abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 maart 2012 @ 17:51:20 #201
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_108592690
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:45 schreef Adames het volgende:

[..]

Wat heeft dit met Linux te maken?
Geen idee? 8)7

Hoe kom jij opeens op Linux? Of is dit een hint dat ik Linux zou moeten installeren omdat dit aan mijn eisen zou voldoen ofzo?
Krekker is de bom!
pi_108592765
quote:
5s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:51 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Geen idee? 8)7

Hoe kom jij opeens op Linux? Of is dit een hint dat ik Linux zou moeten installeren omdat dit aan mijn eisen zou voldoen ofzo?
Oh, verkeerd gelezen.
pi_108592868
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:42 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En omdat ik graag weet wat er op mijn PC staat (op gebied van Spyware, Google en aanverwante toolbars, etc etc).

Ik hou gewoon van goed overzicht wat er op mijn PC gebeurt. Die van mij draait nu prima, vandaar dat ik ook veel minder zelf hoef in te stellen dan jaren geleden. Maar het ik wil wel het overzicht blijven behouden.

Een redelijke snelle PC heb ik voorlopig nog wel :)
Maar ook het kunnen houden van overzicht vereist geen complex systeem. Als het OS ervoor zorgt dat het altijd snel draait, spyware geen kans maakt en toolbars zich niet ongewenst kunnen installeren, heb je al die instellingen en tweaks toch niet nodig?

Als Microsoft met Windows 8 zo'n systeem weet neer te zetten, dan is er toch niks mis mee?
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:01:03 #204
366965 Black-beauty-babe
Kus voor iedereen!
pi_108593024
Wel een beetje bij de tijd blijven, ik heb Windows 2000
^O^
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:04:29 #205
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_108593150
quote:
14s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:57 schreef drbarisart het volgende:

[..]

Maar ook het kunnen houden van overzicht vereist geen complex systeem. Als het OS ervoor zorgt dat het altijd snel draait, spyware geen kans maakt en toolbars zich niet ongewenst kunnen installeren, heb je al die instellingen en tweaks toch niet nodig?

Als Microsoft met Windows 8 zo'n systeem weet neer te zetten, dan is er toch niks mis mee?
Sterker nog, naar mijn idee maakt onnodige complexiteit (zie mijn eerder Windows Live Messenger voorbeeld, waarbij men van alles probeert op verkeerde manier probeert te integreren) juist voor onnodige extra performance en/of overzichtelijkheidsproblemen.

En wanneer men met Windows 8 een overzichtelijk systeem weet neer te zetten vind ik het prima. Maar onder overzichtelijk versta ik zeg maar: een 'leeg' systeem zonder verdere aanvullende troep (dus alleen de basale drivers en software), waarbij je zelf kunt aangeven wat je er wel en niet op wilt. Dus niet direct tig geintegreerde 'apps' en onnodige ballast zoals een 'avatar persoontje'.

De taskmanager zag er dan wel weer oke uit moet ik zeggen.
Krekker is de bom!
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:20:45 #206
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_108593805
quote:
14s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:57 schreef drbarisart het volgende:

[..]

Dat is Microsoft de afgelopen 20 jaar niet gelukt, wat brengt jou ertoe te denken dat het nu ineens opgelost zal gaan worden?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_108594037
Daarom sla ik Windows 8 over net zoals ik deed met Vista. Windows9 zal wss dan weer awsome zijn ^O^
pi_108594494
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:20 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat is Microsoft de afgelopen 20 jaar niet gelukt, wat brengt jou ertoe te denken dat het nu ineens opgelost zal gaan worden?
Dat is wel een erg negatieve kijk. Het is (naar mijn mening) Microsoft in de afgelopen 20 jaar ook niet gelukt om een mooie, simpele interface neer te zetten. En toch komen ze nu opeens met Metro op de proppen. Microsoft heeft mij in ieder geval positief verrast.
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:44:24 #209
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_108594720
quote:
14s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:39 schreef drbarisart het volgende:

[..]

Dat is wel een erg negatieve kijk. Het is (naar mijn mening) Microsoft in de afgelopen 20 jaar ook niet gelukt om een mooie, simpele interface neer te zetten. En toch komen ze nu opeens met Metro op de proppen. Microsoft heeft mij in ieder geval positief verrast.
Dat is dan persoonlijk, ik denk dat ze met al die knipperende en flitsende tegels wel eens een waarschuwing voor epilepsie mogen toevoegen, ik vind het echt véél te druk en onoverzichtelijk.
Er is IMHO niks mis met de windows 7 interface. Wat is daar onoverzichtelijk aan dan?
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_108595146
Hier ook effe de Consumer Preview in een VM geflikkerd.
Wat een verschrikkelijk onlogisch systeem is het :')
Geen flauw idee waar alles staat... flikker op met die verborgen balken. Windows afsluiten door ergens op 'settings' te klikken, WTF? :')

Nee, als deze faalinterface ook in de uiteindelijke versie komt, haak ik af en blijf ik mooi bij Windows 7, dat gewoon doet wat die moet doen. Ik zie het al voor me dat ik straks dat geouwehoer aan mijn pa en ma moet gaan uitleggen, mijn god...
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:00:36 #211
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_108595428
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:54 schreef Saekerhett het volgende:
Hier ook effe de Consumer Preview in een VM geflikkerd.
Wat een verschrikkelijk onlogisch systeem is het :')
Geen flauw idee waar alles staat... flikker op met die verborgen balken. Windows afsluiten door ergens op 'settings' te klikken, WTF? :')

Nee, als deze faalinterface ook in de uiteindelijke versie komt, haak ik af en blijf ik mooi bij Windows 7, dat gewoon doet wat die moet doen. Ik zie het al voor me dat ik straks dat geouwehoer aan mijn pa en ma moet gaan uitleggen, mijn god...
Ik werk op een helpdesk, kan je je al voorstellen hoe die support straks gaat? ja veegt u maar even met de muis van links naar rechts terwijl je knop XYZ ingedrukt houdt juist. Nu hebben we de rekenmachine! De meeste gebruikers hebben verdorie al moeite om een internet adres in te typen en dan moet ik ze dát gaan uitleggen.

:') !
pi_108595626
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:00 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik werk op een helpdesk, kan je je al voorstellen hoe die support straks gaat? ja veegt u maar even met de muis van links naar rechts terwijl je knop XYZ ingedrukt houdt juist. Nu hebben we de rekenmachine! De meeste gebruikers hebben verdorie al moeite om een internet adres in te typen en dan moet ik ze dát gaan uitleggen.

:D !
pi_108595687
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:00 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik weet... Ik was een keer een kwartier bezig om mijn tante uit te leggen hoe je naar www.teamviewer.com gaat. Dat was gewoon op een Windows 7-pc en Firefox :')

Stelletje autisten bij Microsoft die zich niet in 'normale' gebruikers kunnen verplaatsen en geniaal denken te zijn met hun Metro-troep dat eigenlijk alleen voor smartphones leuk zou kunnen zijn :')

Lullige username heb je trouwens :P
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:08:50 #214
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_108595848
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:05 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ik weet... Ik was een keer een kwartier bezig om mijn tante uit te leggen hoe je naar www.teamviewer.com gaat. Dat was gewoon op een Windows 7-pc en Firefox :')

Stelletje autisten bij Microsoft die zich niet in 'normale' gebruikers kunnen verplaatsen en geniaal denken te zijn met hun Metro-troep dat eigenlijk alleen voor smartphones leuk zou kunnen zijn :')

Lullige username heb je trouwens :P
Ik schaam me er intussen diep voor ;(

ik vond deze quotes op het MS forum wel grappig:

quote:
I just can't find anything anymore. It's like going on an Easter Egg hunt if I want to do anything in Windows.
quote:
Imagine that starting tomorrow, scalpels are banned from hospitals. All surgeons must now use guillotines because that's the Metro way.
pi_108595969
De startknop hebben ze er juist expres uitgehaald. Waarom zou je die nog gebruiken? Is hartstikke ouderwets en overbodig.
pi_108596014
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:08 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik schaam me er intussen diep voor ;(

ik vond deze quotes op het MS forum wel grappig:

[..]

[..]

Hehe :P

Maar het klopt ook gewoon. Ik bedoel, zeg nou zelf:

Hier word je toch compleet ADHD en epileptisch van? Mijn Ziggo spambox, die vanaf 2009 al niet meer is geleegd, ziet er godverdomme nog overzichtelijker en rustiger uit dan deze teringzooi :')
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:16:02 #217
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_108596134
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:11 schreef HSG-BOMBER het volgende:
De startknop hebben ze er juist expres uitgehaald. Waarom zou je die nog gebruiken? Is hartstikke ouderwets en overbodig.
In je nieuwe auto hebben we het stuur vervangen voor pedaalbediening en gasgeven doe je door je hoofd naar voren te buigen en remmen doe je door met je linkerpink een klepje open te wippen en op een knop te drukken.

Onderzoek heeft namelijk uitgewezen dat dat harstikke handig en hip is en tja zo'n stuur en gas en rempedaal is al harstikke achterhaald, bestaat al bijna 100 jaar zo.

Ohja: en je auto heeft vierkante wielen, dat is namelijk trendy. Het rijdt wel iets minder fijn maarja, rond is zooooo 2000 voor christus.
pi_108596267
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:16 schreef Metro2005 het volgende:
In je nieuwe auto
Verder niet gelezen. Geef een normaal antwoord.
pi_108596317
Ik heb nu in Windows 7 de taakbalk een slag dikker gemaakt (2 rijen). Dat is genoeg voor alle programma's die ik regelmatig tot vaak gebruik om daar op vast te pinnen. Elk pictogram is even groot en een doorzichtig blokje betekent dat het programma op dat moment actief is. De taakbalk zie ik te allen tijde waardoor ik in één oogopslag kan zien welke programma's er draaien. Ook is het starten van een programma in een seconde gebeurd.

Dit werkt toch ideaal zo? Wat biedt zo'n interface als Metro dan aan meerwaarde t.o.v. hoe ik het nu heb?
pi_108596395
met win 7 lukt het me ook al niet om IE weg te krijgen als ik msn opstart wilt ie dat ik hem update :')
pi_108596456
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:21 schreef dontmesswiththezohan het volgende:
met win 7 lukt het me ook al niet om IE weg te krijgen als ik msn opstart wilt ie dat ik hem update :')
Snap sowieso niet waarom je IE er per se af zou willen halen. Ga dan over op een ander OS.
pi_108596520
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:20 schreef Saekerhett het volgende:
Ik heb nu in Windows 7 de taakbalk een slag dikker gemaakt (2 rijen). Dat is genoeg voor alle programma's die ik regelmatig tot vaak gebruik om daar op vast te pinnen. Elk pictogram is even groot en een doorzichtig blokje betekent dat het programma op dat moment actief is. De taakbalk zie ik te allen tijde waardoor ik in één oogopslag kan zien welke programma's er draaien. Ook is het starten van een programma in een seconde gebeurd.

Dit werkt toch ideaal zo? Wat biedt zo'n interface als Metro dan aan meerwaarde t.o.v. hoe ik het nu heb?
De Apple-manier dus :P
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:25:49 #223
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_108596567
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:19 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Verder niet gelezen. Geef een normaal antwoord.
Als je verder had gelezen en verbanden kan leggen had je begrepen dat ik bedoelde:

Never change a winning team.

Sommige dingen wérken nou eenmaal gewoon goed dus die moet je niet veranderen. Who cares als het oud is, als het goed werkt dan werkt het goed. Een wiel is al duizenden jaren rond, een mes is al duizenden jaren hetzelfde, een hamer ziet er ook al sinds de steentijd hetzelfde uit etc. Grafische interfaces zien er ook al sinds de eerste releases ongeveer hetzelfde uit en dat werkt goed dus blijf daar vanaf.

Een (start)menu is niet ouderwets en niet overbodig, het is gewoon handig en vooral onnodig om weg te halen.
Net als dat ze bij ubuntu in Unity de taskbar hebben verwijderd, dat is ook zo'n actie waar ik bij denk.. WAAROM? Ik kan die 20 pixels wel missen om mijn full HD scherm hoor. Nu staat die ruimte leeg te zijn terwijl het nuttig gebruikt had kunnen worden.
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:26:07 #224
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_108596587
Klotetablets en touchscreenfags verneuken ook alles, MS moet gewoon accepteren dat de iPad de beste tablet is.

Verzonden vanaf windows 8 consumer preview.
pi_108596593
quote:
14s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:24 schreef drbarisart het volgende:

[..]

De Apple-manier dus :P
Geen flauw idee, want ik ken iOS niet. Maar als iOS dat ook heeft, dan is dat in elk geval gebruiksvriendelijk.

Ik zeg het je: als Metro zo hardnekkig aanwezig blijft als nu, gaat Windows 8 de grootste flop worden uit de geschiedenis van Microsoft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')