abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49489218
Ik had wat foto's beloofd:

Inside Passage

2-daagse kajaktocht

Daar kwamen ze onder onze boot door (niet in de kajak hoor!)

Dat is er in ieder geval 1
pi_49489539
Nog meer!

Lake Morraine als ik me niet vergis

Lake Payto

8 uur durende wandeltocht, erg mooi!

Calgary onze eindbestemming
  donderdag 17 mei 2007 @ 20:40:07 #278
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_49490095
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 16:26 schreef BushRanger het volgende:

[..]

De afstanden zijn enorm, ik heb daar wel meer fietsers gezien, maar het duurt wel even voor je ergens bent. Van Anchorage naar Whitehorse is zo'n 800 km schat ik. Whitehorse naar de Rockies is ook wel een paar duizend. Mt. McKinley is vaak in wolken gehuld en de weg is ver van de berg. Dus als je niet van plan bent om ook echt naar de berg toe te gaan, dan is de kans dat je hem ook ziet 33%.
Ik heb al eerder lange afstanden gefietst ( tot 5000 km) dus dat is het probleem niet. De McKinley ligt inderdaad niet echt aan een doorgaande weg, maar het lijkt me leuk om te kijken tot hoe dichtbij je kan komen per fiets. 6200 meter berg lijkt me zeer indrukwekkend!
Het moet mogelijk zijn om in een week op Canadees grondgebied te zijn. Waar ik wel een beetje bang voor ben is het lage voorzieningenniveau omdat het nogal dunbevolkt is. Na de grens is het naar schatting max. 2200 km naar het zuiden.
Om alles uit te zoeken heb ik zeker wel een jaar nodig, maar het lijkt me fantastisch
pi_49495790
Mooie foto's Irrem
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  vrijdag 18 mei 2007 @ 02:43:03 #280
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_49500827
Ik ga de 28e weer eens die kant op voor een road trip met een vriend van me die er woont

Wordt hoofdzakelijk Nova Scotia en wellicht nog een ferrie naar Newfoundland pakken. Ik heb er zin an

Op de terugweg nog langs Montreal en weer eindigen in Toronto.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_49512957
Weet iemand wat de standplaatsen voor motorhomes ongeveer kosten in BC / Alberta? Heb ff een indicatie nodig, voor een trip van +/- drie weekjes
pi_50039705
TVP!!

Wat gezellig is het hier toch af en toe
pi_50125240
Mooie foto's! kan nu helemaal niet meer wachten
pi_50130812
Ik zit momenteel al 13 dagen in Canada. We hebben een auto gehuurd en de komende dagen ben ik te vinden op Vancouver Island. Mochten jullie het leuk vinden wil ik ook best hier m'n 1e ervaringen neerzetten van de 1e week in Canada. Ik heb ook mooie fotos gemaakt, maar kheb geen idee hoe ik die hier neer moet zetten.
pi_50131519
Klinkt interessant!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 21:34:40 #286
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_50142712
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 15:37 schreef ploppie het volgende:
Weet iemand wat de standplaatsen voor motorhomes ongeveer kosten in BC / Alberta? Heb ff een indicatie nodig, voor een trip van +/- drie weekjes
Dat verschilt.
De goedkoopste was 16 Cad en bij de duurste betaalden we 34 Cad.
Gemiddeld dus in de 20 dollar en dan hadden we water, electra en toiletafvoer. Geen extra's oid.
Er zullen ook nog wel duurderen zijn, maar die hebben we bewust onbewust overgeslagen.
Zucht, mooie herinneringen...
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
pi_50189388
Ben alweer terug van Vancouver Island. 1,5 dag geweest daar en alleen maar regen gehad. We wouden orca's of walvissen gaan bekijken, maar de zee was onrustig en met alleen maar regen is het zonde om te gaan. Nu ga ik morgen richting Kelowna.
Ohja wel een beer gezien op 6m afstand. Meteen een aantal foto's gemaakt.
pi_50189925
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 04:52 schreef tevebe het volgende:
Ben alweer terug van Vancouver Island. 1,5 dag geweest daar en alleen maar regen gehad. We wouden orca's of walvissen gaan bekijken, maar de zee was onrustig en met alleen maar regen is het zonde om te gaan. Nu ga ik morgen richting Kelowna.
Ohja wel een beer gezien op 6m afstand. Meteen een aantal foto's gemaakt.
Ik ga over 2,5 maand naar Kelowna! Laat me even weten hoe het er was
  donderdag 7 juni 2007 @ 14:11:31 #289
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_50200503
Ah de Thompson-Okanagan. Wat een heerlijk stukje Canada.
Penticton was een van mijn favorieten en dan langs de meren omhoog naar Kelowna. Prachtig.

als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
pi_50201040
Ik overweeg ook om bij mijn rondreis via Kelowna te rijden, schijnt een bijzonder klimaat te hebben daar... Is het de omweg waard wanneer je van Calgary naar Vancouver terugrijdt (na alle Rocky parken al gezien te hebben)? En is iemand wel eens in Osoyoos (nog zuidelijker) geweest? Wat zijn in dat geval mooie routes van/naar die plek?
pi_50205282
Ik ben zelf nog niet in Kelowna geweest. 6 jaar geleden wel in Kamloops, maar daar is niet veel aan. Ik hoor van veel mensen dat Kelowna heel mooi is. Waar ik nu zit is het ook maar 3,5u rijden als het verkeer mee zit. Het is alleen jammer dat ze nog meer regen voorspellen. De afgelopen 2 weken hebben we echt heel mooi weer gehad, maar net nu we gaan rond rijden krijgen we regen. Al zou het in Kelowna niet gaan regenen vandaag.
pi_50362079
kickje met de 1e fotos.
Deze berg zie ik iedere dag.

Hier n uurtje vandaan.

Hier in de tuin.

Een van de 2 beren die ik tot nu toe heb gezien.

En als afsluiter een mooi uitzicht op weg richting Tofino.
pi_50373458
Mooie foto's! Krijg er al helemaal zin in om ook te gaan .
pi_50419877
Wanneer ga je precies en voor hoelang?
pi_50419936
Ik vertrek eind augustus voor 4 maanden, ga daar studeren (kelowna) maar zal zeker ook wat van de rest van Canada gaan zien!
pi_50420016
Ah relax. Ik was afgelopen week nog in Kelowna. Ik was er alleen al om 12u smiddags en het weer was niet goed. De stad was gewoon uitgestorven, maar ik denk dat het in de zomer wel de plaats is waar je moet zijn. En het is 'maar' 3uurtjes rijden erheen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 20:00:08 #297
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_50422582
Wat ga je studeren?
pi_50431305
Het is eigenlijk gewoon een voortzetting van mijn studie die ik in Nederland doe, ff een semester ergens anders studeren dus . Ik doe hier MER, en dat valt onder Business Administration, dus in Kelowna heb ik ook vakken uit dat pakket.
pi_50496037
Canada is mijn nieuwe favoriete toekomstige bestemming!

vooral Nova Scotia (ken daar iemand) en Toronto lijken me supertof.
full stops and exclamation marks
  dinsdag 26 juni 2007 @ 10:11:17 #300
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_50849355
Als je naar de VS toe wilt vliegen moet je tegenwoordig je hele hebben en houden overleggen, tot aan je bankgegevens en maaltijdkeuzes aan toe. Daarnaast wordt je bij aankomst behandeld als een crimineel, inclusief het nemen van je vingerafdrukken. Voor mij reden om er niet heen te gaan, gastvrij is anders, blijkbaar stelt men geen prijs op bezoekers.

Maar hoe is dat geregeld met Canada? Moet ik daar ook mijn hele hebben en houden overleggen, en hoe wordt je behandeld als je er binnenkomt? De vorige keer dat ik er was kwam ik per militair vliegtuig binnen, dus ik weet niet eens of er immigratiedienst of de RCMP aan de grens staat.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')