abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 maart 2012 @ 13:09:45 #26
368818 denman1710
Druk druk in een verbouwing
pi_108582919
Ja ik heb een blank vertinde draad gehaald, die binden we ergens aan een aardblok in de meterkast
pi_108585398
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 13:09 schreef denman1710 het volgende:
Ja ik heb een blank vertinde draad gehaald, die binden we ergens aan een aardblok in de meterkast
Een CAP voor de badkamer houd meer in als een blank vertinde draad ergens aan een aardblok binden in de meterkast

schema hoe een aardevoorziening er in de badkamer hoort te zijn
  donderdag 1 maart 2012 @ 14:48:28 #28
368818 denman1710
Druk druk in een verbouwing
pi_108586297
oh kijk, dat is een goede.

Hier ga ik mee aan de slag!
pi_131014840
Ik wil toch dit topic even omhoog schoppen.
Ik heb zwaluwstaartplaten bij Bakker de Houthandel gekocht en deze zwaluwstaartplaten hebben geen opdruk op 1 kant staan. Hierdoor weet ik niet precies hoe de platen in elkaar moeten.

Ik probeer alle mogelijke manieren om te kijken wanneer de platen het makkelijkst in elkaar klikken, maar het is altijd moeilijk. Ik krijg het amper voor elkaar zoals de topicstarter ook al aangaf.

Ik kwam nog een filmpje tegen op youtube.
Zo makkelijk zoals het op het filmpje gaat, zo gaat dat noooooit bij mij! Mijn platen lijken wel veel stugger dan de platen in het filmpje.

Hoe kan het dat mijn platen veel stugger zijn? Waarom heb ik geen opdruk en hoe los ik dit op? Is er nog een handige manier om de platen alsnog in elkaar te klikken?

Alvast bedankt!
pi_131016545
Ik had hier ook en probleem mee tot ik door kreeg hoe het moest. Dan is het makkelijk. Je moet goed kijken hoe ze het doen. Iets met om en om leggen. Er staat ook info op de die van Reppel.
Laat die handjes wapperen!
pi_131016602
Klopt inderdaad over dat om en om leggen. Blauwe opdruk onder, blauwe opdruk boven etc.
Bij mij zit er alleen geen opdruk op de platen. Dus ik probeer het op alle mogelijke manieren maar het blijft moeilijk gaan.
Ik ga nog maar eens stoeien met de platen.
pi_131018781
Behalve om-en-om, is het ook belangrijk welk van de twee boven in de ander klikt! Als je de platen netjes om-en-om legt, maar je hebt de verkeerde bovenop dan lulkt het ook niet. Er zijn dus 4 mogelijke configuraties, en slechts 1 van die 4 werkt!

Heeft mij flink wat gevloek gekost om daar achter te komen. Toen ik eenmaal de truc doorhad ging het bij mij ook zo soepel als op de filmpjes...
pi_131027022
Als je geen markering hebt kan je het beste zelf markeren. Pak een plaat en een watervaste stift en trek midden over de plaat een streep. Leg deze op een tafel en leg er een plaat op. Kijk nu eens goed aan de kopkant of deze gelijk is aan de onderste. Als je denk dat het klopt trek dan een klein lijntje. Zo kijk je alle vier kanten even na. Uiteindelijk zul je merken dat er kleine verschillen zijn. Twee kanten lijken op en twee kanten totaal niet.
Als je dan nog twijfelt leg er dan nog eentje op. Dan zie je meestal goed de verschillen. Ben je heel zeker dat de onderste (gemerkte) plaat en die er bovengelijk liggen dan een streep trekken. En zo door.

Soms staat er geen streep op maar zijn de merken door een drukwiel voorzien van een ribbel spoor. Jaren terug meegemaakt dat er een klein hoekje van een van de punten af was. Als je die merktekens uiteindelijk ziet is het een makkie. Buigen en met de schoen er in drukken. Soms is het makkelijk om met een lijmtang, als hefboom, het laatste stukje om te buigen.
Jeroentje.
pi_131049630
Bedankt voor de tips jongens! Ik zal nog eens kijken of ik verschil kan vinden in de 4 mogelijke configuraties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')