Cool, hoewel kotor dat natuurlijk ook wel een beetje had, ondanks dat het duidelijk was geinspireerd op een al bestaand universumquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het verhaal en de uitdieping van de karakters en personages. In geen ander spel zie je een compleet nieuw universum ontstaan met verschillende buitenaardse rassen met leden van dat ras die allemaal hun eigen personage en karakter hebben.
ME2 wist ook elke omgeving uniek te maken, anders dan in 1 dat een groot kloonfestijn was, was elke missie in ME2 volledig uniek. Natuurlijk, het was allemaal gruweljik lineair en had weinig met openwereld-RPG te maken, maar het was zo goed uitgewerktquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het verhaal en de uitdieping van de karakters en personages. In geen ander spel zie je een compleet nieuw universum ontstaan met verschillende buitenaardse rassen met leden van dat ras die allemaal hun eigen personage en karakter hebben.
Deze gamequote:Op donderdag 1 maart 2012 14:27 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Deus Ex Human Revolution.
Een aanrader volgens ems.
Ik ben het er niet mee eens eigenlijk. Voor mij is BG2 de beste game ooit, en als er maar 1 spel een RPG te noemen is, dan is het dat wel (of ms. Planescape torment, maar die heb ik nooit echt gespeeld). En wat me daar honderden uren heeft doen verspillen is toch echt het verhaal, niet het custimizen van vanalles en nog wat.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:38 schreef Morthill het volgende:
[..]
RPG wordt meestal gezien als veel kunnen instellen aan je personage enzo, het D&D-effect zullen we maar zeggen, en dat je vooral bezig bent met verkennen, praten en het verhaal en weinig met combat.
ME2 was toch anders. Vond het zelf een fantastische game, maar veel mensen die iets anders verwachten vonden het afschuwelijk.
Elke FPS heeft datquote:Op donderdag 1 maart 2012 19:26 schreef trancethrust het volgende:
Vind ME ook zeker geen shooter in de 1e plaats; je schiet geen gasten overhoop om zo overhoop te schieten, maar om van een exploderend schip af te komen, om iemand te redden, of for some well-earned payback.
Niet helemaal mee eens. Dan vind ik het customizen van shizzle toch meer RPG.quote:Story-driven met invloed van jou als speler, dat maakt een RPG.
Ik speelde Unreal Tournament niet echt omdat ik graag 1e wilde worden van een toernooi ingesteld om de massa tevreden te houden in een dystopische toekomst, en half-life niet omdat ik graag wilde uitvinden wat er nu eigenlijk mis was gegaan in dat lab ;Pquote:
schaam je!quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:56 schreef Maanvis het volgende:
Ik heb Kotor nog nooit gespeeld. MOet ik toch maar eens doen dan
Is het absoluut waard. Als je door de outdated graphics heen kijkt (niet dat het een 'lelijk' spel is, daar niet van) staat je een van de betere rpg's ooit te wachten. Dat het toevallig in het star wars universum afspeelde was icing op de cake voor mijquote:Op donderdag 1 maart 2012 19:56 schreef Maanvis het volgende:
Ik heb Kotor nog nooit gespeeld. MOet ik toch maar eens doen dan
Ehm, met UT sneed je wel hout, maar half-life vind ik nou juist weer een voorbeeld dat jou een beetje tegenspreekt. De actie, in combinatie met het uitstekende verhaal en de presentatie daarvan maakt half-life een stuk groter en geliefder dan het gros van de FPS games die, toegegeven, inderdaad vaak een afgezaagd verhaal hebben.quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:33 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ik speelde Unreal Tournament niet echt omdat ik graag 1e wilde worden van een toernooi ingesteld om de massa tevreden te houden in een dystopische toekomst, en half-life niet omdat ik graag wilde uitvinden wat er nu eigenlijk mis was gegaan in dat lab ;P
Ik snap je punt, maar in het algemeen zijn FPS storylines een beetje zwak en voorspelbaar, en heeft het verhaal vrijwel nooit interactie met de speler behalve dan dat het lineaire verhaal verder wordt verteld.
Het gaat juist om je beslissing om de fabrieksmedewerkers te redden of ze te negeren en Vido af te makenquote:Op donderdag 1 maart 2012 22:59 schreef Tijn het volgende:
Wat een treurnis is die Zaeed-missie toch. Een mech als einbaas
Ik speel Renegade, dus die keus was snel gemaaktquote:Op donderdag 1 maart 2012 23:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Het gaat juist om je beslissing om de fabrieksmedewerkers te redden of ze te negeren en Vido af te maken
quote:Op donderdag 1 maart 2012 23:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik speel Renegade, dus die keus was snel gemaakt
quote:Op donderdag 1 maart 2012 23:05 schreef ardi het volgende:
Die medewerkers redden om dan de beste scene met Zaeed te missen. Dacht het ook niet.
Op m'n Paragon welquote:Op donderdag 1 maart 2012 23:18 schreef Tijn het volgende:
Serieus, wie gaat er nou die gasten redden?
quote:Op donderdag 1 maart 2012 23:30 schreef ardi het volgende:
Die quests kunnen nog wel eens effect hebben in ME3, dus zorg er voor dat je alle planeten snel even scant voor anomalies.
quote:dus zorg er voor dat je alle planeten snel even scant voor anomalies.
quote:alle planeten snel even scant
quote:alle planeten
Die teksten lees ik ook nietquote:Op donderdag 1 maart 2012 23:38 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vond dat scannen niet zo erg, ik wilde toch alle planeten bekijken. Al was het alleen maar voor de flavour text.
quote:Op donderdag 1 maart 2012 23:38 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vond dat scannen niet zo erg, ik wilde toch alle planeten bekijken. Al was het alleen maar voor de flavour text.
Wie niet?quote:Op donderdag 1 maart 2012 23:39 schreef Tijn het volgende:
No way dat ik alle planeten ga zitten scannen. Ik speel dit voor mn lol, he
Dat vond ik ook een tijdje leuk, totdat ik besefte waar ik mee bezig wasquote:Op donderdag 1 maart 2012 23:38 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vond dat scannen niet zo erg, ik wilde toch alle planeten bekijken. Al was het alleen maar voor de flavour text.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |