijgt toch bijna nergens meer een ot contract bij aangaan werk, dus jij tekent het wel heer zwart wit...zo van als je 1 misstap begaat, sta je op straat.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:44 schreef rene90 het volgende:
[..]
Je weet al bij het tekenen van het contract dat je 6 maanden later geen contract meer hebt want het is immers een bepaalde tijd contract.
Nee als je 1 misstap begaat heb je gewoon je contract, je baas kan niet omdat jij een keer te laat komt je gelijk ontslaan. Je hebt immers een contract tot die bepaalde datum. En tja, ik zet het wel heel zwart-wit neer maar zo is het wel. En na een paar keer verlenging van je contract heb je recht op een contract op onbepaalde tijd.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:48 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
je krijgt toch bijna nergens meer een ot contract bij aangaan werk, dus jij tekent het wel heer zwart wit...zo van als je 1 misstap begaat, sta je op straat.
"Eisen" niet nee, maar je kan het natuurlijk gewoon vragen hoe het zit.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:48 schreef alwaysonhold het volgende:
Dus ik mag deze week dus geen duidelijkheid eisen aan me baas. Hoe zouden jullie het aanpakken?
Je mag het wel eisen, je hoeft het niet te krijgen. Geef aan dat het je bevalt en dat je graag wil blijven en vraag naar duidelijkheid.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:48 schreef alwaysonhold het volgende:
Dus ik mag deze week dus geen duidelijkheid eisen aan me baas. Hoe zouden jullie het aanpakken?
Ik moet altijd denken aan een sollicitant die, voordat het gesprek begint, duidelijkheid wil hebben of hij wordt aangenomen.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
Wat is dat toch altijd met tijdelijke contracten en dat mensen dat onduidelijk vinden. Wat is er nu eigenlijk niet duidelijk aan zo'n contract? Alles staat op papier! Bij het tekenen is het al duidelijk dat je na afloop werkloos bent. Er is geen sprake van ontslag noch enige onduidelijkheid wat er daarna gebeurd. Dat staat vast.
Welke duidelijkheid wil je nog meer hebben?
Je bent zeker nieuw op FOK? Men vraagt met een telefoon in de hand met het nummer van de belastindienst op het beeldscherm hier op FOK rustig een vraag hierover. Dan wachten ze een dag, lezen veel tegenstrijdige dingen en denken met geen haar op hun hoofd om die telefoon, die ze al die tijd in hun hand hadden om de belastindienst eens zelf te bellen.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:52 schreef MuurStraat het volgende:
Hoe kan het toch altijd weer dat mensen eerst op Fok vragen hoe het in elkaar steekt in plaats van vragen aan de persoon die erover gaat?
Als je je baas gewoon vraagt hoe het verder gaat kan hij je daar allicht een antwoord op geven.
Ik snap dat echt nooit. Wat voor duidelijkheid zoekt men nog? Juist bij een vast contract is er onduidelijkheid... Dan kan je wegens reorganisaties ontslagen worden... Met een tijdelijk contract bijna nooit... Dan ga je pas weg zoals afgesproken na de afgesproken termijn. Duidelijker in de arbeidswereld zal je het niet krijgen... Ik zie juist alleen maar voordelen. Je kan rustig een nieuwe baan zoeken, omdat je de datum dat je werkloos wordt al zeer lang van te voren aan ziet komen....quote:Op maandag 5 maart 2012 22:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik moet altijd denken aan een sollicitant die, voordat het gesprek begint, duidelijkheid wil hebben of hij wordt aangenomen.
dus hoe zwart wit. Je baas is tevreden met je, maar aangezien het toch maar een BT is loopt je contract af en heb je geen werk meer...bullshitquote:Op maandag 5 maart 2012 22:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik snap dat echt nooit. Wat voor duidelijkheid zoekt men nog? Juist bij een vast contract is er onduidelijkheid... Dan kan je wegens reorganisaties ontslagen worden... Met een tijdelijk contract bijna nooit... Dan ga je pas weg zoals afgesproken na de afgesproken termijn. Duidelijker in de arbeidswereld zal je het niet krijgen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |