abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:21:21 #1
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108496190
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Sorbootje:
Draagmoeder to be voor schoonzus. Embryootjes in de vriezer. Eén poging mislukt, bezig met tweede poging. Met heeeel goed nieuws in #110!!

Cathmar
Door PCOS helemaal geen cyclus. In 2006 na lang voortraject bij 2e IUI poging zwanger geworden en in 2007 moeder geworden van een meisje. Nu bezig met IUI. De vierde roooondeee.

Klumsy
Al voor dat er überhaupt een kinderwens was PCOS geconstateerd,
daardoor gelijk een doorverwijzing gekregen naar de Gynaecoloog toen we in augustus 2010 voor kindje wilden gaan. Zowel clomid 50, 100 en 150 gaven geen ei. Uiteindelijk half april 2011
begonnen met Puregon injecties. Na 30 dagen spuiten 2 eitjes. Op 26 mei 2011 getest, Zwanger van een tweeling!! In week 19 bevallen van een zoon, Roan en een week later van een dochter Senna . Inmiddels veel onderzoeken gehad, maar geen duidelijke oorzaak kunnen vinden waardoor de zwangerschap zo vroeg geëindigd is. Zodra de bloeduitslagen voor het onderzoek van eventuele stollingsfactor binnen is opnieuw beginnen met Puregon.

Dananana
Oktober 2010 de eerste poging maar na een jaar toch maar naar de dokter gegaan. Deze heeft doorverwezen naar het ziekenhuis waar na onderzoek de conclusie is getrokken dat ICSI onze beste optie is. Uit bloedonderzoek en temperatuur overzichtjes is bij mij nog niets ontdekt wat afwijkt, ICSI is geadviseerd op de kwaliteit van de opleveringen van manlief. Eind april is een groeps informatiesessie waarna we (als het goed is) van start gaan.

LadyBlack
In juli 2010 mirena verwijderd, na eerste menstruatie begonnen met proberen zwanger te worden. Na 1 jaar onsuccesvol proberen bij de dokter aangeklopt, en na positieve eerste testresultaten doorverwezen naar het ziekenhuis. Nu in het orienterend fertiliteitsonderzoek.

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen en in mei 2012 mogen we starten met IVF

Incantrix
Volgens de officiële teller van de gyneacoloog nu zes keer zwanger geweest, zevende zwangerschap is een twijfelgeval. Eén zwangerschap resulteerde in de geboorte van zoon Stef, 4 zwangerschappen eindigden in een vroege miskraam (langste zwangerschap ca. 9 weken, doch al wel met kloppend hartje op de echo). De laatste zwangerschap haalde de 13 weken, maar na voorzichtige blijdschap werd er bij de nekplooimeting een nekplooi gemeten van 11 mm (3,5 mm is te veel, 6 mm is extreem, 8 mm is bijna ongehoord). Vlokkentest wees uit dat de baby trisomie 18 (Edwards syndroom) had, een syndroom dat niet verenigbaar is met het leven. Besloten het lijden van onze zoon voor zijn zekere overlijden zoveel mogelijk te beperkenen dus de zwangerschap af te breken. Met nagenoeg 15 weken zwangerschap, op 13 december 2011, is onze zoon Gabriël geboren en overleden.
Medisch onderzoek naar de oorzaak van de miskramen heeft niets opgeleverd; in principe is er groen licht voor een nieuwe zwangerschap. Ascal (bloedverdunner) is in huis voor wanneer er opnieuw een positieve test is ter bevordering van de innesteling.

[ Bericht 7% gewijzigd door droomvrouwtje op 28-02-2012 11:29:41 ]
Be happy with the little things in life
pi_108496225
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:21 schreef droomvrouwtje het volgende:
hij gaf aan dat als het goed is via het ziekenhuis speciaal maatschappelijkwerkster moeten zijn die je kunnen begeleiden bij dit soort trajecten.
Klopt, die wordt hier ook genoemd in alle papieren. Als ik jou was zou ik ze gewoon even bellen met die vraag :Y
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:23:48 #3
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108496243
vorige post voordat ik hem sloot:

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 10:47 schreef Cathmar het volgende:
LB, je gaat nu toch geen oproep meer krijgen voor donderdag? Ik ben benieuwd wat ze zeggen als je belt. Even wat duidelijkheid geeft weer rust.

Ik heb een thuiswerk dagje. Kids op school/bij opvang en ik ben alleen thuis. Dat is langgggg geleden en ik vind het even heerlijk! Even rust en energie opdoen om t ei te laten groeien en vrijdag super positief klaar te zijn voor mijn laatste iui :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:16 schreef _Ophelia_ het volgende:
Dat wordt vast een superei ^O^ ;)

[ afbeelding ]

[..]

Ze willen het prikken van de hormonen preciezer timen dan de vorige keer toch? Dan lijkt het me inderdaad dat ze ook weer echo's gaan maken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:21 schreef droomvrouwtje het volgende:
@Cathmar is ook wel ff lekker energie op doen voor wat komen gaat, geniet er lekker van :*

@LB ik denk net zoals poezebeest idd niet dat je nu voor donderdag een oproep krijgt, lijkt me ook niet echt handig plannen als je met je werk zit enzo.. Maar bellen kan idd geen kwaad

Hier gister bij de huisarts geweest, die vond het goed dat ik aangaf dat het niet zo goed met me gaat, hij gaf aan dat als het goed is via het ziekenhuis speciaal maatschappelijkwerkster moeten zijn die je kunnen begeleiden bij dit soort trajecten. begin april moet ik terug op controle, dus dan maar meteen aankaarten, dat hou ik gelukkig nog wel vol.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:24:48 #4
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108496266
dan ga ik deze week toch nog ff bellen
pi_108496294
DV lijkt me goed om niet te wachten tot april. Wellicht duurt het ook even voordat je een afspraak kunt plannen met ze. Bel ze zo maar even :*
Met een meidenkwartet
pi_108496362
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:24 schreef droomvrouwtje het volgende:
dan ga ik deze week toch nog ff bellen
^O^
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:33:47 #7
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108496521
ik heb ff mijn verhaaltje aangepast, zijn er nog meer aanpassingen nodig voor de OP??

Idd niet gedacht aan eventueel wachttijden/lijsten, dan lijkt het me idd niet handig om te wachten tot april. De huisarts vond het wel goed dat ik aangaf dat het niet helemaal toppie met me gaat, ik kan ook gewoon bellen als er wat is, is ook wel fijn. Het luchte al eens op om eerlijk toe te geven dat het best zwaar is allemaal. En ja je doet het wel gewoon, ik bedoel daarmee dat zonder dat je het in de gaten hebt dus gewoon al maanden verder bent, geopereerd en voor ik het weet met ivf bezig ben, ik heb het gevoel alsof je door dit traject een beetje geleefd word en geen tijd hebt om even op adem te komen en te beseffen wat er gebeurd, en nu ik die rust een beetje heb, besef ik ineen wat er allemaal al gebeurd is en nog gaat gebeuren
pi_108496704
DV ik vind het al knap dat je het hier zo duidelijk neer kunt zetten. Dat is al heel wat.
Het is allemaal nogal wat. En wat je zegt, er komt ook nog heel wat op je af. Heel goed om nu al een stap in de goede richting te doen. Want straks als je zwanger bent en met een mini, dan heb je daar helemaal geen energie meer voor en moet er alleen nog maar genoten worden O+
Met een meidenkwartet
pi_108499574
DV; wat je schrijft is ontzettende herkenbaar! Het gevoel dat je geleefd word. Daarnaast heb ik het ervaren als een periode waarin heel veel gebeurd, daarnaast leef je van afspraak naar afspraak, je verlegt je eigen grenzen door jezelf te spuiten, overal met je benen wijd te gaan liggen, hormonen die door je lichaam vliegen en dan nog de spanning en wens voor een kindje. Je krijgt bijna niet de tijd om na te denken en stil te staan bij datgene wat er eigenlijk gebeurd. Ik zette vaak mijn gedachten op 0 en gaan met die banaan.
Aangezien ik gelijk zwanger was en dat ook allemaal niet van een leien dakje ging en ik de laatste weken vd zwangerschap weer werd geleefd en me bij de situatie neer moest leggen heb ik pas na de bevalling stil kunnen staan wat er allemaal was gebeurd. De blauwe wolk was ook ver te zoeken de eerste weken.

Wat ik ermee wil zeggen, het is zwaar, een kinderwens die vervuld moet worden mbv medische handelingen, loodzwaar zelfs! En er worden verdorie niet eens garanties gegeven, wat het nog zwaarder maakt.

DV; volgens mij weer je precies waar de schoen wringt en is het goed dat je hulp zoekt. Is er in het z'huis geen mw'er of psycholoog bij de fertiliteitspoli betrokken? Bij ons wel en daar kan indien nodig gewoon een afspraak gemaakt worden.
Ik ben een half jaar na het slechte nieuws ook thuis komen te zitten, ik was echt helemaal op, als ik boodschappen ging doen dwaalde ik door de winkel, zonder te weten wat ik nu nodig had. Ik heb toen twee keer een afspraak gehad bij een psycholoog, best fijn je verhaal te doen maar ze wist verder erg weinig over het traject en achteraf had ik beter contact op kunnen nemen met het z'huis, denk dat ze me dan beter hadden kunnen helpen.
Mocht je willen pm'en mag dat altijd!

LB; heb je nog wat van het z'huis gehoord?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:34:55 #10
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108500437
@poezebeest in heel veel vind ik het zo herkenbaar, het verleggen van je grenzen, van afspraak naar afspraak leven. En idd zo'n zwaar traject en dan nog niet eens de garantie dat het gaat lukken maken het niet makkelijker.
En idd ik weet heel goed wat er speelt en mij dwars zit, ik merk vooral dat ik het moeilijk vind om toe te geven dat mijn lijf nou niet niet functioneerd zoals ik dat graag zou hebben, het voelt als een falen en als ik dan ook nog eens zie dat mijn man mij graag wilt helpen maar hij dat niet kan dan voel ik me ontzettend schuldig. Ik merk namelijk ook aan hem dat de laatste 2 jaar toch wel heftig zijn geweest, tot 2x toe ziet hij zijn vrouw op de EHBO lijk wit, creperen van de pijn niet wetende wat er aan de hand is, afscheid moeten nemen in de hoop dat alles maar goed komt.Gelukkig lijdt onze relatie er nog niet onder, maar toch voel ik me schuldig dat hij in deze situatie zit. En daar wil ik vanaf, dat schuld gevoel, rationeel gezien is het ook stom dat ik me zo voel, we zijn getrouwd in voor en tegenspoed, maar gevoelsmatig wil ik hem dit niet aandoen. Ik heb daar dus gewoon hulp bij nodig

*sorry voor het egoposten :@
pi_108500531
Droomvrouwtje :*

Vandaag een echo gehad, maar nog niks te zien...
Ik moet dezelfde dosis blijven spuiten en dan maandag opnieuw een echo.
( lijkt mij dat als na een week spuiten er niks te zien was dat die 2e week dan niet ineens wel wonderen gaat doen, maar goed we zullen zien )
Als maandag nog steeds niks te zien is dan gaan we ophogen naar 75 eenheden :)

Zo weinig last als ik de vorige keer had van de hormonen zoveel last heb ik nu, gelukkig voel ik me vandaag wat beter, maar de afgelopen week was ik echt niet gezellig en enorm down...
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:46:24 #12
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108500882
Klumsy :* stomme hormonen ook. Ik hoop dat er volgende week wel wat te zien is op de echo
pi_108511011
Klums: het kan! En vreselijk he, die hormonen!

Had ik hier eigenlijk al gezegd dat er landelijke leveringsproblemen zijn met Pregnyl? Vertelde ze in het zh en mijn apotheek heeft er een week over gedaan om te proberen om het te krijgen en uiteindelijk heb ik het bij een andere apotheek moeten halen. En dan heeft mijn apotheek heel wat rondgebeld. In het zh hebben ze een recept voor een vervanged middel gegeven (mocht ik er niet aan kunnen komen) maar daar zit een eigen bijdrage op. Anyway... zorg er voor dat je je Pregnyl op tijd in huis hebt.
Met een meidenkwartet
pi_108512059
Ow dat wist ik niet, pregnyl heb ik gelukkig al in huis :)
pi_108512575
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:34 schreef droomvrouwtje het volgende:
@poezebeest in heel veel vind ik het zo herkenbaar, het verleggen van je grenzen, van afspraak naar afspraak leven. En idd zo'n zwaar traject en dan nog niet eens de garantie dat het gaat lukken maken het niet makkelijker.
En idd ik weet heel goed wat er speelt en mij dwars zit, ik merk vooral dat ik het moeilijk vind om toe te geven dat mijn lijf nou niet niet functioneerd zoals ik dat graag zou hebben, het voelt als een falen en als ik dan ook nog eens zie dat mijn man mij graag wilt helpen maar hij dat niet kan dan voel ik me ontzettend schuldig. Ik merk namelijk ook aan hem dat de laatste 2 jaar toch wel heftig zijn geweest, tot 2x toe ziet hij zijn vrouw op de EHBO lijk wit, creperen van de pijn niet wetende wat er aan de hand is, afscheid moeten nemen in de hoop dat alles maar goed komt.Gelukkig lijdt onze relatie er nog niet onder, maar toch voel ik me schuldig dat hij in deze situatie zit. En daar wil ik vanaf, dat schuld gevoel, rationeel gezien is het ook stom dat ik me zo voel, we zijn getrouwd in voor en tegenspoed, maar gevoelsmatig wil ik hem dit niet aandoen. Ik heb daar dus gewoon hulp bij nodig

*sorry voor het egoposten :@
Heel herkenbaar! En dat is niet egoposten :*

Hoe vaak ik wel niet geroepen heb dat ie maar op zoek moest naar een vrouw die wel zwanger kon worden...

Heel goed dat je beseft dat jij daar hulp bij nodig hebt, om die knop te gaan omzetten! :* want als hij het niet had getrokken of het niet zo had gewild, was ie allang weggeweest ;)

Klums :* kut dat je er nu zoveel last van hebt... hopelijk wordt je verrast bij de volgende meting!
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:35:08 #16
171422 LadyBlack
paint it black
pi_108519234
DV :* nogmaals: heel goed dat je naar de huisarts bent geweest. En ik zou inderdaad gewoon zelf actie blijven ondernemen. Hier is ook een maatschappelijk werker bij het team van voorplantingsgeneeskunde :Y Werd tijdens de voorlichtingsavond ook nadrukkelijk aandacht aan besteed dat het een enorme wissel kan trekken op je emotionele gesteldheid, en ook op je relatie als je niet uitkijkt. Daar hebben we hier natuurlijk ook een voorbeeld van gezien afgelopen jaar ;(

Klumsy, wat irritant dat je nu zoveel last hebt van de hormonen joh :X Wel voor een goed doel hopelijk, wie weet wat er volgende week plaatsvindt :)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:38:21 #17
171422 LadyBlack
paint it black
pi_108519424
Ik had een mooie bak vanmiddag :') had een voicemail van de secretaresse van de poli, of ik morgenochtend even terug wilde bellen, want het was haar niet duidelijk of ik op mijn HSG-formuliertje in had gevuld of ik op 22 of 27 februari ongesteld was geworden...

Wat denk je zelf doos?!? 8)7 Als ik dat formuliertje vorige week heb opgestuurd zal het wel de 22e zijn geweest he? :')

Ik hoop niet dat iemand dit eerder op een stapel voor volgende week heeft gegooid en dat het nu te laat is voor de HSG :{w Morgenochtend wou ik gelukkig toch al bellen om na te vragen of ik weer echo's moet laten maken en zoja wanneer ik me dan moet melden.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:51:37 #18
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108520131
Argh hele tekst getypt, gooi ik de verkeerde pagina dicht 8)7

Dankjewel lieve meiden voor jullie reacties :*

Oef LB is maar goed dat je ff gebeld hebt dan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 22:47:40 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_108523127
*O*
pi_108526290
Dat van het van afspraak naar afspraak leven herken ik heel erg. Ik leef nu ook onzettend toe naar 1 juni, terwijl er toch echt geen f*ck aan is dat echo,prikken, echo, prikken punctie verhaal, maar goed.

Klumsy wat vervelend dat je nu zon last hebt van de hormonen. Hopelijk ga je snel resultaat zien, dan weet je teminste dat het iets doet.

LB wat goed!!! Gefeliciteerd!

Hier goed nieuws, de soa tests zijn al binnen. Man had ze geopend en hij zegt: ja bij mij is alles negatief maar bij jou staat er dat er iets positief is. :X Ik dacht echt WTF hoe kan dat dan. Was het de rubella (rode hond) antistoffen test. Ondanks dat ik wist dat er niets kon zijn schrok ik toch even. Nouja, dit is weer een hobbeltjedie we genomen hebben op weg naar het ultieme einddoel. :)
pi_108533583
Nikki, wat fijn dat de testen negatief waren, hopelijk vliegt de tijd en is het snel 1 juni!

Droomvrouwtje, zag de foto op FB, wat een leuk huis O+ 15 maart is gewoon al bijna :D

Ladyblack, soms snap ik echt niet dat mensen met zulke vragen kunnen komen, zelf logisch nadenken zit er tegenwoordig vaak niet meer bij... Hopelijk vertraagd het de boel nu niet!

Zelf heb ik even een lijstje gemaakt met vragen die ik maandag wil gaan stellen...
Ik vind dat ik echt weinig tot geen info krijg en een beetje in het diepe gegooit word!
kunnen ze wel zeggen dat ik pas die behandeling al gehad heb, maar dat is inmiddels ook alweer bijna een jaar geleden en in een ander ziekenhuis waar ze anders werken....
Ik krijg nu steeds maar 1 keer per week een echo, in het weekend doen ze alleen echo's als het echt niet anders kan. Anders tillen ze het over het weekend heen en mag je op maandag.
Vraag me af of je daardoor niet veel sneller je eisprong zal missen :? of als de dosis te hoog blijkt te zijn dat je dan overstimulatie krijgt... en als dat zo is mag ik dan uberhaupt wel seks hebben nu ik met die hormonen bezig ben, want als maandag zou blijken dat er ineens 4 eitjes zijn die elk moment kunnen springen en zondag hebben we seks gehad, dan zitten we toch wel met een soort van "probleem" . Geen idee of dit dingen zijn waar ik me "druk" om moet maken, maar info krijg ik in ieder geval niet, bij de echo zeggen ze ook niet wat de status is van het baarmoederslijmvlies, alleen dat er veel blaasjes te zien zijn... daarna dat het protocol is dta je 2 weken dezelfde dosis moet spuiten voor je mag ophogen en dan mag je weer gaan... maarja is dat alleen de eerste 2 weken of moet je elke ophoging 2 weken gaan proberen?
Naja in ieder geval een hoop vragen! leg ze maandag gewoon bij de arts neer met de mededeling dat ik het erg slecht vind dat ze zo weinig aandacht aan de "patient" geven en er maar vanuit gaan dat alles bekend is!
In nieuwegein werd ik doodgegooid met info boekjes en namen ze echt de tijd voor je, maar hier lijkt het wel of het budget op is! het enige waar ze hier niet moeilijk over doen is met recepten uitschrijven, als ik wil krijg ik elke keer weer een hele dosis Puregon mee, dat houden ze echt niet bij...
pi_108537324
Klums: ik snap je helemaal. Ik heb vaak het gevoel dat ze maar een dotje doen. Snap je? Alsof we allemaal proefkippen zijn. Bij mij in het zh (Breda) kijken ze bij een echo naar de eitjes en meten ze altijd het slijmvlies. Als je behoeft hebt aan vragen moet je een andere afspraak maken, want tijdens het echo spreekuur hebben ze geen tijd.

Ik zit even thuis zielig te zijn. Mijn super ei is dus maar 1 mm gegroeid de afgelopen dagen. En dus niet groot genoeg voor een iui op vrijdag. En dus aan de cetrotide (waar ik enorm veel last van heb). En vrijdag ga ik dan voor de 6e keer deze cyclus terug voor een echo. En dan met een beetje mazzel maandag de iui. En ik heb er gewoon helemaal geen vertrouwen meer in. ;(
/einde. Nu ga ik eens proberen om nog een beetje gezellig te doen met m'n meiden.
Met een meidenkwartet
  woensdag 29 februari 2012 @ 12:08:48 #23
171422 LadyBlack
paint it black
pi_108539478
Cathmar :* wat een gedoe zo...

En klumsy, klinkt wel als diepe poel waar je zomaar in bent gegooid ja :? Gewoon bellen en vragen stellen!

Ik moet helaas wel een maand wachten voor de HSG, mijn briefje was gisteren pas bij ze aangekomen. -O-
Bloedprikken kan wel gewoon op dag 21, en ik hoef dus geen echo's meer :?
  woensdag 29 februari 2012 @ 12:21:08 #24
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108539831
Klumsy :* dat gevoel aan je lot overgelaten te worden is geen fijn gevoel zeker in zo'n traject als dit. Hoe moeilijk is het om tijd vrij te maken om een paar vragen te kunnen beantwoorden?! Zelfs tijdens een echo, hoe moeilijk kan het zijn. Ik heb soms het gevoel dat sommige artsen het maar een gedoe vinden om alles uit te leggen, zo van ja dat ga je niet snappen / moet ik weer gaan uitleggen hoe en wat of ik niks beters te doen heb. Hoogst irritant dus en maakt je ook onzeker. Goed dat je een vragen lijstje maakt!

Cathmar :* wat een ****zooi snap best dat je het ff niet meer ziet zitten. Toch blijf ik nog stug door duimen voor je :*

LB schiet niet op zo. Hopen dat ze volgende ronde dan niet het briefje kwijt raken. :*
pi_108554104
Ladyblack en Cathmar :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')