Mja, kan ook.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:49 schreef Zuunigerd het volgende:
Doe gewoon braaf mee, tot je het huis uit bent.
Jep, perfecte beschrijving ook.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:56 schreef trigt013 het volgende:
gewoon zeggen dat je christelijk bent en niets mee doen. Voor sommige mensen is geloof loos zijn net zoiets als het niet hebben van een ziel. In amerika heeft ook iedereen een geloof, is gewoon standaard. Daar zeggen dat je geen geloof hebt is zeggen dat je geen geslacht hebt.
Mja, ik zal mijn kinderen igg niet zo brainwashen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:58 schreef eldodo het volgende:
Triest hoe religie tussen ouders en kind komt.Er zijn wel meer kinderen verstoten door hun ouders wegens ongeloof, dat zou ook met mij zijn gebeurd.
Idd, doen alsof je gelooft totdat je het huis uit kan zal een hoop ellende voorkomen.
Mooi. Ik ook niet.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:00 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Mja, ik zal mijn kinderen igg niet zo brainwashen.
Je bereikt een leeftijd waarop je afstand neemt van je ouders. En jij uit dit door een discussie over geloof. Niets bijzonders, zelfs gezond!quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:00 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Mja, ik zal mijn kinderen igg niet zo brainwashen.
Toch niet te geloven toch dat sommige mensen zo fucked up zijn...quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:02 schreef eldodo het volgende:
[..]
Mooi. Ik ook niet.Zo maken we toch nog een beetje betere wereld.
-.-quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:04 schreef beerten het volgende:
[..]
Je bereikt een leeftijd waarop je afstand neemt van je ouders. En jij uit dit door een discussie over geloof. Niets bijzonders, zelfs gezond!
Ja. Als mensen geloven de Waarheid te kennen (religieus of politiek), dan is het gedaan met de tolerantie.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:34 schreef Rhalius het volgende:
Is dat bij andere geloven ook zo erg? verschillende stromingen die allemaal vinden dat alleen zij hun geloof op de juiste manier beoefenen?
Goed punt. Ouders zouden dat als 'ondankbaar' kunnen ervaren. (Wat natuurlijk onzin is, het klimaat is daar ook voor ongelovigen niet zo heel prettig.)quote:Op zondag 4 maart 2012 16:10 schreef vaarsuvius het volgende:
PS ik kan me voorstellen dat politiek wellicht een belangrijkere reden was dan religie voor je familie om weg te gaan uit Irak, maar dit speelt misschien ook wel mee.
Onchristelijk? Wat een bullshit, dat is juist heel christelijkquote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:08 schreef Molurus het volgende:
Moeilijk. Zelf zou ik zeggen: als ze geen respect kunnen opbrengen voor hoe jij tegen het leven aankijkt dan zou dat nogal onchristelijk zijn. Maar of dat je ouders overuigt..
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:49 schreef Zuunigerd het volgende:
Doe gewoon braaf mee, tot je het huis uit bent.
Veel christenen zijn zo, maar wellicht dat het argument kan werken.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:12 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Onchristelijk? Wat een bullshit, dat is juist heel christelijk
God staat boven het leven dus gelovigen hoeven helemaal geen verantwoording hiervooor af te leggen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:08 schreef Molurus het volgende:
Moeilijk. Zelf zou ik zeggen: als ze geen respect kunnen opbrengen voor hoe jij tegen het leven aankijkt dan zou dat nogal onchristelijk zijn. Maar of dat je ouders overuigt..
Goed punt.quote:Op zondag 4 maart 2012 16:10 schreef vaarsuvius het volgende:
Het kan voor hen extra belangrijk zijn door jullie Irakese achtergrond. Ik neem aan dat ze niet naar Nederland kwamen omdat ze zo graag de elfstedentocht eens wilden meemaken. Christenen in een moslim land hebben het meestal moeilijk. Als ze dan hier gekomen zijn om een beter leven op te bouwen is het extra wrang als datgene waar je zelf zoveel moeite voor moest doen (je religie in vrijheid beleven) door je kind eenvoudig als onzin afgeserveerd zien worden. (NB het is onzin, dus je hebt gelijk Skillstorm, maar het is erg treurig voor je ouders dat je gelijk hebt)
PS ik kan me voorstellen dat politiek wellicht een belangrijkere reden was dan religie voor je familie om weg te gaan uit Irak, maar dit speelt misschien ook wel mee.
In Irak leven (leefden) de christenen goed (vooral in Saddam zijn tijd) en hadde alle vrijheid (meer zelfs dan bepaalde moslims) om het geloof te belijden. Het is vaak dat de christenen in Irak (net als andere gelovigen in het land) veel (heel veel) waarde hechten aan geloof.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:16 schreef deelnemer het volgende:
De ouders van TS komen uit Irak en misschien is het nooit gemakkelijk geweest om hun geloof te belijden in het land van herkomst. Zo ja, dan het het extra moeilijk te verteren zijn als kinderen later het geloof aan de kant zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |