Nou ja, ik weet van in ieder geval 1 geval dat iemand onder het ijs was geraakt en heel snel onderkoeld was. Die persoon is na een uur gereanimeerd en loopt gewoon weer vrolijk rond.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Door onderkoeling stopt je hart ook.
Het gaat om milde onderkoeling dus.
Heel vaak gaat de hartmassage niet snel of diep genoeg, en dan ben je eigenlijk niets aan het doen. Goed masseren is nog niet zo makkelijk, en absoluut niet lang vol te houden.quote:
Het ligt aan talloze factoren. Na een uur gereanimeerd? Dan is er geen stilstand geweest vanaf minuut 1 (dat sowieso niet).quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:18 schreef Snakey het volgende:
[..]
Nou ja, ik weet van in ieder geval 1 geval dat iemand onder het ijs was geraakt en heel snel onderkoeld was. Die persoon is na een uur gereanimeerd en loopt gewoon weer vrolijk rond.
Het zal dus aan de mate van onderkoeling liggen, en hoe snel dat gaat.
Na een uur gereanimeerd? Weet je dat zeker?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:18 schreef Snakey het volgende:
[..]
Nou ja, ik weet van in ieder geval 1 geval dat iemand onder het ijs was geraakt en heel snel onderkoeld was. Die persoon is na een uur gereanimeerd en loopt gewoon weer vrolijk rond.
Het zal dus aan de mate van onderkoeling liggen, en hoe snel dat gaat.
En dan ben ik het weer eens met jou.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:19 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Heel vaak gaat de hartmassage niet snel of diep genoeg, en dan ben je eigenlijk niets aan het doen. Goed masseren is nog niet zo makkelijk, en absoluut niet lang vol te houden.
En psyfreak: iedereen is het er over eens dat 50 minuten lang is. Waar ik het niet mee eens was, is a) dat het alleen zo lang heeft geduurd omdat het een prins was en b) dat dat sowieso hopeloos is.
Geen idee. Lijkt mij dat als je onder het ijs schiet en daar lang bent alles stopt.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:19 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Het ligt aan talloze factoren. Na een uur gereanimeerd? Dan is er geen stilstand geweest vanaf minuut 1 (dat sowieso niet).
Nou dan ben ik er benieuwd naar, want blijkbaar doceert het oranje kruis iets dat niet accuraat is...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:20 schreef clumsy_clown het volgende:
Overigens bestaan er veel gevallen beschreven van een aantal úren aan reanimatie met succesvolle afloop, voornamelijk in het geval van onderkoeling. Ik kijk ook niet op van dat uur van Snakey,
Ah.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:20 schreef clumsy_clown het volgende:
Overigens bestaan er veel gevallen beschreven van een aantal úren aan reanimatie met succesvolle afloop, voornamelijk in het geval van onderkoeling. Ik kijk ook niet op van dat uur van Snakey,
Ik denk dat dit om uitzonderlijke gevallen gaat.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou dan ben ik er benieuwd naar, want blijkbaar doceert het oranje kruis iets dat niet accuraat is...
Het Oranje Kruis doceert EHBO, geen geneeskunde.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou dan ben ik er benieuwd naar, want blijkbaar doceert het oranje kruis iets dat niet accuraat is...
Uiteindelijk stopt de boel maar dit lijkt me een uitzondering.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:21 schreef Snakey het volgende:
[..]
Geen idee. Lijkt mij dat als je onder het ijs schiet en daar lang bent alles stopt.
Maar hee, misschien moet ik niet alles op discovery geloven. Of was het een uitzondering.
Door artsen wordt dat gedoceerd...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:23 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Het Oranje Kruis doceert EHBO, geen geneeskunde.
Ik ga er zo even voor zitten en een zooi artikelen voor je opzoekenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee hoorquote:
Hier heb je absoluut gelijk in.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:23 schreef mazaru het volgende:
Misschien ligt het er ook aan hoe lang het duurt voordat er met de reanimatie begonnen wordt.
Bij Friso duurde dat tenminste 20 minuten, wat toch best wel lang is.
En als je na 3 uur reanimeren (!) iemand aan de praat krijgt, die 3 weken later het ziekenhuis uitloopt?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:26 schreef Ryan3 het volgende:
En als je na meer dan uur reanimeren de circulatie weer op gang brengt, en die mensen kasplantjes blijken te worden... is dat geneeskunde?
Da's dan een uitzondering. Een gemiddelde arts kan amper een drukverbandje aanleggen trouwens.quote:
Eed van Hypocrates die elke arts moet afleggen... Hoe ver moet je gaan? En hoe lastig is dat ter plekke te beoordelen?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:26 schreef Ryan3 het volgende:
En als je na meer dan uur reanimeren de circulatie weer op gang brengt, en die mensen kasplantjes blijken te worden... is dat geneeskunde?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |