Nou, waar zoveel mensen zich ophangen zullen er ook zeker veel geesten gespot zijn.quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik heb het eerste deel gezien. Mooi filmpje wel.
Het is ook best een mooi topic, maar is er ook een link met TRU?
Klopt, vele hebben zich daar verhangen, zal inderdaad een leuk kampeerweekendje worden daar met de familiequote:Op donderdag 1 maart 2012 13:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Klopt in dat bos verhangen nogal veel mensen zichzelf.
Vaak zonder enige duidelijke aanleiding.
Waarom nou specifiek dat bos weet niemand. (het gebeurd al vele decennia)
Door die roman waarin twee hoofdpersonen zich verhangen in dat bos, peins ik.quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Klopt in dat bos verhangen nogal veel mensen zichzelf.
Vaak zonder enige duidelijke aanleiding.
Waarom nou specifiek dat bos weet niemand. (het gebeurd al vele decennia)
Dat zouden ook de mensen kunnen zijn die de lichamen zoeken zodat ze de portemonnee, horloges, sieraden etc. mee kunnen nemen van mensen die zelfmoord gepleegd hebben.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:00 schreef Lliesaa het volgende:
[..]
Klopt, vele hebben zich daar verhangen, zal inderdaad een leuk kampeerweekendje worden daar met de familie
Het schijnt dat je in de nachten nog wel eens wat hoort.
Feit is echter dat je bijna geen lijken tegenkomt, kom je die wel tegen zijn die al een paar jaar oud.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:17 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat zouden ook de mensen kunnen zijn die de lichamen zoeken zodat ze de portemonnee, horloges, sieraden etc. mee kunnen nemen van mensen die zelfmoord gepleegd hebben.
Er komen elk jaar weer een stuk of dertig lijken bij, en bij de jaarlijkse 'schoonmaak' door de lokale overheid kan er gerust nog heel wat missen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:28 schreef Lliesaa het volgende:
[..]
Feit is echter dat je bijna geen lijken tegenkomt, kom je die wel tegen zijn die al een paar jaar oud.
Ik zou me doodschrikken in dat bos, draai je je om ineens :BOEH lijk naast je hoofd..
NEEE DANKU
Ik scrolde naar beneden en schrok me dood..quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:30 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Er komen elk jaar weer een stuk of dertig lijken bij, en bij de jaarlijkse 'schoonmaak' door de lokale overheid kan er gerust nog heel wat missen.
Lokale legendes vertellen ook over de yurei, die er rond zouden waren. Die ken je misschien wel van The Grudge.
[ afbeelding ]
Interessant.
Hehe, dat gaat wel snel dan bij jou.quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:32 schreef Lliesaa het volgende:
[..]
Ik scrolde naar beneden en schrok me dood..
Geeez, zwak gevalletje hier
Over die yurei heb ik eigenlijk nog niks gehoord, toch maar even googlen!
Thank you!
Ben en blijf een klein meisje die van binnenquote:Op donderdag 1 maart 2012 15:35 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Hehe, dat gaat wel snel dan bij jou.
Vandaar 'The Grudge'. Ja, kan, maar het kan ook gewoon infrageluid zijn door bijvoorbeeld het patroon in de bomen wat ervoor zorgt dat er een geluid wat onder de menselijke gehoorgrens zit wat bijvoorbeeld hallucinaties en angstgevoelens kan veroorzaken in mensen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:40 schreef Lliesaa het volgende:
[..]
Ben en blijf een klein meisje die van binnen
Of ik moet niet zoveel van die flut horor/thrillers kijken
Wanneer iemand sterft, verlaat diens reikon het lichaam en komt in een soort vagevuur terecht, alwaar hij wacht tot het lichaam een fatsoenlijke begrafenis heeft ondergaan en de daarbij horende rituelen zijn uitgevoerd. Als dat is gebeurd, voegt de reikon zich bij zijn voorvaderen in het hiernamaals en wordt hij een beschermer van de nog levende familieleden.
Er kunnen echter dingen gebeuren die een reikon ervan weerhouden naar het hiernamaals te gaan. Bijvoorbeeld als de begrafenisrituelen niet worden uitgevoerd, of als de reikon een grote woede of haat meedraagt voor iets dat hem in het leven is aangedaan (zoals wanneer hij door geweld om het leven is gekomen). Gevoed door krachtige emoties zoals liefde, haat en wraak kan de reikon veranderen in een yurei, en terugkeren naar de fysieke wereld. Daar blijft hij dan tot hij alsnog rust vind.
Hmmm dat lijkt mij wel iets wat daar hangt.
Aangezien je best veel hoort over koude gebieden in het bos en verandering in temperatuur en ook wel eens verschijningen.
Dat is ook weer zo, toch zou ik er opzich wel een kijkje willen nemen(jammer dat mijn banksaldo niet zo meewerktquote:Op donderdag 1 maart 2012 15:46 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Vandaar 'The Grudge'. Ja, kan, maar het kan ook gewoon infrageluid zijn door bijvoorbeeld het patroon in de bomen wat ervoor zorgt dat er een geluid wat onder de menselijke gehoorgrens zit wat bijvoorbeeld hallucinaties en angstgevoelens kan veroorzaken in mensen.
Ik zou er ook heel graag eens heengaan. En de berg waaraan het bos ligt is sinds eeuwen al een heilige plaats, daarom werd het ook geassocieerd met de mythologie van oni, yurei, etc. In oude tijden werden daar ook bejaarden achtergelaten om te sterven, dus het heeft ook al sinds lang geleden een associatie met de dood.quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:48 schreef Lliesaa het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo, toch zou ik er opzich wel een kijkje willen nemen(jammer dat mijn banksaldo niet zo meewerkt)
En toch vraag ik me na dit alles af.. Waarom dat bos in godsnaam?
ROADTRIPquote:Op donderdag 1 maart 2012 15:55 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik zou er ook heel graag eens heengaan. En de berg waaraan het bos ligt is sinds eeuwen al een heilige plaats, daarom werd het ook geassocieerd met de mythologie van oni, yurei, etc. In oude tijden werden daar ook bejaarden achtergelaten om te sterven, dus het heeft ook al sinds lang geleden een associatie met de dood.
quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:03 schreef Lliesaa het volgende:
[..]
ROADTRIP
Aaah, dat wist ik dus weer niet van de bejaarden. Misschien toch maar eens beter mijn huiswerk doen
Aan de stand van de sterren kan jij prima in 1 rechte lijn lopen. Daar heb je geen kompas bij nodig.quote:Een populaire mythe is dat er zich ondergronds magnetisch ijzer bevindt wat de kompassen van reizigers doet disfunctioneren zodat ze verdwalen"
Met de vlam in de pijp scheuren wij naar Japan toe!quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:08 schreef Id_do_her het volgende:
[..]![]()
Van Nederland tot Mt. Fuji, roadtrip XL.
Het bladerdek is op veel plaatsen in dat bos zo dik dat het zelfs overdag pikdonker is, sterren zie je 's nachts dan waarschijnlijk ook niet.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Aan de stand van de sterren kan jij prima in 1 rechte lijn lopen. Daar heb je geen kompas bij nodig.
En dan kom je vroeg of laat altijd uit het bos.
Ver van huis maar in onze sas.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:14 schreef Lliesaa het volgende:
[..]
Met de vlam in de pijp scheuren wij naar Japan toe!
Over berg en ijs crossen wij verder!
Ofzo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |