abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:23:07 #181
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_108589647
Wat was het idee achter dit:

Waarom moet ik hier nou weer nóg een extra handeling doen? Wat is er mis met het direct tonen van:

:{ ?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_108589700
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:19 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Oke, duidelijke screenshots. Hoe zit het met het cloudgebeuren?
Weinig mis mee, half Nederland werkt op verschillende computers op verschillende locaties, iedereen in Nederland heeft internet en een groot deel heeft dat internet ook nog eens mobiel. Voor een OS van de toekomst is er weinig mis mee om het cloud gebeuren te integreren. Al moet het wel nog makkelijk blijven om spullen van de concurrent te gebruiken.
pi_108589733
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:23 schreef Metro2005 het volgende:
Wat was het idee achter dit:

[ afbeelding ]

Waarom moet ik hier nou weer nóg een extra handeling doen? Wat is er mis met het direct tonen van:

[ afbeelding ]

:{ ?
Is dat niet om een standaard in te stellen? Zal maar een keer verschijnen dus.
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:26:16 #184
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_108589748
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:25 schreef Adames het volgende:

[..]

Is dat niet om een standaard in te stellen? Zal maar een keer verschijnen dus.
Wat was er mis met een vinkje zoals in 7 ? Misschien wil ik het niet vastleggen maar de ene keer wat anders doen dan de andere keer. Dan moet ik nu dus weer een extra handeling doen elke keer.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_108589777
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:26 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Wat was er mis met een vinkje zoals in 7 ?
Lijkt me inderdaad ook beter, hopelijk wordt dat nog verbeterd.
pi_108589956
Geïntegreerde messenger ziet er ook wel goed uit.
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:33:52 #187
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_108589989
De opdracht:
Gebruiker: ik wil rekenmachine opstarten, hoe doe ik dat? Ik wil daarbij geen toetsenbord gebruiken want ik weet niet hoe het programma heet.
............................
:{
.............................

Metro / start opstarten, zoeken naar rekenmachine tile.. nee bestaat niet. Via de klassieke desktop dan? nee ook niet want er is geen startmenu meer. Misschien ergens in het metro scherm hoveren? Nee werkt ook niet en per ongeluk ram ik op de rechtermuisknop en verdomd: show all apps.

8)7 was het teveel moeite om dát scherm standaard te maken?
pi_108590022
Die is niet zo vreemd, je hebt je favoriete apps en met 2 klikjes zit je in het lijstje met alle apps. Gebruik je rekenmachine vaak, dan zet je hem vast op een Tile met nog eens 2 klikjes.
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:39:11 #189
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_108590162
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:34 schreef Adames het volgende:
Die is niet zo vreemd, je hebt je favoriete apps en met 2 klikjes zit je in het lijstje met alle apps. Gebruik je rekenmachine vaak, dan zet je hem vast op een Tile met nog eens 2 klikjes.
Waarom dan niet het eerste scherm met je favo apps, je scrollt naar rechts en voilla: al je apps. Heel veel gaat met swipen, scrollen en dat gaat dan weer met de rechtermuisknop?

Ook zoiets: ik wil in de 'reader' tile een pdf document openen, ik zoek het bestand op, ik klik het verwachtingsvol aan maar... niks? o nee aanklikken is natuurlijk niet genoeg, ik moet dáárna nog op open klikken :') dubbelklikken werkt ook niet.
pi_108590191
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:33 schreef Metro2005 het volgende:
De opdracht:
Gebruiker: ik wil rekenmachine opstarten, hoe doe ik dat? Ik wil daarbij geen toetsenbord gebruiken want ik weet niet hoe het programma heet.
............................
:{
.............................

Metro / start opstarten, zoeken naar rekenmachine tile.. nee bestaat niet. Via de klassieke desktop dan? nee ook niet want er is geen startmenu meer. Misschien ergens in het metro scherm hoveren? Nee werkt ook niet en per ongeluk ram ik op de rechtermuisknop en verdomd: show all apps.

8)7 was het teveel moeite om dát scherm standaard te maken?
Die kun je er zelf inzetten.

donderdag 1 maart 2012 @ 16:41:37 #191
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_108590243
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:40 schreef Dimens het volgende:

[..]

Die kun je er zelf inzetten.

[ afbeelding ]
Moet je hem wél eerst vinden ;)
pi_108590365
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:41 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Moet je hem wél eerst vinden ;)
Gebruik de zoekfunctie. Je kunt heel snel alles makkelijk vinden.
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:47:02 #193
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_108590433
Denk ook dat dit zeker een lekkere interface voor tablets kan worden, het is eigenlijk al gelijk aan Windows 7 Phone :).

Voor een desktop moet ik het nog zien, wel als het een touchscreen is.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_108590579
Oh lachen. Ik start Windows 7 weer op en krijg een melding dat mijn Windows niet meer legitiem is. :')
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:58:34 #195
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_108590847
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:20 schreef Plantagehouder het volgende:

[..]

Wat is het probleem volgens jou met het cloudgebeuren?
Niks, zolang je het kunt uitzetten en de mogelijkheden hebt (het liefst (bijgeleverde) alternatieven te gebruiken. (Zijn de alternatieven niet bijgeleverd, is dit in mijn ogen dus een achteruitgang aangezien ik itt bij de vorige Windows versies opeens genoodzaakt ben aparte software daarvoor aan te schaffen).

Ik bewaar het gros van mijn gegevens liever op mijn eigen harde schijven en niet op de server van een of ander bedrijf als Microsoft... dat zorgt alleen maar voor onnodige extra afhankelijkheid (van de internetverbinding en het bedrijf dat jouw gegevens beheerst) en gegevens kunnen nog makkelijker misbruikt worden (denk aan het Tomtom of Twitter voorbeeld). Daarnaast maakt het systemen ook kwetsbaarder. Wanneer een gebruiker namelijk tegelijkertijd overal is ingelogd kunnen kwaadwillenden immers ook makkelijker bij alle gegevens van de gebruiker.
Krekker is de bom!
pi_108591837
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:58 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Niks, zolang je het kunt uitzetten en de mogelijkheden hebt (het liefst (bijgeleverde) alternatieven te gebruiken. (Zijn de alternatieven niet bijgeleverd, is dit in mijn ogen dus een achteruitgang aangezien ik itt bij de vorige Windows versies opeens genoodzaakt ben aparte software daarvoor aan te schaffen).

Ik bewaar het gros van mijn gegevens liever op mijn eigen harde schijven en niet op de server van een of ander bedrijf als Microsoft... dat zorgt alleen maar voor onnodige extra afhankelijkheid (van de internetverbinding en het bedrijf dat jouw gegevens beheerst) en gegevens kunnen nog makkelijker misbruikt worden (denk aan het Tomtom of Twitter voorbeeld). Daarnaast maakt het systemen ook kwetsbaarder. Wanneer een gebruiker namelijk tegelijkertijd overal is ingelogd kunnen kwaadwillenden immers ook makkelijker bij alle gegevens van de gebruiker.
De bestanden staan gewoon lokaal, er is prima de mogelijkheid om zonder internet en zonder cloud te werken, alleen heb je dan geen toegang tot SkyDrive en de Appstore.
pi_108592228
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:17 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat zal per persoon kunnen verschillen en helemaal afhangen van het doel waar de PC voor wordt gebruikt.

Een gamer zal wellicht van alles en nogwat willen 'tweaken' mbt drivers videokaart en weet ik veel wat voor andere hardwareinstellingen, hij/zij zal daarom letterlijk het maximale uit de PC willen halen op het gebied van performance.

Voor mij betekent het maximale uit mijn pc halen juist mijn pc laten draaien met het minimaal benodigde. Ik heb hierbij graag maximale controle op wat er gebeurt op mijn PC.

Om het even simpel te zeggen: in mijn ervaring wordt Windows na verloop van tijd vaak trager door allerlei troep die erop is geinstalleerd, onnodige programma's die bij het opstarten geladen moeten worden en op de achtergrond draaien en door troep die ooit is ge-uninstalled, maar nog wel sporen/troep heeft achtergelaten op je PC.

Ik probeer daarom mijn PC ordelijk te houden door zelf te bepalen wat maar vooral waar ik software installeer (beter overzicht of het wel/niet volledig verwijderd is, al maken programma's tegenwoordig helaas vaak ook nog allerlei andere ongewenste directories aan), eens in de zoveel tijd controleer ik of er in de registry niet allerlei loze koppelingen van allang verwijderde software zijn blijven staan, ik ontvang alleen een notificatie van automatische updates, ik gebruik (in ieder geval thuis) geen onzin als Outlook en ik heb het aantal onnodige programma's dat draait op de achtergrond beperkt tot een minimum. (Dus 'programma draaien bij opstarten' zoveel mogelijk uit, kan het niet uit: programma weg tenzij onmisbaar)

En als ik dan zie hoe perfect mijn PC altijd werkt en ik vergelijk het met de trager geworden PC's van veel 'leken', dan zie ik een duidelijk verschil in performance.

Dit hele nieuwe continu verbonden met de cloud, standaard bijgeleverde apps, etc doet mij denken aan Android, waar allerlei totaal overbodige programma's continu op de achtergrond draaien ten koste van de performance. En als ik kijk naar hoe Microsoft in het verleden van een simpel doeltreffend programmaatje als 'Windows messenger' in de loop van de tijd een traag verschrikkelijk log gedrocht wist te maken als 'Microsfoft Live Messenger', heb ik niet veel vertrouwen meer in hun visie op het 'gebruikersvriendelijker' maken.

-edit: Overigens ben ik absoluut geen die-hard pc gebruiker die er alles van weet, maar ik hou mijn PC wel graag netjes-
Met andere woorden, je wil het maximale uit je PC kunnen halen omdat het OS zelf daarin faalt. Ja, dat is begrijpelijk. Maar wat je dus eigenlijk wil is gewoon een snelle PC, niet per se een PC waarin je zelf alles kan instellen en tweaken en dergelijke. Dat wil je nu alleen omdat je PC anders niet snel is.
  donderdag 1 maart 2012 @ 17:41:22 #198
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_108592396
Windows 8 :')

Ik heb nog gewoon XP hoor.
Mijn nieuwe ondertitel
  donderdag 1 maart 2012 @ 17:42:38 #199
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_108592441
quote:
14s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:35 schreef drbarisart het volgende:

[..]

Met andere woorden, je wil het maximale uit je PC kunnen halen omdat het OS zelf daarin faalt. Ja, dat is begrijpelijk. Maar wat je dus eigenlijk wil is gewoon een snelle PC, niet per se een PC waarin je zelf alles kan instellen en tweaken en dergelijke. Dat wil je nu alleen omdat je PC anders niet snel is.
En omdat ik graag weet wat er op mijn PC staat (op gebied van Spyware, Google en aanverwante toolbars, etc etc).

Ik hou gewoon van goed overzicht wat er op mijn PC gebeurt. Die van mij draait nu prima, vandaar dat ik ook veel minder zelf hoef in te stellen dan jaren geleden. Maar het ik wil wel het overzicht blijven behouden.

Een redelijke snelle PC heb ik voorlopig nog wel :)
Krekker is de bom!
pi_108592539
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:42 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En omdat ik graag weet wat er op mijn PC staat (op gebied van Spyware, Google en aanverwante toolbars, etc etc).
Wat heeft dit met Linux te maken?
  donderdag 1 maart 2012 @ 17:51:20 #201
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_108592690
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:45 schreef Adames het volgende:

[..]

Wat heeft dit met Linux te maken?
Geen idee? 8)7

Hoe kom jij opeens op Linux? Of is dit een hint dat ik Linux zou moeten installeren omdat dit aan mijn eisen zou voldoen ofzo?
Krekker is de bom!
pi_108592765
quote:
5s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:51 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Geen idee? 8)7

Hoe kom jij opeens op Linux? Of is dit een hint dat ik Linux zou moeten installeren omdat dit aan mijn eisen zou voldoen ofzo?
Oh, verkeerd gelezen.
pi_108592868
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:42 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik hou gewoon van goed overzicht wat er op mijn PC gebeurt. Die van mij draait nu prima, vandaar dat ik ook veel minder zelf hoef in te stellen dan jaren geleden. Maar het ik wil wel het overzicht blijven behouden.

Een redelijke snelle PC heb ik voorlopig nog wel :)
Maar ook het kunnen houden van overzicht vereist geen complex systeem. Als het OS ervoor zorgt dat het altijd snel draait, spyware geen kans maakt en toolbars zich niet ongewenst kunnen installeren, heb je al die instellingen en tweaks toch niet nodig?

Als Microsoft met Windows 8 zo'n systeem weet neer te zetten, dan is er toch niks mis mee?
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:01:03 #204
366965 Black-beauty-babe
Kus voor iedereen!
pi_108593024
Wel een beetje bij de tijd blijven, ik heb Windows 2000
^O^
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:04:29 #205
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_108593150
quote:
14s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:57 schreef drbarisart het volgende:

[..]

Maar ook het kunnen houden van overzicht vereist geen complex systeem. Als het OS ervoor zorgt dat het altijd snel draait, spyware geen kans maakt en toolbars zich niet ongewenst kunnen installeren, heb je al die instellingen en tweaks toch niet nodig?

Als Microsoft met Windows 8 zo'n systeem weet neer te zetten, dan is er toch niks mis mee?
Sterker nog, naar mijn idee maakt onnodige complexiteit (zie mijn eerder Windows Live Messenger voorbeeld, waarbij men van alles probeert op verkeerde manier probeert te integreren) juist voor onnodige extra performance en/of overzichtelijkheidsproblemen.

En wanneer men met Windows 8 een overzichtelijk systeem weet neer te zetten vind ik het prima. Maar onder overzichtelijk versta ik zeg maar: een 'leeg' systeem zonder verdere aanvullende troep (dus alleen de basale drivers en software), waarbij je zelf kunt aangeven wat je er wel en niet op wilt. Dus niet direct tig geintegreerde 'apps' en onnodige ballast zoals een 'avatar persoontje'.

De taskmanager zag er dan wel weer oke uit moet ik zeggen.
Krekker is de bom!
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:20:45 #206
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_108593805
quote:
14s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:57 schreef drbarisart het volgende:

[..]

Dat is Microsoft de afgelopen 20 jaar niet gelukt, wat brengt jou ertoe te denken dat het nu ineens opgelost zal gaan worden?
pi_108594037
Daarom sla ik Windows 8 over net zoals ik deed met Vista. Windows9 zal wss dan weer awsome zijn ^O^
pi_108594494
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:20 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat is Microsoft de afgelopen 20 jaar niet gelukt, wat brengt jou ertoe te denken dat het nu ineens opgelost zal gaan worden?
Dat is wel een erg negatieve kijk. Het is (naar mijn mening) Microsoft in de afgelopen 20 jaar ook niet gelukt om een mooie, simpele interface neer te zetten. En toch komen ze nu opeens met Metro op de proppen. Microsoft heeft mij in ieder geval positief verrast.
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:44:24 #209
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_108594720
quote:
14s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:39 schreef drbarisart het volgende:

[..]

Dat is wel een erg negatieve kijk. Het is (naar mijn mening) Microsoft in de afgelopen 20 jaar ook niet gelukt om een mooie, simpele interface neer te zetten. En toch komen ze nu opeens met Metro op de proppen. Microsoft heeft mij in ieder geval positief verrast.
Dat is dan persoonlijk, ik denk dat ze met al die knipperende en flitsende tegels wel eens een waarschuwing voor epilepsie mogen toevoegen, ik vind het echt véél te druk en onoverzichtelijk.
Er is IMHO niks mis met de windows 7 interface. Wat is daar onoverzichtelijk aan dan?
pi_108595146
Hier ook effe de Consumer Preview in een VM geflikkerd.
Wat een verschrikkelijk onlogisch systeem is het :')
Geen flauw idee waar alles staat... flikker op met die verborgen balken. Windows afsluiten door ergens op 'settings' te klikken, WTF? :')

Nee, als deze faalinterface ook in de uiteindelijke versie komt, haak ik af en blijf ik mooi bij Windows 7, dat gewoon doet wat die moet doen. Ik zie het al voor me dat ik straks dat geouwehoer aan mijn pa en ma moet gaan uitleggen, mijn god...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')