abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108763969
Hallo Medefokkers!

Mijn contract loopt over 3 weken af, en ik heb nog steeds niks gehoord van mijn baas of mijn contract afloopt. Het is mijn eerste contract van 6 maanden. Wanneer moet mijn baas wat laten weten?

En mag ik nu al vragen of hij me wat moet laten weten? Kortom, hoe nu verder en wat zijn mijn rechten
pi_108764106
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:31 schreef alwaysonhold het volgende:
Hallo Medefokkers!

Mijn contract loopt over 3 weken af, en ik heb nog steeds niks gehoord van mijn baas of mijn contract afloopt. Het is mijn eerste contract van 6 maanden. Wanneer moet mijn baas wat laten weten?

En mag ik nu al vragen of hij me wat moet laten weten? Kortom, hoe nu verder en wat zijn mijn rechten
Je contract loopt over 3 weken af, dus dat is sowieso al definitief. Of je baas je contract verlengt is een ander verhaal. Dat kan je best aan hem vragen hoe dat zit. Verder heb je geen rechten wat dat betreft omdat je toch al een bepaalde tijd contract hebt dus je baas niet hoeft op te zeggen omdat de afloop datum al vaststaat.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 5 maart 2012 @ 22:34:39 #3
361746 GalgenRad
Opgegroeid voor ..
pi_108764124
je kan het toch gewoon vragen?

goh henk, heb je tijd voor mij?

mijn contract loopt op 1 april af maar ik had nog niets gehoord, ik was benieuwd of je al meer weet
oooh oooh Den haag
  maandag 5 maart 2012 @ 22:35:14 #4
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_108764152
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:34 schreef GalgenRad het volgende:

mijn contract loopt op 1 april af maar ik had nog niets gehoord, ik was benieuwd of je al meer weet
Kan je gelijk zeggen dat je het wel ziet zitten om te blijven werken (mits dit zo is)
geen.
pi_108764230
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:34 schreef GalgenRad het volgende:

heb dit al eens meegemaakt, precies hetzelfde. Gevraagd en mijn contract zou verlengd worden, dag voordat mijn contract afliep werd ik alsnog de laan uitgestuurd wegens bezuinigingen...
pi_108764418
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:36 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

heb dit al eens meegemaakt, precies hetzelfde. Gevraagd en mijn contract zou verlengd worden, dag voordat mijn contract afliep werd ik alsnog de laan uitgestuurd wegens bezuinigingen...
Wat wil je dan voor antwoord? Ben je niet al ingepland voor een periode nadat je contract afloopt? Volgens mij is er wel een bepaalde wet dat als je de 1e dag nadat je contract afloopt gaat werken en je ook welkom bent dat je contract dan wordt verlengd voor de periode wat het was, dus weer voor 6 maanden.
Top 5 China producten
pi_108764460
Zijn werkgevers niet verplicht je dat sowieso een maand van tevoren te laten weten, zodat je de tijd hebt een nieuwe baan te vinden zonder aanspraak op WW te hoeven maken?
;)
pi_108764474
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:39 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wat wil je dan voor antwoord? Ben je niet al ingepland voor een periode nadat je contract afloopt? Volgens mij is er wel een bepaalde wet dat als je de 1e dag nadat je contract afloopt gaat werken en je ook welkom bent dat je contract dan wordt verlengd voor de periode wat het was, dus weer voor 6 maanden.
ja of als mijn baas zegt mondeling dat ik mag blijven dit dan ook geld?
pi_108764490
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:40 schreef Ms_Furious het volgende:
Zijn werkgevers niet verplicht je dat sowieso een maand van tevoren te laten weten, zodat je de tijd hebt een nieuwe baan te vinden zonder aanspraak op WW te hoeven maken?
ja precies?? weet het ook niet?
pi_108764698
quote:
Nee.
Niet bij een tijdelijk contract. TS weet wanneer het afloopt en kan nu al gaan zoeken naar een andere baan als de baas geen duidelijkheid wil geven. En de baas is hiertoe niet veprlicht, kan om 17.00 uur vna de laatste werkdag zeggen dat TS niet meer terug hoeft te komen. Niet netjes, wel legaal.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 5 maart 2012 @ 22:44:36 #11
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_108764723
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:40 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

ja of als mijn baas zegt mondeling dat ik mag blijven dit dan ook geld?
Ja dat is ook rechtsgeldig, maar moeilijk te bewijzen na die tijd als het allemaal misloopt...
geen.
pi_108764745
quote:
Je weet al bij het tekenen van het contract dat je 6 maanden later geen contract meer hebt want het is immers een bepaalde tijd contract.
Top 5 China producten
pi_108764771
grapje zeker
Ik zwaai naar dieren.
pi_108764873
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:45 schreef Geerd het volgende:
grapje zeker
wat?
pi_108764900
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:44 schreef rene90 het volgende:

[..]

Je weet al bij het tekenen van het contract dat je 6 maanden later geen contract meer hebt want het is immers een bepaalde tijd contract.
je krijgt toch bijna nergens meer een ot contract bij aangaan werk, dus jij tekent het wel heer zwart wit...zo van als je 1 misstap begaat, sta je op straat.
pi_108764928
Dus ik mag deze week dus geen duidelijkheid eisen aan me baas. Hoe zouden jullie het aanpakken?
pi_108765018
Je hebt al duidelijkheid, namelijk dat je contract afloopt op 1 april. Dat is een beetje het idee van een contract voor bepaalde tijd, dat er een einddatum aan zit :)

Maar je kan toch gewoon even aan je baas vragen of er een mogelijkheid is om langer te blijven? Je hoeft toch niet meteen van alles te gaan eisen?
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_108765029
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:48 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

je krijgt toch bijna nergens meer een ot contract bij aangaan werk, dus jij tekent het wel heer zwart wit...zo van als je 1 misstap begaat, sta je op straat.
Nee als je 1 misstap begaat heb je gewoon je contract, je baas kan niet omdat jij een keer te laat komt je gelijk ontslaan. Je hebt immers een contract tot die bepaalde datum. En tja, ik zet het wel heel zwart-wit neer maar zo is het wel. En na een paar keer verlenging van je contract heb je recht op een contract op onbepaalde tijd.

quote:
Dus ik mag deze week dus geen duidelijkheid eisen aan me baas. Hoe zouden jullie het aanpakken?
"Eisen" niet nee, maar je kan het natuurlijk gewoon vragen hoe het zit.
Top 5 China producten
  maandag 5 maart 2012 @ 22:50:25 #19
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_108765048
quote:
Je mag het wel eisen, je hoeft het niet te krijgen. Geef aan dat het je bevalt en dat je graag wil blijven en vraag naar duidelijkheid.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_108765148
Hoe kan het toch altijd weer dat mensen eerst op Fok vragen hoe het in elkaar steekt in plaats van vragen aan de persoon die erover gaat?

Als je je baas gewoon vraagt hoe het verder gaat kan hij je daar allicht een antwoord op geven.
pi_108765186
Wat is dat toch altijd met tijdelijke contracten en dat mensen dat onduidelijk vinden. Wat is er nu eigenlijk niet duidelijk aan zo'n contract? Alles staat op papier! Bij het tekenen is het al duidelijk dat je na afloop werkloos bent. Er is geen sprake van ontslag noch enige onduidelijkheid wat er daarna gebeurd. Dat staat vast.
Welke duidelijkheid wil je nog meer hebben?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 5 maart 2012 @ 22:53:56 #22
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_108765241
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
Wat is dat toch altijd met tijdelijke contracten en dat mensen dat onduidelijk vinden. Wat is er nu eigenlijk niet duidelijk aan zo'n contract? Alles staat op papier! Bij het tekenen is het al duidelijk dat je na afloop werkloos bent. Er is geen sprake van ontslag noch enige onduidelijkheid wat er daarna gebeurd. Dat staat vast.
Welke duidelijkheid wil je nog meer hebben?
Ik moet altijd denken aan een sollicitant die, voordat het gesprek begint, duidelijkheid wil hebben of hij wordt aangenomen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_108765280
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:52 schreef MuurStraat het volgende:
Hoe kan het toch altijd weer dat mensen eerst op Fok vragen hoe het in elkaar steekt in plaats van vragen aan de persoon die erover gaat?

Als je je baas gewoon vraagt hoe het verder gaat kan hij je daar allicht een antwoord op geven.
Je bent zeker nieuw op FOK? Men vraagt met een telefoon in de hand met het nummer van de belastindienst op het beeldscherm hier op FOK rustig een vraag hierover. Dan wachten ze een dag, lezen veel tegenstrijdige dingen en denken met geen haar op hun hoofd om die telefoon, die ze al die tijd in hun hand hadden om de belastindienst eens zelf te bellen.
Zo ook met dit. Het zal me niks verbazen als de TS al zijn baas tig keer heeft gezien.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_108765361
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik moet altijd denken aan een sollicitant die, voordat het gesprek begint, duidelijkheid wil hebben of hij wordt aangenomen.
Ik snap dat echt nooit. Wat voor duidelijkheid zoekt men nog? Juist bij een vast contract is er onduidelijkheid... Dan kan je wegens reorganisaties ontslagen worden... Met een tijdelijk contract bijna nooit... Dan ga je pas weg zoals afgesproken na de afgesproken termijn. Duidelijker in de arbeidswereld zal je het niet krijgen... Ik zie juist alleen maar voordelen. Je kan rustig een nieuwe baan zoeken, omdat je de datum dat je werkloos wordt al zeer lang van te voren aan ziet komen....
pi_108765426
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik snap dat echt nooit. Wat voor duidelijkheid zoekt men nog? Juist bij een vast contract is er onduidelijkheid... Dan kan je wegens reorganisaties ontslagen worden... Met een tijdelijk contract bijna nooit... Dan ga je pas weg zoals afgesproken na de afgesproken termijn. Duidelijker in de arbeidswereld zal je het niet krijgen...
dus hoe zwart wit. Je baas is tevreden met je, maar aangezien het toch maar een BT is loopt je contract af en heb je geen werk meer...bullshit :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')