Dat is ook de opzet.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:02 schreef Iwanius het volgende:
Voor de rest vond ik het een beetje " journey into my past " filmpje van Van Dis.
Zijn accent is een karikatuur van zijn vaders accent.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:02 schreef Iwanius het volgende:
Ik blijf het raar vinden dat Van Dis plotseling een nederlandse versie van het Indonesisch uitprobeerde in het hotel aan de frontdesk. Dat imitatie indonesisch vind ik zo raar klinken als leek en je moet dan wel een flater figuur slaan voor de gemiddelde indo die dat natuurlijk glimlachend zal aanhoren en zal denken " man praat gewoon engels of volledig mijn taal maar niet dit 1/2 taaltje."
Doet mij erg denken aan Hollandse jongens die bij de snackbar van de Surinamer met een Surinaams accent proberen te praten en dan beter denken over te komen.
Dat was zijn insteek ook deels... het is ook Nederlandse geschiedenis.quote:Voor de rest vond ik het een beetje " journey into my past " filmpje van Van Dis.
quote:Op maandag 19 maart 2012 18:29 schreef Bluesdude het volgende:
deel 3
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1244184
Dat bedoel ik nou de hele tijd. Het is hoogst irritant en zijn poging 1 van hun te zijn en hun cultuur te begrijpen vind ik zo slijmerig. Hij is en zal voor hun altijd de Blanda blijven.quote:Op zondag 18 maart 2012 22:41 schreef golfer het volgende:
Mooie uitzending weer over Soekarno en z'n familie.![]()
Ooit de aartsvijand en nu toch meer begrepen.
Van Dis moet wel ophouden om als ie Nederlands met Indonesiërs praat een Tante Lien accent op te zetten.
Iemands cultuur proberen te begrijpen is toch prima ?quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:49 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dat bedoel ik nou de hele tijd. Het is hoogst irritant en zijn poging 1 van hun te zijn en hun cultuur te begrijpen vind ik zo slijmerig. Hij is en zal voor hun altijd de Blanda blijven.
Ik zal morgen nog eens de uitzending bekijken.quote:Op maandag 26 maart 2012 00:49 schreef golfer het volgende:
De toon van hem tegen die beetje demente ouwe moeder/tante van de sultan?
Echt verschrikkelijk.
En dan dat met dat gele lapje dansen.
Toch wel..... steeds maar weer de opstanden tegen de Nederlandse dictatuur onderdrukken was veel te duur. Bovendien heeft elk volk het recht op een eigen staat en het recht zelf te kiezen door wie ze gescrewd wenst te wordenquote:Op maandag 26 maart 2012 12:07 schreef _The_General_ het volgende:
Zo zie je maar weer, we hadden de oost nooit moeten opgeven!
+1quote:Op zondag 8 april 2012 22:43 schreef Maron het volgende:
Even een kick under de butt..;)
Ik vond de uitzending vanavond (08-04-2012)van 'blanda' Adriaan van Dis in Indonesië weer helemaal geweldig..
Mocht ik hem eerder nog een arrogante kwal vinden, vind ik hem nu een 'butu kchil'..
(ik zal het wel verkeerd gespeld hebben, maar mijn mening over hem is blijvend drastisch veranderd)
Wat is dit een schat van een man..
Hij had het over valse emoties van hem.quote:Op maandag 23 april 2012 00:09 schreef golfer het volgende:
Mooie persoonlijke en emotionele afsluiting door Van Dis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |