Zelfs de boeken doen ze niet helemaal zelf. Dat gaat rechtstreeks van het centraal boekenhuis met een logistieke partner. Slim conceptquote:Op maandag 27 februari 2012 18:51 schreef raptorix het volgende:
Volgens mij is het trouwens zo, dat BOL alleen de boeken zelf verkoopt, de rest gaat naar mijn weten via partners en BOL krijgt daar waarschijnlijk een percentage van.
Ik heb dat vanmiddag nog uitgelegd gekregen door een leverancier van games aan bol, klant doet een bestelling, bestelling gaat vanaf de leverancier naar een distributiecentrum en door word daar opnieuw verpakt door bol en het gaat zo naar de klant.quote:Op maandag 27 februari 2012 18:51 schreef raptorix het volgende:
Volgens mij is het trouwens zo, dat BOL alleen de boeken zelf verkoopt, de rest gaat naar mijn weten via partners en BOL krijgt daar waarschijnlijk een percentage van.
Klopt, is ook erg slim, want zo blijf je niet met enorme overvoorraden zitten, ik had in 1999 een webshop met een gelijk concept, ook niets op voorraad, we bestelden orders gewoon direct doorquote:Op maandag 27 februari 2012 18:54 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik heb dat vanmiddag nog uitgelegd gekregen door een leverancier van games aan bol, klant doet een bestelling, bestelling gaat vanaf de leverancier naar een distributiecentrum en door word daar opnieuw verpakt door bol en het gaat zo naar de klant.
Het imago van Bol is ook wat beter dan [url=www.Wehkamp.nl. ]Wehkamp[/url]quote:Op maandag 27 februari 2012 18:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat BOL technisch verder is dan Wehkamp, daarnaast passen hun marketingstrategie en doelgroep meer bij elkaar.
Dit artikel geeft wat achtergrond over hun handelswijzequote:Op maandag 27 februari 2012 18:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, is ook erg slim, want zo blijf je niet met enorme overvoorraden zitten, ik had in 1999 een webshop met een gelijk concept, ook niets op voorraad, we bestelden orders gewoon direct door
| 1 | http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/3204484/2012/02/27/Hoe-Bol-com-Nederland-veroverde.dhtml |
Ja mooi artikel, AH is echter op internet ook erg sterk bezig, ik vind het een erg goede match.quote:Op maandag 27 februari 2012 19:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit artikel geeft wat achtergrond over hun handelswijze
[ code verwijderd ]
Even apart geplaatst omdat de link anders wel wat dubieus wordt
Ik zie de meerwaarde onderling ook wel.quote:Op maandag 27 februari 2012 19:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja mooi artikel, AH is echter op internet ook erg sterk bezig, ik vind het een erg goede match.
En hoe groot zou hun belang zijn geweest? Zou wel eens willen weten wat bol nu waard is. Potentie is echt enorm, ze zijn sowieso al de grootste en ze zullen alleen nog maar door blijven groeien in de toekomst.quote:Private equityfondsen Cyrte en NPM Capital doen afstand van hun belang voor 350 miljoen euro.
Volgens mij waren zij samen eigenaar. Hoewel de directie misschien ook een paar procent heeft.quote:Op maandag 27 februari 2012 19:18 schreef YazooW het volgende:
[..]
En hoe groot zou hun belang zijn geweest? Zou wel eens willen weten wat bol nu waard is. Potentie is echt enorm, ze zijn sowieso al de grootste en ze zullen alleen nog maar door blijven groeien in de toekomst.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |