Daar heb ik overheen gelezen dan...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat ontkent ze impliciet ook niet hoor. Volgens mij.
En aan de andere kant was er van de week iemand in het nieuws die eens anderhalf uur onder een lawine heeft gelegen en toch twee dagen later alweer op de piste stond.quote:
Ja precies na twee dagen. Friso ligt er nog steeds.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:47 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En aan de andere kant was er van de week iemand in het nieuws die eens anderhalf uur onder een lawine heeft gelegen en toch twee dagen later alweer op de piste stond.
was die man ook gereanimeerd?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:47 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En aan de andere kant was er van de week iemand in het nieuws die eens anderhalf uur onder een lawine heeft gelegen en toch twee dagen later alweer op de piste stond.
Diegene had dan ook een airbag, iets dat Friso niet hadquote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:47 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Thome en dat ziekenhuis in het bijzonder schijnen een autoriteit te zijn met dit soort slachtoffers.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En misschien dat het hele lawinegebeuren en het onderkoeld zijn ook nog iets veranderd? Ze zullen daar toch ook de nodige knappe koppen hebben die op basis van resultaten en onderzoeken de protocollen daar geschreven hebben.
Mevrouw heeft er 15 minuten onder gelegen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:46 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
6 procent kans bij 8 minuten onder het sneeuw? Friso heeft er 20 minuten onder gelegen...
Die Zeeuws-Vlaming? Die was weliswaar buiten bewustzijn maar niet gereanimeerd, geloof ik.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
was die man ook gereanimeerd?
Er is nog veel discussie over "hoe lang"het brein zonder zuurstof kan. Hangt ook af van de lichaamstemperatuur, met een onderkoeling van 5 graden onder de 37 kan je langer zonder zuurstof.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:49 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Mevrouw heeft er 15 minuten onder gelegen.
Natuurlijk is er een grote kans dat hij niet 100% herstelt, maar er bestaat ook een kans dat ie er bovenop komt.
Onbegrijpelijk en onbestaanbaar.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Diegene had dan ook een airbag, iets dat Friso niet had
Klopt idd. En vooral bij kinderen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er is nog veel discussie over "hoe lang"het brein zonder zuurstof kan. Hangt ook af van de lichaamstemperatuur, met een onderkoeling van 5 graden onder de 37 kan je langer zonder zuurstof.
Wel raar eigenlijk.... gezien men in NL zoveel meer ervaring heeft met lawineslachtoffers.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:29 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Wat de rest al zegt, de protocollen in Oostenrijk schijnen anders te zijn...
bedoel je de britse vrouw? Die is niet eens buiten bewustzijn geweestquote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:49 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Mevrouw heeft er 15 minuten onder gelegen.
Kinderen maken meer kans omdat ze sneller afkoelen, kinderen hebben relatief meer "oppervlakte" dan volwassen en staan daardoor sneller warmte af aan de omgeving.quote:
Heb je die familie wel eens goed bekeken.... die zijn ijzersterk, als er een familie is waarbij ze bij een kans van 1 op 7 miljoen de meest gunstige prognose te pakken hebben dan zijn zij het wel.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is wel heeeeeeeeel erg optimistisch hoor. 1 op de 7 miljoen kans dat dat gebeurt.
Klopt idd, die starla zal wel een dokter in opleiding zijn, maar wel in Nederland, wij hebben meer ervaring met Duitsers die verzuipen in de branding van onze Noordzee... en de Nederlandse artsen zullen ook niet massaal deelnemen aan de conferenties over de behandeling van lawine-slachtoffers, schat ik zo in...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wel raar eigenlijk.... gezien men in NL zoveel meer ervaring heeft met lawineslachtoffers.
Ik geloof dat ik dat nog wel het meest irritante vond de afgelopen week; dat men de NL-protocollen als uitgangsbasis nam terwijl we hier nog nooit een lawineslachtoffer hebben gehad, hoogstens schaatsers onder het ijs, maar die zullen over het algemeen niet met een noodgang van een berg geduveld zijn waarbij ze sneeuw en meekomend gesteente over zich heen hebben gehad.
Vanwaar die voorwaardelijke kans?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je die familie wel eens goed bekeken.... die zijn ijzersterk, als er een familie is waarbij ze bij een kans van 1 op 7 miljoen de meest gunstige prognose te pakken hebben dan zijn zij het wel.
Die wordt echt zoooooo dik, binnenkort zijn overlijdensbericht denk ik zo. Wat ongezond!!!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik zag hem gister of eergister bijna stikken in zijn eigen nek.
Ja, nog een uur speculeren over z'n toestand en daarna weer verder speculeren.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:59 schreef Loserkid het volgende:
12 uur een update over zn toestand hoor ik net?
Ze geven dan een diagnose en een prognose volgens NOS. Zie dit filmpje http://nos.nl/koningshuis(...)steldheid-friso.htmlquote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:59 schreef Loserkid het volgende:
Zijn ze hem nu uit zijn slaap aan het halen dan?
Ik heb die 1 op 7 miljoen niet genoemd.... maar een Oranje zie ik nog in staat om iets met een overlevingskans van 1 op 10 miljard te overleven.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vanwaar die voorwaardelijke kans?
De artsen kunnen denk ik in het gunstigste geval zeggen dat er kans is op (volledig) herstel als hij nog niet uit coma is.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:00 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, nog een uur speculeren over z'n toestand en daarna weer verder speculeren.
Ik meende dat ook te zienquote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:01 schreef Greys het volgende:
Mark vd Linden op tv 'wil ook niet speculeren maar meende toch hoop te hebben gezien in de gezichten gisteren'.
Is dat zo? Dan lijkt me dat er toch wel wat meer gezegd gaat worden dan 'dit en dit hebben wij gedaan en we kunnen verder weinig over de toestand zeggen'.quote:
Als de genoemde Oostenrijkse protocollen zijn gevolgd dan is hij vanaf maandag/dinsdag (3 a 4 dagen) langzaam opgewarmd en uit z'n coma gehaald, en vanaf dat moment ging men weer uit van 3 a 4 dagen voor het op temperatuur komen, wakker worden en reageren.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:59 schreef Loserkid het volgende:
Zijn ze hem nu uit zijn slaap aan het halen dan?
Net iets minder dan een week.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:04 schreef Leandra het volgende:
Ik hoorde vd week geloof ik dat het op warmen met 0,3 graad per 10 uur zou gaan, dus dan heb je wel even nodig om van 32 naar 37 graden te gaan.
Neenee, ik zie het nu ook positiever in hoorquote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:03 schreef Arcee het volgende:
Grappig om te zien trouwens hoe verschillend alle berichten en signalen worden geïnterpreteerd. Voor iemand als flugeltje is elk bericht een slecht teken, terwijl Greys alles aangrijpt om te denken dat het allemaal nog helemaal goed kan komen.
Ja, maar dan heb je straks wel 1½ topic om terug te lezenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:06 schreef MaLo het volgende:
Ik vind het gewoon spannend. En ik vind het haast jammer dat ik om 12 uur net even weg moet
.
Dat denk ik eigenlijk ook niet, het enige alternatief is dat ze nog geen prognose kunnen geven over het herstel, en dat ze dus in feite de artsen laten verklaren dat ze nog niets weten....quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:06 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Neenee, ik zie het nu ook positiever in hoor
Ik denk niet dat ze de artsen laten verklaren als er geen hoop meer is...
Inderdaad. Maar dat er kans is op herstel, veel meer niet denk ik.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:06 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Neenee, ik zie het nu ook positiever in hoor
Ik denk niet dat ze de artsen laten verklaren als er geen hoop meer is...
Ja, dat zei de Nos zojuist in het nieuws. Die zenden het live uit trouwens, op Ned1 of Ned2quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Is dat zo? Dan lijkt me dat er toch wel wat meer gezegd gaat worden dan 'dit en dit hebben wij gedaan en we kunnen verder weinig over de toestand zeggen'.
Ik denk niet dat onze volledige nieuwsgierigheid bevredigd gaat worden hoor...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:10 schreef Aether het volgende:
Eindelijk nieuws na 900 posts speculatie
Nee had ie niet. Die had gewoon ongelooflijk veel mazzel.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Diegene had dan ook een airbag, iets dat Friso niet had
Ned 1quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:10 schreef Quarant het volgende:
Ja, dat zei de Nos zojuist in het nieuws. Die zenden het live uit trouwens, op Ned1 of Ned2
Huh? Volgens mij had hij wel een abs.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:11 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Nee had ie niet. Die had gewoon ongelooflijk veel mazzel.
Dat is waar, ben rond 12:30 uur weer terug dus dat zal minimaal 1,5 topic zijnquote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je straks wel 1½ topic om terug te lezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |