En voor degenen die gisteravond onder een steen lagen óf een leven hadden

De samenvatting, gemaakt door iBenny
20:15Shownieuws meldt dat Joan's nummer plagiaat is. Een zanger uit Kroatie zou een nummer hebben die er sprekend op lijkt. Op de site van Shownieuws wordt gelinkt naar een MP3'tje op de website (
http://zorandrazic.com/music/zorandrazic-you_will_see.mp3)
Iedereen in paniek

. Het zou toch niet... Diverse media nemen het over, op de buitenlandse eurovisieforums heeft men het ook al over 'het plagiaat van Joan'.
22:14Greys roept: "Maar ik kan helemaal niks over die Kroatische dude vinden." -
[2012] NL: Joan Franka - You and me #422:36ThinFinn00000 komt erachter dat de website in Nederland is geregistreerd. -
[2012] NL: Joan Franka - You and me #4En even later ook dat het pas sinds afgelopen woensdag online staat. De website ligt plat en het liedje is dus ook niet te beluisteren.
JJdJ maakt frontpage bericht.
ESF twitter account bericht dat het niet klopt, dit verhaal. O.a. Marga Bult en Songfestivalweblog nemen dat over en linken naar FOK!
Ondertussen stijgt de twijfel in het topic.
23:19De website van 'de Kroaat'doet het weer.
De gemelde tourdata worden gecheckt op locatie en datum. Niets te vinden over de zanger.
23:29iBenny komt erachter dat de foto die wordt gebruikt op de site helemaal niet de Zoran Drazic is waarover zou worden gesproken. -
[2012] NL: Joan Franka - You and me #423:36De betaalgegevens die op de website staan blijken van een andere website afkomstig -
[2012] NL: Joan Franka - You and me #423:39Ook andere websites beginnen te berichten dat het plagiaatverhaal niet zou kloppen -
[2012] NL: Joan Franka - You and me #423:42De website wordt -voor het eerst- gekoppeld aan het programma RamBam -
[2012] NL: Joan Franka - You and me #400:17De verwijzing naar RamBam leek veel makkelijker voor de hand te liggen. Bij het afspelen van het nummer verschijnt namelijk "detitel_rambam -
[2012] NL: Joan Franka - You and me #400:19Iedereen begint iedereen op de hoogte te brengen -
[2012] NL: Joan Franka - You and me #4Maanvis stuurt ook de originele zanger (Merriman Weir, wiens foto's zijn gebruikt voor de foto's van de zogenaamde Kroaat op de website) een e-mail
[2012] NL: Joan Franka - You and me #4En tot slot dus het bovenstaande bedankje van Joan
[ Bericht 1% gewijzigd door Greys op 03-03-2012 10:12:01 ]