abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108740549
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Ja doei.
pi_108740560
En nog maar even de crosspost:

Het enige positieve aan de laatste 30 minuten is dat ik bén gaan hardlopen. Verder was het uitermate teleurstellend:

Eerste 10 minuten was mijn ademhaling 'all over the place', beetje benauwdachtig zeg maar. Na 11 minuten m'n schoenen losser moeten doen, want ze zaten toch te strak (proberen wat strakker ter voorkoming van blaren), dus even anderhalve minuut rust genomen. Daarna de rest in één keer gelopen, ook op z'n elfendertigst, want de blaren waren echt om te huilen zo pijnlijk :') Puur op wilskracht doorgelopen en uiteindelijk nog ongeveer 5km eruit geperst in die 30 minuten. Net de tape van m'n voeten gehaald (AUW!) en zo lekker even wat yoghurt eten en thee drinken om mezelf te troosten :') Bah! Wilde 6km doen vandaag -O-
Ja doei.
pi_108740710
Ohai!

lijstje:
O: 3 zware volkorne bth (dubbele kaas, 1 hagelslag)
L: 300 gr salade (courgette/komkommer/sla/alfalfa), bruin pistoletje zalm/roomkaas
T: 150 ml yoghurt met 1 banaan en honing
T: handje druiven
D: stoofvlees, aardappel/pastinaakpuree, worteltjes
T: 2 blokjes pure choco

Wat denken jullie?
pi_108740733
Loop je blaren van een half uur hardlopen Mo? Al geprobeerd om goed in te tapen? Al biedt dat geen structurele oplossing...

Aurum: ik doe Start to Run met Renate Wennemars, andere muziekjes, heb nog geen Bob Sinclair gehoord :) Via runnersworld meen ik me te herinneren.
pi_108740775
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:06 schreef Perruche het volgende:
Ohai!

lijstje:
L: 300 gr salade (courgette/komkommer/sla/alfalfa), bruin pistoletje zalm/roomkaas

Wat denken jullie?
Ik denk: lekker!!
pi_108740805
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:01 schreef motorbloempje het volgende:
Puur op wilskracht doorgelopen en uiteindelijk nog ongeveer 5km eruit geperst in die 30 minuten. Net de tape van m'n voeten gehaald (AUW!) en zo lekker even wat yoghurt eten en thee drinken om mezelf te troosten :') Bah! Wilde 6km doen vandaag -O-
Hoe ik ook tape, al tape ik m'n hele voet in, dan nog vindt de binnenkant van m'n voet een plek om een blaar te creëren ;( -O-

Kan nu ook niet gewoon meer lopen. Gets, doet echt pijn.
Ja doei.
pi_108740826
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:08 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ik denk: lekker!!
Ook een beetje gezond? Mijn knie en schouder doen pijn dus ik gok zo dat ik vandaag even geen sport doe.
pi_108740843
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:06 schreef Perruche het volgende:
Ohai!

lijstje:

Wat denken jullie?
Ahoi! klinkt goed! Ga je nog sporten/beweging vandaag? Dan zou je lijstje af zijn ;)
  maandag 5 maart 2012 @ 14:10:01 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108740845
Zo, weer 12,5 km in the pocket!
Niet meer actief op Fok!
pi_108740847
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hoe ik ook tape, al tape ik m'n hele voet in, dan nog vindt de binnenkant van m'n voet een plek om een blaar te creëren ;( -O-

Kan nu ook niet gewoon meer lopen. Gets, doet echt pijn.
Andere schoenen/dikkere sokken? Ik had er bij mijn vorige hardloopschoenen ook last van als ik niet de juiste combinatie sok/schoen had...
pi_108740865
Ouch!, Mo! :{

^O^ Perr, lijkt verdomd veel op het lijstje van Jagar trouwens :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_108740886
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:09 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ahoi! klinkt goed! Ga je nog sporten/beweging vandaag? Dan zou je lijstje af zijn ;)
Nee, ik ben een paar weken geleden gevallen en mijn voet doet nog steeds pijn. Daarnaast nu ook mijn knie en schouder, dus wil even rustig aan doen. Maar ik heb wel veel heen en weer gelopen vandaag en sport 3x in de week sowieso, ga nu morgen bodybalance, dinsdag pump en donderdag combat doen.
pi_108740901
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:10 schreef Perruche het volgende:

[..]

Andere schoenen/dikkere sokken? Ik had er bij mijn vorige hardloopschoenen ook last van als ik niet de juiste combinatie sok/schoen had...
Schoenen zijn opgemeten, en zouden goed moeten zijn in die zin dat ze voldoende ondersteuning bieden. Wel is 't zo dat ik in welke hardloopschoen dan ook (dit is m'n derde paar aangemeten) op dezelfde plek blaren krijg. Ben er al eens mee naar de winkel teruggegaan, die hebben me toen een inlegzool aangemeten, maar ook dat hielp niet.

Heb ook speciale hardloopsokken :')
Ja doei.
pi_108740935
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Schoenen zijn opgemeten, en zouden goed moeten zijn in die zin dat ze voldoende ondersteuning bieden. Wel is 't zo dat ik in welke hardloopschoen dan ook (dit is m'n derde paar aangemeten) op dezelfde plek blaren krijg. Ben er al eens mee naar de winkel teruggegaan, die hebben me toen een inlegzool aangemeten, maar ook dat hielp niet.

Ik heb dikke sokken met badstof aan de binnenkant die bij mij comfortabeler zijn dan speciale hardloop sokken! Anders misschien een zooltje erin ofzo?
  Vis een optie? maandag 5 maart 2012 @ 14:13:47 #15
70532 loveli
N
pi_108740946
crap in = crap out
pi_108740966
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:13 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik heb dikke sokken met badstof aan de binnenkant die bij mij comfortabeler zijn dan speciale hardloop sokken! Anders misschien een zooltje erin ofzo?
quote:

[..]

Ja doei.
pi_108740993
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[..]

Oh sorry hoor :P
pi_108741066
Slight lunch-change :9 ik kwam nog een restje chilli con carne en 2 volkorenwraps tegen. Speltbrood met eiersalade mag tot morgen wachten :)
Nadeel: ik heb nu geen idee wat er allemaal in zat qua hoeveelheden dus wordt gokken met het invoeren in het progje -O-
pi_108741085
Oh en au Mo!! Blaren zijn verrot, ben zelf ook erg blaargevoelig. Soms is het idd precies een combinatie die het verschil maakt..
pi_108741108
Met dat spieren kweken versus afvallen hè... Als je nou rond je onderhoud eet met genoeg eiwitten enzo, en dan gaat sporten, gaat je lichaam dan niet gewoon die eiwitten gebruiken om spieren te maken waardoor je minder overhoudt om als vet op te slaan en dus ook afvalt? Ik snap wel dat je dan niet optimáál spieren aanmaakt, maar zolang je jezelf niet uithongert kun je ook met minder eten toch heus wel wát spieren kweken?
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_108741267
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:11 schreef Perruche het volgende:

[..]

Nee, ik ben een paar weken geleden gevallen en mijn voet doet nog steeds pijn. Daarnaast nu ook mijn knie en schouder, dus wil even rustig aan doen. Maar ik heb wel veel heen en weer gelopen vandaag en sport 3x in de week sowieso, ga nu morgen bodybalance, dinsdag pump en donderdag combat doen.
Eh, morgen is dinsdag. :P Doe je die alledrie in 3 dagen tijd? :o
Everything has changed
pi_108741317
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:25 schreef Mini. het volgende:

[..]

Eh, morgen is dinsdag. :P Doe je die alledrie in 3 dagen tijd? :o
Uhhh koffie!! Waar dinsdag staat moet woensdag staan. morgen balance, woe pump en do combat. Logischer? ;)
pi_108741403
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:15 schreef Perruche het volgende:

[..]

Oh sorry hoor :P
Oh, was niet onaardig bedoeld hoor, maar stond net op 't punt te gaan douchen toen ik 't las en dacht ''t is sneller om mezelf even te quoten :+
Ja doei.
pi_108741434
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:26 schreef Perruche het volgende:

[..]

Uhhh koffie!! Waar dinsdag staat moet woensdag staan. morgen balance, woe pump en do combat. Logischer? ;)
Dat dacht ik al. :) Maar dat allemaal zonder rustdag? Restecp!
Everything has changed
  maandag 5 maart 2012 @ 14:32:02 #25
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_108741454
quote:

[..]

Ook gehad in mijn atletiekdagen dus behoorlijk ambetant. 2 verschillende loopcentra afgelopen met telkens andere schoenen maar blijvend blaren. En dan viavia bij een loopschoenwinkel in Hasselt terechtgekomen (dat is dus 3 uur rijden van bij mij thuis), en vanaf dan nooit meer blaren... Dus als je ooit in Vlaanderen bent ;).
Als je voordien content was van de schoenen en je hebt ze al een tijdje kan het ook gewoon sleet zijn.
Ik bijt!
(Zachtjes)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')