quote:
Kleinigheidjesquote:Op woensdag 29 februari 2012 09:17 schreef Yesse het volgende:
[..]Vandaag blij dat ik een uitzendbaan heb
![]()
(ik krijg het gewoon betaald; ze betalen mij per dag)
Hey Miloe!quote:
Ja dat snap ik ook niet helemaal want februari is al korter dan een 'normale' maand. Dus je zou zeggen dat je dit jaar alleen iets minder over houdt...quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:21 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
KleinigheidjesEr was op de radio dat er wel degelijk mensen in moeilijkheden kwamen omdat ze voor een dag extra kosten hadden maar geen inkomsten. Ik kan me dat eerlijk gezegd nie voorstellen... Wat maakt die ene dag nou uit..
Of je moet voor het hele jaar per dag precies je budget al bedacht hebben. Maar in dat geval kun je er in het begin van t jaar rekening mee houden. Sommige mensen....quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:22 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook niet helemaal want februari is al korter dan een 'normale' maand. Dus je zou zeggen dat je dit jaar alleen iets minder over houdt...
Ik moet ook droog brood met een glaasje regenwater nemen vandaagquote:Op woensdag 29 februari 2012 09:24 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
Of je moet voor het hele jaar per dag precies je budget al bedacht hebben. Maar in dat geval kun je er in het begin van t jaar rekening mee houden. Sommige mensen....
Jij bent dat gewend toch?quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:55 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ik moet ook droog brood met een glaasje regenwater nemen vandaag
Nee jonge, normaal heb ik nog geld voor grenadinequote:
Kunt het beter andersom vragen.. Waarom zijn de andere 11 maanden nie gewoon korterquote:Op woensdag 29 februari 2012 10:29 schreef Milou__ het volgende:
Waarom is februari korter dan een andere maand?
Ja maar dat geeft nog geen antwoord op mn vraagquote:Op woensdag 29 februari 2012 10:31 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
Kunt het beter andersom vragen.. Waarom zijn de andere 11 maanden nie gewoon korter
Om daarom!quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:34 schreef Milou__ het volgende:
[..]
Ja maar dat geeft nog geen antwoord op mn vraag
De aarde heeft 365 dagen, 5 uur en 48 min nodig om rond de zon te draaien. Na 4 jaar dus een dag te weinig. Vandaar.quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:29 schreef Milou__ het volgende:
Waarom is februari korter dan een andere maand?
Ja oke, maar waarom maken ze van een '31' maand geen '30' maand?quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:36 schreef jna het volgende:
[..]
De aarde heeft 365 dagen, 5 uur en 48 min nodig om rond de zon te draaien. Na 4 jaar dus een dag te weinig. Vandaar.
Dat heb ik me dus ook altijd afgevraagd maar dat zou goed met de seizoenen en/of zomertijd te maken kunnen hebben.. Volgens wikipedia: Januari en februari zijn de laatste twee maanden die aan de kalender werden toegevoegd, aangezien de Romeinen de winter als een maandloze periode zagen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:37 schreef Milou__ het volgende:
[..]
Ja oke, maar waarom maken ze van een '31' maand geen '30' maand?
Ah kijk, dit klinkt logisch. Ook waarom februari zo kort is. Thanks Yesse!quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:40 schreef Yesse het volgende:
[..]
Dat heb ik me dus ook altijd afgevraagd maar dat zou goed met de seizoenen en/of zomertijd te maken kunnen hebben.. Volgens wikipedia: Januari en februari zijn de laatste twee maanden die aan de kalender werden toegevoegd, aangezien de Romeinen de winter als een maandloze periode zagen.
Dus wellicht daarom?
Na wat googelen blijkt dit ook zo te zijn. Januari en februari werden niet meegeteld ivm winter. Bij het toevoegen van januari en februari is februari als 'einde jaar' genomen omdat het einde winter betekende. Waarschijnlijk is dat ook Ceasar zich hier aan heeft gehouden.quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:43 schreef Milou__ het volgende:
[..]
Ah kijk, dit klinkt logisch. Ook waarom februari zo kort is. Thanks Yesse!
Dus vanavond is de jaarwisseling hihiquote:Op woensdag 29 februari 2012 10:45 schreef Yesse het volgende:
[..]
Na wat googelen blijkt dit ook zo te zijn. Januari en februari werden niet meegeteld ivm winter. Bij het toevoegen van januari en februari is februari als 'einde jaar' genomen omdat het einde winter betekende. Waarschijnlijk is dat ook Ceasar zich hier aan heeft gehouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |