abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108675725
Ik ben christelijk opgevoed, mijn ouders komen uit Irak en onze hele familie is christelijk.

De laatste paar jaren ben ik niet meer gaan geloven in het christendom en mijn ouders kunnen dit niet accepteren.

Ik heb het geprobeerd te vertellen maar dan flippen ze alleen maar en mijn vader negeert mij dan.

Ik heb maar gezegd dat het niet waar is wat ik zei en toen waren ze weer helemaal blij.

Het is echt van het gestoorde niveau, ze zeggen het alsof ik dan niet meer hun zoon ben etc als ik niet geloof.

Gewoon doen alsof ik geloof totdat ze allebei overleden zijn? (ze kunnen zich gewoon niet voorstellen dat ik niet geloof)
  zaterdag 3 maart 2012 @ 20:49:33 #2
251574 Zuunigerd
Ons is zuunig
pi_108675899
Doe gewoon braaf mee, tot je het huis uit bent. ^O^
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
pi_108675933
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:49 schreef Zuunigerd het volgende:
Mja, kan ook. :Y
  zaterdag 3 maart 2012 @ 20:56:00 #4
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_108676161
gewoon zeggen dat je christelijk bent en niets mee doen. Voor sommige mensen is geloof loos zijn net zoiets als het niet hebben van een ziel. In amerika heeft ook iedereen een geloof, is gewoon standaard. Daar zeggen dat je geen geloof hebt is zeggen dat je geen geslacht hebt.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_108676232
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:56 schreef trigt013 het volgende:
gewoon zeggen dat je christelijk bent en niets mee doen. Voor sommige mensen is geloof loos zijn net zoiets als het niet hebben van een ziel. In amerika heeft ook iedereen een geloof, is gewoon standaard. Daar zeggen dat je geen geloof hebt is zeggen dat je geen geslacht hebt.
Jep, perfecte beschrijving ook.

Ze accepteren wel dat ik niet naar de kerk ga (want ze weten jongeren vinden dat saai)
pi_108676245
Triest hoe religie tussen ouders en kind komt. }:| Er zijn wel meer kinderen verstoten door hun ouders wegens ongeloof, dat zou ook met mij zijn gebeurd.

Idd, doen alsof je gelooft totdat je het huis uit kan zal een hoop ellende voorkomen.
pi_108676333
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:58 schreef eldodo het volgende:
Triest hoe religie tussen ouders en kind komt. }:| Er zijn wel meer kinderen verstoten door hun ouders wegens ongeloof, dat zou ook met mij zijn gebeurd.

Idd, doen alsof je gelooft totdat je het huis uit kan zal een hoop ellende voorkomen.
Mja, ik zal mijn kinderen igg niet zo brainwashen.
pi_108676408
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:00 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Mooi. Ik ook niet. ^O^ Zo maken we toch nog een beetje betere wereld.
pi_108676494
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:00 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Je bereikt een leeftijd waarop je afstand neemt van je ouders. En jij uit dit door een discussie over geloof. Niets bijzonders, zelfs gezond!
pi_108676564
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:02 schreef eldodo het volgende:

[..]

Mooi. Ik ook niet. ^O^ Zo maken we toch nog een beetje betere wereld.
Toch niet te geloven toch dat sommige mensen zo fucked up zijn...

Het zijn leuke mensen maar als het op geloof aan komt.
pi_108676612
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:04 schreef beerten het volgende:

[..]

Je bereikt een leeftijd waarop je afstand neemt van je ouders. En jij uit dit door een discussie over geloof. Niets bijzonders, zelfs gezond!
-.-
pi_108682197
Wat een kut situatie. Ik vind het hard van jouw ouders dat zij jou niet accepteren als zoon wanneer jij niet gelooft. Jij kunt er feitelijk ook niet veel aan doen dat je niet gelooft. Maar goed, ik heb eigenlijk geen idee wat je in deze situatie kunt doen. Het doen alsof je gelooft lijkt mij ook weer zo vervelend voor jou. Misschien dat je je ouders kunt overtuigen dat jij niet gelooft en dat dat toch echt zo blijft? Alhoewel dat weer moeilijk gaat bij gelovige mensen die zo diep in het geloof zitten. Ik weet het niet. Succes in ieder geval met welke keuze je ook gaat maken.
pi_108699755
Het kan voor hen extra belangrijk zijn door jullie Irakese achtergrond. Ik neem aan dat ze niet naar Nederland kwamen omdat ze zo graag de elfstedentocht eens wilden meemaken. Christenen in een moslim land hebben het meestal moeilijk. Als ze dan hier gekomen zijn om een beter leven op te bouwen is het extra wrang als datgene waar je zelf zoveel moeite voor moest doen (je religie in vrijheid beleven) door je kind eenvoudig als onzin afgeserveerd zien worden. (NB het is onzin, dus je hebt gelijk Skillstorm, maar het is erg treurig voor je ouders dat je gelijk hebt)

PS ik kan me voorstellen dat politiek wellicht een belangrijkere reden was dan religie voor je familie om weg te gaan uit Irak, maar dit speelt misschien ook wel mee.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_108721091
geef bij je ouders aan:
- dat je ze nog steeds graag mag als ouders
- dat je bepaalde normen en waarden die zij je geleerd hebben nog wél gelooft (bv. goed je best doen op school, aardig zijn voor mensen)
- dat wanneer je zegt dat je niet gelooft dat het niet betekent dat er geen leuke/interessante/goede dingen aan een religie zijn
pi_108934344
Klinkt een beetje wat wel eens wil gebeuren bij Gerefomeerden, daar soms zelf nog extremer.

