abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 maart 2012 @ 12:34:51 #251
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108737692
MP, wat fijn zeg! :Y
pi_108737731
Ohja, wat ik nog wou zeggen: Ivan zit zo lekker in zijn vel de laatste tijd! Ik maak steeds vaker mee dat we ergens komen en hij meteen op zijn gemak is. Toppunt was gisteravond op een heel druk feestje. Hij heeft de tijd van zijn leven gehad en ik heb hem amper gezien. :+ Ik vond hem ineens heel groot zo.

Stiekem vond ik het ook mooi om te zien hoe hij het middelpunt van het volwassenefeestje was. Iedereen vond hem zo'n leuk, lief, mooi, slim en grappig jongetje. Ik ben zelden zo trots geweest.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108738571
Claudia wat heerlijk O+

Estrys: hier heeft de oudste dat ook heel lang gehad. Nou doe ik ze sowieso niet zo vaak in bad, eens per 5 dagen ofzo, ook omdat de jongste zo'n beroerde huid heeft en wel heel erg van badderen houdt.
Maar inmiddels gaat het een stuk beter hier! Het hielp om te beloven dat ik niet zijn haar ging wassen met de douche :)
pi_108738605
Fijn gevoel Claudia en jij hebt alle rede om super trots te zijn hoor, niet alleen op dit soort avondjes, je hebt gewoon geweldige kinderen O+
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_108742554
ravi is naar het cb geweest:

algehele conclusie: doet het prima *O*

onze arts heeft een kek nijntje oogkijkding wat mijn bijdehandje al direct bij binnenkomst spotte en waar hij dus om vroeg :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 5 maart 2012 @ 15:41:10 #256
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108743757
Mooie stats voor Ravi! *O*

Klinkt heerlijk Claudia! O+
pi_108743978
Haha Simmu, dat nijntje-lampje heeft de CB arts hier ook. B. was een paar weken geleden met Isabeau naar het CB geweest en gisteren vertelde Isabeau ineens: "Ik ben naar de dokter geweest met papa! De dokter had een lampje met nijntje." En toen ging ze weer verder met haar houten trein :')
pi_108744429
ik was helemaal opgelucht, want er is ook ff naar zn longen geluisterd. we kuchen en proesten allemaal hier :'( maar ja. zolang het goed eet en drinkt en slaapt en geen koorts lijkt te hebben en algeheel nergens last van, ga ik dus niet naar de huisarts. cb arts zei daarop: ^O^ prima houding!
  maandag 5 maart 2012 @ 16:45:14 #259
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_108746019
Ravi gaat lekker zeg! *O*

Welkom. :*
A grand adventure has begun.
pi_108750779
het valt toch een beetje op dat ik met ravi zoiets heb van "die's nog klein hoor! nog maar een dreumesje! zachtjes met mijn kroellie!!!!" he :P ;( terwijl hij feitelijk 3 x zo sneaky is als selene :o ik heb met ravi mijn handen meer vol dan met selene nu }:| zodra ik mijn kont keer vreettie wat uit -O-

maar ze liggen dus al op bed :s) mijn kleinste muppie hing kleefkind uit en de grootste wilde alleen maar bankhangen en tv. 's ochtends ravi naar de psz en selene met mij mee naar de huisarts, 'smiddags selene naar de psz en ravi naar het cb, tussendoor ook nog wat boodschapjes gehaald. echt, hoe jullie werkende moeders dit doen is mee een raadsel hoor :? dit was voor ons allemaal echt net te druk en teveel geren.
pi_108750795
ps: ik zeg nergens dat ze al slapen he O-)
pi_108751162
maar ze waren wel heel rustig (nja, voordat ravi in volledige kleefkindmodus ging :P )

pi_108751959
Hier zegt de oudste heel vaak tegen de jongste..
Je snapt het misschien nog niet maar........

• Haren trekken doet pijn hoor
• Je mag niet mijn potloden afpakken
• Slaan is echt niet lief..

En dan laat ze het daar gewoon bij. Hier is de jongste wel duidelijk zachter in de omgang.
Ik zei dat dus altijd als ze zat te mopperen dat hij iets deed wat ze niet wilde hebben.
Eigenlijk zijn ze heel lief samen. Hij is wel echt haar levende pop en hij heeft het soms zwaar te verduren maar als die haar niet ziet of mist roept die goot zus! goot zus! O+ O+ Truus is bijna 4..
Dus dit gaat nog wat worden als ze op school zit :Y
pi_108752339
Simmu O+ Dat ziet er wel heel knus uit hoor :Y

Pvoes, dat klinkt ook geweldig O+ Leuk als ze zo lekker communiceren naar elkaar.

Die van mij vinden elkaar gewoon niet zo aardig :+ Vandaag hebben ze wel een kwartier samen in de zon in de tuin gespeeld (wipwappen, fietsen...) en dat is echt een unicum. Meestal wordt er na 5 minuten 1 van 2 bruut hard omgeduwd of gemept.
Ik zie wel vooruitgang overigens :Y
pi_108752342
ze zijn zelfs al om 10 over 7 gaan slapen :o

hier is de jongste heul niet zachter in de omgang :N en als de een duwt, dan duwt de ander dus mooi wel terug :X maar wel behoorlijk goedmoedig en niet ruw. ik grjip trouwens dus niet gelijk in als ik wat onderling getrek en geduw zie he. ik voel me er geregeld wat rot over, maar ik ben ook echt ferm van mening dat ze beter zelf kunnen leren om dingen te regelen :@

als ze apart zijn refereren ze allebei constant naar de ander O+ ravi vraagt steeds naar 'nene' als die er niet is. vanochtend toen we naar de huisarts gingen begon selene ermee dat ze het toch ook wel leuk vond even alleen met me te zijn, maar binnen een half uur was het "wanneer gaan we ravi halen mama?"
pi_108753556
F-je vraagt ook naar de oudste. Hij noemt hem 'ma?'met een heel hoog stemmetje. Tara is ook 'ma' maar dan een octaaf lager en ik ben mama :P

Bij ruzie grijp ik in bij dingen die ECHT niet kunnen, bij duidelijke pijn van 1 van beide partijen en bij keihard gillen, anders word ik zelf tuter :P
pi_108753950
Oh men, wat een mijlpaal hier. O+ Ik heb zojuist een liedje van Lente geleerd. Ik had er nog nooit van gehoord en ze heeft het van voor tot eind voor me gezongen. Ze begon er zelf mee.

Klein rood autootje
Waar breng je ons naar toe
Naar oma en naar opa en
Naar de koetjes boe
En de handjes gaan van
Klap klap klap
En de voetjes gaan van
Stap stap stap
Klein rood autootje
Waar breng je ons naar toe

(Op de melodie van 'Klein, klein kleutertje.')

Ze zit, net als Ivan, ook weer erg goed in d'r vel de laatste tijd. En ze is zo lief en zorgzaam. O+
Ik ben niet lekker, allesbehalve zelfs, dus had ik 'r vanmorgen met de tv aan bij mij in bed gelegd zodat ik nog even kon dommelen. Pakte ze een paar keer m'n hoofd om dat helemaal tegen zich aan te trekken en 'tom maar, mama' te zeggen. Tussendoor kreeg ik kusjes en als ze te ruw bewoog een 'sorry'. O+

Oh, en ze noemt me sinds een paar weken 'mam' ipv 'mama'. Klinkt zo groot al.

En toen we vanmiddag even langs het water liepen, zei ze, starend in de verte: "Ziet mooi uit, hè, mama? Mooi water!"

Mijn kind is zo leuk. 8-)

[ Bericht 6% gewijzigd door Ssserpente op 05-03-2012 20:10:07 ]
pi_108754034
oh, bij evil dingen, willekeurig wat, grijp ik wel in hoor! maar ze moeten ook leren het zelf onderling te regelen. het helpt nogal dat ze op 1 kamer liggen merken we. ze reageren namelijk echt wel anders als er een ouder bij is, vergeleken met als ze alleen zijn (mijn hobbiekamer is naast hun kamer en we hebben een heel gehorig huis ;) ik kan dus mooi wel alles horen wat ze bespreken daar O-) )

als ik erbij ben had ravi een tijdje de neiging om een keel op te zetten zodra selene maar naar hem wees :D nja. da's dus niet zo effectief :N voel ik me weer een avondje een hele evil mama, maar mooi niet dat ik ertussenspring bij zoiets. dat vechten ze maar leuk zelf uit :{w
pi_108755619
beterschap ssserpente :*

en wat klinken jullie leuk zo O+
pi_108756446
Simmu, wat ziet die foto er ontspannen uit!

Ssserpente, wat goed van Lente :)

Hier ligt er eentje uitgeput in bed, vanmiddag al een tijd op de bank gelegen, de indrukken op de psz waren toch groter dan ik dacht.
  maandag 5 maart 2012 @ 21:48:40 #271
35189 Troel
scherp en bot
pi_108761140
Hmm, Jochem kwam net naar beneden, ging met dekentje op de bank liggen, zonder gedoe of wat dan ook. Viel in slaap. Ik wilde naar bed gaan, til hem naar zijn bed. Draai me om, doe de deur dicht, ga beneden de lampen uitdoen en ik hoor gehuil en wat anders van boven.

Inmiddels ligt hij in mijn bed te slapen en heb ik zijn beddengoed uitgespoeld en in de was gestopt. Arme kereltje :r
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_108761343
Och arme, beterschap voor Jochem.
pi_108761379
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:54 schreef Ssserpente het volgende:
Oh men, wat een mijlpaal hier. O+ Ik heb zojuist een liedje van Lente geleerd. Ik had er nog nooit van gehoord en ze heeft het van voor tot eind voor me gezongen. Ze begon er zelf mee.
:D!

Dat is echt een mijlpaal, ja! En wat fijn dat ze zo lief voor je is. Ik geniet zo van het kleffe gedoe. Als dreumes was Ivan daar te onrustig voor (net als Lena nu), maar hij is nu juist heel knuffelig.

Vraagje: welke woorden die je kind verkeerd uitspreekt/gebruikt nemen jullie over? Ivan zegt bijvoorbeeld "haar kammeren". O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 5 maart 2012 @ 21:53:59 #274
35189 Troel
scherp en bot
pi_108761502
Ruben zegt altijd "de Jochemse", waarmee hij wil zeggen "die van Jochem"

En ik hoor mijn ouders nog steeds af en toe zeggen dat ik even biggig ben, wat ik vroeger zei als ik bezig was :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_108761868
Goeie vraag Claudia, mijn kind spreekt denk ik heel goed nederlands, ik zou het namelijk niet kunnen bedenken, maar ik ga er vanaf nu bewust op letten en dan kan ik vast en zeker zo een par dingen noemen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')