Oh, dan hou ik alvast op met lezen.. Wacht ik even op de gemergde versiequote:Op woensdag 29 september 2004 11:01 schreef Lucille het volgende:
Ik ga binnenkort de Canada topics laten mergen om zo een beter overzicht te krijgen.
Dit klinkt alsof je Vancouver Island wil overslaan, en dat is juist een van de beste stukjes van British Columbia. De natuur is zo divers en overweldigend, dat je zeker weten er heen moet gaan. En Victoria is maar anderhalf uur met de ferry vanaf Vancouver, en het kost bijna niets.quote:Op woensdag 29 september 2004 09:49 schreef chrisz het volgende:
hey mensen
ik ga volgend jaar naar canada op vakantie.
nu is mijn vraag of er mensen zijn die daar ook zijn geweest en of zij weten of er dingen zijn die je moet gezien hebben als je daar ben.
Mijn reis gaat vanaf Calgary naar Vancouver en terug door de rocky mountains heen.
alvast bedankt
Als je toch al deze hele reis onderneemt, en zelfs een auto huurt, dan is het inderdaad bijna niets. Zeker als je ziet wat je er voor terugkrijgt.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 04:31 schreef jeroen1976 het volgende:
De ferry kost bijna niets? Wel als je met de auto gaat hoor! ..hmmm 40 dollar (+tax) per auto en 1 persoon, plus $10 pp (adult) extra...okay niet zoveel voor de gemiddelde vakantievierende Europeaan maar wel als je bijna geen cent op zak hebt en Europeaan-af bent(jah ik spreek uit ervaring). Het is idd wel de moeite waard, Vancouver Island is een paradijs, relatief weinig toerisme - we zijn ongeveer maar 20 autos tegengekomen tussen Nanaimo en Tofino, waarvan een aantal lokale semi's met gekapte bomen erop. Een mooie wandeling is het Schooners Bay pad een paar km voordat je Tofino binnenrijdt.
Ik denk dat je die vraag zelf ook wel kan beantwoorden niet?quote:Ik wil in de meivakantie naar een van de steden in Canada, maar ik zit nog te twijfelen tussen Calgary en Toronto..
Ik ken Montreal alleen van 2 keer een weekend tijdens de GP in juni maar het is dan iedergeval een hele vette stad.quote:Montreal vond ik maar saai, alleen het nachtleven is daar leuk (als je daar van houdt).
Toronto kun je in een paar dagen doen (en een dag extra voor de Niagra Falls). Een hele week raad ik je niet aan.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 18:08 schreef SC8fan het volgende:
Ik wil in de meivakantie naar een van de steden in Canada, maar ik zit nog te twijfelen tussen Calgary en Toronto.. welke stad is volgens jullie leuker?
Alles wat voor handen komt. Ik hoop in ieder geval dat ik snel iets kan vinden. Mocht het in Montreal niet lukken, dan ga ik door naar Toronto. Daar spreken ze in ieder geval Engels, wat me heel wat beter afgaat dan Frans. Ben wel benieuwd hoe moeilijk het is om werk te vinden in Canada...quote:Op zondag 20 februari 2005 16:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar ga je werken Bushranger en wat voor werk?
In heel Canada wonen volgens BuZa 900.000 mensen van Nederlandse afkomst. Helaas staat er niet bij hoeveel een Nederlands paspoort hebben. Kinderen van emigranten van de jaren 50 en 60 kunnen vaak nog een Nederlands paspoort krijgen ondanks dat ze in de VS zijn geboren.quote:waar tot mijn verrassing veel Nederlanders bleken te wonen.
Dat wist ik wel. Ik wist alleen niet dat er relatief veel in Alberta blijken te wonen.quote:Op woensdag 23 februari 2005 02:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
In heel Canada wonen volgens BuZa 900.000 mensen van Nederlandse afkomst. Helaas staat er niet bij hoeveel een Nederlands paspoort hebben. Kinderen van emigranten van de jaren 50 en 60 kunnen vaak nog een Nederlands paspoort krijgen ondanks dat ze in de VS zijn geboren.
heb je toevallig nog foto's? Ben ik wel benieuwd naarquote:Op zondag 17 april 2005 20:08 schreef Blik het volgende:
paar jaar geleden met Rocky Mountaineer Railroad van Vancouver naar Calgary geweest door de Rocky Mountains, super treinreis. Vervolgens vanaf Calgary terug naar Vancouver gereden door de Rocky Mountains met een camper. Ook naar Vancouver Island geweest uiteraard voor Whale Watchen en dergelijke
Beetje late reactie... Omdat ik in Canada een auto wil kopen en die kan je alleen verzekeren met een Canadees rijbewijs. Helaas....quote:Op zondag 17 april 2005 18:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom zou je een Canadees rijbewijs halen als je een Nederlands hebt?
Ik zit op het moment in Canmore, 110 km zuidelijk van Calgary. Het is hier in de winter prachtig, echt wintersportgebied. Maar in de zomer is het nog drukker, want veel mensen komen hier om te hiken en te genieten van de natuur. Dus voor de omgeving Calgary hangt het er maar net vanaf wat je wil doen/zien.quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:53 schreef frennie het volgende:
Iemand nog tips in welke tijd van het jaar je het beste kan gaan (betreft rondreis Vancouver Island / Calgary)? Qua weersomstandigheden en prijzen? Thanx
over late reacties gesprokenquote:Op maandag 18 april 2005 11:59 schreef kepler het volgende:
[..]
heb je toevallig nog foto's? Ben ik wel benieuwd naar
quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:05 schreef Blik het volgende:
[..]
over late reacties gesproken
hebben natuurlijk wel foto's maar helaas niet digitaal
http://www.ticketmaster.ca/quote:Op zondag 22 januari 2006 17:22 schreef BushRanger het volgende:
Zomer zit er weer aan te komen over een paar maanden en ik vraag me af of er hier mensen zijn die weten of er in Canada muziekfestivals zijn? Ik heb al gezocht op internet, maar kan niks fatsoenlijks vinden... Denk aan iets in de zin van Rock Werchter of Lowlands. Ik ga RW echt zo erg missen... dus ik wil een vervanger hier eigenlijk! Liefst in British Columbia, Alberta, Yukon of Alaska, roept u maar!
Ja ok, maar ik vraag niet om het adres van de Canadese ticketmaster, dat weet ik zelf ook welquote:Op zondag 22 januari 2006 17:46 schreef Sport_Life het volgende:
Op ticketmaster.nl vind je ook tickets voor Lowlands enzo..
Ik was in dat gebied in de tweede helft van mei. Alles was letterlijk toen ik in Canada aankwam groen aan het worden (dat gaat bere-snel daar trouwens), en dat zag er prachtig uit. Wel een waarschuwing: als je gaat kamperen loop je het risico om beren en ander groot wild tegen te komen. In Banff national park, en het noordelijker gelegen Jasper, lopen bijvoorbeeld hier en daar herten dwars door dorpen heen. Er mag niet op ze gejaagd worden, en dat weten ze, dus zijn ze totaal niet bang voor mensen en (vracht-)auto's. Met mijn domme hollandse kop stond ik een elk op een paar meter afstand te fotograferen, tot mij vriendelijk door een local werd verzocht om toch vooral terug te komen, omdat die dieren wel eens iemand doodtrappen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:53 schreef frennie het volgende:
Iemand nog tips in welke tijd van het jaar je het beste kan gaan (betreft rondreis Vancouver Island / Calgary)? Qua weersomstandigheden en prijzen? Thanx
Elk en Moose zijn inderdaad aardig mak. Ik liep in Banff (het dorp) over een pad naar de watervallen en toen lagen ze gewoon tussen de bosjes, enorme geweien. Ben heel dichtbij gekomen, maar wel achter een boom blijven staan, ze zijn best gevaarlijk ja. In de winkel waar ik werk hebben ze een ansichtkaart met daarop een hele groep met mensen achter een dikke boom, terwijl het eland aan de andere kant z'n gewei tegen de boom aanramt, mooi om te zien.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:32 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik was in dat gebied in de tweede helft van mei. Alles was letterlijk toen ik in Canada aankwam groen aan het worden (dat gaat bere-snel daar trouwens), en dat zag er prachtig uit. Wel een waarschuwing: als je gaat kamperen loop je het risico om beren en ander groot wild tegen te komen. In Banff national park, en het noordelijker gelegen Jasper, lopen bijvoorbeeld hier en daar herten dwars door dorpen heen. Er mag niet op ze gejaagd worden, en dat weten ze, dus zijn ze totaal niet bang voor mensen en (vracht-)auto's. Met mijn domme hollandse kop stond ik een elk op een paar meter afstand te fotograferen, tot mij vriendelijk door een local werd verzocht om toch vooral terug te komen, omdat die dieren wel eens iemand doodtrappen.![]()
De prijzen waren beschaafd, in Jasper en in Calgary hebben we voor vrij weinig geld kunnen overnachten in een bungalowpark (met gratis gebruik van de BBQ), resp. een motel (met gratis gebruik van de telefoon voor het geval dat we vrouwelijk gezelschap wilden regelen
).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |