abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 september 2004 @ 09:49:50 #151
54744 chrisz
music sounds better with me
pi_22279295
hey mensen

ik ga volgend jaar naar canada op vakantie.
nu is mijn vraag of er mensen zijn die daar ook zijn geweest en of zij weten of er dingen zijn die je moet gezien hebben als je daar ben.

Mijn reis gaat vanaf Calgary naar Vancouver en terug door de rocky mountains heen.

alvast bedankt
What the f*ck, ik doe het gewoon!!
pi_22279845
Ik ga dit topic maar in de gaten houden. Ga zelf naar Montreal volgend jaar, en hoop natuurlijk ook nog wat andere plekken mee te pikken
Where facts are few, experts are many.
pi_22280372
Ik ga binnenkort de Canada topics laten mergen om zo een beter overzicht te krijgen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_22280904
quote:
Op woensdag 29 september 2004 11:01 schreef Lucille het volgende:
Ik ga binnenkort de Canada topics laten mergen om zo een beter overzicht te krijgen.
Oh, dan hou ik alvast op met lezen.. Wacht ik even op de gemergde versie
Where facts are few, experts are many.
pi_22297528
Dit topic is nu dus gemerged met vele andere Canada topics.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_22435192
quote:
Op woensdag 29 september 2004 09:49 schreef chrisz het volgende:
hey mensen

ik ga volgend jaar naar canada op vakantie.
nu is mijn vraag of er mensen zijn die daar ook zijn geweest en of zij weten of er dingen zijn die je moet gezien hebben als je daar ben.

Mijn reis gaat vanaf Calgary naar Vancouver en terug door de rocky mountains heen.

alvast bedankt
Dit klinkt alsof je Vancouver Island wil overslaan, en dat is juist een van de beste stukjes van British Columbia. De natuur is zo divers en overweldigend, dat je zeker weten er heen moet gaan. En Victoria is maar anderhalf uur met de ferry vanaf Vancouver, en het kost bijna niets.
Ik ben hier nu iets meer dan een maand, en het is zo prachtig, hier moet je gewoon even langskomen, als je toch zo'n reis onderneemt.
'It isn't the vote that counts, it's who counts the votes'
pi_22436363
De ferry kost bijna niets? Wel als je met de auto gaat hoor! ..hmmm 40 dollar (+tax) per auto en 1 persoon, plus $10 pp (adult) extra...okay niet zoveel voor de gemiddelde vakantievierende Europeaan maar wel als je bijna geen cent op zak hebt en Europeaan-af bent (jah ik spreek uit ervaring). Het is idd wel de moeite waard, Vancouver Island is een paradijs, relatief weinig toerisme - we zijn ongeveer maar 20 autos tegengekomen tussen Nanaimo en Tofino, waarvan een aantal lokale semi's met gekapte bomen erop. Een mooie wandeling is het Schooners Bay pad een paar km voordat je Tofino binnenrijdt.
pi_22529042
Als je er in de winter bent en van snowboarden houdt dan moet je beslist even naar "The Big White" bij Kelowna..echt super wintersportoord!
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_22563682
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 04:31 schreef jeroen1976 het volgende:
De ferry kost bijna niets? Wel als je met de auto gaat hoor! ..hmmm 40 dollar (+tax) per auto en 1 persoon, plus $10 pp (adult) extra...okay niet zoveel voor de gemiddelde vakantievierende Europeaan maar wel als je bijna geen cent op zak hebt en Europeaan-af bent (jah ik spreek uit ervaring). Het is idd wel de moeite waard, Vancouver Island is een paradijs, relatief weinig toerisme - we zijn ongeveer maar 20 autos tegengekomen tussen Nanaimo en Tofino, waarvan een aantal lokale semi's met gekapte bomen erop. Een mooie wandeling is het Schooners Bay pad een paar km voordat je Tofino binnenrijdt.
Als je toch al deze hele reis onderneemt, en zelfs een auto huurt, dan is het inderdaad bijna niets. Zeker als je ziet wat je er voor terugkrijgt.
'It isn't the vote that counts, it's who counts the votes'
pi_22695575
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een camperrondreis door West-Canada? We willen rond augustus met z’n vieren gaan (met twee kleine campers vanwege de privacy). Welke plaatsen moet je gezien hebben en welke zijn overhyped? Andere tips zijn ook welkom!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_24661171
Lucille, kun je wat meer vertellen over The Canadian, de trein van Toronto naar Vancouver? Ik heb in een ander topic gelezen dat je die trip hebt gemaakt. Ik studeer op het moment in Toronto en heb na het semester 4 weken om rond te reizen. Dit leek me echt ideaal, vooral ook omdat steden me niet lang kunnen boeien. Andere tips zijn -ook hier- welkom, !
pi_24744902
Ik wil in de meivakantie naar een van de steden in Canada, maar ik zit nog te twijfelen tussen Calgary en Toronto.. welke stad is volgens jullie leuker?
  donderdag 17 februari 2005 @ 02:47:10 #163
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_25121461
Ik studeer nu in Ottawa en ik ga in mei met The Canadian van Toronto naar Vancouver, en vandaaruit op een 9-daagse reis door de Rocky Mountains met www.moosenetwork.com (aanrader lijkt mij). Montreal vond ik maar saai, alleen het nachtleven is daar leuk (als je daar van houdt). Het is -zoals een Canadese vriendin me vertelde- vooral in de zomer als er festivals zijn een leuke stad. Naar Toronto ga ik in maart. Ottawa is de hoofdstad, maar dat is dan ook vooral een parlementaire bezienswaardigheid, hoewel het Rideau Canal deze winter wel he-le-maal fantastisch is: elke dag schaatsen!

Voor SC8fan: als ik de mensen hier moet geloven is Toronto leuker dan Calgary.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_25121572
quote:
Ik wil in de meivakantie naar een van de steden in Canada, maar ik zit nog te twijfelen tussen Calgary en Toronto..
Ik denk dat je die vraag zelf ook wel kan beantwoorden niet?

Toronto is de derde grootste stad van Noord Amerika en Calgary is een boerengehucht.

Diego die nooit in Calgary geweest is maar wel in Toronto
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25121576
quote:
Montreal vond ik maar saai, alleen het nachtleven is daar leuk (als je daar van houdt).
Ik ken Montreal alleen van 2 keer een weekend tijdens de GP in juni maar het is dan iedergeval een hele vette stad.

Rue Sainte Catherine
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25148518
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 18:08 schreef SC8fan het volgende:
Ik wil in de meivakantie naar een van de steden in Canada, maar ik zit nog te twijfelen tussen Calgary en Toronto.. welke stad is volgens jullie leuker?
Toronto kun je in een paar dagen doen (en een dag extra voor de Niagra Falls). Een hele week raad ik je niet aan.
  zondag 20 februari 2005 @ 16:03:26 #167
37305 BushRanger
in Wellington
pi_25180229
Ik heb een working holiday visa voor Canada weten te bemachtigen!! Vertrek ergens in september richting oostkust (waarschijnlijk Montreal) en ga dan in de winter werken. In het voorjaar wil ik richting Vancouver reizen. Zijn er meer mensen met een WHV? Tis weer eens wat anders dan Australië he!
pi_25180255
wij gingen 4 weken met een camper door canada rijden, was wel leuk opzich.
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
pi_25180314
Waar ga je werken Bushranger en wat voor werk?
  zondag 20 februari 2005 @ 16:21:47 #170
37305 BushRanger
in Wellington
pi_25180494
quote:
Op zondag 20 februari 2005 16:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar ga je werken Bushranger en wat voor werk?
Alles wat voor handen komt. Ik hoop in ieder geval dat ik snel iets kan vinden. Mocht het in Montreal niet lukken, dan ga ik door naar Toronto. Daar spreken ze in ieder geval Engels, wat me heel wat beter afgaat dan Frans. Ben wel benieuwd hoe moeilijk het is om werk te vinden in Canada...
  zondag 20 februari 2005 @ 22:47:48 #171
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_25185623
Nog meer Canada-fans hier dus Ben in november 2003 met mn studentenvereniging naar Canada geweest (van Calgary tot Vancouver) en dat was in een woord : fantastisch! Over een half jaar ben ik weer van plan om erheen te gaan, maar dit keer om er een half jaar te studeren. (University of Calgary) Ik vond Calgary echt een geweldige stad, Vancouver is - moet ik toegeven - echt een metropool en ook fantastisch, maar financieel is het voor mij niet haalbaar om daar te studeren. (Alberta, de staat waar Calgary toe behoort, is goedkoper qua tax)

Een tip voor mensen die naar Canada willen: Er zijn trouwens in Canada verschillende goedkope vliegmaatschappijen, voor binnenlandse vluchten en voor vluchten naar de VS. Heb geen link, maar google doet wonderen
I will permit no man to narrow and degrade my soul by making me hate him ...
"I never did give anybody hell. I just told them the truth and they thought it was hell." - Harry Truman
  dinsdag 22 februari 2005 @ 18:02:32 #172
34586 kepler
No bounce, no play
pi_25205725
hoeveel is een canadese dollar daar waard? Ik krijg nu voor 400 euro bijna 700 Canadese Dollars.
Maar is dat ook te vergelijken met 700 euro hier? Of is alles daar ook iets duurder?
The line is a dot to you!
pi_25207712
Ik denk ongeveer als 600 euro maar ik weet het niet precies
  woensdag 23 februari 2005 @ 02:03:59 #174
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_25208882
Ik ben in 1997 in Canada geweest, voornamelijk in Alberta (CFB Cold Lake). De reis was per luchtmacht DC-10, dus ik kan je niets vertellen over goede of slechte ervaringen met maatschappijen, maar wel dat Alberta een heel mooie staat is, waar tot mijn verrassing veel Nederlanders bleken te wonen.

Plaatsen waar je geweest moet zijn:
- Edmonton, en de West Edmonton Mall (destijds het grootste winkelcentrum ter wereld, met diverse bezienswaardigheden, zoals een zwembad met enorme glijbaan, een hal met een compleet pretpark erin, en een zee aquarium met klein dolfinarium). Edmonton is een studentenstad, dus niet zo prijzig, en heeft een gezellig centrum, waar je 's-avonds goed kunt stappen.
- De Rockies: de mooiste route loopt van Edmonton naar het westen. Vlak voor je de Rockies inrijdt eindigt de snelweg in Hinton, en gaat hij over in een provinciale weg. Overnachten kun je vrij goedkoop in Jasper. Rijdt voorzichtig: Jasper ligt midden in een Nationaal Park, en de dieren zijn wel wild, maar absoluut nergens bang voor, ook niet voor langsrazend verkeer. Vlak voor je het dorp inrijdt vind je links voor de spoorbrug een bungalowpark, waar wij voor weinig konden overnachten. Gebruik van de BBQ is nooit een probleem. Let wel op: als je 's-ochtends nietsvermoedend op je balkon staat kan het gebeuren dat je oog in oog staat met een moose of elk (groot hert), en die zijn niet bang voor je. Ze kunnen wel gemeen schoppen. Langs de oever van de rivier is het 's-ochtends vroeg heel mooi, en vooral heel stil. Tank in Jasper je tank nog eens helemaal vol, en volg de weg naar het zuiden richting Sumwapta Falls (55km rijden - kodak moment!) en de Colombia Ice Fields (ruim 100km rijden - neem een warm jack mee, eind mei ligt hier vaak nog sneeuw!) . Let op je snelheid: de maximale snelheid is tevens de optimale (qua bereik) en die zul je nodig hebben: pas aan het eind van je tank kom je bij een tankstation. Aan je rechterzijde krijg je vanzelf de gletsjers te zien, maar de route is bij goed weer sowieso prachtig. Als je het hoogste punt van de route hebt bereikt rijd je Banff National Park in. Volg de weg helemaal naar Lake Louise, boven dit dorp ligt het gelijknamige meer (iedereen loopt vanuit het dorp, maar je kunt ook met de auto naar boven) , met een prachtige blauwe kleur (en een Disney-achtig hotel, bekend bij alle honeymooners).
Vanaf Lake Louise is het niet ver meer naar Banff. Ook hier kun je overnachten, en het uitgaansleven is gezellig. Vanuit Banff is de volgende stop maar een paar uur rijden:
- Calgary (natuurlijk), de Olympische stad.
Mocht je vanuit Calgary besluiten om deze route te rijden, neem dan de snelweg naar Edmonton, beter bekend als de Calgary Trail

De route is niet zo heel spannend, maar halverwege ligt bij Red Deer wel een voor Nederlandse begrippen krankzinnig gehucht: Gasoline Alley (zo heet het echt!), een kilometer lang verschillende benzine stations aan weerszijden van de snelweg. Bij de Shell bleken ze zelfs Air Miles te hebben!

Algemene tip in Alberta: Als je ziet dat er ergens een markt gehouden wordt, stop er eens, en kijk eens rond. Op alle markten troffen we Nederlanders, en die verkochten echt Nederlandse producten: stroopwafels, gevulde koeken, en zelfs goeie koffie! Het enige dat ze niet verwachten is dat je Nederlands spreekt, maar ze reageren er wel altijd op.
Tip voor de spotters onder ons: Maple Flag, de grootste luchtvaart oefening (na Red Flag in de VS) ter wereld wordt gehouden rond juni, en afgesloten met een grootse vliegshow. CFB Cold Lake ligt op ruim 400km ten oosten van Edmonton, en in de directe omgeving (straal 40km) zijn alle hotels en motels volgeboekt door de deelnemende luchtmachten. Er wordt dagelijks (behalve in het weekeinde) gevlogen in twee "waves", de eerste begint rond 9 uur, de tweede direct na de lunch. In de dorpjes rond het vliegveld kan het er vrij ruw aan toegaan: volgens de geruchten komen alle strippers en prostitues van Canada tijdens Maple Flag naar Cold Lake, met de bijbehorende problemen. Niet erger dan in een gemiddelde grote stad, maar we hebben het nu over 3 dorpjes "in the middle of nowhere", dus de schok kan groot zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door RonaldV op 23-02-2005 02:10:01 ]
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_25208939
quote:
waar tot mijn verrassing veel Nederlanders bleken te wonen.
In heel Canada wonen volgens BuZa 900.000 mensen van Nederlandse afkomst. Helaas staat er niet bij hoeveel een Nederlands paspoort hebben. Kinderen van emigranten van de jaren 50 en 60 kunnen vaak nog een Nederlands paspoort krijgen ondanks dat ze in de VS zijn geboren.
  woensdag 23 februari 2005 @ 12:12:25 #176
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_25212936
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 02:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

In heel Canada wonen volgens BuZa 900.000 mensen van Nederlandse afkomst. Helaas staat er niet bij hoeveel een Nederlands paspoort hebben. Kinderen van emigranten van de jaren 50 en 60 kunnen vaak nog een Nederlands paspoort krijgen ondanks dat ze in de VS zijn geboren.
Dat wist ik wel. Ik wist alleen niet dat er relatief veel in Alberta blijken te wonen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 26 februari 2005 @ 23:30:07 #177
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_25273388
Er zullen dan toch ook wel wat Nederlandse (gezelligheids)verenigingen zijn in Alberta lijkt mij... Iemand die hier meer over weet?
"I never did give anybody hell. I just told them the truth and they thought it was hell." - Harry Truman
  zondag 27 februari 2005 @ 00:04:22 #178
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_25273974
- Privacy Matters
  zondag 27 februari 2005 @ 00:21:53 #179
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_25274319
Mijn dank is groot!
  zondag 17 april 2005 @ 18:21:43 #180
37305 BushRanger
in Wellington
pi_26302277
Heeft er iemand ervaring met het kopen van een auto in Canada?

Of met het behalen van het Canadese rijbewijs?
pi_26302378
ik ben 2x in Canada geweest, echt prachtig land!! .

Hoop dr nog wel n paar keer heen te gaan.
pi_26303156
Waarom zou je een Canadees rijbewijs halen als je een Nederlands hebt?
  zondag 17 april 2005 @ 20:08:36 #183
62913 Blik
The one and Only!
pi_26305074
paar jaar geleden met Rocky Mountaineer Railroad van Vancouver naar Calgary geweest door de Rocky Mountains, super treinreis. Vervolgens vanaf Calgary terug naar Vancouver gereden door de Rocky Mountains met een camper. Ook naar Vancouver Island geweest uiteraard voor Whale Watchen en dergelijke
  maandag 18 april 2005 @ 11:59:59 #184
34586 kepler
No bounce, no play
pi_26318938
quote:
Op zondag 17 april 2005 20:08 schreef Blik het volgende:
paar jaar geleden met Rocky Mountaineer Railroad van Vancouver naar Calgary geweest door de Rocky Mountains, super treinreis. Vervolgens vanaf Calgary terug naar Vancouver gereden door de Rocky Mountains met een camper. Ook naar Vancouver Island geweest uiteraard voor Whale Watchen en dergelijke
heb je toevallig nog foto's? Ben ik wel benieuwd naar
pi_29224878
Volgend jaar mei 2 of 3 weken naar Canada!!!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:55:07 #186
54744 chrisz
music sounds better with me
pi_29355614
hey mensen

ik ben net terug uit canada, ben er 4,5 week geweest.
was echt super cool. we hadden een camper gehuurd en daarmee rond getrokken vanaf calgary naar vancouver(island) en weer terug
hebben een beren tocht en een orca tocht gehouden.
9 grizly beren gezien en met de orcatocht een family orca's. hiervan zwommen er 3 onder de boot door.
later nog een zwarte beer langs zien lopen op ongeveer 75 meter.
What the f*ck, ik doe het gewoon!!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:14:50 #187
37305 BushRanger
in Wellington
pi_29373153
quote:
Op zondag 17 april 2005 18:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom zou je een Canadees rijbewijs halen als je een Nederlands hebt?
Beetje late reactie... Omdat ik in Canada een auto wil kopen en die kan je alleen verzekeren met een Canadees rijbewijs. Helaas....
pi_33953547
Iemand nog tips in welke tijd van het jaar je het beste kan gaan (betreft rondreis Vancouver Island / Calgary)? Qua weersomstandigheden en prijzen? Thanx
  woensdag 11 januari 2006 @ 22:02:41 #189
37305 BushRanger
in Wellington
pi_33953915
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 21:53 schreef frennie het volgende:
Iemand nog tips in welke tijd van het jaar je het beste kan gaan (betreft rondreis Vancouver Island / Calgary)? Qua weersomstandigheden en prijzen? Thanx
Ik zit op het moment in Canmore, 110 km zuidelijk van Calgary. Het is hier in de winter prachtig, echt wintersportgebied. Maar in de zomer is het nog drukker, want veel mensen komen hier om te hiken en te genieten van de natuur. Dus voor de omgeving Calgary hangt het er maar net vanaf wat je wil doen/zien.

Vancouver Island ben ik nog niet geweest, maar ik weet dat het daar heel gematigd is. Het regent daar heel vaak en het wordt niet echt koud in de winter. In de zomer wordt het ook niet echt superheet. Voor Vancouver Island zou ik dus zeker de zomer aanraden, kans op goed weer is dan net wat beter dan in de winter en de temperatuur zal wat aangenamer zijn.
  woensdag 11 januari 2006 @ 23:05:35 #190
62913 Blik
The one and Only!
pi_33957221
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:59 schreef kepler het volgende:

[..]

heb je toevallig nog foto's? Ben ik wel benieuwd naar
over late reacties gesproken

hebben natuurlijk wel foto's maar helaas niet digitaal
  woensdag 11 januari 2006 @ 23:29:19 #191
34586 kepler
No bounce, no play
pi_33958549
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:05 schreef Blik het volgende:

[..]

over late reacties gesproken

hebben natuurlijk wel foto's maar helaas niet digitaal
ik ben nu zelf al geweest en heb zelf de foto's maar gemaakt
  zondag 22 januari 2006 @ 17:22:53 #192
37305 BushRanger
in Wellington
pi_34348775
Zomer zit er weer aan te komen over een paar maanden en ik vraag me af of er hier mensen zijn die weten of er in Canada muziekfestivals zijn? Ik heb al gezocht op internet, maar kan niks fatsoenlijks vinden... Denk aan iets in de zin van Rock Werchter of Lowlands. Ik ga RW echt zo erg missen... dus ik wil een vervanger hier eigenlijk! Liefst in British Columbia, Alberta, Yukon of Alaska, roept u maar!
pi_34349184
quote:
Op zondag 22 januari 2006 17:22 schreef BushRanger het volgende:
Zomer zit er weer aan te komen over een paar maanden en ik vraag me af of er hier mensen zijn die weten of er in Canada muziekfestivals zijn? Ik heb al gezocht op internet, maar kan niks fatsoenlijks vinden... Denk aan iets in de zin van Rock Werchter of Lowlands. Ik ga RW echt zo erg missen... dus ik wil een vervanger hier eigenlijk! Liefst in British Columbia, Alberta, Yukon of Alaska, roept u maar!
http://www.ticketmaster.ca/
pi_34349260
Zijn nog tickets voor Coldplay!!
  zondag 22 januari 2006 @ 17:44:26 #195
37305 BushRanger
in Wellington
pi_34349417
quote:
Op zondag 22 januari 2006 17:39 schreef Sport_Life het volgende:
Zijn nog tickets voor Coldplay!!
Wat versta jij onder een muziekfestival?
pi_34349482
Op ticketmaster.nl vind je ook tickets voor Lowlands enzo..
  zondag 22 januari 2006 @ 17:51:47 #197
37305 BushRanger
in Wellington
pi_34349625
quote:
Op zondag 22 januari 2006 17:46 schreef Sport_Life het volgende:
Op ticketmaster.nl vind je ook tickets voor Lowlands enzo..
Ja ok, maar ik vraag niet om het adres van de Canadese ticketmaster, dat weet ik zelf ook wel Ik wil namen van festivals! En die kan ik nergens vinden!
  zondag 22 januari 2006 @ 18:32:19 #198
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34350892
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 21:53 schreef frennie het volgende:
Ik was in dat gebied in de tweede helft van mei. Alles was letterlijk toen ik in Canada aankwam groen aan het worden (dat gaat bere-snel daar trouwens), en dat zag er prachtig uit. Wel een waarschuwing: als je gaat kamperen loop je het risico om beren en ander groot wild tegen te komen. In Banff national park, en het noordelijker gelegen Jasper, lopen bijvoorbeeld hier en daar herten dwars door dorpen heen. Er mag niet op ze gejaagd worden, en dat weten ze, dus zijn ze totaal niet bang voor mensen en (vracht-)auto's. Met mijn domme hollandse kop stond ik een elk op een paar meter afstand te fotograferen, tot mij vriendelijk door een local werd verzocht om toch vooral terug te komen, omdat die dieren wel eens iemand doodtrappen.

De prijzen waren beschaafd, in Jasper en in Calgary hebben we voor vrij weinig geld kunnen overnachten in een bungalowpark (met gratis gebruik van de BBQ ), resp. een motel (met gratis gebruik van de telefoon voor het geval dat we vrouwelijk gezelschap wilden regelen ).
- Privacy Matters
  maandag 23 januari 2006 @ 17:41:18 #199
37305 BushRanger
in Wellington
pi_34384259
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:32 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik was in dat gebied in de tweede helft van mei. Alles was letterlijk toen ik in Canada aankwam groen aan het worden (dat gaat bere-snel daar trouwens), en dat zag er prachtig uit. Wel een waarschuwing: als je gaat kamperen loop je het risico om beren en ander groot wild tegen te komen. In Banff national park, en het noordelijker gelegen Jasper, lopen bijvoorbeeld hier en daar herten dwars door dorpen heen. Er mag niet op ze gejaagd worden, en dat weten ze, dus zijn ze totaal niet bang voor mensen en (vracht-)auto's. Met mijn domme hollandse kop stond ik een elk op een paar meter afstand te fotograferen, tot mij vriendelijk door een local werd verzocht om toch vooral terug te komen, omdat die dieren wel eens iemand doodtrappen.

De prijzen waren beschaafd, in Jasper en in Calgary hebben we voor vrij weinig geld kunnen overnachten in een bungalowpark (met gratis gebruik van de BBQ ), resp. een motel (met gratis gebruik van de telefoon voor het geval dat we vrouwelijk gezelschap wilden regelen ).
Elk en Moose zijn inderdaad aardig mak. Ik liep in Banff (het dorp) over een pad naar de watervallen en toen lagen ze gewoon tussen de bosjes, enorme geweien. Ben heel dichtbij gekomen, maar wel achter een boom blijven staan, ze zijn best gevaarlijk ja. In de winkel waar ik werk hebben ze een ansichtkaart met daarop een hele groep met mensen achter een dikke boom, terwijl het eland aan de andere kant z'n gewei tegen de boom aanramt, mooi om te zien.

En over de beren... je kan gerust camperen en er op uit gaan. Je moet wel zorgen dat je genoeg lawaai maakt, zodat ze weg kunnen komen. Je moet je echt zorgen gaan maken als je jonge beren ziet en de moeder niet. Want als blijkt dat je ertussen zit dan is het je einde. Vorig jaar is er hier trouwens nog een vrouw gedood door een beer, die was in een boom geklommen. Beren kunnen heel goed klimmen. En als je gaat kamperen moet je GEEN, en dan ook helemaal niets aan eten in je tent hebben. Ook geen tandpasta, deodorant of iets dat ruikt. Alleen je matje, slaapzak en jezelf. De rest hang je een eind verderop in een boom (vrijhangend).
pi_34646945
Als je met een camper met vier personen door British Columbia wilt trekken deze zomer, wat is dan aan te raden: de camper boeken bij een agentschap in Nederland of rechtstreeks bij de verhuurder in Canada via internet? Als ik het zo zie is het laatste veel goedkoper, dus zitten er nog voordelen aan het boeken bij een Nederlands bureau?

En hebben mensen nog tips/suggesties etc. over zo'n vakantie in British Columbia? Of aanbevelingen voor een camperverhuur (in Nederland dan wel Canada)?
And there was much rejoicing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')