abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108583592
Hebben jullie wel eens gehoord van de sea of trees?
Het is een bos in Japan bij de Mnt. Fuji.
Naar aanleiden van een boek (don`t shoot me weet de schrijver niet) hangen heel veel mensen zich daar op.
Aangezien het bos heel veel hectaren beslaat kan je er verdwalen om pas jaren later terug gevonden te worden.
Eens kijken of ik een filmpje kan invoeren.
Dit is deel 1 van 2
En dit deel 2

Een boswachter verteld zijn verhaal over wat hij allemaal vindt enzo.
Kan best zijn dat ik een ouder topic heropen maar ik ben vrij nieuw en kon het niet vinden :)
Watch and enjoy!
Lisa
  donderdag 1 maart 2012 @ 13:38:15 #2
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_108584112
Dat komt toch door een roman waar twee karakters daar zelfmoord plegen dat het een soort 'rage' is om het daar te doen?

Die borden ook, "Denk om uw familie!"

:{
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_108584564
Ik heb het eerste deel gezien. Mooi filmpje wel.
Het is ook best een mooi topic, maar is er ook een link met TRU?
pi_108584697
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 13:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik heb het eerste deel gezien. Mooi filmpje wel.
Het is ook best een mooi topic, maar is er ook een link met TRU?
Nou, waar zoveel mensen zich ophangen zullen er ook zeker veel geesten gespot zijn.
Twiddel
pi_108584731
Klopt in dat bos verhangen nogal veel mensen zichzelf.

Vaak zonder enige duidelijke aanleiding.
Waarom nou specifiek dat bos weet niemand. (het gebeurd al vele decennia)
pi_108584831
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 13:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Klopt, vele hebben zich daar verhangen, zal inderdaad een leuk kampeerweekendje worden daar met de familie ;)
Het schijnt dat je in de nachten nog wel eens wat hoort.
Lisa
  donderdag 1 maart 2012 @ 14:06:00 #7
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_108584984
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 13:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Door die roman waarin twee hoofdpersonen zich verhangen in dat bos, peins ik.
pi_108585006
"Het wordt zo genoemd omdat er in Aokigahara veel zelfmoorden worden gepleegd die soms wel geïnspireerd lijken door de roman Kuroi Jukai (The black sea of trees) van Seichō Matsumoto, waarbij twee verliefden zelfmoord plegen in dit bos."
Hoppa de schrijver van het boek.
"Het is een oud bos met vele legendes; er zouden monsters, geesten en kobolden in dit bos wonen, wat bijdraagt aan het sinistere imago. Een populaire mythe is dat er zich ondergronds magnetisch ijzer bevindt wat de kompassen van reizigers doet disfunctioneren zodat ze verdwalen"
Lisa
pi_108585318
Ja, ik ben overtuigd. Dit is toch een TRU topic. :Y

Het zou ook goed in R&P kunnen, maar daar hebben ze ook geen verklaring voor al die zelfmoorden. Wij ook niet, maar hier gaat het juist over onverklaarbare zaken. :P
  donderdag 1 maart 2012 @ 14:17:53 #10
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_108585371
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 14:00 schreef Lliesaa het volgende:

[..]

Klopt, vele hebben zich daar verhangen, zal inderdaad een leuk kampeerweekendje worden daar met de familie ;)
Het schijnt dat je in de nachten nog wel eens wat hoort.
Dat zouden ook de mensen kunnen zijn die de lichamen zoeken zodat ze de portemonnee, horloges, sieraden etc. mee kunnen nemen van mensen die zelfmoord gepleegd hebben.
pi_108585478
Wel eens gezien ja. Luguber. :X
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_108587567
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 14:17 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Dat zouden ook de mensen kunnen zijn die de lichamen zoeken zodat ze de portemonnee, horloges, sieraden etc. mee kunnen nemen van mensen die zelfmoord gepleegd hebben.
Feit is echter dat je bijna geen lijken tegenkomt, kom je die wel tegen zijn die al een paar jaar oud.
Ik zou me doodschrikken in dat bos, draai je je om ineens :BOEH lijk naast je hoofd..
NEEE DANKU ;)
Lisa
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:30:08 #13
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_108587645
quote:
17s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:28 schreef Lliesaa het volgende:

[..]

Feit is echter dat je bijna geen lijken tegenkomt, kom je die wel tegen zijn die al een paar jaar oud.
Ik zou me doodschrikken in dat bos, draai je je om ineens :BOEH lijk naast je hoofd..
NEEE DANKU ;)
Er komen elk jaar weer een stuk of dertig lijken bij, en bij de jaarlijkse 'schoonmaak' door de lokale overheid kan er gerust nog heel wat missen.

Lokale legendes vertellen ook over de yurei, die er rond zouden waren. Die ken je misschien wel van The Grudge.

Interessant. :Y
pi_108587749
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:30 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Er komen elk jaar weer een stuk of dertig lijken bij, en bij de jaarlijkse 'schoonmaak' door de lokale overheid kan er gerust nog heel wat missen.

Lokale legendes vertellen ook over de yurei, die er rond zouden waren. Die ken je misschien wel van The Grudge.
[ afbeelding ]

Interessant. :Y
Ik scrolde naar beneden en schrok me dood..
Geeez, zwak gevalletje hier ;)
Over die yurei heb ik eigenlijk nog niks gehoord, toch maar even googlen!
Thank you!
:D
Lisa
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:35:59 #15
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_108587882
quote:
17s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:32 schreef Lliesaa het volgende:

[..]

Ik scrolde naar beneden en schrok me dood..
Geeez, zwak gevalletje hier ;)
Over die yurei heb ik eigenlijk nog niks gehoord, toch maar even googlen!
Thank you!
:D
Hehe, dat gaat wel snel dan bij jou. :P
pi_108588096
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:35 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Hehe, dat gaat wel snel dan bij jou. :P
Ben en blijf een klein meisje die van binnen ;)
Of ik moet niet zoveel van die flut horor/thrillers kijken

Wanneer iemand sterft, verlaat diens reikon het lichaam en komt in een soort vagevuur terecht, alwaar hij wacht tot het lichaam een fatsoenlijke begrafenis heeft ondergaan en de daarbij horende rituelen zijn uitgevoerd. Als dat is gebeurd, voegt de reikon zich bij zijn voorvaderen in het hiernamaals en wordt hij een beschermer van de nog levende familieleden.

Er kunnen echter dingen gebeuren die een reikon ervan weerhouden naar het hiernamaals te gaan. Bijvoorbeeld als de begrafenisrituelen niet worden uitgevoerd, of als de reikon een grote woede of haat meedraagt voor iets dat hem in het leven is aangedaan (zoals wanneer hij door geweld om het leven is gekomen). Gevoed door krachtige emoties zoals liefde, haat en wraak kan de reikon veranderen in een yurei, en terugkeren naar de fysieke wereld. Daar blijft hij dan tot hij alsnog rust vind.

Hmmm dat lijkt mij wel iets wat daar hangt.
Aangezien je best veel hoort over koude gebieden in het bos en verandering in temperatuur en ook wel eens verschijningen.
Lisa
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:46:02 #17
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_108588296
quote:
17s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:40 schreef Lliesaa het volgende:

[..]

Ben en blijf een klein meisje die van binnen ;)
Of ik moet niet zoveel van die flut horor/thrillers kijken

Wanneer iemand sterft, verlaat diens reikon het lichaam en komt in een soort vagevuur terecht, alwaar hij wacht tot het lichaam een fatsoenlijke begrafenis heeft ondergaan en de daarbij horende rituelen zijn uitgevoerd. Als dat is gebeurd, voegt de reikon zich bij zijn voorvaderen in het hiernamaals en wordt hij een beschermer van de nog levende familieleden.

Er kunnen echter dingen gebeuren die een reikon ervan weerhouden naar het hiernamaals te gaan. Bijvoorbeeld als de begrafenisrituelen niet worden uitgevoerd, of als de reikon een grote woede of haat meedraagt voor iets dat hem in het leven is aangedaan (zoals wanneer hij door geweld om het leven is gekomen). Gevoed door krachtige emoties zoals liefde, haat en wraak kan de reikon veranderen in een yurei, en terugkeren naar de fysieke wereld. Daar blijft hij dan tot hij alsnog rust vind.

Hmmm dat lijkt mij wel iets wat daar hangt.
Aangezien je best veel hoort over koude gebieden in het bos en verandering in temperatuur en ook wel eens verschijningen.
Vandaar 'The Grudge'. Ja, kan, maar het kan ook gewoon infrageluid zijn door bijvoorbeeld het patroon in de bomen wat ervoor zorgt dat er een geluid wat onder de menselijke gehoorgrens zit wat bijvoorbeeld hallucinaties en angstgevoelens kan veroorzaken in mensen.
pi_108588391
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:46 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Vandaar 'The Grudge'. Ja, kan, maar het kan ook gewoon infrageluid zijn door bijvoorbeeld het patroon in de bomen wat ervoor zorgt dat er een geluid wat onder de menselijke gehoorgrens zit wat bijvoorbeeld hallucinaties en angstgevoelens kan veroorzaken in mensen.
Dat is ook weer zo, toch zou ik er opzich wel een kijkje willen nemen(jammer dat mijn banksaldo niet zo meewerkt ;))
En toch vraag ik me na dit alles af.. Waarom dat bos in godsnaam?
Lisa
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:55:21 #19
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_108588631
quote:
17s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:48 schreef Lliesaa het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo, toch zou ik er opzich wel een kijkje willen nemen(jammer dat mijn banksaldo niet zo meewerkt ;))
En toch vraag ik me na dit alles af.. Waarom dat bos in godsnaam?
Ik zou er ook heel graag eens heengaan. En de berg waaraan het bos ligt is sinds eeuwen al een heilige plaats, daarom werd het ook geassocieerd met de mythologie van oni, yurei, etc. In oude tijden werden daar ook bejaarden achtergelaten om te sterven, dus het heeft ook al sinds lang geleden een associatie met de dood.
pi_108588929
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:55 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik zou er ook heel graag eens heengaan. En de berg waaraan het bos ligt is sinds eeuwen al een heilige plaats, daarom werd het ook geassocieerd met de mythologie van oni, yurei, etc. In oude tijden werden daar ook bejaarden achtergelaten om te sterven, dus het heeft ook al sinds lang geleden een associatie met de dood.
ROADTRIP ;)
Aaah, dat wist ik dus weer niet van de bejaarden. Misschien toch maar eens beter mijn huiswerk doen ;)
Lisa
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:08:21 #21
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_108589132
quote:
17s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:03 schreef Lliesaa het volgende:

[..]

ROADTRIP ;)
Aaah, dat wist ik dus weer niet van de bejaarden. Misschien toch maar eens beter mijn huiswerk doen ;)
_O-

Van Nederland tot Mt. Fuji, roadtrip XL. _O_
pi_108589317
quote:
Een populaire mythe is dat er zich ondergronds magnetisch ijzer bevindt wat de kompassen van reizigers doet disfunctioneren zodat ze verdwalen"
Aan de stand van de sterren kan jij prima in 1 rechte lijn lopen. Daar heb je geen kompas bij nodig.

En dan kom je vroeg of laat altijd uit het bos.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_108589352
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:08 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

_O-

Van Nederland tot Mt. Fuji, roadtrip XL. _O_
Met de vlam in de pijp scheuren wij naar Japan toe!
Over berg en ijs crossen wij verder!
Ofzo ;)
Lisa
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:20:03 #24
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_108589536
quote:
3s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:13 schreef vosss het volgende:

[..]

Aan de stand van de sterren kan jij prima in 1 rechte lijn lopen. Daar heb je geen kompas bij nodig.

En dan kom je vroeg of laat altijd uit het bos.

:)
Het bladerdek is op veel plaatsen in dat bos zo dik dat het zelfs overdag pikdonker is, sterren zie je 's nachts dan waarschijnlijk ook niet.

quote:
17s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:14 schreef Lliesaa het volgende:

[..]

Met de vlam in de pijp scheuren wij naar Japan toe!
Over berg en ijs crossen wij verder!
Ofzo ;)
Ver van huis maar in onze sas. :') :D
pi_108591104
volgende Tru-meet: aan de voet van de Fuji in Japan, vanaf waar we een weekje in het bos gaan hiken..
The Grudge en The Blair Witch Project zijn verplichte films als voorstudie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')