Jaquote:
Geduldquote:
We hebben inderdaad een grote tuin.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:15 schreef bleiblei het volgende:
Woow, dat is een mooie lap grond.
Hoe grote tuin heb je wel niet?
Ben ook wel benieuwd naar de huidige staat.
Het is een te kleine werkschuur geworden.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:42 schreef error_404 het volgende:
Schuurtje....? Compleet huis bijgebouwd, zou ik eerder zeggen. [ afbeelding ]
Wel leuk gedaan en leuke reportage over de opbouw, zeker voor de minder ervaren klusser zijn dit soort dingen leuk om begrip te krijgen van hoe dingen in elkaar zitten.
Wat is de stand nu?
Ik merk inderdaad veel op dat mensen niet weten waar ze mee bezig zijn, dat is jammer van de tijd en vooral gevaarlijk. Ik heb ongetwijfeld fouten gemaakt, maar probeer wel te werken zoals het hoort. En als ik het niet weet zoek ik het op of schakel de expert in.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:42 schreef error_404 het volgende:
Wel leuk gedaan en leuke reportage over de opbouw, zeker voor de minder ervaren klusser zijn dit soort dingen leuk om begrip te krijgen van hoe dingen in elkaar zitten.
Mwah, valt wel mee.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:42 schreef error_404 het volgende:
Schuurtje....? Compleet huis bijgebouwd, zou ik eerder zeggen.
dat zal wel iets met vocht te maken hebben vermoed ik. Viel mij ook al op en vocht is de enige verklaring die ik kan verzinnen.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:59 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Mwah, valt wel mee.
Ik schat de afmetingen op 6 bij 3,5 klopt dat ?
Waarom heb je op de funderingsstrook eerst een laag gebakken stenen gemetseld en daarop pas de kalkzandsteenblokken ?, hecht de lijm niet gelijk op het beton ofzo ?
Doelde eerde op de isolatie etcquote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:59 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Mwah, valt wel mee.
Waarom heb je op de funderingsstrook eerst een laag gebakken stenen gemetseld en daarop pas de kalkzandsteenblokken ?, hecht de lijm niet gelijk op het beton ofzo ?
quote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:59 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Mwah, valt wel mee.
Dat met de pannen is denk ik omdat de pannen terug zijn geschoven? de laatste panlat staat op zijn kant hieronder zit inderdaad de zinken bakgoot, deze loopt inwendig af.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 23:00 schreef klusfoobje het volgende:
Hoe heb je dat eigenlijk met die goot gedaan ? Op de 2 na laatste foto zie ik op de gootbalkjes een plaat liggen. Daar is een zinken binnenbak op gekomen ?
Voor mijn gevoel hangen de pannen daar namelijk lager dan op de foto met de afgebouwde goot.
Ik vind het een mooi stukje werk hoor. Enige minpunt vind ik die goot aftimmering. Je neemt een mooie " oude" baksteen, kiest " oude" pannen maar dan van die korte aftimmer stroken op de goot. Is dat trespa ofzo ?
Overigens, ander vraagje. Je hebt eerst voor het dak in het midden een steun gezet. Hieruit vertrekken de dwarsliggers voor het dak naar de gevel waar ze in komen te liggen.
Ik dacht dat ze die gevel normaal gesproken eerst optrokken en daarna de balke erin legden. Heb je ze nu op de uiteindes eerst vast geschroeft aan die lat tot je die gevel op hoogte had ?
Naja, wat zal ik zeggen... Lekker kortquote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Ja
[..]
Geduld
[..]
We hebben inderdaad een grote tuin.
Een trasraam is niet 1 steen hoog hoorquote:Op zaterdag 25 februari 2012 23:02 schreef error_404 het volgende:
[..]
Doelde eerde op de isolatie etc
De trasraam is ivm optrekkend vocht.
Sorry, wij hebben een stukje grond van +- 3000m2. Zo'n 950m2 gebruiken wij voor huis en tuin.quote:Op zondag 26 februari 2012 00:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Naja, wat zal ik zeggen... Lekker kort.
Wel een mooie schuur geworden, mooie bakstenen gekozen.
Helemaal zelf gedaan of vanaf de grond mee gewerkt met bouwen?
Ik vraag mij wel af wat je gebruikt hebt voor de goot... Is dat trespa? Zou wel jammer zijn...
Hoe bedoel je?quote:Op zondag 26 februari 2012 02:47 schreef iMarc het volgende:
Mooie schuur en leuk om de bouw te zien. Waarom heb je de vloer niet gelijk in één keer gestort?
Ons huis heeft ook een cementband, als het huis een windveer had gehad was voor een windveer gekozen.quote:Op zondag 26 februari 2012 08:31 schreef blomke het volgende:
Die afwerking van de pannen met cementband is al een stuk fraaier dan met gevelpannen. Zelf zou ik voor een boeiboord met windveer hebbe gekozen, gezien de bouwstijl en - periode in de omgeving.
Btw, is dat op de achtergrond het restant van een windmolen ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |