quote:In USA gebuikte ik altijd een IDT. Je belt een 800 nummer en moet dan enorm veel cijfers intypen (account number, pincode, telefoonnummer). Het werkt vanaf iedere telefoon. Op de deze kaart stond ook een Canadees nummer, maar het werkte niet in Vancouver. Het werkt het wel als je de kaart in Canada koopt (ik had de klantenservice gebeld om te vragen of het normaal was dat de kaart het niet in Canada doet, en dat was inderdaad zo, voor Canada moest ik een Canadese kaart kopen).
Op zaterdag 28 juni 2003 13:55 schreef Mister_Puke het volgende:
Ik ga in september voor 5 maanden naar canada. wat is de beste manier om te bellen vanuit canada naar nl (en in canada zelf)kan ik het best een mobieltje in canada kopen? Of alleen via de vaste lijn?
Ik heb overigens eerst een proef-kaartje gebruikt uit een inflight magazine, en dat werkte prima. Daarna cerditkaart gegevens doorgegeven en ik kon gewoon bellen. Het werkt met een soort van beltegoed.
Verder kan je natuurlijk ook GlobalOne kaarten en dergelijke kopen, maar die heb ik zelf alleen vanuit Noorwegen gebruikt (voordat ik een vaste lijn kreeg).
je kan beste een "Goldline" telefoonkaarje kopen... voor 10 Canadese dollars (+/- 6 euro) kan je ruim 100 min bellen naar een vaste lijn in Nederland en 20 min naar mobiel... ![]()
het vervelende is dat je wel een hele reeks cijfertjes moet intoetsen (pin code) voordat je kan bellen... ![]()
voor de mensen daar in Canada kan je een mobieltje + een "Fido" pre-paid kaartje kopen (kost geen drol) of je laptop meenemen en MSN-en...
quote:weet ik idd, dus vroeg me daarom ook of hoe duur een mobieltje in canada is.
Op zaterdag 28 juni 2003 14:32 schreef hunky het volgende:
Je eigen mobieltje kun je wel thuis laten, tenzij je een "tri-band" hebt.
In NL zitten we namelijk op 900 en 1800 MHz, en in Noord-Amerika gebruiken ze 1900 MHz. De meeste Nederlandse GSM-telefoons werken daar dus niet.
quote:Volgens mij zijn die over het algemeen een tikkeltje goedkoper als hier... Maja, je kunt natuurlijk ook een tweedehansje ofzo op E-bay kopen, niet?
Op zaterdag 28 juni 2003 14:46 schreef Mister_Puke het volgende:[..]
weet ik idd, dus vroeg me daarom ook of hoe duur een mobieltje in canada is.
Ik ben op zoek naar een kaartje van canada waarop staat welke talen waar gesproken worden(voornamelijk frans/engels). Kan iemand mij daar bij helpen?
Verder, bedankt voor de link, maar is een beetje onoverzichtelijk ![]()
Maar toch bedankt.
quote:Vrij zeker. Aangezien British Columbia, Alberta, Saskatchewan, Manitoba, Ontario, Nova Scotia, Prince Edward Island, Newfoundland en de Northwest Territories engelstalig zijn. En in Nunavut spreken ze Inuktitut, de taal van de Inuit.
Op maandag 30 juni 2003 13:05 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Lucille, weet je dat zeker?
Zou wel handig zijn.
quote:Ok, dank je wel. Ik denk dat het inkleuren wordt
Op maandag 30 juni 2003 13:10 schreef Lucille het volgende:[..]
Vrij zeker. Aangezien British Columbia, Alberta, Saskatchewan, Manitoba, Ontario, Nova Scotia, Prince Edward Island, Newfoundland en de Northwest Territories engelstalig zijn. En in Nunavut spreken ze Inuktitut, de taal van de Inuit.
Reisverslag is te lezen op http://members.lycos.nl/canada2003/
quote:Yep, echt een land om naar te emigreren
Op zaterdag 23 augustus 2003 00:36 schreef OmeRon het volgende:
Net 3 weekjes terug. Wat een prachtig land zeg. Zou er haast naar gaan emigreren...Reisverslag is te lezen op http://members.lycos.nl/canada2003/
iemand een goed idee welk boek ik mee kan nemen?
Lonely Planet heeft vaak ook een best wel grote wildlife section in de boeken zitten.
Of je zou iets bij de National Parks kunnen scoren in het visitors centre, of dus een specifiek boek over de hike!
Amazon heeft wat dat betreft volgens mij wel belachelijk veel boeken!
Ik zou graag tips en info hierover willen ![]()
Bvd
quote:Dank je! Daar zocht ik naar!
Op zondag 26 oktober 2003 02:07 schreef sexy_beast het volgende:
je kan ff hier kijken ------> http://www.dfait-maeci.gc.ca/canadaeuropa/netherlands/menu-nl.asp
of hier als je er een hele reis van wilt maken -----> http://www.travelactive.nl/canada_wt.php
Iemand misschien ervaringen met het tijdelijk 'verhuizen' naar een ander land (hoeft niet alleen canada) aangezien ik ook benieuwt ben hoe dit gaat met andere landen.
quote:ik heb 7 maanden gewerkt en gereisd door noorwegen en zweden
Op zondag 26 oktober 2003 02:15 schreef th3dge het volgende:[..]
Dank je! Daar zocht ik naar!
Iemand misschien ervaringen met het tijdelijk 'verhuizen' naar een ander land (hoeft niet alleen canada) aangezien ik ook benieuwt ben hoe dit gaat met andere landen.
quote:Wat voor werk heb je dan gedaan? Werk waar je hier voor geleerd hebt?
Op zondag 26 oktober 2003 02:24 schreef sexy_beast het volgende:[..]
ik heb 7 maanden gewerkt en gereisd door noorwegen en zweden
en 6 maanden in noorwegen gewoond...
wat kan ik zeggen ??!!
niet denken, maar doen
ik heb het fantastisch naar m'n zin gehad en ik ga over 5 weken weer terug
* SoesGSX600 wilt na de HBO een jaar (minstens) door Amerika trekken
de states lijken mij ook wel vet... al die grote steden enzo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |