abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:59:37 #176
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108623342
Je hebt wel gelijk dat lichaamsbeweging geen kwaad kan, maar waarom zou je je vermoeide kind nog eens 3 kwartier laten lopen wat dan zo moeizaam gaat?
Ik werk zelf 8 km van huis maar ik ga dat stuk niet fietsen omdat lichaamsbeweging goed is voor me. Daar ben ik na een werkdag gewoon te moe voor. Paar uurtjes later kan ik wel gaan sporten bijv.
Harry loopt ook prima, ook grotere afstanden (denk aan een kilometer of 2). Ik laat hem wel naar school lopen, maar ophalen doe ik voorlopig nog met de kinderwagen.

Het is toch niet zo dat Ivan op het kdv niks aan beweging doet?
  vrijdag 2 maart 2012 @ 14:01:08 #177
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108623399
gister moest ik met middelste zoon schoenen kopen en gingen we naar de bioscoop. flinke einden lopen, en dat is nu natuurlijk geen probleem meer (buiten het feit dat het 'stom' is, enzo :+ )

maar moest ik ineens weer denken aan de loopjes van eerder, en dat ze dan zo moehoehoe waren, en niet meer konden lopen. En dat ik dan bedacht had dat je vast nog wel kon rennen/huppelen/hinkelen. :D was je toch weer een paar meter verder :D Nou ja, misschien een tip voor vermoeide peuters :@
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 14:01:11 #178
5428 crew  miss_sly
pi_108623404
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het klinkt alsof je alle reden hebt om even bij de huisarts langs te gaan en advies in te winnen! Volgens mij ben je er zelf ook wel uit. :Y)
Tsk, doe eens niet zo rationeel enzo :P

Ik bel maandag in ieder geval de assistente wel even.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_108623536
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:01 schreef debuurvrouw het volgende:
gister moest ik met middelste zoon schoenen kopen en gingen we naar de bioscoop. flinke einden lopen, en dat is nu natuurlijk geen probleem meer (buiten het feit dat het 'stom' is, enzo :+ )

maar moest ik ineens weer denken aan de loopjes van eerder, en dat ze dan zo moehoehoe waren, en niet meer konden lopen. En dat ik dan bedacht had dat je vast nog wel kon rennen/huppelen/hinkelen. :D was je toch weer een paar meter verder :D Nou ja, misschien een tip voor vermoeide peuters :@
hahahaha dat doe ik vooral nu als we de bus moeten halen en er wordt bij ieder steentje stil gestaan. :D normaal geen probleem maar soms kan het niet. Dan zeg ik van hey, kun je ook rennen? kan mama ook rennen?
En dan zwalken we als twee malloten over straat :Y) voor wie mijn dochter rennend heeft gezien, ze heeft het niet van een vreemde :+
:)
pi_108623557
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:59 schreef Asyniur het volgende:
Je hebt wel gelijk dat lichaamsbeweging geen kwaad kan, maar waarom zou je je vermoeide kind nog eens 3 kwartier laten lopen wat dan zo moeizaam gaat?
Ik werk zelf 8 km van huis maar ik ga dat stuk niet fietsen omdat lichaamsbeweging goed is voor me. Daar ben ik na een werkdag gewoon te moe voor. Paar uurtjes later kan ik wel gaan sporten bijv.
Harry loopt ook prima, ook grotere afstanden (denk aan een kilometer of 2). Ik laat hem wel naar school lopen, maar ophalen doe ik voorlopig nog met de kinderwagen.

Het is toch niet zo dat Ivan op het kdv niks aan beweging doet?
Ik denk dat ik lui ben omdat ik met zoveel luie gewoontes ben opgegroeid. In gezinnen waarin veel bewogen wordt door de ouders bewegen de kinderen ook meer. De één blijft op zondag de hele dag thuis kneuteren in pyjama, de ander pakt de fiets en gaat erop uit. Ik ben tot het eerste geneigd maar vind dat ik meer van het tweede zou moeten hebben. Het is gezonder en je krijgt er energie van, ookal kan het als een groot obstakel voelen.

Om een lang verhaal kort te maken: ik wil graag goede gewoontes hebben, niet alleen voor mezelf maar ook voor de kinderen. Voor hen wordt het dan niet zo'n gevecht maar zal het een vanzelfsprekendheid zijn. Alleen is dit misschien nu net iets te veel gevraagd van Ivan, maar proberen en kijken of hij eraan went kan geen kwaad. Het is niet alsof hij gemakkelijk over zich heen laat lopen. :')
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108623612
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:01 schreef debuurvrouw het volgende:
We deden ook gekke loopjes. Daar vermaakte ik me erg mee. Maar van Ivan mag ik dat niet meer doen. ;(
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 14:09:57 #182
5428 crew  miss_sly
pi_108623668
Huppelen en hinkelen is nu hip hier. Niet dat ze het kan :D maar ze vindt het interessant!
En in treintje lopen, ik achter haar of zij achter mij.

Maar ik moet zeggen dat wij wel meestal recreatief lopen, in de zin dat we niet per se ergens op een bepaalde tijd moeten zijn ofzo.

Ik ben het wel helemaal eens met je idee over gezonde gewoontes, dat is ook een van de redenen waarom wij iedere dag, weer of geen weer, in ieder geval naar buiten gaan. Al is het maar voor boodschappen bij de Vomar en dan met een klein omwegje terug naar huis.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 14:11:50 #183
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108623728
oh, kan je m mooi vast desensibiliseren, voor later, als ie 12 is. :+

En ik denk dat ze er ook aan wennen, als je wél blijft lopen. het hoort er bij.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_108623759
er is ook bisolvon voor kinderen dames, die's vanaf 2 jaar
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_108623767
Grenzen verleggen moet ik bij mijn jongste ook. :Y) Mijn oudste is meer een Senna, die liep alles al heel vroeg. En wilde ook altijd zelf lopen. Ik kan me werkelijkwaar niet herinneren dat ze ooit gemopperd heeft daarover. Ze vermaakt zich altijd onderweg, nogsteeds eigenlijk.
pi_108623831
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:11 schreef debuurvrouw het volgende:

En ik denk dat ze er ook aan wennen, als je wél blijft lopen. het hoort er bij.
hahahaha omg, dat je als pre-puber opgehaald wordt van school, DOOR JE MOEDER, de schaamte, hoe erg!

En dat ze dan ook nog haar beste performance van een Silly Walk weergeeft.

_O-
hihi
pi_108623892
Leander loopt ook altijd. Al vanaf het moment dat ie kon lopen. Nu moet is steeds best wel een stuk naar de psz. En de terug weg is het vaak idd moeilijk. Dan zet ik hem gewoon op d ekinderwagen.Hij is de hele dag in beweging dus ik ga dan niet moeilijk doen over dat laatste stuk. Vaak zit ie paar minuten en dan wil ie weer lopen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 14:16:25 #188
5428 crew  miss_sly
pi_108623905
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:12 schreef simmu het volgende:
er is ook bisolvon voor kinderen dames, die's vanaf 2 jaar
Ja, heb ik een keer geprobeerd. Bij de eerste kleine slok, gaf ze daadwerkelijk over en zei dat die vies was :+ Die doen we niet meer.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 14:16:29 #189
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108623909
nou, gewoon je aanwezigheid is al genoeg hoor. Ik informeer altijd even wat het gewenste gedrag is voor die dag en we ik krijg ook evaluatiegesprekken. :') :+

maar vooralsnog ben ik best cool, voor een moeder. *)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 14:17:19 #190
100412 mefke79
komt goed!
pi_108623949
Miss, Bisolvon heeft speciale siroop voor het losser maken van het slijm die mag voor kindjes. Die werkt hier meestal prima.
Driekus heeft, ondanks de medicijnen, ook een hoestje te pakken. Komt mijn man bij de apotheek om nieuwe puf te halen, zeggen ze daar: "o, we hadden u al twee weken terug verwacht, want volgens onze computer was de puf toen op." Ah, dat verklaart waarom ie hoest. Nu dus maar in de telefoon een herinnering gezet over 50 dagen, dan ben ik op tijd met het halen van nieuwe puf.

We hebben van de week 10 minutengesprek gehad op het kdv. Wat we zelf al wisten: meneer loopt enorm voor met praten. De leidster geeft zelf aan dat het echt geen na-praten is, maar dat hij gewoon heel opmerkzaam is en dingen snel oppikt. Delen was nog moeilijk voor hem (als in: 5 bouwhelmen in je armen hebben, er eentje laten vallen en dan boos worden op het kindje dat die helm pakt) maar dat schijnt normaal te zijn. En hij ontwikkeld alles in sprongen. Dus weken gebeurd er motorisch niets en dan ineens kan ie heel veel. Idem voor tekenen enzo.
Wat voor ons wel een enorme geruststelling was, was het verhaal over eten. Ik snap nu waarom hij op kdv dagen niet veel wil eten thuis. Hij eet daar drie boterhammen, veel fruit, drinkt goed, wisselt zelf vanalles af en eet ook goed door. Geen wonder dat ie dan 's avonds geen honger meer heeft. Wel afgesproken dat ze, als hij er om vraagt, een vierde boterham geven. Hij mag van de kinderarts niet afvallen en eet zo slecht in de avond dat elke boterham meegenomen is.
En verder was het een lief, leuk en sociaal kind.

Over het lopen/rennen: als je mij en Driekus over straat ziet rennen lach je je rot. We zwaaien met onze benen. Ik ben gewoon niet gemaakt om te rennen, Driekus kennelijk ook niet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 2 maart 2012 @ 14:18:12 #191
100412 mefke79
komt goed!
pi_108623984
Miss, die bisolvon is er ook als pilletjes geloof ik. Al weet ik niet of dat ook voor kinderen is. Driekus vindt het lekker :?
pi_108623991
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

hahahaha omg, dat je als pre-puber opgehaald wordt van school, DOOR JE MOEDER, de schaamte, hoe erg!

En dat ze dan ook nog haar beste performance van een Silly Walk weergeeft.

_O-
hihi
In een Lada. Een groene. En dit die moeder het dan zo belachelijk vond dat je je schaamde, dat ze tot bijna óp het schoolplein reed om je daar toeterend uit te zwaaien.

Trauma's. :X
pi_108624007
Ik heb met mn grote wel veel gelopen toen ze net ging lopen, lekker naar de super lopen enzo O+
Maar dat nam wel flink af naarmate de winter vorderde ivm zwangerschap en hele forse bekkenklachten. Tot ik na de 32 weken helemaal niet meer van de bank overeind kon :')

Daarna toen mini er was zijn we wel weer veel gaan lopen, vond ze heerlijk, en ik ook <3 ondanks soms het ongemak van de hitte van de draagdoek in de zomer :X :D
Inderdaad iedere dag even naar buiten, even boodschappen doen ofzo.
Inmiddels is onze AH afgefikt en is de dichtsbijzijnde supermarkt toch wel erg ver lopen voor "even" naar buiten, maar goed. Er komt weer mooi weer aan *O*
pi_108624056
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:18 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

In een Lada. Een groene. En dit die moeder het dan zo belachelijk vond dat je je schaamde, dat ze tot bijna óp het schoolplein reed om je daar toeterend uit te zwaaien.

Trauma's. :X
hahahahaha
mijn moeder deed dat soort dingen idd ook altijd expres. Zo van joh stel je niet aan, en dan nog een schepje er bovenop doen :')

ik heb er helemaal niets aan overgehouden, en ik heb ook niets tegen mn moeder eraan overgehouden, maar ik geloof toch niet dat ik het zelf zou doen, niet mijn humor ofzo.
pi_108624080
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:16 schreef debuurvrouw het volgende:
nou, gewoon je aanwezigheid is al genoeg hoor. Ik informeer altijd even wat het gewenste gedrag is voor die dag en we ik krijg ook evaluatiegesprekken. :') :+

maar vooralsnog ben ik best cool, voor een moeder. *)
hahahhaa :D

yay voor de coolfactor *O* maar dat wisten ew stiekem natuurlijk allang!
pi_108624101
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:11 schreef debuurvrouw het volgende:
_O-
pi_108624208
Mefke, door je posting besef ik dat je eigenlijk niet zoveel over Driekus schrijft! }:| Wat voor soort dingen zegt hij dan? Ik ben benieuwd!

Fijn om te horen dat het zo goed gaat met zijn ontwikkeling!
pi_108624529
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

hahahahaha
mijn moeder deed dat soort dingen idd ook altijd expres. Zo van joh stel je niet aan, en dan nog een schepje er bovenop doen :')

ik heb er helemaal niets aan overgehouden, en ik heb ook niets tegen mn moeder eraan overgehouden, maar ik geloof toch niet dat ik het zelf zou doen, niet mijn humor ofzo.
Nou, ja, hier werd ik als nieuw, Rotterdams meisje in een gereformeerd Zeeuws dorp waarin het motto van de jeugd 'joe ken ik nie dus joe mag ik nie' was, al afschuwelijk gepest.

En hoewel m'n moeder me alleen maar weerbaarder wilde maken door me mee te geven dat ik boven oppervlakkigheden als status door een bepaald merk auto moest staan, maakten die acties het er niet echt beter op. :')
  vrijdag 2 maart 2012 @ 14:37:41 #199
100412 mefke79
komt goed!
pi_108624656
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:24 schreef Claudia_x het volgende:
Mefke, door je posting besef ik dat je eigenlijk niet zoveel over Driekus schrijft! }:| Wat voor soort dingen zegt hij dan? Ik ben benieuwd!

Fijn om te horen dat het zo goed gaat met zijn ontwikkeling!
druk druk druk zeg maar

Voorbeeldje: we waren bij mijn ouders afgelopen weekend. Ik zeg 'mam' tegen mijn moeder en Driekus oma. Dat vond hij vreemd want oma=oma geen mama. Toen hebben we em proberen uit te leggen dat oma mijn mama is. En dat hij dus mijn zoontje is. Dat snapt ie dan niet helemaal, maar vervolgens hoor je de hele week in de ochtend: haai mama, ik ben jouw zoontje. En Tienus ook he.
Hij neemt ook veel over van de oudere peuters: zo is alles ineens super. Dus superlekker, superleuk of superstom.
Hij is gewoon gevoelig voor gesproken taal (he-le-maal niet herkenbaar :P ). Hij begint nu zelfs in de auto mee te zingen met Racoon. In het engels dus.
Wat me vooral opvalt: tegenwoordige tijd/verleden tijd en voltooid verleden tijd worden hier keurig meegenomen in de zinsbouw. Dat hoeft ie echt nog niet te kunnen begreep ik. Hij zegt dus echt: ik heb fijn gespeeld. Ik ga naar het kinderdagverblijf (al komt dat laatste woord er niet feilloos uit) en we zijn naar de trein gaan kijken.

Ter compensatie: meneer is dus wel houterig. En tekenen vind ie niet leuk. Hij kan het wel, heeft zelfs een mooie pengreep, maar vindt het absoluut niet boeiend. Rennen, dat is wel zijn ding. En spelen.
pi_108625196
Leuk om te lezen, mefke! O+

Ik ga meteen je topic even checken om te zien of er nog vorderingen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')