Zo ken ik iemand met een gereformeerde vriendin en hij is daar gewoon niet welkom bij die famillie en die dochter is zo ongeveer verstoten uit het gezin.

Waarom? omdat die jongen niet gereformeerd is. Hij gaat gewoon braaf iedere zondag naar de hervormde kerk met zijn vriendin, maar dat is niet goed genoeg blijkbaar.

Het stoort mij zowiezo heel erg dat het christelijk geloof zo erg is opgedeeld en dat er minder tolerantie voor andere christenen is dan er zou moeten zijn.

Is dat bij andere geloven ook zo erg? verschillende stromingen die allemaal vinden dat alleen zij hun geloof op de juiste manier beoefenen?
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 12:58:18 #16
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_108936457
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 11:34 schreef Rhalius het volgende:
Is dat bij andere geloven ook zo erg? verschillende stromingen die allemaal vinden dat alleen zij hun geloof op de juiste manier beoefenen?
Ja. Als mensen geloven de Waarheid te kennen (religieus of politiek), dan is het gedaan met de tolerantie.
The view from nowhere.
pi_108936741
Moeilijk. Zelf zou ik zeggen: als ze geen respect kunnen opbrengen voor hoe jij tegen het leven aankijkt dan zou dat nogal onchristelijk zijn. Maar of dat je ouders overuigt..
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_108936784
quote:
7s.gif Op zondag 4 maart 2012 16:10 schreef vaarsuvius het volgende:
PS ik kan me voorstellen dat politiek wellicht een belangrijkere reden was dan religie voor je familie om weg te gaan uit Irak, maar dit speelt misschien ook wel mee.
Goed punt. Ouders zouden dat als 'ondankbaar' kunnen ervaren. (Wat natuurlijk onzin is, het klimaat is daar ook voor ongelovigen niet zo heel prettig.)
pi_108936842
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:08 schreef Molurus het volgende:
Moeilijk. Zelf zou ik zeggen: als ze geen respect kunnen opbrengen voor hoe jij tegen het leven aankijkt dan zou dat nogal onchristelijk zijn. Maar of dat je ouders overuigt..
Onchristelijk? Wat een bullshit, dat is juist heel christelijk :')

Offtopic, welk jaar zijn je ouders hier gekomen?
And remember, respect is everything!
  zaterdag 10 maart 2012 @ 13:15:06 #20
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_108936941
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:49 schreef Zuunigerd het volgende:
pi_108936945
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:12 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

Onchristelijk? Wat een bullshit, dat is juist heel christelijk :')
Veel christenen zijn zo, maar wellicht dat het argument kan werken. :)
  zaterdag 10 maart 2012 @ 13:15:49 #22
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_108936966
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:08 schreef Molurus het volgende:
God staat boven het leven dus gelovigen hoeven helemaal geen verantwoording hiervooor af te leggen.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 13:16:18 #23
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_108936975
quote:
7s.gif Op zondag 4 maart 2012 16:10 schreef vaarsuvius het volgende:
Het kan voor hen extra belangrijk zijn door jullie Irakese achtergrond. Ik neem aan dat ze niet naar Nederland kwamen omdat ze zo graag de elfstedentocht eens wilden meemaken. Christenen in een moslim land hebben het meestal moeilijk. Als ze dan hier gekomen zijn om een beter leven op te bouwen is het extra wrang als datgene waar je zelf zoveel moeite voor moest doen (je religie in vrijheid beleven) door je kind eenvoudig als onzin afgeserveerd zien worden. (NB het is onzin, dus je hebt gelijk Skillstorm, maar het is erg treurig voor je ouders dat je gelijk hebt)

Goed punt.
The view from nowhere.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 13:19:24 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_108937066
Ik zou hierin niet tegen in gaan. Een van de kenmerken van het christendom en de islam is overtuiging van altijd het eigen gelijk hebben en desnoods het doden van de ander om dat gelijk te krijgen. Wie weet waar je vader toe instaat is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_108937083
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:16 schreef deelnemer het volgende:
De ouders van TS komen uit Irak en misschien is het nooit gemakkelijk geweest om hun geloof te belijden in het land van herkomst. Zo ja, dan het het extra moeilijk te verteren zijn als kinderen later het geloof aan de kant zetten.
In Irak leven (leefden) de christenen goed (vooral in Saddam zijn tijd) en hadde alle vrijheid (meer zelfs dan bepaalde moslims) om het geloof te belijden. Het is vaak dat de christenen in Irak (net als andere gelovigen in het land) veel (heel veel) waarde hechten aan geloof.
And remember, respect is everything!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')