Ja maar.... Ik wil KLAGEN!!! Dat het me niet lukt om er eentje te kopen!!quote:Op woensdag 29 februari 2012 07:44 schreef Pharkus het volgende:
-> DIG volgens mij komt dit topic daar meer tot zijn recht.
Ik denk dat het bestelproces, op zich, best redelijk zou kunnen zijn. Er staan alleen vermoedelijk een paar verbaasde server-administrators te kijken naar het rokende gat in de grond waar eerst de webservers stonden...quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:01 schreef Tikkietegek het volgende:
Erg jammer dat het bestelproces zo slecht loopt, ik had er graag eentje gekocht!
Zie link in eerste regel van OPquote:
Het mooie is dat ze dat bij Raspberry Pi dat niet wisten.quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:25 schreef Beelzebufo het volgende:
Let op! het K.v.K. nummer is verplicht omdat RS Components niet aan particulieren levert.
Ook op Twitter vergelijkbare klachten over RS duitsland en RS belgië
Dan koop ik over een paar jaar wel een nieuwe computer voor 50 euro.quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:18 schreef Bart het volgende:
Raspberry Pi: Een computer voor 25 dollar.
quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:09 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Ik geloof dat ik wel op de 2e batch wacht.
Leuk, gezien het feit dat het ding ¤21,95 ex kostquote:Farnell levert in principe alleen aan bedrijven maar maakt wel een uitzondering voor particulieren wanneer aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:
• Totaalbedrag van bestelling is minimaal ¤ 50 exclusief BTW.
Handelen buiten V&A is volgens mij niet toegestaan, en de kans dat je 'ze' hebt (als in: meer dan één) acht ik uiterst gering, zo niet verwaarloosbaar.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:22 schreef Hi_flyer het volgende:
Wie wil kan ze voor 50 euro bij mij kopen
Klik even op de link in de eerste regel van de OPquote:Op woensdag 29 februari 2012 09:34 schreef 2NutZ het volgende:
Dit hele topic incluis reacties is 1 grote mysterie voor mij :S :S
Telefoon? wat?
Lul ik klikte eerst nog op de link hierboven en toen die vanuit de OPquote:Op woensdag 29 februari 2012 09:40 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Klik even op de link in de eerste regel van de OP
idd. Klein, maar volgens de specs snel linuxmachientje.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:44 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Lul ik klikte eerst nog op de link hierboven en toen die vanuit de OP
Maar klinkt wel vet, klein goedkoop pc'tje?
Ik moet ook 1 hebben. thanks voor de link!quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:47 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
idd. Klein, maar volgens de specs snel linuxmachientje.
Vreemd genoeg mag ik dat in KLB niet zeggen volgens de policy, maar nu je er om vraagt:quote:
Ik heb de site even weten te bereiken: je kan nóg wel een paar weken wachten. Ze zijn op. (dwz: in bestelling)quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:58 schreef SpecialK het volgende:
Farnell had zojuist even een uptime maar ligt nu weer plat. Zit hier al weken op te wachten verdomme.
Dit jaquote:Op woensdag 29 februari 2012 08:01 schreef Tikkietegek het volgende:
Erg jammer dat het bestelproces zo slecht loopt, ik had er graag eentje gekocht!
Wat een drama.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:55 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Vreemd genoeg mag ik dat in KLB niet zeggen volgens de policy, maar nu je er om vraagt:
- RaspberryPi.org besteedt de verkoop uit aan twee commerciele bedrijven
- Beide bedrijven zijn gewaarschuwd voor extreem dataverkeer, maar zijn tóch urenlang volkomen onbereikbaar
- Beide bedrijven blijken niet aan particulieren te leveren (wat raspi blijkbaar niet wist)
- Beide bedrijven zijn inmiddels uitverkocht
- Ik heb niet kunnen bestellen
Samenvatting voor de mensen met weinig leesgeduld (a.k.a. TL/DR)
- Kut
RasPi komt uit GB, ze hebben GB resellers uitgezocht die internationaal leveren. Keuze begrijpelijk dus, maar ze hebben blijkbaar niet lang genoeg nagedacht...quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:36 schreef LintuxCx het volgende:
Ergens anders hoorde ik ook dat je er maar één kunt bestellen en dat één van de NL toko's geen bestellingen onder 50 euro accepteert? Zo te zien hebben de Raspberry Pi lui erg hun best gedaan bij het uitkiezen van resellers in Nederland..
Ze hadden zelf de website perfect op orde. Waarschijnlijk hebben ze de borden gewoon nog niet en hebben ze het uitbesteedt aan twee van die commerciële bedrijven.quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:36 schreef LintuxCx het volgende:
Ergens anders hoorde ik ook dat je er maar één kunt bestellen en dat één van de NL toko's geen bestellingen onder 50 euro accepteert? Zo te zien hebben de Raspberry Pi lui erg hun best gedaan bij het uitkiezen van resellers in Nederland..
Dit inderdaad, het is toch geen gelimiteerde oplage, ik kan al 27 jaar zonder, dan moeten die paar weken ook nog wel lukken.quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:41 schreef darpios het volgende:
Zelfde met iPhone release: heel veel vraag. Ze kunnen niet iedereen leveren. Volgende keer beter bij de volgende batch. Of misschien die daarop volgende.
Ja, daar kwam ik ook achter toen ik naar de site ging kijken. Ook suf.quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:39 schreef Beelzebufo het volgende:
RasPi komt uit GB, ze hebben GB resellers uitgezocht die internationaal leveren. Keuze begrijpelijk dus, maar ze hebben blijkbaar niet lang genoeg nagedacht...
Ik zou een vliegende robotcopter gaan bouwen, gewoon omdat het kan.quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:48 schreef Rivalo het volgende:
Daarom: Raspberry Pi: Een computer voor 25 dollar.
Ben benieuwd als hij uitkomt of we ook allemaal projecten gaan zien in dit topic
Dan ben je vermoedelijk beter af met een Arduinoquote:Op woensdag 29 februari 2012 10:49 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ik zou een vliegende robotcopter gaan bouwen, gewoon omdat het kan.
Even gelezen, lijkt me te beperkt, wil er wel iets als een http://opencv.willowgarage.com/wiki/ aan toevoegen, anders vliegt ie overal tegen aan uit zichzelf.quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:56 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Dan ben je vermoedelijk beter af met een Arduino
Dat wordt wachten of zoeken naar een alternatief.quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:03 schreef HostiMeister het volgende:
Bleurgh, ik heb sowieso een vriend van me er eentje beloofd voor zijn verjaardag en ik wil er zelf ook eentje, maar met deze vaart gok ik dat het pas ergens in de zomer wordt.
Voor die prijs een alternatief? Pff, lijkt me moeilijk. Wachten wordt het of misschien kan ik een maatje van me in de UK zo ver krijgen dat hij wat regelt, kleine kans though.quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:05 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat wordt wachten of zoeken naar een alternatief.
Appels en peren, m'n jong.quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:36 schreef Radioheader het volgende:
Is dit een goede computer dan? Hoe kunnen ze dat voor 25 euro maken. Voel me genaaid, net m'n laptop voor veel meer laten maken....
Of niet natuurlijk. Waar baseer je dat op dan?quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:38 schreef JoPiDo het volgende:
dit is echt duidelijk een modegrill
ik weet zeker dat 3/4 van de mensen hier dat ding koopt om het kopen en net zo goed een goedkopere tinclient konden bestellen of hun eigen computer kunnen gebruiken voor wat ze uiteindelijk met dat ding gaan doen...
Hetzelfde paniekerige gevoel hierquote:Op woensdag 29 februari 2012 09:34 schreef 2NutZ het volgende:
Telefoon? wat?
Ehh nee. In iedergeval hij wordt niet als server of mediaspeler hier gebruikt.quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:38 schreef JoPiDo het volgende:
ik weet zeker dat 3/4 van de mensen hier dat ding koopt om het kopen en net zo goed een goedkopere tinclient konden bestellen of hun eigen computer kunnen gebruiken voor wat ze uiteindelijk met dat ding gaan doen...
Ik ben inmiddels bijquote:Op woensdag 29 februari 2012 11:39 schreef Splutje het volgende:
[..]
Hetzelfde paniekerige gevoel hier
quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:34 schreef 2NutZ het volgende:
Telefoon? wat?
Waar bestel jij je thinclients onder de 25 euro?quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:38 schreef JoPiDo het volgende:
Je zou ook de Arduino aan de Raspberry kunnen koppelen. Arduino voor het aansturen van motoren en andere externe hardware. Raspberry om de arduino aan te sturen door middel van een programma o.i.d.quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:02 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Even gelezen, lijkt me te beperkt, wil er wel iets als een http://opencv.willowgarage.com/wiki/ aan toevoegen, anders vliegt ie overal tegen aan uit zichzelf.
De Arduino kan zichzelf gewoon aansturen man. Je kan gewoon een programma ervoor schrijven.quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:23 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Je zou ook de Arduino aan de Raspberry kunnen koppelen. Arduino voor het aansturen van motoren en andere externe hardware. Raspberry om de arduino aan te sturen door middel van een programma o.i.d.
nou, vertel?quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:39 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ehh nee. In iedergeval hij wordt niet als server of mediaspeler hier gebruikt.
Met video-out over zowel RCA als hdmi en de mogelijkheid 1080p content af te spelen? Interessant, zoals al gevraagd: waar kunnen we die thinclients kopen en hoeveel moeten ze kosten?quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:38 schreef JoPiDo het volgende:
Ik ga hem in een oud casio keyboard bouwen en dingen als Milkytracker en VST apps er op draaien.quote:
We weten het nu wel, je wil niet dat we denken dat je een nerd bentquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:46 schreef CaptainCookie het volgende:
Het is dat ik dit vorig jaar moest doen, maar waarom zou je dit soort dingen voor de lol gaan doen man.
Dat dat even duidelijk mag zijn.quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:49 schreef Proletariaat het volgende:
[..]
We weten het nu wel, je wil niet dat we denken dat je een nerd bent
Waarom kies je er überhaupt voor om dit te mogen doenquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:46 schreef CaptainCookie het volgende:
Het is dat ik dit vorig jaar moest doen, maar waarom zou je dit soort dingen voor de lol gaan doen man.
Iedereen zijn hobbyquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:46 schreef CaptainCookie het volgende:
Dit, bijvoorbeeld: daarnaast natuurlijk ook gewoon als goedkope, zuinige personal computer of server te gebruiken.quote:
Ik denk dat je beter af bent in het [DIG] topic!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:07 schreef Redostrike het volgende:
Gisteren mijne ook besteld en vandaag al reactie dat hij onderweg is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |