abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108593878
Mag ik even trots komen doen? Ivan heeft vanmiddag lange tijd samen met ons buurmeisje gespeeld. Écht samen. Ze hadden gesprekjes, maakten plannen, stemden hun spel op elkaar af, hadden onenigheid en zochten samen oplossingen. Toen ik even wegging en weer beneden kwam zag ik ze ineens samen in onze grote rode stoel zitten en waren ze samen stickers aan het uitzoeken en elkaar aan het beplakken. Ik vond het heel behoorlijk geweldig om te zien.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108594039
quote:
2s.gif Op donderdag 1 maart 2012 10:49 schreef Asyniur het volgende:
Ow en middagslaapjes zijn hier heel wisselend. Soms slaapt hij 1,5 tot 2 uur en soms niet. Ik doe hem wel altijd naar bed. Dan ligt hij dus 2 uur wakker in zijn bedje te rommelen.
Maar hij komt de laatste tijd altijd zo mopperig uit bed 's middags. Alsof hij nog wel een poos had kunnen slapen...
En als hij helemaal niet geslapen heeft, dan blijft hij sikkeneurig en eet hij ook nog eens slecht...

Davinia, ik ben ook blij dat het goed gaat. Had niet voor mezelf ingestaan op dit moment ;)
Ik ga hem wel ophalen met de kinderwagen. Ik weet namelijk niet hoe moe hij is en ik kan geen dwars jongetje mee naar huis dragen :X
Wat spannend, zo'n eerste dag! Ik ben benieuwd hoe het in het vervolg zal gaan.

Ik loop altijd met Ivan naar huis. Dat is een behoorlijk stuk en ik merk dat het eigenlijk iets te veel is voor hem, aangezien hij moe en hongerig is. Hij is dan dwarser dan normaal, heel onredelijk, blijft vaak stilstaan en wil geen stap meer verzetten. We komen uiteindelijk wel thuis, hoor, maar als je er geen energie voor hebt kun je inderdaad beter de wagen meenemen.
pi_108595813
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:04 schreef mikoxx het volgende:
Asy, fijn dat het eigenlijk zo goed ging! Goed gevoel lijkt me.

Wij hebben hier pseudokroep. Iemand ervaring/tips? En, hoe lang duurt zoiets...?
R heeft het ook gehad, maar hij had het zo erg dat we meteen naar het ziekenhuis moesten komen om te kijken of hij niet aan de zuurstof moest daar. Dat hoefde gelukkig niet, maar we kregen wel een puffer mee (of kon ik gaan ophalen daar bij de dienstdoende apotheek.

De volgende dag was het over.

Een dikke :* voor jullie. het is helemaal niet leuk. Ik ben toen erg geschrokken.

[ Bericht 1% gewijzigd door groofskendezoveelste op 01-03-2012 19:14:09 ]
pi_108595963
Claudia, wat een fantastische foto O+ En leuk he? Dat samen spelen!

Asy: klinkt best goed voor een eerste keer :Y
pi_108597477
Mijn neefje heeft ook pseudokroep gehad, en bij hem bleek het achteraf wel mee te vallen. Er hebben zich geen enge situaties voorgedaan.
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 19:55:34 #131
5428 crew  miss_sly
pi_108597980
Claudia, wat leuk, dat echt samen spelen O+ lijkt me erg leuk om te zien! En knap is het inderdaad ook, want het is voor jonge peuters zeker nog niet gemakkelijk! Zijn ze even oud?
Geweldige foto trouwens. Wat fijn een tuin!

Mikoxx wat naar lijkt me dat, pseudokroep. Geen ervaring mee, gelukkig, maar ik kan je dus ook geen tips geven.

Asy, wat goed van jullie allebei, zonder tranen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:59:21 #132
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108598175
Harry heeft nog bijna 2 uur wakker door zijn bed gestuiterd en is daarna toch in slaap gevallen. Heeft toch nog zeker 1,5 uur geslapen. Toen ben ik hem maar gaan wakker maken omdat ik anders bang was dat hij zijn ritme gaat verschuiven.

simmu, dat zijn dingen die ook ook snel doe hoor! Eventjes een ander kindje vragen om mee te lopen of iets tegen te zeggen om de boel te doorbreken.

Claudia wat leuk zeg! Zo saampjes spelen O+
En ik was wel blij dat ik de kinderwagen mee had. :Y
Ik kan nu gewoon niet met een moe kind sjouwen. Normaal zou ik dan een doek hebben meegenomen en dan als het niet meer ging hem dragen, maar dat is nu ook geen optie. Maar volgens mij was hij allang blij dat hij niet hoefde te lopen.

mikoxx, ik weet ook dat mijn moeder altijd in een dampende badkamer ging zitten met mijn broer. VErder weet ik er niet veel van, maar het is wel heel erg naar om te zien!
Heel veel succes voor jou! :*
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:24:04 #133
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_108599503
:* Dank voor jullie meedenken, fijn is dat toch. Ik kom hier dan wel niet zo heel veel meer, ik lurk lekker mee en zo af en toe is het toch wel erg fijn om even advies te vragen of te reageren.

Hier lijkt naast de pseudokroep ook een luchtweginfectie te zijn ontstaan, vandaar waarschijnlijk de hoge koorts. Daarnet had T 39,8 en M 38.9. Vooral T behoorlijk dus... ;(. Maar eens zien wat de nacht gaat brengen.....
pi_108599950
Mikoxx, Dyon heeft ook psudokroep gehad. Hij kreeg daar ook koorts bij, maar niet zo hoog. Wel in de gaten houden of de hoge koorts niet aan blijft houden! http://nl.wikipedia.org/wiki/Epiglottitis
Gelukkig was het hier na twee dagen al bijna over. De eerste dag had hij het meeste last van de benauwdheid. Veel stomen dus.
Beterschap voor T en M :* Hebben ze beiden dan pseudokroep?
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:34:16 #135
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_108600023
Sterkte met de zieken Mikoxx. Hopelijk hebben jullie een rustige nacht!

Wat lief Claudia dat ze zo samen spelen! O+

Asy,jij stoere! :* Fijn dat Harry het naar z'n zin heeft gehad op de psz!

Waaaah, ;duimen; jullie mee?! We hebben Tirza net in bed gelegd zonder tutje! Het hele ding niet genoemd, geen aandacht aan besteed en het is gewoon stil! :o
We hebben de afgelopen dagen wel een paar keer gezegd dat we het tutje binnenkort zouden weggooien, aangezien ze er een gat in heeft gebeten, dus dat het dan gevaarlijk gaat worden met evt. stukken eraf bijten enzo. Dussssss fingers crossed!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_108600121
Claudia, wat lief O+ Was dat hun eerste ontmoeting?

Elmo, ik duim!!
Ik hoop dat Dyon hm ook eens stuk gaat bijten, zou een goede reden zijn om ook de speen weg te gooien :P
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 20:40:46 #137
5428 crew  miss_sly
pi_108600333
Elio, wat spannend! Hoop dt het goed gaat!
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:41:54 #138
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_108600399
Elmo, hier hebben we t eigenlijk een beetje op diezelfde manier gedaan. Gewoon weglaten en klaar. Bij ons was het echt meteen klaar, zonder gedoe (waar we vooraf heeeeel anders hadden verwacht...) . Succes!
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:43:27 #139
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_108600474
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:33 schreef Meimeltje het volgende:
Mikoxx, Dyon heeft ook psudokroep gehad. Hij kreeg daar ook koorts bij, maar niet zo hoog. Wel in de gaten houden of de hoge koorts niet aan blijft houden! http://nl.wikipedia.org/wiki/Epiglottitis
Gelukkig was het hier na twee dagen al bijna over. De eerste dag had hij het meeste last van de benauwdheid. Veel stomen dus.
Beterschap voor T en M :* Hebben ze beiden dan pseudokroep?
Ja, volgens de ha hebben ze t beide. Ze waren afgelopen nacht ook afwisselend wakker met een aanval (allebei 1x) en dus ook helemaal in paniek. Vandaag hadden ze ook beide nog een blafhoest en een hese stem. T. dus t meeste koorts, M minder, maar ook wel continu boven 38.
pi_108600476
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:55 schreef miss_sly het volgende:
Claudia, wat leuk, dat echt samen spelen O+ lijkt me erg leuk om te zien! En knap is het inderdaad ook, want het is voor jonge peuters zeker nog niet gemakkelijk! Zijn ze even oud?
Zij is in ieder geval een jaar ouder. Dat zal ook wel verschil maken.

Ik vind het soms wel pijnlijk om te zien dat Ivan nog totaal geen tact heeft. :')
pi_108600534
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:36 schreef Meimeltje het volgende:
Claudia, wat lief O+ Was dat hun eerste ontmoeting?
Nee, ze hebben elkaar nu al vaker gezien. We hebben nog geen schutting en zij komt elke keer voor onze schuifpui staan om te vragen of Ivan buiten mag komen spelen. M'n hart maakt daar gewoon sprongetjes bij. O+

Ik vroeg aan haar of ze een lieve broer had. Toen zei ze: "Nee! Ik wil Ivan als broer!" :D
pi_108600553
leuk he claudia :Y
ik duim elmo! selene ook :P :D
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:45:18 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_108600570
mikoxx beterschap!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:45:25 #144
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_108600581
Meimeltje, je link :o brrr...
Als ik die symptomenlijst langsloop, hebben ze iig niet de typische houding en juist wel een hese stem allebei. Dus: hoop maar niet op dat... Maar goed, ben ook erg benieuwd naar wat de nacht gaat brengen als ik heel eerlijk ben. Ik gok zo dat ik licht slaap iig.
pi_108600617
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het soms wel pijnlijk om te zien dat Ivan nog totaal geen tact heeft. :')

dat maakt idd uit! ravi kan al echt (korte tijd) met selene spelen, wat selene geweldig vindt. en die kon dat echt nog niet op die leeftijd hoor.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_108600696
quote:
2s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:59 schreef Asyniur het volgende:
En ik was wel blij dat ik de kinderwagen mee had. :Y
Ik kan nu gewoon niet met een moe kind sjouwen. Normaal zou ik dan een doek hebben meegenomen en dan als het niet meer ging hem dragen, maar dat is nu ook geen optie. Maar volgens mij was hij allang blij dat hij niet hoefde te lopen.
Ik kan Ivan gewoon écht niet meer zo'n eind tillen. Bovendien heb ik Lena al in de draagdoek. Ik moet hem er dus verbaal doorheen loodsen. Dat lukt wel, hoor, maar het kost gewoon tijd en energie. Ik vind het geen probleem, maar als ik me niet fit zou voelen zou ik de wagen meenemen. We zijn aan het einde van de dag 45 minuten tijd kwijt aan dat stuk lopen terwijl ik het met de kinderwagen in 10 minuten doe.
pi_108600724
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:34 schreef Elmo76 het volgende:

Waaaah, ;duimen; jullie mee?! We hebben Tirza net in bed gelegd zonder tutje! Het hele ding niet genoemd, geen aandacht aan besteed en het is gewoon stil! :o
We hebben de afgelopen dagen wel een paar keer gezegd dat we het tutje binnenkort zouden weggooien, aangezien ze er een gat in heeft gebeten, dus dat het dan gevaarlijk gaat worden met evt. stukken eraf bijten enzo. Dussssss fingers crossed!
Spannend! Ik duim. ^O^
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 20:48:52 #148
5428 crew  miss_sly
pi_108600755
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat zou wel verschil kunnen maken, denk ik. Maar dan nog is het knap en leuk dat hij er wel in mee kan gaan en mee kan spelen!

Whahaha, hij hoeft ook nog niet tactvol te zijn, natuurlijk :D
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:49:37 #149
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_108600816
Thanks allemaal! Ik ben benieuwd en ik hou jullie op de hoogte!

Claudia, gaat het bij Ivan nog steeds goed zonder speen?!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_108600896
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:48 schreef miss_sly het volgende:

Whahaha, hij hoeft ook nog niet tactvol te zijn, natuurlijk :D
Nee, maar dat vind ik dus soms wel pijnlijk om te zien als ik hem zo met haar bezig zie. :D Dan stelt zij bijvoorbeeld heel lief iets voor, en dan walst hij eroverheen met een keiharde "nee!". Of ze vraagt: "Ivan, mag ik met jouw schep spelen?" En dan zegt hij: "NEE, DAT IS MIJN SCHEP!"

Ik vind het maar lastig om niet in te grijpen en te corrigeren! Maar ze komen er prima uit samen. Alleen toen hij onlangs water in haar schoen aan het gieten was en zij van slag raakte moest ik even ingrijpen. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')