Vandaag waarschijnlijk verder met snoeien in de tuin.
Laatst hebben we de pruimenboom al gehalveerd. Het snoeihout gaan we dit jaar op een mooie voorjaarsavond ritueel verbranden. Het ritueel zal onderdelen hebben als bier, wiet en slappe praatjes.
Ik heb een snel-maar-lekker recept in de aanbieding voor de liefhebber. Ik geloof dat ik het noemde op de tapasavond en misschien had ik het recept beloofd, dat weet ik niet meer.
Mongoolse biefstuk.
2 ons malse beef, liefst dat zachte van de flank.
Snij het in blokjes en die worden dan weer met de vleug mee in driehoekjes gesneden.
De brokken bedek je goed met maismeel en laat dat tien minuten staan.
Zet rijst op.
Verhit 2 eetlepels raapzaadolie, of een beter verkrijgbare olie.
Bak hier eventjes 2 teentjes fijngehakte knoflook en een eetlepel fijn geraspte gember in.
Voor het kleurt een halve kop water en een halve kop sojasaus toevoegen en als het warm is daarin 3/4 kop bruine suiker oplossen. Kook ong. 2 min. of tot het wat dikker wordt.
Roerbak de vleesbrokjes in een kop raapzaadolie (oorspr. recept) of andere olie. Maximaal 2 minuten tot de randjes donker beginnen te worden.
Schep het even op een keukenpapier om de olie weg te gooien en roerbak dan nog een minuutje.
Voeg de saus toe en laat een minuutje sudderen. Roer er dan ringetjes groene ui, anders bosui door en schep vlees en uitjes uit de saus bij het opscheppen.
Serveer met de rijst.
Lekker met Broccoli.
Opwarmen niet geschikt omdat het vlees gauw te lang verhit is. De bereidingtijd is al maximaal dus hou de malsheid in de gaten.
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)