Wat je niet snapt is dat je in 8 met 1 klik je apps kan opstarten etc. Het startmenu is dus wel overbodig.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:25 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als je verder had gelezen en verbanden kan leggen had je begrepen dat ik bedoelde:
Never change a winning team.
Sommige dingen wérken nou eenmaal gewoon goed dus die moet je niet veranderen. Who cares als het oud is, als het goed werkt dan werkt het goed. Een wiel is al duizenden jaren rond, een mes is al duizenden jaren hetzelfde, een hamer ziet er ook al sinds de steentijd hetzelfde uit etc. Grafische interfaces zien er ook al sinds de eerste releases ongeveer hetzelfde uit en dat werkt goed dus blijf daar vanaf.
Een (start)menu is niet ouderwets en niet overbodig, het is gewoon handig en vooral onnodig om weg te halen.
Net als dat ze bij ubuntu in Unity de taskbar hebben verwijderd, dat is ook zo'n actie waar ik bij denk.. WAAROM? Ik kan die 20 pixels wel missen om mijn full HD scherm hoor. Nu staat die ruimte leeg te zijn terwijl het nuttig gebruikt had kunnen worden.
Hoe start je een app op zonder een link/verwijzing/snelkoppeling naar die app??? En als die er wel is: die koppeling moet toch ergen staan lijkt mij?quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:35 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Wat je niet snapt is dat je in 8 met 1 klik je apps kan opstarten etc. Het startmenu is dus wel overbodig.
Wat jij niet snapt is dat je dat in elke voorgaande windows versie ook kon door je iconen op het bureaublad, in de quicklaunch of in de taakbalk van windows 7 te zetten.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:35 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Wat je niet snapt is dat je in 8 met 1 klik je apps kan opstarten etc. Het startmenu is dus wel overbodig.
Die bekende tiles die je ziet, dat is een vrij grote link inclusief een plaatje en eventueel wat constant verversende informatie (weerapp)quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:38 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hoe start je een app op zonder een link/verwijzing/snelkoppeling naar die app??? En als die er wel is: die koppeling moet toch ergen staan lijkt mij?
Wat jij niet snapt is dat het toch niet eens zo heel veel verschilt. Je hebt een groot veld aan meest gebruikte apps en daarbij kan je met 2 klikken je startmenu oproepen, in mijn ogen is die programmalijst overzichtelijker dan de originele windows had. Het is een beetje het idee van de programmalijst van OS X, ook die heeft alleen een vak met programma's en niet een lijst met mapjes vol met readme's en uninstall links. Alleen is die van Windows 8 nog wat groter uitgewerkt.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Wat jij niet snapt is dat je dat in elke voorgaande windows versie ook kon door je iconen op het bureaublad, in de quicklaunch of in de taakbalk van windows 7 te zetten.
Daarnaast is een menu met submapjes om je (nieuw geinstalleerde of minder vaak gebruikte) programma's op te zoeken, het configuratiescherm te starten, te zoeken, naar je documenten map te gaan etc etc gewoon handiger dan een brei met gekleurde, bewegende en flikkerende tegels
Ja maar dat zijn dus gewoon de huidige snelkoppelingen in megaformaat met een andere (Windows Phone)-style layout. Maar wat als ik 100 verschillende programma's op mijn pc'tje heb? Moeten er dan 100 van die mega grote tiles op mijn scherm(en) worden geplaatst?quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:42 schreef Adames het volgende:
[..]
Die bekende tiles die je ziet, dat is een vrij grote link inclusief een plaatje en eventueel wat constant verversende informatie (weerapp)
Apps, jongeman, geen programma's. Programma's zijn zoooo 2009.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:47 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn dus gewoon de huidige snelkoppelingen in megaformaat met een andere (Windows Phone)-style layout. Maar wat als ik 100 verschillende programma's op mijn pc'tje heb? Moeten er dan 100 van die mega grote tiles op mijn scherm(en) worden geplaatst?
Heb jij 100 verschillende programma's die je dagelijks gebruikt?quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:47 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn dus gewoon de huidige snelkoppelingen in megaformaat met een andere (Windows Phone)-style layout. Maar wat als ik 100 verschillende programma's op mijn pc'tje heb? Moeten er dan 100 van die mega grote tiles op mijn scherm(en) worden geplaatst?
Ah ja, maar HSG-BOMBER stelde dus dat het startmenu volledig overbodig is.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:46 schreef Adames het volgende:
[..]
Je hebt een groot veld aan meest gebruikte apps en daarbij kan je met 2 klikken je startmenu oproepen,
Nou ja in zoverre dat het nu geen startmenu is, ondanks wat ik net zei. Het is direct een programmalijst met daarin ook de snelkoppelingen naar configuratiescherm, printers, etc.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ah ja, maar HSG-BOMBER stelde dus dat het startmenu volledig overbodig is.
Een programmalijst in plaats van een startmenu (zoals bv in Gnome 3)kan ik best mee leven maar niet als ik daardoor continu naar een tablet achtige interface gelanceerd wordt , de taakbalk op dat moment kwijt ben, ik niet meer zie wat ik allemaal open heb staan, ik een extra handeling moet doen om dan al mijn programma's te zien te krijgen etc. En dan nog de inconsequentie in het gebruik van metro apps en desktop apps. Het is gewoon allemaal zo omslachtig opgebouwd, helemaal niet efficient. Als ik dan moet kiezen hou ik liever gewoon de startknop.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:46 schreef Adames het volgende:
[..]
Wat jij niet snapt is dat het toch niet eens zo heel veel verschilt. Je hebt een groot veld aan meest gebruikte apps en daarbij kan je met 2 klikken je startmenu oproepen, in mijn ogen is die programmalijst overzichtelijker dan de originele windows had. Het is een beetje het idee van de programmalijst van OS X, ook die heeft alleen een vak met programma's en niet een lijst met mapjes vol met readme's en uninstall links. Alleen is die van Windows 8 nog wat groter uitgewerkt.
Het commentaar nu is hetzelfde als het commentaar op de vierkante blokjes van Windows 7. Dat was verschrikkelijk voor iedereen, waarom zou je de goede oude taakbalk veranderen naar die lelijke blokjes. Een jaar later wil iedereen niks anders meer.
Ik (en veel anderen) was anders direct om toen ik dat systeem voor het eerst zag. Eindelijk geen splitsing meer tussen het opstarten van het programma en het selecteren.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:46 schreef Adames het volgende:
Het commentaar nu is hetzelfde als het commentaar op de vierkante blokjes van Windows 7. Dat was verschrikkelijk voor iedereen, waarom zou je de goede oude taakbalk veranderen naar die lelijke blokjes.
Ik heb hem weer terug gebouwd naar de oude lookquote:Op donderdag 1 maart 2012 19:53 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik (en veel anderen) was anders direct om toen ik dat systeem voor het eerst zag. Eindelijk geen splitsing meer tussen het opstarten van het programma en het selecteren.
Onzin, die vierkante blokjes vond ik meteen ideaalquote:Op donderdag 1 maart 2012 19:46 schreef Adames het volgende:
[..]
Het commentaar nu is hetzelfde als het commentaar op de vierkante blokjes van Windows 7. Dat was verschrikkelijk voor iedereen, waarom zou je de goede oude taakbalk veranderen naar die lelijke blokjes. Een jaar later wil iedereen niks anders meer.
programmalijstquote:Op donderdag 1 maart 2012 20:00 schreef Armageddon het volgende:
Ik kan het control panel niet vinden? Iemand? Search ziet ik ook niet.
quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:07 schreef MAHL het volgende:
Oh mijn God, Adames werkt voor MicrosoftNu snap ik waarom hij dit gedrocht verdedigt.
Windows verkenner opstarten, volgens mij zat ie daaronder ergens (heb w8 hier niet thuis draaien, alleen op de zaak)quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:20 schreef Armageddon het volgende:
Waar zit verdomme dat control panel????
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |