abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108622871
Ik speel met idee om 4*9 te gaan werken ipv 5*8.
Vanuit de werkgever maakt het denk ik, kwa salaris e.d., niet veel uit of ik ouderschapsverlof opneem of parttime ga werken. Kost mij sowieso 10% aan inkomsten.

Maar zitten er nog voordelen aan om eerst ouderschapsverlof op te nemen en eventueel later over te schakelen op parttime of maakt dat verder niks uit?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Miss 200.000.000! vrijdag 2 maart 2012 @ 13:47:03 #2
367000 roos94
pi_108622907
Parttime = meer vrije tijd = altijd goed
pi_108622933
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:47 schreef roos94 het volgende:
Parttime = meer vrije tijd = altijd goed
:')
pi_108622966
Jou werknemer is niet verplicht jou parttime te laten werken. In veel gevallen mag hij echter jou geen ouderschapsverlof weigeren.

Daarnaast hou jij je 40-uur contract met ouderschapsverlof. Je mag dus op een bepaald moment weer zeggen dat je 40 uur gaat werken.

At last, en misschien wel het belangrijkste: ouderschapsverlofkorting: http://www.tipswerkendeou(...)voor-het-laatst.html
pi_108623128
Ah, bij ouderschapverlof hou je dus gewoon je 40 uurs contract.
En voor de dagen waarop je ouderschapsverlof hebt krijg je ouderschapsverlofkorting.

Sowieso dus intersanter om eerst ouderschapsverlof op te nemen en daarna eventueel parttime te gaan werken dus.
pi_108623238
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ah, bij ouderschapverlof hou je dus gewoon je 40 uurs contract.
En voor de dagen waarop je ouderschapsverlof hebt krijg je ouderschapsverlofkorting.

Sowieso dus intersanter om eerst ouderschapsverlof op te nemen en daarna eventueel parttime te gaan werken dus.
Zeker. Mocht je na 2 jaar elke vrijdag lekker vrij zijn geweest, maar wordt het financieel wel erg krap, kan je zo weer 5 dagen gaan werken met volledig salaris.
pi_108623464
26 maal de wekelijkse arbeidsduur.
Best een aardige regeling lijkt mij.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 2 maart 2012 @ 14:04:34 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_108623499
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:48 schreef jroz het volgende:
Jou werknemer is niet verplicht jou parttime te laten werken. In veel gevallen mag hij echter jou geen ouderschapsverlof weigeren.

Daarnaast hou jij je 40-uur contract met ouderschapsverlof. Je mag dus op een bepaald moment weer zeggen dat je 40 uur gaat werken.

At last, en misschien wel het belangrijkste: ouderschapsverlofkorting: http://www.tipswerkendeou(...)voor-het-laatst.html
Op het moment dat TS langer dan 2 jaar in dienst is, moet een werkgever met zwaarwegende argumenten komen waarom TS niet parttime zou mogen werken.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 14:05:08 #9
5428 crew  miss_sly
pi_108623526
Ik zou dat van die ouderschapsverlofkorting even nakijken, want die gaat er volgens mij uit of is er net uit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_108623529
Waar je alleen even naar moet kijken is dat in sommige CAO's staat dat je na het ouderschapsverlof terug moet naar je oude uren. Ga je dan gelijk terug naar part time werken moet je de boel terugbetalen..
pi_108623553
Zit er eigenlijk, wettelijk gezien, een minimum aan het aantal op te nemen uren per week?
Of kun je ook zeggen, dat je maar 4 uur per week ouderschapsverlof wilt opnemen?
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 14:06:02 #12
5428 crew  miss_sly
pi_108623555
En ouderschapsverlof zit aan een maximum. De werkgever mag daar ook een maximum termijn aan stellen. Twee jaar komt niet heel veel voor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_108623576
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:05 schreef laiveneertiekje het volgende:
Waar je alleen even naar moet kijken is dat in sommige CAO's staat dat je na het ouderschapsverlof terug moet naar je oude uren. Ga je dan gelijk terug naar part time werken moet je de boel terugbetalen..
Wat moet je dan terug betalen?
Ik heb geen CAO overigens
pi_108623603
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:06 schreef miss_sly het volgende:
En ouderschapsverlof zit aan een maximum. De werkgever mag daar ook een maximum termijn aan stellen. Twee jaar komt niet heel veel voor.
26 maal de wekelijkse arbeidsduur toch?
Maar zit er ook een minumum aan het aantal op te nemen uren per week?
  vrijdag 2 maart 2012 @ 14:29:53 #15
62913 Blik
The one and Only!
pi_108624373
Moet ik even volgen, wil wellicht ook gaan overstappen naar 32 of 36 uur met ouderschapsverlof
pi_108624540
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:05 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou dat van die ouderschapsverlofkorting even nakijken, want die gaat er volgens mij uit of is er net uit.
Op het nippertje is het voor dit jaar behouden. De toekomst is idd erg onzeker.
pi_108625742
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wat moet je dan terug betalen?
Ik heb geen CAO overigens
Mijn werkgever betaald als ik het goed heb 55% van de uren die ik opneem als ouderschapsverlof. Dat bedrag zou ik dan terug moeten betalen..
pi_108632941
Je pensioenopbouw, voor zover je dat hebt via je werkgever, gaat ook door op basis van je oude contracturen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:06 schreef miss_sly het volgende:
Bedoel je dat de werkgever mag eisen dat je het verlof binnen een bepaalde periode opneemt?
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:17:02 #19
545 dop
:copyright: dop
pi_108633292
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:48 schreef jroz het volgende:

Hoe weet je dat de werkgever niet verplicht is op de TS partime te laten werken ?
grote kans dat de werkgever dat wel verplicht is.
tenzij minder dan 10 werknemer of zwaar wegend bedrijfsbelang
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')