abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108492846
Hier verder O+

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

“Relationships are like crystals, you don't realize how much you love it until it breaks.”
XO till we overdose
pi_108492958
Helaas helaas, weer niet geslapen!
pi_108493073
O, het volgend deel alweer.
pi_108493900
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 08:28 schreef pukvandepetteflet het volgende:
Helaas helaas, weer niet geslapen!
niet slapen vanwege liefdesverdriet?
pi_108493903
Goeiesmorges
  dinsdag 28 februari 2012 @ 09:38:23 #6
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_108493923
@Mint_Clasell

Toen ik het nummer van Gotye voor het eerst hoorde was ik er 99% van overtuigd dat het Sting was :P Dus je was niet de enige!

En zijn er nu toch serieuze plannen voor een meet in Utrecht? :P
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_108493945
Volgens mij wel ja. Maar laten we er dan wat leuks van maken ipv een uithuilsessie te plannen. Denk dat dat beter helpt!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_108494010
Er worden al wat plannen gesmeet. Cafe, uitje, bios alhoewel dat laatste mij minder aanspreekt. Ga je nieuwe mensen ontmoeten, ga je op een plek zitten waar je niet kan praten :').
  dinsdag 28 februari 2012 @ 09:56:57 #9
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_108494282
@Skv dat lijkt me sowieso handig ja :') Lijkt mij leuker om het gezellig te hebben dan dat iedereen z'n droevige verhaaltjes verteld :')

@muhahaha Bios.. juist :')
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_108494302
Paintballen lijkt me dan weer wel tof, beetje je frustratie uitleven hahaha :D

Ben eerlijk gezegd niet bekend in Utrecht qua uitstapjes.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 10:08:01 #11
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_108494496
Bowlen?
pi_108494830
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 09:37 schreef smurfinnensoep het volgende:

[..]

niet slapen vanwege liefdesverdriet?
jep
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:02:08 #13
367311 sawadie
There is a new day every day!
pi_108505900
quote:
jep
Das echt klote...Heb zelf redelijk geslapen vannacht, voor het eerst in twee maanden....

Maar ik heb dan weer een ander probleem....Ze neemt sinds dit weekend opeens heel veel contact op (smsjes op zondag, bellen op maandag en vandaag reageren op facebook updates en smsen) en ik heb geen flauw idee hoe ik daar mee om moet gaan....probeer het maar te negeren....
pi_108506193
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:02 schreef sawadie het volgende:

[..]

Das echt klote...Heb zelf redelijk geslapen vannacht, voor het eerst in twee maanden....

Maar ik heb dan weer een ander probleem....Ze neemt sinds dit weekend opeens heel veel contact op (smsjes op zondag, bellen op maandag en vandaag reageren op facebook updates en smsen) en ik heb geen flauw idee hoe ik daar mee om moet gaan....probeer het maar te negeren....
Toch heb ik dat op dit moment liever, dan zoals het op dit moment is, dat ik degene ben die genegeerd word...
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:13:38 #15
367311 sawadie
There is a new day every day!
pi_108506240
quote:
Toch heb ik dat op dit moment liever, dan zoals het op dit moment is, dat ik degene ben die genegeerd word...
Snap ik, dat heb ik de eerste drie weken dus gehad...Daar word je idd ook niet blij van..Maar qua verwarring is beide niet goed..
pi_108506624
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:13 schreef sawadie het volgende:

[..]

Snap ik, dat heb ik de eerste drie weken dus gehad...Daar word je idd ook niet blij van..Maar qua verwarring is beide niet goed..
Ja echt vreselijk is dit... geen smsjes, geen telefoontjes, helemaal niets.. zie haar niet eens meer op fb verschijnen (of ze heeft me geblokt natuurlijk...) En dat terwijl ik met zoveel vragen dwars zit..
pi_108507956
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:02 schreef sawadie het volgende:

[..]

Wat is de inhoud?
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
  dinsdag 28 februari 2012 @ 17:35:20 #18
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_108508919
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:26 schreef pukvandepetteflet het volgende:

[..]

Ja echt vreselijk is dit... geen smsjes, geen telefoontjes, helemaal niets.. zie haar niet eens meer op fb verschijnen (of ze heeft me geblokt natuurlijk...) En dat terwijl ik met zoveel vragen dwars zit..
Probeer toch rust te zoeken in je hoofd. Die vragen zullen wel blijven en ze wel waarschijnlijk toch geen gesprek of iets dergelijks. Anders had ze je wel benaderd. Vraag jezelf af of die vragen er toe doen. Als de vragen beantwoord worden, krijg jij haar daarmee dan terug?

Waarschijnlijk heb je niks verkeerd gedaan. Maar weet ze dat het slappe hap is. Gewoon laten gaan, en klaar ermee.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_108509343
Hallo allemaal,

Heb het er soms nog best moeilijk mee hoor, het is ook lastig na een relatie van 8 maanden. Het rare is dat ik nu alles loop te analyseren en het dan voorleg aan anderen. Ik had er van het begin al geen goed gevoel over, met name omdat ik vond dat ze op de eerst date nog een beetje te gewillig was en ze graag naar mn huis toe wilde, er was toen al sprake dat ze sexuele handelingen wilde verrichten op een bankje naast een busbaan (ja gek idd). gelukkig heb ik haar niet gelijk de eerste keer meegenomen, met name omdat ze in die tijd ook erg omhoog zat met haar thuissituatie, en bij haar vorige relatie woonde ze ook samen met een jongen vanwege familieomstandigheden. Ik moet er niet aandenken dat ik nu met haar om me heen zou zitten.

Ook kom ik tot de ontdekking, en dat wist ik eigenlijk toen al dat ze heel veel last had van stemmingswisselingen, dit gaf ze dan ook zelf expliciet toe. Ik denk dat ze last heeft van een bipolaire stoornis. Soms was ze dan weer heel vrolijk maar dat kon ook van de een op andere dag omslaan en mij volstrekt negeren over de telefoon. Ook probeerde ik, soms tot haar ergenis aan toe haar te verassen in de trein, wat zij totaal niet leuk vond omdat het haar planning in de war stuurde als ik er zomaar was. Nu snap ik dat het voor haar heel moeilijk was in culturele opzichten. Ik had al verteld dat in de tijd dat het nog goed ging tussen ons, ik al smsjes las van een andere collega, weliswaar waren dit normale smsjes maar ik dacht al van hier zit iets achter. De dag nadat ze mij een klap in me gezicht in het bijzijn van collegas gaf (ok, ik ben soms heel erg kinderachtig en ik haalde een doekje over haar pols heen) papte ze al gelijk met die andere jongen aan, tevens is dit ook een nederlandse jongen die ook openlijk bekent dat ie tijdens het uitgaan weleens een pilletje neemt. Die dag probeerde ze heel vrolijk te doen alsof er niks gebeurt is, later heb ik een enigszins excuus uit haar moeten trekken. Er waren leuke tijden in het begin, maar soms vond ik haar echt heel asociaal met rare opmerkingen naar anderen en impulsief gedrag, later vertelde ze me ook dat ze veel schulden heeft, maar dat het niet mijn probleem was. Dan denk ik, je verteld het me wel maar je wilt geen advies, wat moet ik er dan mee? Ik vind het zo raar hoe mensen zo kunnen veranderen binnen 3 maanden, heb het gevoel alsof ik nooit meer iemand tegenkom en ik niemand kan vertrouwen, aangezien haar ex-vriendje die tevens ook een oud-collega van mij is, hetzelfde bij haar had geflikt door met een andere meisje aan te pappen van werk. Ik ben te lief geweest denk ik.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:44:10 #20
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_108511224
@Qex Desnoods doen we volgende week zaterdag de 10e in Utrecht of zo afspreken ergens in een soort grand cafe. Kun je als het goed is ook nog wat eten en lijkt mij in ieder geval gezellig.

Voor wie serieus mee wil, laat het mij even weten. Dan kijk ik of ik iets kan organiseren, maar graag dan wel deze week.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_108512781
Deze week kan ik helaas niet ;(. Heb al een feestje as zaterdag.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:33:30 #22
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_108513220
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:21 schreef muhahaha het volgende:
Deze week kan ik helaas niet ;(. Heb al een feestje as zaterdag.
ik heb het over 10 maart.... dat is volgend weekend, alleen om wat te regelen heb ik wel wat tijd nodig dus vandaar dat ik graag deze week wil weten of er meer mensen 10 maart misschien mee willen :D

Besides, ik heb ook feestje zaterdag a.s. Uitgenodigd door collega wat ik niet had verwacht. Zo onwijs lief! Moet er alleen wel voor naar Deventer hahaha
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_108513224
Mijn timeline staat vol met de foto's van m'n ex z'n beste vriend en ex omdat z'n beste vriend zonodig 50 foto's wilde plaatsen van hun vakantie. Ja, natuurlijk heb ik het bekijken van de foto's zelf in m'n hand maar het doet gewoon pijn. }:|
XO till we overdose
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:35:32 #24
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_108513305
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:33 schreef ovoxo het volgende:
Mijn timeline staat vol met de foto's van m'n ex z'n beste vriend en ex omdat z'n beste vriend zonodig 50 foto's wilde plaatsen van hun vakantie. Ja, natuurlijk heb ik het bekijken van de foto's zelf in m'n hand maar het doet gewoon pijn. }:|
Schrale troost, hij was met een vriend, niet met een andere vrouw/meisje/chick
pi_108513409
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:35 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Schrale troost, hij was met een vriend, niet met een andere vrouw/meisje/chick
Het maakt me niet uit met wie hij op vakantie gaat, hij heeft toch al een nieuwe vriendin.. Maar hij lijkt zo gelukkig en blij en ik denk nog steeds aan hem. Lol. :')
XO till we overdose
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')