abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108677402
Wat ik weet is dat mensen met autisme een vertraagde spelontwikkeling hebben. Spelontwikkeling betekent (bij kinderen met autisme) dat kinderen een achterstand hebben op bepaalde vakgebieden tijdens hun opgroeing.Ze hebben o.a moeite in spelend bewegen, de eerste 3 maaden, vanaf 10 maanden hebben ze moeite om met voorwerpen om te gaan.Een afwijking in het grammaticaal combineren of gebruiken van woorden (vanaf 1/2 jaar). Een ze hebben een achterstand in fanatsie en rollenspel plus succes- en gezelschapsspelen.

Bij al deze punten die ik heb opgenoemd zit er weinig variatie bij mensen met autisme, en een van deze punten uit spontaliteit wijze uitvoeren lukt hen nauwlijks.

Hierbij is het strict moeilijk om voor mensen met autisme deze handelingen uit te voeren, en kunnen ze meestal niets anders dan het kopiëren van anders mans gedragingen.

Nadat ik deze documentatie heb overhandig heb ik natuurlijk een vraag. Komt dit alleen bij voor op baby/kinder leeftijd? Of is het kopiëren van enkele handelingen (voornamelijk de punten die ik heb genoemd) ook vatbaar in de puberteid?

Ik hoor het graag!

[ Bericht 0% gewijzigd door LiqiudSound op 03-03-2012 21:38:52 ]
pi_108678111
Naar mijn idee blijven autisten dat hun hele leven doen, omdat autisme niet geneesbaar is.

[ Bericht 0% gewijzigd door AlexanderC op 04-03-2012 00:03:03 ]
Nosce te ipsum.
pi_108679733
Wat ik bij mezelf enigszins merk is dat ik in gedachten bij bepaalde acties bedenk wat een ander in een zelfde situatie zou doen en dat ik niet nadenk over hoe ik dat uit mezelf zou kunnen aanpakken. Ik vind het moeilijk om dingen zelf uit te vogelen. Ik vermoed dat het op volwassen leeftijd sowieso nog wel aanwezig zou kunnen zijn bij veel mensen met ass.
pi_108686186
Ik heb een autist als een vriend gehad. Hij kopieerde m'n schrijfstijl als ik met m'n chatte, en 'nam' ook m'n onderwerpen over.

Dus om een antwoord op je vraag te geven: ja. Verder heb ik ook 1 ding geleerd: autisten zijn het niet waard als vriend, ondanks dat ze zelf niks aan kunnen doen. Het berokkent je veel leed als je ziet hoe ze daarna achteraf met je omgaan.
  zondag 4 maart 2012 @ 03:38:40 #5
363305 Muffle
Mufflelicious
pi_108687796
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 01:45 schreef KeimpeHart het volgende:
Ik heb een autist als een vriend gehad. Hij kopieerde m'n schrijfstijl als ik met m'n chatte, en 'nam' ook m'n onderwerpen over.

Dus om een antwoord op je vraag te geven: ja. Verder heb ik ook 1 ding geleerd: autisten zijn het niet waard als vriend, ondanks dat ze zelf niks aan kunnen doen. Het berokkent je veel leed als je ziet hoe ze daarna achteraf met je omgaan.
Ik heb een autistische vriend, maar die heeft van jongs af aan al begeleiding (2x per week een soort 'maatje') en je merkt het maar lichtjes hoor, dus om iedere 'autist' nou over 1 kant te scheren vind ik wel heel erg kortaf
  zondag 4 maart 2012 @ 07:40:07 #6
357295 rekned
kijk sharkwater
pi_108688484
Nee mensen die denken na een voorbeeld een hele groep te kunnen beoordelen.
Dat zijn goede mensen.
a question that sometimes drives me hazy am i or are the others crazy
pi_108689357
quote:

Wat een kortzichtig praat. Serieus, achter je computertje durf je zulke dingen wel te zeggen, hè. Vuile kankermongeaul.
  zondag 4 maart 2012 @ 11:30:29 #8
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_108690519
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 10:16 schreef Riddler86 het volgende:

[..]

Wat een kortzichtig praat. Serieus, achter je computertje durf je zulke dingen wel te zeggen, hè. Vuile kankermongeaul.
En je hebt niet door dat je direct illustreert wat ze schrijft?
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_108690805
ik heb dus ook een vorm van autisme. En ik merk dat ik wel heel veel oplet op hoe anderen zich in bepaalde situaties gedragen.
Echt kopieeren doe ik niet, maar in lastige situaties neem ik kleine dingen over..maar ik denk dat ik onbewust soms wel wat kopieër..
pi_108695026
mensen zonder autisme kopieren toch ook?
Nosce te ipsum.
pi_108695309
quote:
Een ze hebben een achterstand in fanatsie en rollenspel plus succes- en gezelschapsspelen.
Hoe verklaar je dan dat velen zichzelf helemaal kunnen verliezen in spelletjes waar het daar juist om draait? Of als ze (deels) leven in hun eigen droomwereld?
pi_108695799
LiqiudSound was mijn oude account, dit is mijn nieuwe account. Waarom ik van account ben veranderd is een lang verhaal.
pi_108696256
Ik dacht altijd juist dat autisten hun eigen gang gingen, en dat "normale sociale" mensen elkaar altijd kopiëren. En dat autisten juist een rijke vreemde fantasie hebben, ipv geen fantasie.
pi_108696688

[ Bericht 34% gewijzigd door Liquid_Sound op 04-03-2012 15:07:18 ]
pi_108696723
quote:

Misschien kopieerde hij je schrijfstijl uit onzekerheid. Misschien kon hij niet weten hoe hij zich moest voordoen bij jouw.

En om autistische mensen op deze wijze belachelijk te maken vind ik ronduit zielig.
pi_108696755
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:05 schreef AlexanderC het volgende:
mensen zonder autisme kopieren toch ook?
Op een 'intelligente' wijze ja. Mensen zonder autisme kopiëren gedragingen uit spontaniteit omdat ze niet beter weten.
  zondag 4 maart 2012 @ 15:01:00 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108696827
En ik denk dat autisten minder goed aanvoelen welk gedrag in welke situatie passend is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_108696829
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:14 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan dat velen zichzelf helemaal kunnen verliezen in spelletjes waar het daar juist om draait? Of als ze (deels) leven in hun eigen droomwereld?
Misschien zijn het spelletjes waarbij geen sociale interactie is verijsd. Of er is sociale interactie, maar dan op een geruste manier (bijvoorbeeld voor een laptop o.i.d)
pi_108696969
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:45 schreef thenxero het volgende:
Ik dacht altijd juist dat autisten hun eigen gang gingen, en dat "normale sociale" mensen elkaar altijd kopiëren. En dat autisten juist een rijke vreemde fantasie hebben, ipv geen fantasie.
Mensen met autisme kopieën alleen gedragingen bij sociale omstandigheden omdat autistische mensen sociaal gestoord zijn. Zo kopiëren ze dus andermans gedragingen omdat ze niet beter weten.
pi_108696973
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:01 schreef Lienekien het volgende:
En ik denk dat autisten minder goed aanvoelen welk gedrag in welke situatie passend is.
Daar heb je helemaal gelijk in. ;)
pi_108726119
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:04 schreef Liquid_Sound het volgende:

[..]

Mensen met autisme kopieën alleen gedragingen bij sociale omstandigheden omdat autistische mensen sociaal gestoord zijn. Zo kopiëren ze dus andermans gedragingen omdat ze niet beter weten.
Dat doen niet autistische mensen ook hoor. Misschien wat minder erg.
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_108740564
quote:

En juist door dit soort mensen heb ik mezelf als doel aangenomen om voorlichting te geven over de belevenissen van een autist. Ik (als ervaringsdeskundige ;) ) ga dan ook elk jaar langs de Pabo bij ons in de stad om mijn ervaringen te delen, vragen te beantwoorden en vooroordelen (zoals hierboven duidelijk weergegeven) te bestrijden.
Autisten zijn alles behalve harteloos, ze weten alleen soms niet hoe ze met bepaalde situaties om moeten gaan. Weinig vaardigheden zijn aangeboren en hun hele leven is een groot leerproces.
Als je de moeite en het geduld hebt om ze goed te leren kennen, kunnen ze de beste vrienden worden. ^O^
Je moet ze alleen soms durfen te corrigeren.
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_108747807
Wat moet aan hun gecorrigeerd worden dan?
Nosce te ipsum.
pi_108752578
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:32 schreef AlexanderC het volgende:
Wat moet aan hun gecorrigeerd worden dan?
Soms reageren ze best heftig op grapjes bijvoorbeeld, of bijvoorbeeld dat ze toch te hard uit de hoek komen terwijl ze dat eigenlijk helemaal niet bedoelen. Dan moet je dat gewoon laten weten! Daar leren autisten ook weer van.
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')