quote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:49 schreef MaJo het volgende:
Ik zit op het moment ook te onderzoeken of promoveren iets voor mij is. Aangezien ik toch geen baan kan vinden en altijd naar studies zit te kijken om te doen kan ik er misschien mijn 'beroep' van makenMaar ik denk niet dat ze me aan zullen nemen
Had niet echt knallend hoge cijfers ofzo
quote:Toelating
Toelating
Om tot promotie toegelaten te worden moet men eerst het doctoraalexamen (academische graden doctorandus, meester in de rechten of ingenieur, dan wel Master of Science of Master of Arts) of een daarmee gelijk te stellen (bijv. buitenlands) examen hebben behaald. Alhoewel niet gebruikelijk, zijn hierop soms uitzonderingsgevallen. Iemand die geen doctoraalexamen heeft gedaan kan, in grote uitzondering, toch tot de promotie worden toegelaten als aannemelijk kan worden gemaakt dat de promovendus in staat is zelfstandig wetenschappelijk onderzoek te verrichten en met gerede kans op succes een proefschrift kan voltooien. De promovendus dient hiervoor wetenschapsbeoefenaren en een promotor te vinden die (schriftelijk) garant voor hem of haar staan. Het is echter niet altijd even makkelijk om in dat geval een promotor te vinden.
Oh ja, ik lees niet goedquote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:53 schreef LadyBlack het volgende:
Maar MaJo heeft toch gewoon een mastertitel?
Ik denk dat ik wel een van mijn professoren kan weten te porrenquote:
Nou ja, wat LB zegt dusquote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:54 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel een van mijn professoren kan weten te porren
Die heb je toch altijd?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Oh ja, ik lees niet goed
Maar begrijp ik dan dat jouw vriend dat niet gedaan had? Want die had een promotor?
Neuh niet echtquote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:51 schreef LadyBlack het volgende:
Solliciteren kan altijd he MaJo
Had je een goed cijfer voor je scriptie?
Ja ik las het alquote:
Geen idee dus. Zoals het daar staat is het me niet duidelijk.quote:
Zie kopje Aanstellingquote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:57 schreef MaJo het volgende:
Promoveer je trouwens altijd aan de universiteit waar je gezeten hebt of kun je dat ook bij een andere universiteit doen?
Hoe kan ik dat doen?quote:
Weet ik niet...quote:
Weet niet precies, maar echt een rotgevoel. Deels de begrafenis van vanmorgen, het weer, het vooruitzicht van volgend trimester met rotvakken... EN moe en ugh en algehele malaise die eigenlijk niks voorstelt en ik weet dat ik niet moet zeuren maar ugh.quote:
Whut?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Oh ja, ik lees niet goed
Maar begrijp ik dan dat jouw vriend dat niet gedaan had? Want die had een promotor?
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:01 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Weet ik niet...
[..]
Weet niet precies, maar echt een rotgevoel. Deels de begrafenis van vanmorgen, het weer, het vooruitzicht van volgend trimester met rotvakken... EN moe en ugh en algehele malaise die eigenlijk niks voorstelt en ik weet dat ik niet moet zeuren maar ugh.
Helpt dit?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:01 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Weet ik niet...
[..]
Weet niet precies, maar echt een rotgevoel. Deels de begrafenis van vanmorgen, het weer, het vooruitzicht van volgend trimester met rotvakken... EN moe en ugh en algehele malaise die eigenlijk niks voorstelt en ik weet dat ik niet moet zeuren maar ugh.
Het is gewoon een baan, je kunt aan elke universiteit ter wereld promoveren als er een hoogleraar zit die je onderzoek wil begeleidenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:57 schreef MaJo het volgende:
Promoveer je trouwens altijd aan de universiteit waar je gezeten hebt of kun je dat ook bij een andere universiteit doen?
quote:
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:03 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Helpt dit?
http://www.dumpert.nl/mediabase/2029161/ad52ff06/steelhond_heeft_stokbrood_gejat.html
Dan laat ik ondertussen de mijne even uit
Ik denk dat ik wel analytisch ben en met het schrijven zit het ook wel goedquote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:05 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Het is gewoon een baan, je kunt aan elke universiteit ter wereld promoveren als er een hoogleraar zit die je onderzoek wil begeleiden
En als je met je scriptie niet alles er uitgehaald hebt maar je bent wel analytisch en goed in schrijven, dan kun je altijd kijken of er interessante promotieplekken zijn. Of dus zelf een voorstel schrijven.
Ik snapte écht niet waarom dat beest nou persé daar ging staan maar op het eindequote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:03 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Helpt dit?
http://www.dumpert.nl/mediabase/2029161/ad52ff06/steelhond_heeft_stokbrood_gejat.html
Dan laat ik ondertussen de mijne even uit
Waarom een rotgevoel over een begrafenis over een opa van iemand anders? (ja, ik weet dat je erheen moet)quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:01 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Weet ik niet...
[..]
Weet niet precies, maar echt een rotgevoel. Deels de begrafenis van vanmorgen
Moe en chagrijnig dusquote:het weer, het vooruitzicht van volgend trimester met rotvakken... EN moe en ugh en algehele malaise die eigenlijk niks voorstelt en ik weet dat ik niet moet zeuren maar ugh.
Mijn beste vriend en zijn moeder, die ik beiden nu goed ken, waren zo verdrietig. Dat slaat wel soort van over. Ik heb er een hekel aan om mensen om wie ik geef verdrietig te zienquote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:08 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Waarom een rotgevoel over een begrafenis over een opa van iemand anders? (ja, ik weet dat je erheen moet)
[..]
Moe en chagrijnig dus
Ik weet niet of we daar iets aan kunnen doen behalve chocolade(ijs) aanraden.
Is het buitenland een optie?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel analytisch ben en met het schrijven zit het ook wel goedIk ben nu aan het kijken naar vacatures maar er is niks politiek-gerelateerd
Ja, lastig als je daar last van hebt. Zeker als je op je eigen kamer bent en niet bij ze in de buurt bent.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:10 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Mijn beste vriend en zijn moeder, die ik beiden nu goed ken, waren zo verdrietig. Dat slaat wel soort van over. Ik heb er een hekel aan om mensen om wie ik geef verdrietig te zien
Maar dat smaakt niet naar chocolaquote:En dat ijs... mehh met deze sneeuw kan ik gewoon met mn mond open buiten lopen
Which reminds me dat ik nog een chocoladeletter hebquote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:08 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Waarom een rotgevoel over een begrafenis over een opa van iemand anders? (ja, ik weet dat je erheen moet)
[..]
Moe en chagrijnig dus
Ik weet niet of we daar iets aan kunnen doen behalve chocolade(ijs) aanraden.
Ja. Hij komt uit Galesburg en ging dus na de service met zijn familie naar huis, terwijl wij terug naar school kachelden. Hij is nu wel weer op campus maar ik ben op mn werk.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja, lastig als je daar last van hebt. Zeker als je op je eigen kamer bent en niet bij ze in de buurt bent.
[..]
Maar dat smaakt niet naar chocola
Lijkt me wel gaaf maar je bent er wel 4 jaar aan gebonden natuurlijk. Maar ik ga de opties zeker bekijkenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:11 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Is het buitenland een optie?
De Amerikaan die in de leescommissie zat van mn vriend zijn proefschrift, heeft gisteren wel 3 keer gezegd dat mn vriend welkom was aan Ohio State UniversityMoesten we alleen wel van 35+ graden houden
Opzich is het mooie dat je schrijven overal kunt doenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Lijkt me wel gaaf maar je bent er wel 4 jaar aan gebonden natuurlijk. Maar ik ga de opties zeker bekijken
Dat is waarquote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:20 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Opzich is het mooie dat je schrijven overal kunt doenMijn vriend zei net dat er mensen zijn die voor het eerst in Groningen kwamen om hun bul op te halen
Dat zullen uitzonderingen zijn misschien, maar toch!
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:25 schreef Nembrionic het volgende:
'Allo, iek bien Francois Dumus en iek kom main bûle op'alen!
Loopsequote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:28 schreef Nembrionic het volgende:
Hmmm...ik ga warme chocolademelk maken!
En daarna nog even lopen denk ik(2x vandaag). Mét 2 nieuwe bandjes op mijn MP3-speler
Ik ben nog niet weg. Eerst die chocolademelkquote:
Chocolademelkse danquote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:32 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik ben nog niet weg. Eerst die chocolademelk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |