abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108471437
Ik heb geen idee of dit topic goed staat, anders moeten jullie hem maar even verplaatsen ofzeau.

Nou punt is: ik wil een scooter, ik heb alleen nog geen idee of ik een normale scooter wil of een snor-scooter.

Mijn eerste voorkeur gaat denk ik naar de snorscooter uit gezien ik waarschijnlijk naar Utrecht ga verhuizen en het mij dan handiger lijkt dat je dan op fietspaden kan rijden ipv wegen.

verder ben ik een totale leek op dit gebied en heb ik ook geen idee wat het beste is en wat het positieve/negatieve is ten opzichte van een normale scooter.

Ik weet dat een normale scooter sneller gaat en je verplicht met helm op moet.

Hoe hard gaat een snorscooter? geloof iets van 30 km per uur dat je max mag rijden toch?
en heb je voor een snorscooter ook een rijbewijs nodig?

alvast bedankt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_108472071
Snorscooter en brommer heb je gewoon een brommerrijbewijs of een autorijbewijs nodig.

Hoeveel km moet je reizen?
pi_108472280
Ik gebruik het gewoon voor korte ritjes denk ik. Niet voor hele lange afstanden.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 27 februari 2012 @ 18:41:21 #4
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108472327
Als je nooit de stad uit komt: ga fietsen verdomme!

Maar daar ben je te dik/lui voor dus neem een snor ( is max 25 km)
  maandag 27 februari 2012 @ 23:58:19 #5
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_108488834
Ik woon in een grote stad en heb een bromscooter genomen, achteraf gezien had ik liever een snor gehad, vanwege: op het fietspad rijden, zonder helm rijden (scheelt bij het parkeren ruimte in de buddyseat) en het makkelijker/spontaner kunnen meenemen van een passagier (die bij brom ook een helm nodig heeft).
  maandag 27 februari 2012 @ 23:58:35 #6
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_108489221
Net als ik een snor, met de ECU van zijn brommer-broertje. Lekker zonder helm, en het schiet wat beter op. Niet dat je dan 45 kmh móet rijden, maar het kán.
En mits je geen 17-jarig petje bent, zal de politie je niet zomaar van de straat halen. Maar dat is mijn ervaring.
Feel the fuzz!
pi_108489272
@slashdotter3: Ik heb zelf een Sym Cello, fijn ding. Maar amper bergruimte onder de buddy. Ik vraag me nu ook af of de brommer-versie zo veel ruimte heeft daar.
Verder om de zelfde redenen deze keus gemaakt, ik heb hem helemaal niet nodig, maar het is zo leuk om er mee te rijden, vooral in de zomer!
Feel the fuzz!
pi_108489407
Binnen de stad een snor, die 45 of harder die een brommer kan is pas nuttig als voluit langs n-wegen kan rijden.
.
pi_108489441
Als ik een plek had om hem neer te zetten kocht ik een motorscooter.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_108489554
Ik denk dat TS blijer gaat worden van een snorscooter, dan van een bromscooter. Heb je een (auto) rijbewijs?
Probeer het gewoon, maak proefritjes op beide. Liefst in een soortgelijke omgeving als waar je gaat wonen, kun je voor jezelf bepalen of je 25 of 45 wilt.
Feel the fuzz!
  dinsdag 28 februari 2012 @ 00:34:18 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_108490041
In de stad; elektroscooter natuurlijk :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_108490247
Da's ook wel vet!
Feel the fuzz!
  dinsdag 28 februari 2012 @ 00:43:19 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_108490284
En way goedkoper per km als benzeen verstoken. Tevens; als je dan zo nodig zonder helm wilt rijden, heb je iig geen motorherrie aan je kop 8-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_108490404
Daar heb je een punt. Valt mee trouwens, die herrie imo.

Ben wel benieuwd hoe dat bij een elec. werkt, haal je daat de accu uit om thuis op te laden?
Of moet de hele brommer aan het lichtnet?
Feel the fuzz!
pi_108490457
Geen idee, maar met een actieradius van 50km wat ik nu her en der lees word ik daar niet vrolijk van.

Dat is niet eens 1x op en neer naar mn werk }:|

En in de stad zit je ook zo 6km enkele reis. Dan moet je hem elke 2 dagen opladen en dat duurt dan 10-12 uur :X }:|
vosss is de naam,
pi_108490526
Idd Vosss, zie er een paar met een actieradius van 100 km. Zal ook wel de max zijn dan.
Feel the fuzz!
pi_108490569
Wat ik nu lees, laadtijden (volledig) tussen de 2-8 uur. Laadtijden en radius zijn ook afhankelijk van type accu. Bij sommige modellen meerdere types accu leverbaar.
Feel the fuzz!
  dinsdag 28 februari 2012 @ 01:22:23 #19
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_108491065
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:34 schreef Sounddragon het volgende:
In de stad; elektroscooter natuurlijk :)
Ik wacht nog steeds een betaalbare en betrouwbare. Die Peugeot E-Vivacity was op zich een leuk idee maar is nooit meer uitgekomen (zou 2011 augustus zijn en daarna nooit meer wat van gehoord) en veel te duur.
pi_108491394
Fucking hell man, de actieradius van mn moeders scootmobiel is meer dan dat }:|

Overigens gaat dat ding ook 30. :D
vosss is de naam,
pi_108492746
Ik reed weleens een electro-snor-scooter, maar die ging gewoon 45. Ok helling op windtegen met lege accu, leek wel zo afgeregeld te zijn. Meestal kwamen gewone snorscooters met voorbij met 50.
.
  woensdag 29 februari 2012 @ 17:56:20 #22
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_108551685
25 km/h is belachelijk traag. Een brommer laat je mooi 65 km/h lopen, en dan is een helm wel zo fijn.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_108562950
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 08:09 schreef Fer het volgende:
Ik reed weleens een electro-snor-scooter, maar die ging gewoon 45. Ok helling op windtegen met lege accu, leek wel zo afgeregeld te zijn. Meestal kwamen gewone snorscooters met voorbij met 50.
lege accu? da kan niet rijden
pi_108649896
Ik denk dat een snorscooter voor jou wel het beste is.
Koop een 4takt die zijn echt super zuinig 1:50 is geen probleem. Je hebt dan meer actieradius en minder onderhoudskosten dan een elektrische scooter.
Een snorscooter mag officieel 25 lopen maar echt niemand houdt zich daaraan en je kan 4taktjes heel makkelijk 65 laten lopen als je dat wilt, kan het je alleen niet aanraden. Heb laatst een ongeluk gehad met een bromscooter en was blij dat ik toch wel een helm op had.
Maarja wat nou het veiligste is dat kun je eigelijk niet zeggen, aan de ene kant heb je met een brommer een helm op maarrrrr je rijdt ook tussen de auto's die allemaal rare fratsen uithalen om jou in te halen, het maakt niet uit hoe hard je rijdt, als je 60 door een woonwijk rijdt zullen ze je nog inhalen.
met een snorscooter rijdt je dan op een fietspad en dat is minder gestrest rijden.
My dials are pupillated.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')