Vrij vragen is niet nodig. Zij hebben de plicht om te vragen of je kan werken.quote:Op maandag 9 april 2012 16:55 schreef ABombali het volgende:
[..]
Ze kunnen je idd niet verplichten, wel op tijd vrij vragen.
Zelfs 300% als het een vaste dag is (200% voor het werken en 100% voor het verplicht vrij zijn) dacht ik.quote:Op maandag 9 april 2012 16:55 schreef SausDip het volgende:
Je kan inderdaad niet verplicht worden te werken op koningedag. Dit is vastgelegd in de cao! Zie artikel 6.10A. Je werkt alleen als je dit zelf wil. Werken levert overigens wel 200% loon op.
Ja. Het loon is ook gewoon hetzelfde, al wil dat er bij degene die je quote niet helemaal in. AH To Go maakt alleen geen gebruik van het all-in loon dus als je alleen naar het uurloon kijkt is het lager. En je krijgt, zoals gezegd, geen wuk.quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:56 schreef Dwyn het volgende:
[..]
Ze vallen toch gewoon onder dezelfde CAO?
Zo werkt het natuurlijk ook niet helemaal, want op vrijwillige basis krijg je meestal te weinig mensen op de been om de winkel te kunnen draaien. Om bedrijfseconomische redenen mag dus best iets meer dwang worden gebruikt. Als je in de supermarkt werkt weet je nu eenmaal dat feestdagen daar bij kunnen horen. En er is ook nog zoiets als collegialiteit.quote:Op dinsdag 10 april 2012 03:22 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Vrij vragen is niet nodig. Zij hebben de plicht om te vragen of je kan werken.
Al is het natuurlijk wel beter als je zo'n baas hebt die daar schijt aan heeft.
Shitttt of je typt in google gewoon ff "AH museum" inquote:Op dinsdag 10 april 2012 18:07 schreef sl44 het volgende:
Weet iemand of je de oorspronkelijke winkel van ah nog kan bezoeken? vroeger kon je er vrij rondkijken en was het een soort museum.
Ik heb 'm ook gekregen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:05 schreef tinoburg het volgende:
Zojuist mijn stembiljet voor de OR binnen via de post.
Meer collega's die moeten stemmen?
Nee, ja.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:07 schreef wesley14 het volgende:
Hallo,
Ik werk bij een AH XL en ik ben een vaste parttimer met een contract van 24 uur per maand.
Weet iemand of je verplicht moet werken op zaterdag 5 mei (bevrijdingsdag)?
En mag de roostermaker weigeren om je vrij te geven op zaterdag 26 mei (de dag voor pinksteren)?
Groeten,
5 mei is geen feestdag, dus als het je normale werkdag is, dan moet je vrij vragen via de standaard kanalen, dat kunnen ze dus weigeren.quote:
Stembiljet ontvangen, maar kon niet stemmen.... Site gaf aan dat er gestemd kan worden van 16 tot 18 april, terwijl in de brief staat dat dit kan van 9 tot 18 april....quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:05 schreef tinoburg het volgende:
Zojuist mijn stembiljet voor de OR binnen via de post.
Meer collega's die moeten stemmen?
Ik had 3 keuzes, ken niemand.quote:Op woensdag 11 april 2012 15:20 schreef tinoburg het volgende:
Bij ons zijn er 4 kandidaten, waarvan 1 directe collega.
Dus zeker wel gestemd.
Was er geen (actieve) campagne bij jullie dan?
Precies.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:56 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik had 3 keuzes, ken niemand.
Dus tja. Ik weet niet wat de prullenbak heeft gestemd.
Dat vond ik ook een beetje slordig. Hele brief met tekst en uitleg hóe je moet/kan stemmen, maar niet eens een foldertje van de kandidaten en waar ze voor staan. Na enig google werk kwam ik wel ergens terecht met standpunten, maar die waren alledrie in grote lijnen hetzelfde en bestonden uit 2 regels. Dus ook bij mij is de brief de prullenbak in gegaan.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:58 schreef Etsu het volgende:
[..]
Precies.
Als ze erbij hadden gezet wie welke standpunten had, dan had ik er nog wel naar gekeken... Maar dit.
Ik las vandaag een info-papier van een van de kandidaten die op mijn stemformulier stond. Wat er bovenaan stond? "Beste teamleider", zegt genoeg dacht ik zo.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:20 schreef tinoburg het volgende:
Ik snap dat je niet op een OR lid stemt van wie je niet eens weet waar die voor staat. Wel slordig, er worden daar belangrijke zaken bekeken, en als de OR geen toestemming geeft, dan kan AH daar een flinke kluif aan hebben. Dus redelijk stom dat desbetreffende kandidaten niet van zich hebben laten horen. Misschien verwachten ze voldoende steun van kader/TL ?
Je krijgt vanaf je verjaardag meer salaris, dus je hebt op je loonstrookje ook een raar uurloon staan dan deze maand.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:29 schreef xNetwerkkabel het volgende:
Stel:
Je bent nu 16 en wordt morgen 17 en je zit midden in een periode. Krijg je dan de gehele periode als 16- of als 17-jarige uitbetaald?
Hetgeen wat ik binnen krijg op m'n mail.. te belachelijk voor woorden: meer salaris voor TL, meer waardering voor TL, betere opleidingsmogelijkheden voor TL. Denken alleen aan zichzelfquote:Op vrijdag 13 april 2012 11:03 schreef il_Tonno het volgende:
lijkt wel alsof de OR alleen geeft om de stem van TL/kaderlid, maar ik als vakkenvuller mag ook stemmen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |