abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108620545
100513_112545_haaktopic.gif

The basics

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Vorige delen

Topicreeks: Het grote haaktopic

Haaksels uit het vorige topic

[img]]https://lh6.googleusercontent.com/-1rNxQCWd3GE/T1CLhQrskfI/AAAAAAAACFU/sKTfQd[/img]

[ Bericht 3% gewijzigd door trovey op 02-03-2012 13:23:35 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_108620747
quote:
Met die starstich is het inderdaad opletten dat je elke keer de sterren blijt tellen anders ga je minderen :') , ik had ook last van dat probleem, is op te lossen maar steeds tellen of je het zelfde aantal blijft houden.. :P

Mooie deken en konijntje O+ ....hier bent ik bijna klaar met deken 1 maar met de restjes (draden van een meter enzo) ben ik bezig met een scrapdeken die dus heel geleidelijk zal ontstaan.
Mijn laatste post in het vorige topic. ;)
Optimist tot in de kist
pi_108622062
Hoi, ik kan niet haken maar ik wil het wel eens leren. Wat is nou een leuk projectje om mee te beginnen. Iets wat je in 2 uur tijd kunt maken en wat niet al te moeilijk is.
pi_108622124
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:20 schreef Miendientje het volgende:
Hoi, ik kan niet haken maar ik wil het wel eens leren. Wat is nou een leuk projectje om mee te beginnen. Iets wat je in 2 uur tijd kunt maken en wat niet al te moeilijk is.
Iets wat recht is b.v. een das. Neem dan wel een grote naald en dik garen (of gebruik meerdere draden) als je in twee uur klaar wilt zijn. Zoiets als een pannenlap kan ook dat is in ieder geval sneller klaar.
Optimist tot in de kist
pi_108622252
@Peetje, leuke Hobbes! Hij staat ook nog op mijn to-hook list (net als té veel andere dingen...) Ben benieuwd naar je deken! Waar gaat ie voor dienen?
@Dierenfan, Peetje had een vrij grote foto geplaatst. Als ik met mijn muis er even overheen ga, wordt ie bij mij normale grootte.
@Trui, ik hoop dat je toch een keertje aan je old rose wrap kunt beginnen! Ik vind 'm echt prachtig en weet zeker dat ie bij jou ook geweldig wordt!
@Mariyette, ik vind de starstitch een hartstikke leuke steek! Jammer dat ie scheef loopt...
@Kwiwi, wat een schattig konijntje!
@Oceanix, geweldige deken! Ik hou daar wel van, die regenboogkleuren! Ik begrijp dat dit je eerste deken is geworden, ben je van plan om meer te maken?
@Zouzomaarkunnen, leuke aanwinst!
@Trovey, wat is een scrap-deken?

Ik ben gisteravond begonnen aan de Flower Pot van Mygurumi. Ben benieuwd of die van mij net zo leuk wordt als die van haar ;)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:50:59 #6
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_108623060
@Kwiwi O+
@Oceanix O+

Ik haak voortaan niet meer iedere dag, krijg echt pijn aan mijn schouderbladen en de kleine spiertjes in mijn armen
:') :') :')
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_108624251
Zou iedereen voortaan z'n foto's een beetje willen verkleinen? Het duurt nu vrij lang om ze te laden, of om naar onder te scrollen. Zeker als je op je mobiel zit...
:)
Smile, tomorrow will be worse...
pi_108624665
@littleQ dit is mijn eerste deken en ik ben met een tweede bezig. Die wordt hetzelfde. Ik ga de lelijke kussens van de caravan hiermee verstoppen. _O-
pi_108629466
trouwens ook maar weer eens een beanie gehaakt :D

voor mijn 2 jarig nichtje noa

ohwwwwwmooi O+ zei ze :D

lijfje van mijn popje is af, maar de inspiratie voor het hoofd nog niet aanwezig :P
verder alles wat ik haak vind ik het NET NIET.. dus ik haal het vaak weer uit :+
Ben maar weer eens gestart met breien om de afwisseling te krijgen.
Ik heb niet alles gelezen want jullie kletsen me te veel tegenwoordig :P Gaat veel te snel :P
Wel plaatjes kijken enzo als ik tijd heb ;)

Liev konijn in de OP
lijkt wel de tijger van cartoon "casper" leuk hoor :D
Truitje is niet zo mijn ding, maar zit hij niet verkeerd om? :@
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_108631803
Kwiwi je konijntje is echt lieff, zal je oma blij mee zijn!
En erg mooie deken van Oceanonix!!
haken is cool
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:22:35 #11
244933 trovey
Nachtoele
pi_108633498
quote:
7s.gif [b]Op [@Trovey, wat is een scrap-deken?
Een deken van restjes(metertje wol hier, 50 cm wol daar :P )

Zoiets als deze(maar dan gewoon met vasten)en dan met de kleurtjes die hier overblijven

http://www.ravelry.com/patterns/library/granny-scrap-blanket
Optimist tot in de kist
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:35:12 #12
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108633954
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:38 schreef Dottey het volgende:
dat krijg je ervan als je niet leest wat er geschreven is.. :P

leuke muts! paste hij goed? dat vind ik altijd het lastige van mutsen, om ze precies op de juiste maat te krijgen.
in de haak.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:37:16 #13
244933 trovey
Nachtoele
pi_108634024
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:38 schreef Dottey het volgende:
trouwens ook maar weer eens een beanie gehaakt :D

voor mijn 2 jarig nichtje noa

[ afbeelding ]

ohwwwwwmooi O+ zei ze :D

lijfje van mijn popje is af, maar de inspiratie voor het hoofd nog niet aanwezig :P
verder alles wat ik haak vind ik het NET NIET.. dus ik haal het vaak weer uit :+
Ben maar weer eens gestart met breien om de afwisseling te krijgen.
Ik heb niet alles gelezen want jullie kletsen me te veel tegenwoordig :P Gaat veel te snel :P
Wel plaatjes kijken enzo als ik tijd heb ;)

Liev konijn in de OP
lijkt wel de tijger van cartoon "casper" leuk hoor :D
Mooie muts, ik ben zelf meer een fan van losser zittende hoofddeksel, het zit me snel te strak + mijn haar is er nu niet echt meer geschikt voor, dik haar met krullen :P
Optimist tot in de kist
pi_108636567
@Tan: Voor zo'n deken als ik ga maken, heb je geen grote naald nodig. Door de kleine vierkantjes heb je steeds maar maximaal 7 steken op je naald staan (of iets meer als je grotere vierkantjes maakt), dus dat kan makkelijk met een gewone haaknaald. Eentje met een flinke verdikking waar je 'm vasthoudt is dan wel weer handig...

Bedankt allemaal ook voor de complimenten over Hobbes... misschien went ik nog wel aan 'm met z'n korte armpjes ;)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:42:51 #15
244933 trovey
Nachtoele
pi_108636719
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:39 schreef Peetje_75 het volgende:
@Tan: Voor zo'n deken als ik ga maken, heb je geen grote naald nodig. Door de kleine vierkantjes heb je steeds maar maximaal 7 steken op je naald staan (of iets meer als je grotere vierkantjes maakt), dus dat kan makkelijk met een gewone haaknaald. Eentje met een flinke verdikking waar je 'm vasthoudt is dan wel weer handig...

Bedankt allemaal ook voor de complimenten over Hobbes... misschien went ik nog wel aan 'm met z'n korte armpjes ;)
Ik heb net de filmpjes over die haaktechniek voor zo'n deken van You Tube gehaald, 17 filmpjes. :P
Optimist tot in de kist
pi_108637526
Ik ga bij de giraf maar alvast de armen vullen denk ik...ben nog maar halverwege maar ben bang dat t straks niet meer goed wil..
haken is cool
  vrijdag 2 maart 2012 @ 20:01:29 #17
211083 Angelof9
I must go first
pi_108637652
Oh ja, dat heb ik ook niet op het laatst gedaan hoor. Gewoon elke keer een stukje.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_108638147
@Trovey, leuk zo'n deken! En jij zult wel een berg restjes hebben, met je kringloopvondsten elke keer weer ;)

Tunisch haken vind ik ook zo leuk eruit zien, heb al tijden een tunische haaknaald op mijn wishlist staan!
  † In Memoriam † vrijdag 2 maart 2012 @ 21:04:38 #19
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_108640856
* Macka66 het licht ziet en eindelijk snapt wat die idioot lange haaknaald tussen d'r breinaalden van de vrijmarkt is

Ben ook maar eens aan het haken geslagen. Heb een patroon voor een lief amigurumi meisje van Owlishly uitgezocht, en voordat ik ook nog maar wol had gekocht was ze al gereserveerd door mijn oudste kleuterdame :D
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_108641556
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 20:11 schreef LittleQ het volgende:
@Trovey, leuk zo'n deken! En jij zult wel een berg restjes hebben, met je kringloopvondsten elke keer weer ;)

Tunisch haken vind ik ook zo leuk eruit zien, heb al tijden een tunische haaknaald op mijn wishlist staan!
@LittleQ, voor zo'n deken met van die blokjes heb je geen aparte haaknaald nodig, dat lukt ook prima (misschien nog wel beter zelfs) met een gewone haaknaald, als 't er maar eentje is met een "handvat" zodat de steken er niet af kunnen glijden.

@Trovey, valt best mee he, qua ingewikkeldigheid... :s)
pi_108646787
Wat een leuke nijn en muts zeg! :)

Omdat ik nog niet het juiste garen in huis heb (pas ergens volgende week), kan ik niet verder met DE giraffe :'( Erg jammer!
Ik ben dus eventjes met een ander klein projectje begonnen: een klein konijntje. Alleen begrijp ik het patroon van het oortje niet helemaal... Het is vast erg eenvoudig, maar ik haak alleen maar rond en heb vaak moeite met andere 'methodes'. Zou iemand mij kunnen helpen?

Dit is het hele patroon van het oortje:
1: 14 l, keer om (dit begrijp ik ;) )
2. hstkje in de 3de vanaf haaknaald (begrijp ik ook) en in 10 volg. stkn. 5 hstkj in volg. stk. (u bent nu aan de verkeerde kand van de l), 12 hstkj.

Dat laatste gedeelte....??? Moet ik nou in 10 steken 5 halve stokjes haken? (50 x dus?) het wordt een heel klein beestje vanaf ongeveer 7 cm).

Ik ben benieuwd naar jullie reacties! Alvast bedankt!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 23:10:45 #22
211083 Angelof9
I must go first
pi_108646919
Zoals ik het lees: 1 half stokje in de 3e vanaf de naald. Dan heb je er nog 11. In de volgende 10 doe je een stokje (ik neem aan dat stkn. stokje betekent?) en in de laatste 5 halve stokjes. Dan ga je dus de bocht om en dan aan de onderkant weer verder met in alle 12 een half stokje.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 23:11:48 #23
211083 Angelof9
I must go first
pi_108646971
Oh, wacht nee, stkn betekent "steken". Dus 11 halve stokjes en dan 5 in de laatste.
pi_108647074
Oké, zo begrijp ik het! Ik ga het even proberen, dankjewel!!!
pi_108647490
Jaaaaaa!!! Ik heb een oortje! Heeeeel erg bedankt! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')