quote:Op woensdag 2 januari 2013 09:05 schreef GGMM het volgende:
'Ajax verkoopt Ebecilio aan Metallurg Donetsk'
HOOFDDORP - Lorenzo Ebecilio lijkt Ajax op korte termijn te verruilen voor Metallurg Donetsk. De 21-jarige buitenspeler was in Amsterdam op een zijspoor beland.
De transfer levert Ajax enkele tonnen op, zo bericht De Telegraaf. Als Ebecilio de medische keuring doorstaat, zal hij een driejarig contract tekenen bij de huidige zes van de Oekraïense competitie.
De aanvaller was in de eerste maanden van het trainerschap van Frank de Boer een vaste waarde bij Ajax. Zo had hij een basisplaats in het team dat in 2011 de landstitel veroverde.
Ebecilio kwam vorig seizoen al veel minder in actie en is deze jaargang helemaal uit beeld geraakt.
Zijn contract bij Ajax zou medio 2014 aflopen.
Ik verwacht van niet, speelt dan al bij een Europese topclub.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:35 schreef Littlerabbit het volgende:
Wel schuldbewust, jammer dat hij dit inzicht nooit bij Ajax heeft gekregen. Ach wellicht keert hij over paar jaar weer terug
[ afbeelding ]
Dat zit er dik in ja, maar het valt niet uit te sluiten dat ook Ajax daar toe zal behoren over paar jaarquote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:38 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik verwacht van niet, speelt dan al bij een Europese topclub.
Godver, al had ik geld.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:46 schreef GGMM het volgende:
Ebecilio biedt horloge kampioenschap te koop aan
Lorenzo Ebecilio is weg bij Ajax. De buitenspeler, die tweemaal kampioen werd met de hoofdstedelingen, vertrok afgelopen maand naar Metallurg Donetsk. Bij zijn nieuwe club wil hij al zijn Ajax-herinneringen vergeten. Zo heeft hij zelfs zijn kampioenschapshorloge van seizoen 2011/12 te koop aangeboden. De website NLWatch biedt het Rolex-horloge aan voor 6.500 euro. Aan de binnenzijde staan zijn naam en zijn rugnummer (11) van dat seizoen. Zie hieronder de foto van de binnenzijde.
[ afbeelding ]
Echt een hebbedingetje.
Had ik maar geld. Zo'n horloge van een speler als Ebecillio is natuurlijk prachtig om te hebben.quote:
Er gaan nogal wat verhalen de rondte over deze man. O.a. verkeerde vrienden, 's avonds een scooter kopen voor 6.000 euro omdat je te lam bent om met het OV terug te gaan en meer van dat soort dingen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:33 schreef huffderobot het volgende:
Waarom doe je zoiets weg? Zou hij schulden hebben?
Precies schijnt het financieel ook verbruid te hebbenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:57 schreef fathank het volgende:
[..]
Er gaan nogal wat verhalen de rondte over deze man. O.a. verkeerde vrienden, 's avonds een scooter kopen voor 6.000 euro omdat je te lam bent om met het OV terug te gaan en meer van dat soort dingen.
quote:De Boer: 'Na tekenen nieuw contract was ik Ebecilio kwijt'
Sinds er een nieuwe wind waait bij Ajax gaat het vaak over geld. En dan vooral in de zin van: er wordt minder geld uitgegeven. Niet dat een speler van Ajax het slecht heeft, maar de club let wel beter op zijn centjes. En dat zouden de spelers zelf ook moeten doen, vindt Frank de Boer.
Horloge
Er zijn maar weinig spelers die in Nederland meer kunnen verdienen dan bij Ajax. Een enkeling uitgezonderd uiteraard, denk aan Mark van Bommel bij PSV en een enkele dure aankoop elders. Toch gaat het nog altijd over serieuze bedragen. En dat is van invloed op spelers.
"Dan zie je ineens overal vriendjes rond spelers opduiken, die ruiken dat ze geld hebben. Dan worden randzaken ineens belangrijker dan waarmee je het geld verdient; goed voetballen," vertelt De Boer in de geldspecial van NUsport. Een goed voorbeeld is Lorenzo Ebecilio, die in de winter vertrok bij Ajax.
"Anderen hebben veelvuldig met hem gepraat en ik heb zelf drie keer serieus met hem gesproken. Aan het begin van dit seizoen voor het laatst. Toen zei ik: 'Goed, als we een volgende keer hier zitten en we praten weer over hetzelfde, dan schudden we elkaar de hand en is het: tot ziens.'"
De Boer zegt dat Ajax er vanuit de club alles aan heeft gedaan, maar dat Ebecilio het ook zelf moet doen. Er gaan al langer verhalen over Ebecilio en centjes. Hij zette zijn kampioenshorloge te koop. Naar verluidt om zijn financiële problemen te verlichten. De Boer: "Hij kwam in het eerste, we werden kampioen, hij kreeg een nieuw contract en ik was hem kwijt. Niet meer te bereiken."
Het geldverhaal heeft ook een andere kant. Dure aankopen kregen de laatste jaren bij Ajax een hoger salaris dan jeugdspelers die doorbraken. Gregory van der Wiel klaagde erover. Terecht, volgens De Boer. Door middel van het ingestelde salarisplafond hoopt Ajax dat op te lossen. Gelijkwaardige basisspelers krijgen ongeveer hetzelfde salaris.
En dan zijn er de (jeugd)spelers die te snel voor het grote geld kiezen. Lang voordat ze uitgeleerd zijn, of dat nu in Nederland is of zelfs specifiek bij Ajax, kiezen spelers voor een transfer naar het buitenland. De Bruma's en Van Aanholts van deze wereld, misschien staat Ouasim Bouy over een paar jaar ook in dat rijtje. "We wijzen er doorlopend op dat het maar weinigen lukt," vervolgt De Boer. "Alleen is het vaak tegen dovemansoren gericht. Je hebt niet veel goede zaakwaarnemers."
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 00:06 schreef j0rdiiii het volgende:
Na 6 wedstrijden bij Metalurg Donetsk vertrekt deze eindbaas naar FK Gabala in Azerbaijan.
En een slechte mentaliteit.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 00:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Blijft een tragisch verhaal van een speler met slechte vrienden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |