Kan wel, maar ik snap gewoon niet waarom het lokaal wel werkt, best goed eigenlijkquote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:04 schreef Tegan het volgende:
http://www.w3schools.com/tags/tag_textarea.asp
Ik zie nergens 'height' staan?
Rot toch opquote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:02 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Eerst heel tof bijdehand doen en dan vervolgens mijn punt maken. Heerlijk hoor mop
Je textarea via css stylen is sowieso netter.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 19:52 schreef Niekess het volgende:
Voor textarea moet je cols en rows gebruiken, hoewel ik het lever ook heb op de manier van height.
Dit werkt trouwens niet in IE 7 en lager, die kunnen meerdere classes niet handelen, en pakken dus alleen de laatst gedefinieerde class (in dit geval class3).quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:07 schreef picodealion het volgende:
[..]
Meerdere classes in hetzelfde attribuut zetten, en scheiden met spaties. <p class="class1 class2 class3">
Dat zekerquote:Op vrijdag 9 maart 2012 19:54 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Je textarea via css stylen is sowieso netter.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:09 schreef RenRen- het volgende:
Ik heb het nu wel werkend gekregen, dus het is echt niet nodig met cols en rows...
In IE7 werkt dat prima hoor. IE7 gaat vrij redelijk met de standaarden om, afgezien van wat vage quirks m.b.t. z-indexen enzo. Het blijft een oude kutbrowser, daar niet vanquote:Op vrijdag 9 maart 2012 19:55 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Dit werkt trouwens niet in IE 7 en lager, die kunnen meerdere classes niet handelen, en pakken dus alleen de laatst gedefinieerde class (in dit geval class3).
Oh, IE7 wel?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:43 schreef PimD het volgende:
[..]
In IE7 werkt dat prima hoor. IE7 gaat vrij redelijk met de standaarden om, afgezien van wat vage quirks m.b.t. z-indexen enzo. Het blijft een oude kutbrowser, daar niet van
Of pruts je te veel.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:25 schreef PimD het volgende:
IE8 niet meer supporten![]()
IE8 is een prima browser. Zelfs ondersteuning voor box-sizing, display:table; etc etc. Tuurlijk, nog geen CSS3 dingen, maar als je het in IE8 niet werkend krijgt ben je toch wel heeeeele gekke dingen aan het doen.
1 2 3 4 5 | var photos=new Array(); //Specify images, optional link, optional target: photos[0]=['files/photo01.jpg'] photos[1]=['files/photo02.jpg'] etc |
1 2 3 4 | var photos=new Array(); <?php echo "photos[".$i."]=['files/".$menudata["naam"].".jpg'] "; ?> |
Mooi ook dat ik even een website bekijk in IE en het er prima uit ziet, eigenlijk helemaal goed, en dan klik je op dat 'compatibility-view'-knopje in de adresbalk en dan is alles naar de tering.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:43 schreef PimD het volgende:
De klanten waar ik voor werk hebben jammer genoeg nog geen meerderheid aan bezoekers die IE9, FF of Chrome gebruiken. Moet wel zeggen dat IE8 ook wel redelijke de baseline aan het worden is. IE7 moet het er niet gebroken uitzien, IE6 moet het functioneel nog enigszins bruikbaar zijn.
Gelukkig wel altijd met progressive enhancement in het achterhoofd. We gaan dus geen mediaqueries proberen aan de praat te krijgen in IE8, geen ronde hoekjes in IE7, geen dropshadows maken met PNG's etc etc. Die tijd ligt gelukkig (hopelijk) voor de meeste front-enders achter ons.
leesbaarheid gaat aan de haal doordat php alles achter elkaar pleurtquote:Op zondag 11 maart 2012 13:25 schreef PimD het volgende:
Volgens mij zou dat gewoon moeten werken. Mooier zou natuurlijk zijn om het gewoon op basis van je DOM te doen, aangezien je IMO ook een scenario moet aanbieden voor de gebruiker zonder JS.
Daarnaast denk ik dat de onderhoudbaarheid/leesbaarheid van JS die door PHP wordt gegenereerd niet echt optimaal is. Ik zou gewoon gaan voor een <ul> met <li>'s voor ieder item en dit in JS inlezen.
1 2 | photos[0]=['files/photo01.jpg'] photos[1]=['files/photo02.jpg'] |
1 | photos[0]=['files/photo01.jpg']photos[1]=['files/photo02.jpg'] |
1 | photos[0]=['files/photo01.jpg'];photos[1]=['files/photo02.jpg']; |
1 | photos[0] = 'files/photo1.jpg'; |
1 2 | photos[0]=['files/photo01.jpg'] photos[1]=['files/photo02.jpg'] |
Ik ook niet, maar ik kijk altijd wel even of er veel anders wordt.quote:Op zondag 11 maart 2012 13:32 schreef PimD het volgende:
Compatibility view is volgens mij gemaakt om oudere sites alsnog te kunnen bekijken in IE8. Nieuwe sites ga ik daar dus niet in testen.
ik had de haakjes weggehaalt en toen zag ik alleen nog maar de link ipv he haakjequote:Op zondag 11 maart 2012 14:01 schreef PimD het volgende:
Dit klopt dus nog niet, want nu heb je een array in een array. Dan moet je 'm dadelijk gaan aanspreken met photos[0][0].
quote:Op zondag 11 maart 2012 17:09 schreef Mirel het volgende:
Hoe kan ik in een inputfield een 0 forceren die niet weg te halen of te veranderen is? Googlen gaat zo lastig want dan krijg je alleen resultaten over opmaak veranderen
1 | <input type="text" value="0" disabled="disabled"> |
Geen dank.quote:
Je zult dus dat soort dingen serverside opnieuw moeten controleren om te voorkomen dat mensen met de HTML kunnen aanklooien en invloed kunnen uitoefenen.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:20 schreef Mirel het volgende:
Voor het de website waar ik dat forceer is er een product uitverkocht. Maar ik krijg alsnog de melding dat alleen numerieke waarden mogen gebruikt. Ach ja. Er staat groot in het rood dat het uitverkocht is, hopelijk weerhoudt dat mensen om toch niet dat 0tje in een 1tje te veranderen of iets anders
Post eens wat code.quote:Op zondag 11 maart 2012 20:08 schreef ursel het volgende:
Iemand trouwens hoe ik dit kan bereiken uit een simpele thead regel.
Het omhoog zetten van de thead en de grijze achtergrondkleur. Maar die breedte werkt niet echt mee.![]()
Of zal ik de th texten nog binnen een extra element moeten plaatsen?
[ afbeelding ]
Ik snap je niet.quote:Op zondag 11 maart 2012 20:08 schreef ursel het volgende:
Iemand trouwens hoe ik dit kan bereiken uit een simpele thead regel.
Het omhoog zetten van de thead en de grijze achtergrondkleur. Maar die breedte werkt niet echt mee.![]()
Of zal ik de th texten nog binnen een extra element moeten plaatsen?
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | <table id="eventTable" class="dataTableIndex" > <thead> <tr class="list-header-row"> <th class="list-header-cell html" >Datum</th> <th class="list-header-cell html" >Naam</th> <th class="list-header-cell html" >Plaats</th> <th class="list-header-cell html" >Provincie</th> <th class="list-header-cell html cell-last" >Organisatie</th> </tr> </thead> <tbody> <tr class="list-row"> <td value="1331370000" class="list-row-cell" >10-03-2012</td> <td value="Rommelmarkt Eelde" id="" class="list-row-cell" ><a href="#">Rommelmarkt Eelde</a></td> <td value="Eelde" class="list-row-cell" ><a href="#">Eelde</a></td> <td value="Drenthe" class="list-row-cell" ><a href="#">Drenthe</a></td> <td value="Drentse Vlooienmarkt" class="cell-last" ><a href="#">Drentse Vlooienmarkt</a></td> </tr> </tbody> </table> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | #eventTable thead { position: relative; top:-20px; height: 50px; } #eventTable thead th { background-color: grey; padding: 0px 5px 0px 5px; width: 80px; height: 30px; } #eventTable tbody td { padding: 0px 5px 0px 5px; } |
Gelukt via cell-spacing kwam ik dankzij Google op de volgende oplossing:quote:
1 2 | border-collapse: separate; border-spacing: 15px; |
Maar ik doe niet aan HTML5. Of maakt dat niet uit?quote:Op maandag 12 maart 2012 12:27 schreef KomtTijd... het volgende:
tip 1: gebruik het html5 doctype ipv xhtml 1.0.
Ik heb een keer mijn eigen website ontworpen, en dat is waarschijnlijk het laatste design werk wat ik ooit zal doenquote:Op maandag 12 maart 2012 13:38 schreef Alovenac het volgende:
Even iets anders, iemand ervaring met het zelf ontwerpen van een eigen huisstijl?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |