Zeker. Mocht je na 2 jaar elke vrijdag lekker vrij zijn geweest, maar wordt het financieel wel erg krap, kan je zo weer 5 dagen gaan werken met volledig salaris.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ah, bij ouderschapverlof hou je dus gewoon je 40 uurs contract.
En voor de dagen waarop je ouderschapsverlof hebt krijg je ouderschapsverlofkorting.
Sowieso dus intersanter om eerst ouderschapsverlof op te nemen en daarna eventueel parttime te gaan werken dus.
Op het moment dat TS langer dan 2 jaar in dienst is, moet een werkgever met zwaarwegende argumenten komen waarom TS niet parttime zou mogen werken.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:48 schreef jroz het volgende:
Jou werknemer is niet verplicht jou parttime te laten werken. In veel gevallen mag hij echter jou geen ouderschapsverlof weigeren.
Daarnaast hou jij je 40-uur contract met ouderschapsverlof. Je mag dus op een bepaald moment weer zeggen dat je 40 uur gaat werken.
At last, en misschien wel het belangrijkste: ouderschapsverlofkorting: http://www.tipswerkendeou(...)voor-het-laatst.html
Wat moet je dan terug betalen?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:05 schreef laiveneertiekje het volgende:
Waar je alleen even naar moet kijken is dat in sommige CAO's staat dat je na het ouderschapsverlof terug moet naar je oude uren. Ga je dan gelijk terug naar part time werken moet je de boel terugbetalen..
26 maal de wekelijkse arbeidsduur toch?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:06 schreef miss_sly het volgende:
En ouderschapsverlof zit aan een maximum. De werkgever mag daar ook een maximum termijn aan stellen. Twee jaar komt niet heel veel voor.
Op het nippertje is het voor dit jaar behouden. De toekomst is idd erg onzeker.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:05 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou dat van die ouderschapsverlofkorting even nakijken, want die gaat er volgens mij uit of is er net uit.
Mijn werkgever betaald als ik het goed heb 55% van de uren die ik opneem als ouderschapsverlof. Dat bedrag zou ik dan terug moeten betalen..quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat moet je dan terug betalen?
Ik heb geen CAO overigens
Bedoel je dat de werkgever mag eisen dat je het verlof binnen een bepaalde periode opneemt?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:06 schreef miss_sly het volgende:
En ouderschapsverlof zit aan een maximum. De werkgever mag daar ook een maximum termijn aan stellen. Twee jaar komt niet heel veel voor.
Hoe weet je dat de werkgever niet verplicht is op de TS partime te laten werken ?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:48 schreef jroz het volgende:
Jou werknemer is niet verplicht jou parttime te laten werken. In veel gevallen mag hij echter jou geen ouderschapsverlof weigeren.
Daarnaast hou jij je 40-uur contract met ouderschapsverlof. Je mag dus op een bepaald moment weer zeggen dat je 40 uur gaat werken.
At last, en misschien wel het belangrijkste: ouderschapsverlofkorting: http://www.tipswerkendeou(...)voor-het-laatst.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |