abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 maart 2012 @ 07:15:37 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_108655910
Onderzoek namens de PVV wijst uit dat
de euro moet wijken voor de gulden.Dat
zegt Geert Wilders in De Telegraaf.

Uit het onderzoek zou blijken dat de
invoering van de euro veel meer gekost
heeft dan opgeleverd.Oorzaak is onder
meer de tegenvallende economie.Als
Nederland in de eurozone blijft,kost
dat volgens de onderzoekers zeker 127
miljard euro.Hoeveel uittreding kost,
wil Wilders niet zeggen,maar de kosten
zouden in twee jaar zijn terugverdiend.

Volgens Wilders moet er een referendum
komen over de kwestie.Het onderzoek is
uitgevoerd door een Brits bureau dat
bekendstaat als eurosceptisch.

Bron NOS Teletekst 101.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_108655953
Waarom dit gaan doen in een instabiele periode en in 2012 precies tien jaar na invoer euro? Het kan allemaal niet ge-time-der al die veranderingen en chaosschopperij.
pi_108655992
Jaja. Dan treden we uit en dan blijkt 10 jaar later dat de herinvoering van de gulden ons meer heeft gekost dan opgeleverd. Ik zal het geloven als ik hard bewijs zie.
pi_108656006
Ja, laten we alles compleet omgooien terwijl het al niet best gaat.

Volgens mij moeten we daar zelfs verder in gaan. Ik vind dat we een afscheidingsoorlog moeten beginnen. Als we alles kapot maken, dan kunnen we weer wederopbouwen en krijgen we weer een saamhorigheidsgevoel, zoals vroeger.

Och, och, was er sinds 1946 maar niks veranderd. Dan was het nu allemaal veel beter geweest. :{
pi_108656012
[quote]Als Nederland in de eurozone blijft, kost dat volgens de onderzoekers zeker 127 miljard euro./quote]

Ah ja. Per jaar? Per persoon? Per auto? Per koe?

127 miljard per wat?

Per eeuwigheid? Dan is het zelfs ontzettend goedkoop.

Anyway, als je een analyse doet, moet je een kosten EN een batenanalyse doen. Want wat als het 127 miljard kost, maar 250 miljard oplevert?
pi_108656027
Als het ECHT zo is, waarom dan niet?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_108656038
En dan nog. Wilders huurt externe, BUITENLANDSE, bureau's in. Waarom? Omdat hij Nederlandse bureau's niet vertrouwt? Omdat ze te veel belangenverstrengeling hebben?

En waarom zou een buitenlands bureau geen belangenverstrengeling hebben? Veel erger, die belangen zijn verstrengeld met heel andere belangen dan voor Nederland van belang zijn.

Als ik een Engels bureau was, en mijn Pond zakt maar verder en verder weg ten opzichte van de Euro, dan zou ik ook proberen het Europact te destabiliseren. Als de euro minder stabiel wordt, gaan mensen naar alternatieven zoeken. De dollar is ook al niet stabiel, de yen is troep. Tja, misschien de pond wel. Net als vroegah, toen het nog Pound Sterling was.

Laat dat Engelse bedrijf eerst maar bewijzen dat ze het goed met de Euro voor hebben, en dat hun eigen pond ze niks kan schelen. :+
pi_108656044
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 08:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Als het ECHT zo is, waarom dan niet?
Inderdaad, je hebt helemaal gelijk.

Dus Wilders' taak is duidelijk: onomstotelijk bewijzen dat het echt zo is.

Tot dat hem dat lukt, stel ik voor geen actie te ondernemen. Want zonder definitieve uitkomst staat het nemen van actie gelijk aan gokken.

Koningshuizen gokken met landen en volkeren, politici niet.

Overigens: als het ECHT zo is, dan zou een Nederlands bedrijf ook wel met deze conclusie zijn gekomen. Want wie heeft er meer belang bij om geld te verdienen (of verliezen te beperken) dan onze eigen Nederlandse bedrijven? En wij hebben bedrijven zat die in staat zijn om dit soort onderzoek te doen.

Ik vind het maar raar. Waarom vertrouwt Wilders Nederlanders niet? Waarom zoekt hij het steeds in het buitenland? Waarom probeert hij keer op keer maar weer Nederland van andere landen te isoleren?

En waarom ben ik de enige die zich deze vragen stelt?

[ Bericht 2% gewijzigd door RetepV op 03-03-2012 08:12:45 ]
pi_108656085
Toch heb ik liever een partij die zijn fouten durft toe te geven (als D66 nou zo'n onderzoek had laten doen met de zelfde uitkomst...) dan zo'n "wij van WC-Eend" onderzoek.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_108656114
Dat de euro ons als burger meer gekost heeft dan opgeleverd, ben ik wel met hem eens.
Want hoewel omrekenen niet meer mag, doen we dat natuurlijk nog wel eens.
En als ik dan in het ziekenhuis ben en daar voor mijn kind en mij 2 kaasbroodjes neem, daar 4,50 voor moet betalen, valt dat best mee.....hoewel... dat is 10 gulden!!
Houderschapsbelasting van mijn auto 146 euro per maand. 10 jaar geleden was er geen haar op mn hoofd die er aan dacht om maandelijks 330 gulden te betalen , alleen maar voor het hebben van een auto. Neem eens een patatje mayo... 2- 2,50.. Gewoon de guldenprijs,maar dan in euro;s En zo is het met vele dingen gegaan hoor, prijzen zijn met 110% gestegen
En zo kan je vele voorbeelden opnoemen natuurlijk. Benzine.. 4 gulden de liter.
Zelfs met inflatiecorrectie zijn deze prijzen absurd.

En wij?
Wij accepteren en laten ons bang maken dat de euro vooral moet blijven bestaan.....
Wij hebben nul% geprofiteerd van de euro.
Ja economisch ging het goed, maar met bijbehorende prijsstijgingen kon dat ook niet anders.
economisch ging het de bedrijven erg goed. Ons salaris is niet in dezelde mate meegegroeid als de prijzen van de produkten die we kochten.
En daar zien we nu de gevolgen van, want dat wordt nog al eens verzwegen he, dat dat mede heeft bijgedragen aan de crisis. Als je mensen langzaamaan leegzuigt is het ooit op. Die tijd is aangebroken en dan drogen de inkomsten voor bedrijven op.
En om dan de boel te redden, worden de prijzen verhoogd en de belastingen, worden de sociale zekerheden afgebroken en zijn we niet dubbel maar 3 dubbel genaaid.
pi_108656129
Ik denk dat Nederlanders zich dan pas echt rot gaan schrikken van de prijs van veel dingen _O-

Daarbij is het een onderbuikpraatje, want als er iets onverstandig is dan is het wel terug gaan naar de gulden als de economie niet stabiel is. Daarbij, wat denk je dat dat wel niet kost? :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_108656133
Zou dat geld overigens nog ergens zijn bewaard? :o Of is alles verbrand en omgesmolten? :?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_108656134
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 08:07 schreef RetepV het volgende:

[..]

Inderdaad, je hebt helemaal gelijk.

Dus Wilders' taak is duidelijk: onomstotelijk bewijzen dat het echt zo is.

Tot dat hem dat lukt, stel ik voor geen actie te ondernemen. Want zonder definitieve uitkomst staat het nemen van actie gelijk aan gokken.

Koningshuizen gokken met landen en volkeren, politici niet.

Overigens: als het ECHT zo is, dan zou een Nederlands bedrijf ook wel met deze conclusie zijn gekomen. Want wie heeft er meer belang bij om geld te verdienen (of verliezen te beperken) dan onze eigen Nederlandse bedrijven? En wij hebben bedrijven zat die in staat zijn om dit soort onderzoek te doen.

En waarom ben ik de enige die zich deze vragen stelt?
De bedrijven hebben wel geprofiteerd hoor van de euro... de werknemers dan weer niet.|
En de politici hebben wel degelijk gegokt... vandaar de problemen met de euro
  zaterdag 3 maart 2012 @ 08:25:04 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_108656150
Timing zou op zich helemaal niet zo slecht zijn.
AAA status zijn we ook bijna kwijt.
Kan je mooi devalueren tov. onze Oosterburen. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 3 maart 2012 @ 08:26:36 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_108656160
De invoering van de euro was zeker een slechte zaak. Ik denk dat herinvoering van de gulden toch ook nadelig is. Maar wel goed dat er nog één politicus is die zelfstandig durft na te denken en iets durft te roepen wat een taboe is.
The End Times are wild
  zaterdag 3 maart 2012 @ 08:32:43 #16
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_108656209
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 08:23 schreef Isabeau het volgende:
Zou dat geld overigens nog ergens zijn bewaard? :o Of is alles verbrand en omgesmolten? :?
Ja in mijn spaarpot :9
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 maart 2012 @ 08:34:51 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_108656217
Ik reken nog steeds terug. Kan het niet laten en schrik steeds weer.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 3 maart 2012 @ 08:35:42 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_108656223
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 08:26 schreef LXIV het volgende:
De invoering van de euro was zeker een slechte zaak. Ik denk dat herinvoering van de gulden toch ook nadelig is. Maar wel goed dat er nog één politicus is die zelfstandig durft na te denken en iets durft te roepen wat een taboe is.
Wel een beetje jammer dat ie tegelijkertijd Rutte zo bij de ballen heeft dat NL nu, even, het lachertje van de EU is, omdat er niet gehervormd/bezuinigd kan worden door de PVV.
pi_108656228
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 08:22 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat Nederlanders zich dan pas echt rot gaan schrikken van de prijs van veel dingen _O-

Daarbij is het een onderbuikpraatje, want als er iets onverstandig is dan is het wel terug gaan naar de gulden als de economie niet stabiel is. Daarbij, wat denk je dat dat wel niet kost? :o
Wat mensen vergeten is 13 jaar inflatie.
13 jaar, 2% (ik ga even van het positieve uit), wat in 1999 ¤10,- kostte zou nu dan ¤12,94,- kosten, bijna 30% meer.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 08:38:23 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_108656237
Of we terug kunnen weet ik niet. Dat de euro een flop is weet ik wel.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 08:38:37 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_108656239
En inflatie bij de pomp is weer zichtbaarder dan via de energierekening. Er wordt door veel te veel mensen gedacht dat er geen inflatie zou zijn geweest. Misschien wel mede door de officiële inflatiecijfers die de werkelijkheid een beetje onderschatten?
pi_108656255
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 08:38 schreef Hyperdude het volgende:
En inflatie bij de pomp is weer zichtbaarder dan via de energierekening. Er wordt door veel te veel mensen gedacht dat er geen inflatie zou zijn geweest. Misschien wel mede door de officiële inflatiecijfers die de werkelijkheid een beetje onderschatten?
Prijsstijgingen van ruim 100% tov de gulden is nog altijd 70% meer dan met inflatie...
Reken maar om...
Supermarkten Prijzenoorlog? Laat me niet lachen.. De rpijzen bij de supermarkten zijn net zo verdubbelt en met een rpijzenoorlog zakte men een iets,
Melk, je kent het wel.. we hebben tenslotte een overschot.
Je betaalt bijde supermarkt tussen de 80 en 90 eurocent de liter.. dat is dezelfde prijs als 10 jaar geleden in guldens.
Dus ja zelfs met inflatiecorrectie zijn we gewoon genaaid
  zaterdag 3 maart 2012 @ 08:43:55 #23
225540 Pugg
Friends forever
pi_108656261
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 08:22 schreef Isabeau het volgende:

15 gulden voor een pakje sigaretten?
6 gulden voor een kop koffie.
Die man is helemaal de weg kwijt.
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 maart 2012 @ 08:46:23 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_108656275
18 euro ipv 18 gulden bij de kapper.

pi_108656288
http://nl.wikipedia.org/w(...)lgens_Het_Parool.png
is ook wel een mooi plaatje voor in dit topic :)
(maar hotlinkbeveiligd)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')